hey meiden, ik ben begonnen met een hbo thuisstudie bedrijfseconomie en so far so good, ben benieuwt of hier nog meer meiden zitten die een thuis studie doen?
Ik doe nog geen thuisstudie, maar ik ben er wel heel erg over aan het nadenken.. Dus ik lees even mee!
Ook ik ga een thuis opleiding volgen, namelijk apothekers assistent. Ben alleen nog even aan het wachten op de post zodat mijn eerste hoofdstukken binnen komen en ik dus kan beginnen.
hoi ik ben met een mbo studie doktersassistente bezig van de loi en ik vind het niet altijd even makkelijk. Mijn man is vaak weg en ik werk 28 uur en ik heb een kleine dondersteen rondlopen en ik zit nu te blokken voor weer een aantal deelexamens. Daar zet ik nu ook veel voor opzij, dus manlief draait ook een beetje voor het huishouden op. Het is niet altijd even netjes nu. Ik moet ook toegeven dat ik ook een paar maanden niets heb kunnen doen door omstandigheden. Het kost een aardige discipline. Je moet echt bepaalde momenten in de week voor jezelf reserveren en andere dingen op een lager pitje zetten en je man moet achter je staan, want die moet gewoon een beetje meehelpen in het huishouden, zodat je ook nog wat vrije tijd overhoud, want dat is ook belangrijk. succes ermee.
Yep.... ik ben bezig met de (verkorte) lerarenopleiding Nederlands via de LOI bij Windesheim. Eigenlijk heb ik met de LOI weinig tot niets te maken en heb ook gewoon een bewijs van inschrijving en studentenkaart van Windesheim. Ook alle tentamens vinden plaats in Zwolle en sommige in Leiden/Vlissingen. De LOI heeft alleen in het begin een paar readers opgestuurd en dat was het. Maar goed, afstandsleren noemen ze het op Windesheim. Voltijdsstudenten hebben colleges en wij hebben zo nu en dan een contactdag en verder alleen tentamens. Veel thuis doen dus. Is voor mij geen probleem, aangezien ik fulltime werk en geen tijd heb voor contactdagen. Bovendien heb ik al de lerarenopleiding geschiedenis via Windesheim gedaan en was dus al bekend met zowel de school als de opleiding. Het thuisstuderen beviel me goed, ik miste alleen af en toe het contact met medestudenten en uitleg bij de wat moeilijkere vakken. Gelukkig ben ik bekend genoeg met de school en docenten om zelf om tekst en uitleg te vragen Ik hoef nu nog maar 1 tentamen en met meesterstuk te schrijven en dan ben ik klaar. Lekker gevoel! Ik heb dan twee bevoegdheden, dus breed inzetbaar.
Eej ik heb wel eens wat topic geopend over een thuisstudie. Ik ben inmiddels begonnen aan een thuisstudie via de loi. Het bevalt me tot nu toe erg goed. Alleen ik vind wel dat ze soms moeilijk zinnen gebruiken terwijl ze het er ook een stuk makkelijker kunnen neerzetten maar mischien komt dit omdat dit een hbo is en ik mbo gewendt was en dit stuk heel veel rechten in zitten. maar ik hoorden mijn vriend ook al daar over dus ligt denk toch aan de loi. Maar ben wel te vrede tot nu toe. Met examen heb ik en krijg ik geen ervaring bij de loi omdat dit voor mij allemaal via een andere instelling gaat.
Hier nog een thuisstudent! Studeer rechtswetenschappen aan de Open Universiteit. Ik ben nu ruim een jaar bezig en ben op twee vakken na door het eerste studiejaar heen. Het is wel pittig, zeker nu ik weer zwanger ben, maar ik haal er ook een hoop voldoening en lol (raar maar waar) uit! Het enige waar ik echt van baal is dat ik er niet jaren eerder mee begonnen ben... Ben in een jaar tijd echt fan geworden van de Open Universiteit. Het is echt ideaal opgezet voor mensen die een opleiding (tegenwoordig ook HBO rechten en informatica) willen combineren met een baan. En nu rap weer verder, want ik zit hier een beetje studie-ontwijkend gedrag te vertonen.
ja ik miste dus ook mede studenten vandaar mijn topic. Ik ben bezig met HBO bedrijfseconomie en moet zeggen dat ik het nog vrij makkelijk vind! Inderdaad mis ik de sociale contacten, ik zelf werk er full time naast, we hebben helaas geen kinderen en zitten in een mmm-pauze. Na onze bruilofd ik 2013 gaan we weer verder. Dan hoop ik mijn P te hebben. Ik heb gekozen voor een hbo studie om me verder te ontwikkelen maar ook omdat ike en studieschuld heb staan bij ib groep doordat ik door omstandigheden mijn hbo heb af moeten breken en ik hoop op een stuk kwijtschelding