@Amoxiclav : dat is snel! Je kan al beginnen aftellen! Zelf ben ik volgende week donderdag aan de beurt voor de termijnecho. We gaan het dit weekend aan de familie vertellen, zaterdag normaal 12 weken (volgens de oorspronkelijke telling) of al bijna 13 aldus de vorige echo. Benieuwd of het laatste tempo zich heeft doorgezet, zolang alles maar goed loopt!
Ik hoop voor jou van niet. Ik heb 99% zekerheid via de nipt. Maarja je zal maar net die 1% zijn . Ochja over 2wk ben je heel zeker natuurlijk!
Bijna dus! Wel spannend die termijnecho. Ik sliep er niet van. Om vervolgens slecht te slapen door stress van de nipt. Wat ben ik blij dat het achter me ligt.
Met dat termijn kunnen ze al prima een kloppend hartje zien. Spannend!! Ik moet vanavond na de longarts. Controle want heb het laatste tijd heel benauwd (heb astma) Heb er niet zo'n zin in maarja het moet 'm.
ik ga straks ook langs de dokter. De misselijkheid is echt niet meer draaglijk. Ik kan amper mijn werk nog deftig doen.. dus hopelijk kan ik iets beters krijgen van medicatie..
Tuurlijk wel. Je kan het. Maar ik versta de angst. Volgens mijn gyn is een mk dikke pech. Zeker als er al kinderen zijn, heb je goede kans dat dit een gezond vruchtje is.
Ow dat is heftig! Hopelijk vinden ze wat voor je. Hoewel ik denk dat het meeste doorbijten is. Maar als het maar wat dragelijker is he
Ik werd ook echt knetter gek van dat kotsen de eerste weken. De hele dag door zo mottig voelen geen geuren kunnen verdragen en om de kleinste dingen moeten overgeven. Ik kreeg emesafene. En ook al haalde et de scherpste randjes er van af ik was toch wel behoorlijk ziek. Hier ben ik zo blij dat ik na de longarts ben geweest. Mijn longen zijn niet best en m'n longblaasjes flink ontstoken. Ik krijg nu twee verschillende pufjes waarvan een met prednison. Moet et ik vanmiddag ophalen bij de apotheek en eerlijk ik kan niet wachten. Heb het zo godsgruwelijk benauwd en enorm ademnood bij de kleinste dingen. Hopelijk snel wat meer lucht voor mij straks.
Ik ben bij alle 3 de zwangerschappen moeten stoppen met werken door die misselijkheid en het overgeven hele dagen aan een stuk. Tijdens de ziekenhuis opname eens een dag of 2 beter en eens thuis terug hetzelfde lolleke. Wat neem je nu al?
Hier ook hele zwangerschappen slecht. Deze morgen terug 2x overgegeven. Tem 16 weken voelde ik me de hele dag slecht, sinds dan enkel nog ‘s morgens. bij zoontje laatste keer overgegeven halfuur voor de bevalling dus vrees dat het weer zoiets zal zijn.. morgen terug gynae, 26 weken check-up. Nog 10-11 weken met cerclage te gaan.. vrijdag toch al de wettelijke ondergrens van prematuriteit bereikt! Hopelijk nog zeker 10 erbij!
Ik nam sowieso al Navalit. Twee pilletjes 's avonds. Heb nu toestemming gekregen om 's morgens en 's middags ook telkens 1 pil in te nemen. De vermoeidheid eist z'n tol want ik ben flink verkouden en m'n stem kwijt. Dus vandaag toch maar thuisgebleven van het werk. Morgen ben ik sowieso vrij. Dus hopelijk tegen donderdag al een flink stuk beter met de extra medicatie. Ik merk gewoon heel weinig begrip op m'n werk want misselijk zijn hoort er zogezegd bij. Maar ik heb al twee kinderen en was nog nooit zo misselijk als nu. Ongelooflijk hoe die zwangerschappen zo kunnen verschillen!
Door alle drama's met die basisschool en leraren is er dus weer 6 november een landelijke staking. Net op de dag dat ik m'n 20 weken echo heb. Dat betekend voor mij dus dat alle kinderen mee moeten. Jippie.. Not.. Gelukkig is er in het ziekenhuis een ronald Macdonald speelkamer waar de meisjes zich prima mogen en kunnen vermaken. Maarja wel met mijn man erbij. Dus de echo ga ik alleen doen. Had het liever anders gezien maar lang leven de leraren staking zullen we maar zeggen
Oh das wel super zonde. Kunnen de kindjes niet even naar je ouders/schoonouders? Of zo'n thuisoppas? Zou toch wel super jammer zijn dat je man niet bij de echo is?
@Lynne182 das niet fijn.. En inderdaad met 3 kindjes in het doktersbureautje zitten gaat niet he kan er niemand van de grootouders eventjes oppassen dat je man meekan?
@Lynne182 ohnee ik moest vandaag ook zonder man en met kind gaan, en vond met 1 kindje al best vermoeiend. Hij stond wel flink naast me op het trapje mr hij verstaat er nog altijd nog niets van Kan er idd niemand even op de kindjes letten? Ik moet vanaf nu ook de echo’s alleen doen, maar de 12 en 20 weken echo wou ik toch echt m’n man mee omdat die zo belangrijk zijn.. baby’tje weer helemaal goed gekeurd, en mooie 3D echo meegekregen <3 Wel afwijkende suikertest dus volgende week de uitgebreide.. weer dat suikerdrankje hopelijk een vals alarm. Mijn misselijkheid is ook weer slechter. Vandaag uit het niets al m’n middageten terug eruit.. vaak ‘s morgens ook terug misselijker.. bah!
Nee helaas zo makkelijk heeft niet altijd iedereen oppas voor 3 kinderen. Plus de echo is om 8.55 in het zkh. Met de ochtend spits zijn we al gauw langer onderweg dam normaal. Dus moeten om 8.10 echt wel aanrijden. Zit niks anders op dan de meiden mee te nemen.