Zwangere vrouwen om je heen

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door angel1978, 6 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. geduld

geduld Bekend lid

22 jan 2007
    607
    0
    0
    rijswijk
    Heb het alleen af en toe. Bij mijn gyn kom ik vaak een vrouw tegen die net een 6e heeft gehad! Ze had er al 4 toen kwam er na tig jaar nog 1 bij en dachten ze ach dan nog maar 1 anders is het zo zielig. Die vrouw loopt er verwaarloosd bij en die kinderen nog erger. Dan denk ik wel eens Ach ja doe nog maar 1. Alsof je ff boodschappen gaat doen. Zo zielig voor die kids. Wij moeten er zoveel voor doen en zij denken ach dan nog maar 1 en het is raak. Ze zullen best goed zijn voor de kids maar toch denk ik dan Het is niet eerlijk en ik zou dat veel beter kunnen. schaam schaam schaam.

Verder net iemand in mijn omgeving zwanger. Foutje zegt ze dan doodleuk. Hoezo foutje? Kan ik met mijn hoofd niet bij.

2. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Hoi Meiden,
    dit is zo herkenbaar.
    Ook ik zit met die wisselende gevoelens.
    Toen mijn vriendin een aantal maanden geleden vertelde dat ze zwanger was, kon ik wel huilen.
    En idd niet omdat ik het haar niet gun, maar omdat ik het zelf zo graag wil.
    Ik heb er maanden moeite mee gehad.
    Nu is ze inmiddels 6,5 maanden zwanger en kan ik er goed mee omgaan.
    Wat niet wil zeggen dat ik het af en toe nog wel eens moeilijk ermee heb.
    Ik voel me vooral schuldig voor het feit dat ik nooit 100% heb mee kunnen genieten met haar, omdat mijn eigen wens toch steeds weer op de voorgrond komt.

Maar sinds de psycholoog ( waar ik een paar maanden gelden in behandeling ging) me zei dat ik me helemaal niet schuldig hoef te voelen, en dat het normaal is dat ik jaloers ben, gaat het nu een stuk beter.

Maar het blijft idd moeilijk, en het heeft denk ik ook nog eens te maken met je stemming die dag, als ik namelijk rond mijn NOD zit, ben ik stukken gevoeliger daarvoor.

Hope

3. mobius

mobius Fanatiek lid

2 apr 2007
    1.117
    0
    0
    Geel, België
    Het lijkt wel of er in de hele wereld een babyboom heerst! Het is gewoon niet eerlijk. Overal waar je gaat of staat zie je wel een mooi rond buikje!
    Ik heb het een hele tijd helemaal niet zo erg gevonden, maar nu precies eens te meer! :cry:
    Een collega van me is ook zwanger...nou dat is me ook een heel verhaal zeg! Ze heeft 2 kindjes van haar ex-man en haar nieuwe vriend heeft ook 2 kindjes. Nou zijn ze zwanger van hun eerste kindje samen (ze kennen mekaar nog maar een half jaar).
    Haar eigen kindjes heeft ze achtergelaten bij haar ex en zijn nieuwe vriendin omdat ze zich daar gewoon niet meer om bekommerde. Ze waren precies een 'last' voor haar! :x :x
    Nu is ze dus 'supergelukkig' met haar nieuwe man en nieuwe kindjes!
    En ze rookt wel 2 pakjes per dag! Het lijkt wel een schoorsteen! :x :x
    Echt super dat ze zwanger is (begrijp me niet verkeerd), maar ten 1e: je eigen kinderen zo achterlaten is al het ergse dat je kan doen. Ten 2e: trouwen en zwanger worden van een man die je nog maar een half jaar kent belooft niet veel goeds hoor en ten 3e: dit kind was eigenlijk ook niet zo gewenst! Vind het zo erg voor dit nog ongeboren kindje... wat een toekomst voor dit beebje... :x
    En dat terwijl alle meiden op dit forum zooooo graag zo'n wondertje willen waar ze de hele wereld voor zouden verzetten... :cry:

4. Fiorentina

Fiorentina Actief lid

5 mei 2006
    121
    0
    0
    Mobius,
    Als mensen net een nieuwe relatie hebben liggen ze alleen maar met elkaar in bed! Daarom hebben die mensen sowieso al een verhoogde kans. Ik ben nu ruim 5 jaar met mijn man en het is echt niet meer zo als in het begin elke dag ertegenaan :oops:
    We moeten er echt aan denken om om de paar dagen te klutsen.

Groetjes

Fiorentina

5. wendyp

wendyp Niet meer actief

Ik heb er gelukkig niet zoveel last van...

Nou moet ik ook zeggen dat in mijn omgeving, helemaal niemand een kinderwens heeft..

In mn straat wonen alleen maar oudjes, naast ons de buren, de man is geholpen, dus dat zou wel uniek zijn.

Op mijn werk, ben ik de jongste, en voor de rest werk ik alleen maar met mannen van 45+

Wij hebben 2 vriendengroepen, motorrij vrienden en uitgaanvrienden zeg maar (beetje raar uitgelegd) maar die motorrijvrienden heeft 1 stel een kindje en bij de uitgaanvrienden moet niemand
    eraan denken....

Maar ik kan me de frustraties wel voorstellen!

6. Ally

Ally Fanatiek lid

22 nov 2005
    1.008
    0
    0
    Hier noog een [-X

Iedereen zwanger behalve ik .
    Wij zijn aan het proberen voor een tweede,wat ik dan vaak hoor ,
    OOhhh maar je hebt er al 1.
    Maar ik heb altijd gedroomd van 3 kinderen ,
    ik ben 5 keer zwanger geweest ,waaran 1 is voldragen ,en het duurde ook nooit lang om zwanger te worden.
    Ik ben nu bijna 2 jaar bezig.
    Iedereen die samen bezig was ,hun kijndjes zijn al 1,5 jaar oud.
    En de goedbedoelde advies ,niet teveel mee bezig zijn,beetje moeilijk als ze op elk feestje ofzo vragen waar de tweede blijft.
    En alle zwangere buiken die je dagelijks ziet.
    OP de school van mijn dochtertje is er ook BABYBOOM.

Geduld hebben ,ik hoop dat het beloont,kan ook niet anders dan geduld hebben .

Succes allemaal.

Ally

7. mobius

mobius Fanatiek lid

2 apr 2007
    1.117
    0
    0
    Geel, België
    Ja, dat begrijp ik maar al te goed. Was net zo toen ik pas bij mijn vriend was ;)
    Maar ik heb toen wel voorbehoedsmiddelen gebruikt. En ik had ook geen kinderen waar ik voor moest zorgen. Maar ik vind toch dat als je je eigen kinderen al serieus verwaarloost, dat je zeker niet aan de volgende moet beginnen! :x (of ben ik nu zo ouderwets? :( )

8. Fiorentina

Fiorentina Actief lid

5 mei 2006
    121
    0
    0
    Ja wij natuurlijk ook, ik was aan de pil. Achteraf denk ik echt was ik maar nooit begonnen met die rotpil en had ik gewoon pas met mn man dingen gedaan op het moment dat we een kindje wilden. Eigenlijk wilden wij vanaf het begin al een kindje, alleen hebben we een paar jaar geklungeld in Nederland met zijn verblijfspapieren. Uiteindelijk zijn we daarom naar Belgie verhuisd en zodra de papieren rond waren ben ik ook gestopt met de pil. Ik weet wel dat als ik het geluk mag hebben om een kindje te krijgen ik nooit meer die pil neem. Dan maar lekker ouderwetse methodes zoals periodieke onthouding, maar het liefst natuurlijk nog meer kindjes!

Inderdaad je denkt dan soms: die wil alleen maar kinderen om haar huidige partner te pleasen want de andere kinderen zijn direct uit beeld.

Groetjes

Fiorentina

PS Wat ik ook moeilijk vind dat andere mensen die snel zwanger zijn ervanuitgaan dat dat bij iedereen zo is! Ze begrijpen je toch nooit helemaal!

9. roca81

roca81 Bekend lid

26 okt 2006
    851
    0
    0
    Angele,

Je gevoelens zijn zoooooo herkenbaar. Niet eerlijk allemaal he.
    Het lijkt inderdaad wel of er een babyboom is, iedereen wordt zwanger!
    Maar binnenkort zijn wij aan de beurt, het gaan ons gewoon allemaal lukken!

Liefs Roca

10. angel1978

angel1978 Actief lid

6 sep 2006
    259
    0
    0
    Callcentermedewerkster
    Neer
    Hallo dames,

Ik vind het erg prettig om te lezen dat jullie die gevoellens ook hebben. Dan ben ik tenminste niet de enige die er zo over denkt.

Vandaag in het ziekenhuis een vrouw die zwanger is van haar 4e kindje!
    waarom hun 4 en wij nog geen?

Ik hoop inderdaad dat wij over een paar maanden kunnen zeggen dat we zwanger zijn. En het is ons ook zeker gegunt!

Groetjes Angele

11. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    ooh meiden kan wel janken als ik jullie verhalen lees.

ben zelf zwanger van mijn 3e kindje en mijn zus is bezig met ivf wat niet wil lukken.
    heb zo'n soort van schuldig gevoel tegenover haar,waarom ik wel en zij niet.

ik kan me jullie gevoel ook zo goed voorstellen,maar kan niks anders doen dan hopen dat jullie en mijn zus heel snel zwanger raken.

12. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    ik moet eerlijk zeggen dat ik er niet veel last van heb.
    zeker niet mensen die ik niet goed ken.
    Het zou wat anders zijn als mijn zus ineens zou zeggen dat ze zwanger is, dan zou ik echt instorten denk ik.
    Maar verder maakt het me niet echt uit. Ik ga er van uit dat onze tijd ook nog komt.

Deel Deze Pagina