Zwangere vrouw toiletbezoek weigeren

Discussie in 'De lounge' gestart door Happyness, 11 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. butterfly1984

butterfly1984 Fanatiek lid

Wat sneu zeg!!!!

2. Vash

Vash Bekend lid

24 nov 2008
    889
    0
    0
    Amsterdam
    Ik werk ook in een winkel, en idd geen klanten naar het toilet bij ons. Dat kan echt niet ivm veiligheid. Ik snap dat het vervelend is, ik snap dat je het vraagt, maar het is ook logisch dat het niet kan. Stel je voor je hebt twee personeelsleden, dan moet een iemand bij jullie blijven terwijl jullie beneden/achter/waar dan ook zijn en staat die andere alleen in de winkel. Als dit gangbaar zou zijn gaan dieven dat gebruiken. Ze sturen vrouw met kind naar toilet en roven ondertussen de onbemande afdeling leeg. Of nog erger, doen research voor een kluisroof. Je kan gewoon niet verwachten van een bedrijf dat ze dit toelaten.

3. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Bij kruidvat mag dat idd niet ivm veiligheid (of althans toen ik er werkte), zelfs personeel dat geen dienst heeft op dat moment mag officieel niet in het magazijn (waar de wc is) komen.
    Idd erg vervelend, maar snap niet echt wat het verschil tussen een zwangere en niet zwangere ivm toiletbezoek (kan het in beide gevallen net zo lang, of liever gezegd kort, ophouden)..Ik snap dat het in dit geval met diarree en jij met bi heel vervelend is en vind dat er best een uitzondering gemaakt had kunnen worden, maar ook een kind kan naar mijn mening gewoon naar een openbaar toilet.

4. Huismus

Huismus Fanatiek lid

5 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    Persoonlijk zou ik m'n kind dus echt niet alleen laten gaan, met een vreemde mee, in een vreemde omgeving, echt niet..

Het is wel sneu dat ze je niet helpen. Al begrijp ik de winkeliers ook wel weer.. je kan wel zeggen een kind van 2 steelt niet, maar je moest eens weten wat ouders hun kinderen allemaal laten doen.
    Maar goed.. ik kan begrijpen dat het ontzettend vervelend voor je was.

5. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Ooooooh! Wat erg en wat sneu voor je dochtertje!!!
    Ook al is er geen wet voor, ik vind het echt schandalig! Kom op mensen, waar gaat het heen?!

Oooeeeh snap je woede heel goed, zou het ook hebben...aka voel het nu met je mee :p

6. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Ik had al een verhaal getypt maar jij hebt het beter verwoord :) ben het hier mee eens. Helaas is dit de realiteit van tegenwoordig met dank aan de dieven/overvallers etc.

Maar wat ik me afvraag. Je kon niet naar de openbare toilet, maar je kon wel allemaal winkels bij langs. Kon je dan niet beter linea recta door naar het openbare toilet of idd een cafe/restaurant etc. Want daar kun je wel altijd terecht. Of misschien handig de volgende keer naar huis te gaan als ze zo'n buikgriep heeft, want als ze zo vaak heen moest wist je toch ook dat de kans groot was dat ze ook zou moeten daar waar het niet snel kan.

Vervelend is het he?! Ik zal dat ook nog wel een keer krijgen met mijn kinderen.

Beterschap voor je dochtertje!

7. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik heb zelf in een winkel gewerkt vroeger, daar mochten klanten wel naar het toilet.
    Nou, dat was echt een zooitje altijd!
    Dat gebeurt er dus als je die service aanbiedt...
    Ik kan de winkeliers dus goed begrijpen.
    Het is natuurlijk ondoenlijk om een personeelslid mee te sturen.. dus wat moet je dan?
    Vaak is het toilet bij het magazijn, kantoor of kluisgedeelte... niet bepaald veilig dus om daar mensen toe te laten.

Ik heb ook kinderen en ik baal ook stevig als mijn oudste moet plassen en ik nergens terecht kan... maar het is wel ons probleem en niet dat van de winkelier.
    Persoonlijk zou ik niet gaan winkelen met een kind met diarree... maar dat is weer een andere discussie.

8. danip

danip Niet meer actief

Ik heb ook in een winkel gewerkt waar dit dus niet mocht. Ik vond het altijd heel erg als ik dit moest weigeren, maar ik was 17 en het was nogal een punt dat we dit bij niemand mochten doen (ivm veiligheid inderdaad) Maar ondanks dat ik fatsoenlijk uitleg gaf dat het echt niet mocht, en dat ik het ook vervelend vond ben ik toen regelmatig voor rotte vis uitgescholden. En inderdaad heb ik ook eens iemand meegemaakt die haar kind gewoon liet plassen. En ik mocht het opruimen, terwijl ik niets liever had gewild dan het kindje naar de wc te laten gaan. Ik kon er ook niks aan doen dat ik pertinent iedereen moest weigeren. Vond het nogal lullig van die vrouw, aangezien naast de winkel waar ik werkte een eetcafe was. Daar had ze vast gewoon gemogen.

Blijft gewoon een vervelend punt. Het verhaal heeft 2 kanten, maar het is wel enorm vervelend dat die regel bijna overal geld. Ik denk dan ook aan mensen met een spastische darm ofzo. Eigenlijk zouden winkeliers toch iets moeten bedenken hiervoor. Dat er op korte loopafstand in een winkelcentrum toch genoeg wc's zijn.

9. Rundeeprunwild

Rundeeprunwild Fanatiek lid

1 apr 2011
    1.612
    38
    48
    Jha ik heb ook in een winkel gewerkt en ik moest de klanten 9 van de 10x ook weigeren van mijn baas.. Als het aan mijzelf had gelegen hadden ze best even (vooral kinderen en hoogzwangere vrouwen) naar het toilet gemogen. Mjaa als het van je baas niet mag kan je hoog of laag springen maar dan komen ze niet naar achteren.
    Meestal werd ik als cassiere dan als vreselijk gemeen beschouwd. Terwijl ik het toch echt in opdracht deed:)
    Dat zijn de nadelen als je geen baas bent;)

10. Rundeeprunwild

Rundeeprunwild Fanatiek lid

1 apr 2011
    1.612
    38
    48
    Dit heb ik ook meegemaakt.. alleen pakte ik wel een emmer en een dweil en liet ik het de moeder zelf opruimen;) Die mevrouw moest zo nodig nog even een paar minuten in de winkel rondkijken terwijl haar zoontje blijkbaar op knappen stond. Ze had in die tussentijd best even naar de buren (top1toys) kunnen lopen, daar lieten ze het wel toe om kinderen te laten plassen en dit had ik haar ook gezegd;)

11. Feetjes

Feetjes Fanatiek lid

20 aug 2010
    1.298
    18
    38
    Wat raar dat ze zo'n klein kind weigeren zeg :S. En hetzelfde geldt idd voor zwangere vrouwen. Ik zou idd een klacht indienen!

Ik heb nog nooit gehoord dat er een wet is dat je zwangere vrouwen en/of kinderen niet mag weigeren maar er is ook nog zoiets als fatsoen... Dankjewel zeggen staat ook niet in de wet maar is wel zo fatsoenlijk om te doen!

12. lea

lea Fanatiek lid

mijn dochter mocht laatst bij de c1000 wel naar toilet, die stond echt heen en weer te springen, maar we kwamen idd wel langs de kluisjes/kapstok en zo........

13. Melief

Melief Niet meer actief

Ik heb zelf een winkel maar ik laat echt niet iedereen naar de wc gaan. Alleen kinderen van vaste klanten, sta meestal alleen en ga echt niet zomaar iedereen door mijn magazijn laten. Daarbij heb ik wel eens iemand naar het toilet laten gaan die vervolgens iedere keer alleen maar in de winkel kwam om te plassen. Ja sorrie hoor maar ga dan maar lekker naar de Hema ofzo.

Overigens heb ik ook bij de h&m gewerkt en daar mocht echt niemand mee naar achteren. deuren waren beveiligd met codes en toiletten waren bij de kluis in de buurt. Er zijn hier vaak in een winkel gewoon regels voor of je nou jong, oud, zwanger of slecht te been bent. Dus voordat je gaat schelden denk ook eens aan dit soort dingen, er gebeuren tegenwoordig hele rare dingen..

14. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Iemand Gooise vrouwen gezien? Zo zou ik het dus ook aanpakken. Dan maar een plasje voor de deur.... (met diarree kan dat natuurlijk niet)

15. Vosjejemi

Vosjejemi Bekend lid

24 jun 2011
    760
    1
    0
    Erg dat de kleine niet plassen kon gaan..

Ik heb dit ook al eens gehad in Maastricht. 2 jaar was hij toen, en plassen dat hij moest, was ook al naar 2 winkels en overal hoorde ik je kunt naar de bijenkorf, ja nou dat was nog wel 10 minuten lopen.tot hij begon met huilen. heb dus gewoon in de winkel straat de broek naar onder gedaan en hem daar laten plasen tegen de gevel van de mensen van de winkel..
    Ze keken wel dom, maar het maakte me niks uit, vond het gewoon kei zeilig.
    En liet hem ook niet in zijn broek plassen.

16. danip

danip Niet meer actief

Nee dat is niet asociaal inderdaad....

17. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Lullig en zielig voor je kindje maar begrijpelijk van de winkeliers,bij ons mag het ook niet(al maak ik met een kindje wel een uitzondering,dan loop ik alleen met het kind).
    En niet om lullig te doen,maar je loopt 4 winkels af met een kind met diarree en dan kun je op pas de 5e plek terecht maar het openbaar toilet is dan te ver?

Ik ben zelf nogal een "zeikerd" en mischien handig om te weten hier kan je altijd terecht.

-V&D
    -Hema
    -Bijencorf
    -Prenatal
    -Thuiszorgwinkel
    -Apotheek
    -Bibiotheek
    -Cafe/snackbar(in noodgeval bestel ik wel een drankje maar meestal zeggen ze er niks van haha).
    -Openbaar toilet is er ook altijd wel ergens.

Ik heb ze allemaal ook al meerdere malen geprobeerd,erg he,ik weet hier in de stad overal wel ergens een wc te vinden HaHa

18. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Wij hebben dan wel een openbare wc voor klanten, maar als je af en toe ziet hoe die wordt achter gelaten: Stront aan de muren, bruine mat in de pot, wc papier op de grond dat is dan de dank die je krijgt als je wel een klant naar de wc laat. (niet iedereen laat hem zo achter natuurlijk) Maar het ergste is nog dat we soms dus ook kaartjes van artikelen vinden die ze daar hebben proberen te jatten.

Dus als een zaak maar 1 personeels wc heeft en die zich ook nog in hun prive gedeelte bevind kan ik me heel goed voorstellen dat ze geen andere mensen toe laten al is het alleen al voor hun eigen veiligheid.

Het is nu eenmaal vaak zo dat de goede onder de kwaaie moeten lijden. Is jammer maar dat is de tijdgeest van tegenwoordig.

19. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    ik denk niet dat ze het verplicht zijn, maar iedereen met een greintje menselijkheid zou je gewoon gebruik laten maken van het toilet hoor. grof schandalig

20. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Lekker aso zeg, je kind expres tegen de gevel van een winkel laten plassen omdat je je zin niet krijgt. Echt typisch die mentaliteit weer, bij mij zou je dat niet hoeven proberen! :(

Deel Deze Pagina