zwangere vrouwen en werk

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door MoedervanSafia, 4 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MoedervanSafia

MoedervanSafia Fanatiek lid

10 mrt 2013
    2.803
    4
    38
    Ik fiets dagelijks langs de UWV i.v.m. mijn werk. Er staat altijd een lange rij mensen voor de deur te wachten en meestal is er altijd wel minimaal 1 vrouw met een buik (zwanger).. Soms 1 en soms wel meerdere :$

Ik schrik er wel van, want het lijkt alsof je tegenwoordig niet beloond wordt om kinderen te krijgen. Kinderen zijn de toekomst toch?

Zodra de werkgever weet van de zwangerschap worden contracten niet meer verlengd.. Ik vind dit zo jammer..

Natuurlijk zal een zwangere dame vaker weg zijn i.v.m. afspraken bij de verloskundige, ziekenhuis, misselijkheid etc.

Ik wil ook heel graag een tweede, maar dat ik helaas niet mogelijk op dit moment. Daarom wil ik de zwangere dames onder ons een hart onder de riem steken en geniet van jullie wondertje in jullie buik :)

2. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Super lief 😊

Hier destijds een contract verlenging gehad tot aan m'n verlof en daarna kon ik eruit, wat je helaas vaak ziet :) mocht eventueel terug komen na de zwangerschap, heb daar toen voor bedankt.

Helaas is solliciteren tijdens de zwangerschap ook erg lastig en vinden weinig (aanstaande) moeders een baan tijdens de zwangerschap.

3. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Misschien hadden die vrouwen al voor de zwangerschap geen werk, zijn ze onverwacht zwanger geworden en moeten ze nu wel werk zoeken. Dat kan ook nog...

4. sierra

sierra Actief lid

22 jul 2013
    325
    0
    16
    Zuid Holland
    Je ziet en hoort helaas steeds vaker.
    Hier gelukkig een positief verhaal. Mijn contract liep af op 30 november 2014 op 28 november positief getest. Maar ik lag op 18 november al in het zkh met overstimulatie van ivf.
    Op 1 december heb ik toch een nieuw contract gekregen en ook nog een vast contract, ik heb helaas door complicaties tijdens me zwangerschap nog niet kunnen werken. Maar ik kijk er naar uit na me verlof weer lkkr aan de slag te gaan.😊

Trouwens ik hoorde van een arts van het UWV dat werkgevers subsidie krijgen/kunnen aanvragen voor werkneemsters in hun vruchtbare levensfase zoals hij het noemde, om ze meer kans op een baan te geven, en te behouden.

5. MoedervanSafia

MoedervanSafia Fanatiek lid

10 mrt 2013
    2.803
    4
    38
    Klopt.

Ik was ook een tijdje werkloos en was er ook bijna dagelijks en elke dag waren er verschillende mensen en de meeste zwangere vrouwen hadden een baan maar contract werd niet verlengd of hun waren weg bezuinigd.

6. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik heb wat dat betreft echt mazzel met mijn baas! Ik ben aangenomen toen ik 7 weken zwanger was (netjes gemeld) en begonnen met 20 weken. Nu zwanger van de 2de dus mijn baas heeft mij al best veel moeten missen.

7. wappelke

wappelke Actief lid

10 jul 2015
    274
    51
    28
    Vrouw
    Hier ook iemand met gelukkig een goede baas. Terwijl hij wist dat ik zwanger was (op dat moment 8 weken) toch een vast contract gekregen.. maar jammer genoeg hoor je dit soort dingen steeds minder en komen steeds meer vrouwen door een zwangerschap op straat. eigenlijk gewoon triest

8. mamalap

mamalap Niet meer actief

Soms heeft het ook niks met zwangerschap te maken hoor! Ik kreeg vast contract voordat mijn voorlopige was afgelopen terwijl men wist dat wij actief bezig waren voor een kindje. Ze vonden dat ik goed functioneerde.

Een andere collega die ook goed functioneerde en net zwanger was ook vast contract.

Maar laatst is er elders iemand uitgegaan die net zwanger was, maar dat was omdat ze slecht functioneerde in het bedrijf. Zelfs als ze niet zwanger was zou ze geen verlenging hebben gekregen.

Dus ja het kan zo lijken dat het door zwangerschap was, maar absoluut niet het geval.

Deel Deze Pagina