Nou vandaag weer een verrassing bij de verloskundige, vorige week lag ons meisje mooi ingedaald en nu was ze er weer helemaal uit! en dat is nu al de tweede keer Nu dus weer advies gekregen om plat te gaan liggen bij gebroken vliezen en laat ik daar nou net een beetje bang voor zijn omdat de bevalling bij onze oudste ook begon met gebroken vliezen. Nou zit ik alleen wel even te denken over wat ze verder zei, als ik thuis vruchtwater verlies moet ik direct liggen en bellen, maar als ik in het openbaar vruchtwater verlies moet ik kijken of er 'iets' naar buiten komen en zsm naar huis en dan bellen. Nou vind ik dat toch een beetje vreemd, moet ik dan niet ook gaan liggen in het openbaar? ik wil echt niet het risico nemen dat er wat mis gaat! Wie heeft dit ook gehad en wat is jullie geadviseerd?
Geen ervaring, maar ik zou niet eerst naar huis gaan maar een ambulance bellen of als je met iemand bent meteen naar ziekenhuis rijden.
Geen ervaring, maar zoals ik hoorde moet je hoe dan ook meteen gaan liggen.. Waar je ook bent. Ivm navelstreng die anders ertussen kan komen..
Ook in het openbaar moet je gaan liggen. En misschien schaam je nu voor maar als het eenmaal gebeurd is het toch denk anders. Bel anders je vk om te vragen of ze het nog een keer wilt uitleggen. En de tweede keer kan de bevalling heel anders zijn.
Bij mij op de cursus hebben ze gezegd ten alle tijden liggen. Als dit betekend dat dit in de supermarkt gebeurd dat je dan in de personeels kamer moet gaan liggen en de ambulance bellen. Risico is te gevaarlijk om eerst naar huis te gaan Ivm de navelstreng..
Hier gewoon het advies om eerst naar huis te gaan als de vliezen zouden breken in de supermarkt. Liefs,