Zwangere vrouwen die roken 'harder' aangepakt

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door dochters, 12 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Een goed onderzoek kost nu eenmaal jaren tijd en duizenden proefpersonen. Volgens mij had het niet eens uitgemaakt uit welk jaar het onderzoek komt, want dan had je er wel iets anders op aan te merken om vol te kunnen houden dat dit alles maar een vooroordeel is, maar dat is het gewoon niet. Het blijkt niet alleen uit dit onderzoek, het zijn gewoon keiharde feiten.

2. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    1) het feit dat je het hebt over "langer naar school moeten" zegt al genoeg. Daarbij is er geen verplichting om vervolgopleiding te doen, maar wel om je middelbare opleiding af te nemen.
    2) het hebben van een (MBO) diploma zegt niets over de ontwikkeling van een individu. Zowel positief als negatief.

Maar ik denk dat weinig je kan overtuigen van het wetenschappelijke feit. En dat zegt ook meer dan genoeg denk ik ...

Dus dat is quatsch.

3. Moli

Moli Niet meer actief

een keiharde feit is dat jullie jullie mening hebben en ik de mijne ;)

thank god dat ik geen rokende moeder ben zeg.... pffff... maar ja misschien komt dat wel omdat ik hoog opgeleid ben ;)

4. TempusFugit

Prima. Misschien moet je er ook maar eens aan werken om ook daadwerkelijk zo over te komen :)

5. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Het is geen vooroordeel maar een feit ;) Maar het wil dus niet zeggen dat het bij hoogopgeleiden niét gebeurt (alleen minder), of dat álle laagopgeleide vrouwen tijdens hun zwangerschap roken.. Het percentage ligt alleen wat hoger :) Snap je?

6. Moli

Moli Niet meer actief

voor wie? voor jouw? neuu zo belangrijk vind ik dat niet.

7. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    could have fooled me!

8. TempusFugit

Nou, inderdaad ;)

9. tuc

tuc Niet meer actief

Het mag er wat mij betreft letterlijk ingeramd worden...als jij je kind per se wil vergiftigen moeten ze bij jou maar hetzelfde doen.

10. Moli

Moli Niet meer actief

doordat?

11. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Je antwoorden getuigen niet direct van het hebben genoten van een hoge opleiding ... sorry.

Maar ook hier geldt (zoals in punt 2 van mijn vorige berichtje) dat de genoten opleiding niets zegt over de ontwikkeling van het individu

12. Moli

Moli Niet meer actief

ik heb er ook inderdaad niet van "genoten" ;)
    maar hé laten we dit topic niet verder vervuilen met ons gezwets.

13. Vlinder1985

Vlinder1985 Bekend lid

10 sep 2012
    802
    4
    18
    Utrecht
    :d:d:d

Bijgevoegde bestanden:

• drums.jpg
      drums.jpg
      Bestandsgrootte:
      23,2 KB
      Weergaven:
      2
  14. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Als je het antwoord niet wilt horen, moet je de vraag niet stellen he :D:D:D:D

I'm a bitch like that

15. Macabre

Macabre Actief lid

10 nov 2014
    194
    0
    0
    ✖
    Haha!

16. MissLuke

MissLuke Niet meer actief

dat is dus absoluut niet waar ..
    een onderzoek wordt beïnvloed door de onderzoeksvraag en de testgroep (en)...

Ik vind dat roken tijdens de zwangerschap slecht en dom is, maar ik denk dat deze aanpak helaas niks helpt.
    wel vind ik dat er dan meer aangepakt moet worden. . Hoeveel vrouwen gewoonweg ongezond eten en toch vinden dat ze echt wel een glaasje wijn mogen... dat zou net zo hard aangepakt moeten worden ...

17. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    overigens was mijn post sarcastisch bedoeld ...

Wie bepaald overigens wat gezond eten is. Vrouwen met zware HG maar die wel een kroket binnenhouden? Moet dat aangepakt worden? Of is een grote pan nasi met sate ook ongezond. Daar is zo'n groot grijs gebied in.

Roken (en drinken en drugs) zijn bewezen slecht. Punt. Daar valt niet zoveel over te discussieren.

18. MissLuke

MissLuke Niet meer actief

Joh ik heb menig onderzoek gedaan en menig onderzoek gelezen dus ik weet echt wel waar ik het over heb spuitelf... en als je leest dan zie je duidelijk staan dat ik er net zo goed tegen ben...

En hoe denk jij vrouwen te kunnen verplichten dan?
    Meer dan ze nu doen kunnen ze niet doen...

19. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Tja.. Wat zegt dat dan. Waarschijnlijk dat diegene ontzettend verslaafd is en geestelijk niet in staat is om er af te blijven, want anders had ze het wel gedaan. Ik vind het een prima plan, als het inderdaad wel wat verder gaat dan alleen voorlichting. Voor de meest extreme gevallen intensieve begeleiding bij het stoppen, ik vind het top! Al zijn het maar een paar vrouwen die op deze manier het wel lukt...

20. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Volgens mij gaan wij langs elkaar heen en begrijpen wij elkaar niet. Mijn post (die jij quote) is volkomen sarcastisch bedoeld. Een onderzoek wordt gedaan op basis van een representatieve groep van de samenleving en daar komt een cijfer uit. En dat is een wetenschappelijk onderbouwd feit.

En als dat niet wetenschappelijk onderbouwd is, dan is het onderzoek niet goed gedaan.

dus ik snap je opmerking niet zo goed ... spuit elf

Deel Deze Pagina