Zwangere vrouw toiletbezoek weigeren

Discussie in 'De lounge' gestart door Happyness, 11 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. grietje

grietje Fanatiek lid

16 okt 2009
    1.918
    0
    0
    Het is wel erg makkelijk om alles op de verkopers af te schuiven. Denk je dat ik het leuk vind om een zwangere te weigeren om naar het toilet te gaan? Ik ben zelf zwanger en weet hoe vervelend het is.

Maar het MAG gewoon weg niet. De personeelsbezetting is zo laag op het moment dat je echt niet gemist kan worden in de winkel. Daarbij komt dat je om bij het toilet te kunnen langs al onze prive spullen en de kluis moet.

Sommigen moeten het ook even van de andere kant proberen te bekijken. Voor ons verkoopsters is het ook niet leuk om iedereen te weigeren! Helaas heeft de maatschappij het zelf wederom verknalt voor iedereen.

2. Dana

Dana Niet meer actief

hier ben ik het mee eens.

3. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    wat belachelijk! ik had mijn dochter gewoon aan de hand meegenomen naar hun wc hoor! wat willen ze doen dan? de politie bellen omdat je kindje zo nodig moet? komop zeg!

4. sunshine1976

sunshine1976 Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.131
    0
    0
    NULL
    NULL
    In Amersfoort bij de Prenatal mag je als consument ook niet naar de wc. Vind het ronduit belachelijk! Regels zijn regels? Amehoela!! Het is Notabene je doelgroep. Daar zou je juist iets voor moeten regelen want dat houdt je doelgroep ook binnen.

5. jes4

jes4 Fanatiek lid

30 apr 2010
    1.536
    0
    0
    Ik zeg ook niet dat je alles kan voorkomen, maar je kan wel veel voorkomen. We hebben 3 kinderen en geloof me; die keren dat ze echt moesten plassen in een winkel had ik er gewoon niet aan gedacht ze te laten plassen (dus gevalletje eigen schuld); ik heb mijn neus dus ook echt wel een aantal keer gestoten. Maar wel ervan geleerd. Natuurlijk is het fijn als de winkels meewerken, maar het personeel krijgt gewoon opdrachten waar ze zich aan moeten houden.
    Dat 'snel weer moeten als je net geweest bent', komt niet vaak voor hier; maar onze meiden zijn ook geen grote drinkers en ik ook niet.
    Ik schreef al dat het in het geval van diarree natuurlijk niet te voorkomen is. Dat is gewoon overmacht. En dan is het extra vervelend wanneer ze nee zeggen; maar dat recht hebben ze wel.

Je moet het gewoon proberen om te draaien; wat is het toch fijn dat er winkels zijn die wel begrip hebben voor de hoge nood van kinderen!

6. jes4

jes4 Fanatiek lid

30 apr 2010
    1.536
    0
    0
    Bij ons in de buurt zit een kinderkledingwinkel die dus bewust een wc heeft aangelegd voor kinderen; juist om ze binnen te houden. Maar dat is meer uitzondering dan regel.

7. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    ze zijn het niet verplicht volgens mij, maar een beetje sociaal en menselijk kunnen ze wel zijn. Helemaal met kleine kids en zwangere vrouwen. Toen ik zwanger was mocht ik altijd naar een personeelstoilet als ik in de stad was... dan zeiden ze Ooh u bent zwanger loop maar even mee, nooit problemen mee gehad toen. Maar nu mijn zoon zindelijk is ondervind ik wel problemen... Vaak mag hij niet even ergens plassen. Hier in het dorp trouwens wel, maar ik een dorp verderop niet...

8. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

toen ik nog in de supermarkt werkte mochten de klanten wel eens naar de wc beneden in het magazijn, maar idd soms zat alles onder de strond, vanaf dat moment mocht het niet meer, groot gelijk niks is zo smerig om andermans strond op te ruimen. van deurklinkt tot plafon.

personeels wc boven was verboden terrein (kluisjes etc)

in het eetcafe waar ik heb gewerkt hanteerden we gewoon voor mensen die niks aten 25 cent, maar mijn baas liet zwangere vrouwen toe zonder betaling.

mijn dochter is ook net zindelijk (vanaf mei) die laat ik altijd plassen voordat we weg gaan en als we lang in de stad blijven zorg ik dat ze zowiezo 1 keer (meestal lukt 1,5 tot 2 uurtjes wel) naar een openbaar toilet gaan, meestal in combi met wat eten en drinken)

maar hoogzwanger en een kind met diaree, sorry ik was naar huis gegaan, want voor een kindje is dat niet fijn.

9. tulip

tulip Niet meer actief

Ik vind het voor kindje van ts heel zielig. Maar de opmerkingen van sommigen dan doe ik het maar in de winkel???? Ze zouden die mensen er met hun neus door moeten halen, dat is toch aso. Degene die het op moet ruimen is waarschijnlijk niet degene die de regeltjes bedacht heeft.

Ik heb een 2 jarige die nu een aantal maanden zindelijk is, maar ik heb altijd een luier in mn tas. Just in case... Ik hoef hem alleen maar er onder te houden en ze kan erin poepen of whatever. Dat is toch supermakkelijk. Ik ben ook van plan om die nog even mee te nemen hoor.

Iemand die zelf of met een kindje de stad in gaat neemt het risico dat er geplast moet worden, dan moet je maar thuis blijven.

10. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    #70 Umm85, 12 sep 2011
    Laatst bewerkt: 12 sep 2011
    Loop je serieus zomaar in zo´n winkel naar achter, op zoek naar een wc?

Verder ben ik het met tulip eens. Mijn dochter is al een hele tijd zindelijk maar heb ook altijd een paar pampers in mn tas 'voor het geval dat'.. misschien een tip voor de volgende keer.

11. Vagans

Vagans Niet meer actief

Bij ons was de wc ook achter waar al onze persoonlijke spullen lagen. Vaak maar 1 persoon personeel in de winkel (kleine winkel) en opdracht van de (afwezige) baas dat niemand naar de wc mocht (ik zelf kon al amper omdat ik alleen stond)

Tuurlijk heb ik het wel is toegelaten, maar ook moeten weigeren.

Gelukkig was er 3 winkels verder bij de Jumbo wel de mogelijkheid.

Maar sommige winkelmedewerkers kunnen echt vet in de problemen komen als ze het toelaten terwijl het van de baas niet mag!

12. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    @Mora27, ze mogen dan idd de politie bellen omdat je je begeeft in een prive ruimte niet bedoeld voor mensen die niet bevoegd zijn om daar te komen. Ze zullen het misschien niet doen omdat het te triest voor woorden is dat er mensen zijn als jij die het wel zouden doen.

13. syrae

syrae Fanatiek lid

14 mei 2011
    2.685
    1
    0
    professioneel oppasser (ben activiteitenbegeleidst
    Haarlem
    het hele eieren eten in dit geval is dus dat zowel de moeders, als de kinderen, als de winkels diep de dupe zijn van mensen die misbruik maken van de goedheid van anderen. Dat is dus eigenlijk in en in triest en je zou dus absoluut niet boos mogen worden op de winkel medewerkers die je weigeren aangezien het misschien wel je buurman (buurjongen, autochtone aso of wie dan ook) is die dit veroorzaakt heeft.

14. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    Ik snap eerlijk gezegd niet dat hier zo'n ophef over gemaakt moet worden :(
    Zoals al heel vaak is gezegd mogen de meeste verkopers mensen niet naar de wc toelaten ivm veiligheid en dergelijke. Het is lullig ja, maar je kunt je ook bedenken dat het NIET handig is om met een kind met diarree/buikgriep te gaan winkelen. Zo'n kind zou lekker thuis op de bank/in bed moeten uitzieken.
    (is dus mijn mening he)
    Krijgt zo'n kind onderweg diarree, dan zou ik inderdaad naar een openbaar toilet gaan en daarna gelijk naar huis (zeker als je dus al vaker naar openbaar toilet bent geweest, gewoon niet door winkelen met zo'n kind)

15. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    ik heb ook een keer een klein kind met moeder moeten weigeren en vond het echt heel rot om te doen, ook omdat er in de buurt niet zo snel iets anders was.... Ja dan moest ze een paar meter (100 a 200?)verop een cafe in lopen..
    Maar dat dat is het beleid daar, en hoe erg ik het ook vond ik mocht en kon niks...

16. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Hmm, TS reageert niet meer. Misschien heeft ze spontaan weeën gekregen doordat ze zich zo druk heeft gemaakt hierom. ;):D

17. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Ik stap sowieso altijd even een cafe oid binnen, die hebben nl altijd een wc.
    En laatst was ik bij de intertoys, zegt mijn dochter, mama ik moet plassen. Ik zei we gaan zo wel naar de wc. Hier op het WC zit een toilet waar je de sleutel bij AH moet vragen. Maar voor ik wist had ze al in haar broek geplast (Ze kan het wel een poosje ophouden, en dat moet ze ook leren;)) echt binnen een minuut... Dikke plas op de vloer. Ik zei daar heb je misschien een dweil, mijn dochter heeft op de grond geplast (wel door haar broek heen hoor) maar ik hoefde het echt neit schoon te maken ;)

18. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Ik moet zeggen dat ik er nog geen problemen mee heb gehad en tot nu toe mocht onze zoon overal wel even gebruik maken van het toilet.
    Maar hij is 5 en wil best met een verkoopster mee lopen en alleen even gaan plassen.

Maar weet je wat ik eerder altijd deed dan nam ik een luier mee en als we dan geen wc konden vinden kreeg hij gewoon een luier om om even in te plassen/poepen.

19. jojo29

jojo29 Bekend lid

4 feb 2008
    709
    0
    0
    verkoopster
    utrecht
    ik snap de winkels ook wel maar ik vind wel als een hoogzwanger vraagt omdat ze plots ineens moet dat ze het toe moeten laten

ook voor een kind die echt nodig moet en het niet meer op kan houden.

en een tip mijn schoonzus nam altijd een lege jam pot mee moest haar zoontje nodig plaste hij in de jampot dop er op en gooide ze het later leeg bij een openbaar toilet ofzo.

maar ja je kind kan ineens roepen ik moet plassen ook al zijn ze net geweest en ja als ze dan echt nodig moeten en de winkeliers roepen telkens nee kan niet dan wordt het openbaar vervuiling:p want kind plast dan in zijn/haar broek op een gegeven moment of in de winkel of buiten

ik vind dat winkeliers uitzondering moeten maken op kinderen die echt nodig moeten of hoogzwangere. moet verplicht worden:D

ik woon gewoon in een wijk en ik kreeg iemand aan de deur of zij mocht plassen omdat ze zwanger was.

ja hoor gaat je gang ik blijf dan wel bij de wc deur staan.

als je moet dan moet je;)

maar ik vind niet dat je het personeel boos aan mag kijken want die doen wat er gezegt wordt door hun baas

gr jojo29

20. Vosjejemi

Vosjejemi Bekend lid

24 jun 2011
    760
    1
    0
    nou wat moet je dan.. in de broek laten plassen stond dus te huilen. en ach wat honden dan wat in een stad lopen.. dat is pas lekker.
    en als je ze zien dat je kind gaat huilen dan spijt het me. wouw er zelfs voor betalen.
    en ze waren niet alleen in de zaak, dus tjah..
    ik heb een eigen zaak gehad met me schoonzusje, als ik zach dat een kindje echt moest plassen liet ik dit gewoon toe..
    Een volwassene kan het wel even ophouden tot een openbare wc.

Deel Deze Pagina