(Zwangere) vrouwen onder elkaar - 9 maand forum

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Amoxiclav, 7 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Diedy

Diedy Actief lid

7 aug 2019
    473
    204
    43
    Vrouw
    Ik heb al uitslag dat toxo negatief Staat en cmv zoals het hoort. Dat is toch al een eerste opluchting.(oja en ook geen geslachtsziekte - dat wist ik zelf niet dat ze dit controleerden:roflmao:). Volgende week weten we dan het resultaat van de nipt. Ik heb mijn man laten bellen. Ik durfde niet :$

BLBL, Bixou en Lientje94 vinden dit leuk.
  2. Lientje94

Lientje94 Niet meer actief

Wij hadden een hele mooie echo. Kloppend hartje, zalig. ❤

Bijgevoegde bestanden:

3. Lientje16

Lientje16 Lid

28 aug 2019
    92
    70
    18
    Vrouw
  4. Lynne182

Lynne182 Bekend lid

7 aug 2019
    774
    742
    93
    Vrouw
    OH wat een klein friemeltje nog. Gefeliciteerd!! Dat is voor mij nog niet zo lang geleden en ons pruts voel ik elke dag al bewegen. Soms zachtjes soms heel duidelijk. Nu is hij ook wakker:D

Hier vandaag serieus paar flinke harde buik gehad deze middag. Ben dan ook wel super druk de hele dag door met die meiden. Maar toch seintje om rustig aan te doen..

Lientje94 vindt dit leuk.
  5. Bixou

Bixou Actief lid

12 apr 2016
    411
    609
    93
    Vrouw
    BE
    oh super!!

Lientje94 vindt dit leuk.
  6. Princessjesliefde

Princessjesliefde Actief lid

18 mei 2019
    281
    108
    43
    Vrouw
    Ohhh super @Lientje94 genieten maar!!

hier woensdag ook een perfecte echo. Zusje perfect op schema en bmh ook voorlopig nog steeds perfect, zooo een opluchting. Vanaf nu mag ik iedere 2 weken op controle gaan, dus 23/10 zie ik ze al terug.

vanavond komen er vrienden op bezoek en gaan we de peter vragen, spannend!

Lientje94, Lientje16, BLBL en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  7. Diedy

Diedy Actief lid

7 aug 2019
    473
    204
    43
    Vrouw
    24 weken ❤️

8. Princessjesliefde

18 mei 2019
    281
    108
    43
    Vrouw
    Jaaaa zo opgelucht dat we in de leefbare zones beginnen komen! <3 Nu liefst nog een 12tal weken erbij, maar we tellen verder per 2 weken nu. Helpt wel dat ik ook iedere keer dan naar de gynae mag en direct hoor hoe het er voor staat.

9. Lynne182

Lynne182 Bekend lid

7 aug 2019
    774
    742
    93
    Vrouw
    Voor jou begint er nu steeds meer en meer ook te korten hé. Aftellen na 30 weken is begonnen en dan die laatste paar weken daarna zijn zo voorbij.

Zijn er hier nog dames die enorm uitkijken na kerst? Ik weet niet wat het is, of dat het de hormonen zijn maar ik kan niet wachten! De sfeer spreekt me gewoon enorm aan. En dan samen met mijn (kleine) familie aan tafel zitten eten. Buiten alles donker binnen de kaarsjes aan. Alleen het idee geeft me al een grote glimlach. Sinterklaas is ook wel leuk, maar bij kerst krijg ik een speciaal gevoel.

10. Diedy

Diedy Actief lid

7 aug 2019
    473
    204
    43
    Vrouw
    Ik heb kerst altijd wel een leuke periode gevonden. Ook voor de schaatsbaan. Vorig jaar ging L er voor het eerst op en dat vond ze magisch. Dus dit jaar opnieuw... Wel met de papa dan :D

11. Princessjesliefde

18 mei 2019
    281
    108
    43
    Vrouw
    @Lynne182 ik heb dat nu met Sinterklaas. Of Sint-Maarten eigenlijk waar we nu wonen; de Sint komt hier al 11 november. Ben m’n zoontje zijn verlanglijstje aan het maken. We doen dan steeds een grote familiebrunch, hebber echt al zin in dit jaar!
    Kerst hoop ik keihard zwanger te halen, dan gaat hij sowieso geslaagd zijn :thumup:

12. Famm

Famm Lid

21 aug 2019
    38
    39
    18
    Vrouw
    Hier ook een goede echo gehad! Al handjes, voetjes en een bewegend lief wezentje :) verder zitten we in het slop. Vriend ziek, dochter ziek en ik doodmoe en kotsend. Slopend

Diedy vindt dit leuk.
  13. Diedy

Diedy Actief lid

7 aug 2019
    473
    204
    43
    Vrouw
    Op welke termijn ben je vorige keer bevallen? Ik ben met kerst 24weken ❤️

14. Diedy

Diedy Actief lid

7 aug 2019
    473
    204
    43
    Vrouw
    Hoe ver ben je nu? Leuk van de echo. Derest wat minder. Tis natuurlijk weer tijd van het jaar. Rsv seizoen is begonnen en ik had vandaag al een check up bij de pediater. Ben er liever vroeg bij. In de hoop deze keer geen ziekenhuisbezoek te moeten hebben o_O alles was gelukkig nog oké :thumup:

15. Princessjesliefde

18 mei 2019
    281
    108
    43
    Vrouw
    @Diedy vorige keer ben ik op 31 weken opgenomen in uz Gent en op 32 weken bevallen. Week kunnen rekken door plat liggen en weeënremmers en ondertussen longrijping gekregen, waardoor hij gelukkig een onder de omstandigheden optimale start had (mr 1 nacht cpap en verder altijd zelfstandig ademen).
    Als ik 10/12 nog zwanger ben, ben ik verder geraakt dan bij hem. Dan ga ik een taartje kopen denk ik ;)

16. Lynne182

Lynne182 Bekend lid

7 aug 2019
    774
    742
    93
    Vrouw
    Wel knap dat je het dan toch nog een keer aandurfd. Maarja na het verlies van ons eerste kindje doe ik het ook gewoon nog 4 keer :oops:

hier krijg ik serieus steeds meer en meer harde buiken. Ik vind dat toch h wel extreem vroeg..

17. Princessjesliefde

18 mei 2019
    281
    108
    43
    Vrouw
    @Lynne182 mentaal heb ik achteraf wel een ferme klap gehad en het heeft toch maanden tot een jaar geduurd voor ik het echt achter mij kon laten. Vooral dat gemis aan kraamtijd lag me heel zwaar. Sinds dan probeer ik kraambezoek in het ziekenhuis echt te vermijden omdat dat zo confronterend over komt.
    Nu weten we gelukkig dat we een hogere kans hebben en kunnen we er op inspelen en beter laten opvolgen, vorige keer wisten we het gewoon niet (dat is het vervelende aan cervixinsufficientie, ze ontdekken het pas als het te laat is).
    In het slechtste geval belanden we weer voor een paar weken op neonatologie, en dat is heel pijnlijk en confronterend, maar ik weet nu dat we dat kunnen.
    maar ik wil het gewoon graag eens “goed” doen nu :)

heel chapeau ook dat je het opnieuw aan durft. Zo’n gezond klein kindje is toch echt op alle niveaus een wondertje..

18. Amoxiclav

Amoxiclav Fanatiek lid

8 mrt 2017
    1.882
    2.191
    113
    Verpleegkundige
    Fijn dat iedereen een goede echo had!

Ik heb een positieve zwangerschapstest... Ik blijf er nuchter onder. Voel me wel zwanger... we zullen zien.. :oops:

Valentijntje20, BLBL, Lientje94 en 3 anderen vinden dit leuk.
  19. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.766
    18.883
    113
    Vrouw
    Hier ook Sint Maarten :D

20. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.766