(Zwangere) vrouwen onder elkaar - 9 maand forum

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Amoxiclav, 7 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Diedy

Diedy Actief lid

7 aug 2019
    473
    204
    43
    Vrouw
    Tegen dan is je peuter al een kleuter hoor :D das nog erger :D haha neen qua onderbroken nachten kunnen we van L niet meer klagen. We zullen zien wat deze baby doet he. We zijn met 2. Dus er kan altijd iemand blijven liggen bij de baby.
    Afhankelijk van hoe de zw verloopt en hoe deze baby ontwikkeld gaan we eventueel we voor een 4e :) aan de babytijd heb ik nooi wat gevonden maar eenmaal peuter beginnen ze toch echt leuk te worden :thumup::p

2. Lynne182

Lynne182 Bekend lid

7 aug 2019
    774
    742
    93
    Vrouw
    Joh, dat riepen wij ook hier:o:

Ik begin nu toch wel goed zenuwachtig te worden. Nog 2 dagen... Maar vandaag nog genoeg te doen en morgen ook. Dat geeft voldoende afleiding.

3. Lientje94

Lientje94 Niet meer actief

Hier gaat alles zijn gewone gangetje. Mijn man en ik allebei verkouden en de jongste weer een oorontsteking. Dus straks gaat m'n mama met hem naar de dokter, en toch maar eens informeren voor buisjes.
    Ze slapen ook beide heel slecht. Altijd rond 4u30 / 5u wakker en dat piekt toch na een paar dagen.

Enfin, de misselijkheid is al een stuk beter en ik heb het gevoel dat mijn energiepeil ook stilletjesaan wat beter is..

4. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.842
    18.992
    113
    Vrouw
    Volgens mij (was bij mij zo) is een ongeplande zwangerschap naar gevoelens toe ook wat anders, dan eentje waar je heel bewust en met volle overtuiging voor koos. Ik was van onze 2de door de pil heen zwanger (als ik dat vroeger hoorde, zei ik automatisch jaja dat zal wel, hoe kan dat nu) en kheb die zwangerschap ook anders ervaren.

5. Diedy

Diedy Actief lid

7 aug 2019
    473
    204
    43
    Vrouw
    Mag je gerust wat van delen hoor. Ondertussen 17wk en mijn energiepijl is nog steeds onder nul. Ik zou smidags met gemak 2/3u kunnen slapen en savonds nog eens het klokje rond :D

6. Diedy

Diedy Actief lid

7 aug 2019
    473
    204
    43
    Vrouw
    Die 20 wk echo is al even zenuwslopend als de termijnecho he. Er hangt dan ook zoveel van af! Heb je na een goede 20wk echo nog echo's? Of is dat direct de bevalling al ?

7. Lientje94

Mocht dat kunnen, graag. Maar denk dat ik het zelf ook wel even nodig heb om weer een beetje op te laden :p
    Nog twee weken en dan pas terug een echo. Best wel spannend toch die eerste weken.

8. Lynne182

Lynne182 Bekend lid

7 aug 2019
    774
    742
    93
    Vrouw
    OH nee ik krijg zo richting eind nog wel aantal keer groei echo. Dat heb ik bij de andere ook gehad. Ik ga uiteindelijk ook over van de verloskundige naar de gyn en die maakt bij elke afspraak ook vlug een echo.

Al die echo's hoeven van mij eigenlijk ook niet echt zo. Vind veel belangrijker dat de 20 weken echo in orde is

9. Diedy

Diedy Actief lid

7 aug 2019
    473
    204
    43
    Vrouw
    Oh dan de termijnecho! Doe je de nipt? (met/zonder) geslacht?

Lientje94 vindt dit leuk.
  10. Diedy

Diedy Actief lid

7 aug 2019
    473
    204
    43
    Vrouw
    Ja tuurlijk zijn die echo's de belangrijkste. Maar even spieken is leuk. Zo 10/20weken wachten vind ik heel lang. Ik vind mijn wachten al lang en het is maar 5.5 week :roflmao:

11. Lientje94

Ja klopt! We zullen de nipt laten uitvoeren, met geslacht.
    Hoewel ik misschien op 15/11 langs kan gaan voor zo'n vroege geslachtsbepaling. Maar ik ben er nog niet aan uit of ik dat ga doen. Bij onze jongste deden we dat ook.
    Het zou bovendien leuk zijn om dan onze oudste mee te nemen zodat hij meteen visueel ziet wat er in mama's buik zit. Zeker aangezien die setting iets kindvriendelijker is dan bij de gynaecoloog in het ziekenhuis.
    Wat zouden jullie doen?

12. Diedy

Diedy Actief lid

7 aug 2019
    473
    204
    43
    Vrouw
    Ik heb zelf ook al een pretecho willen doen maar me tot nu toe ingehouden. Ik wil heel graag een 3d echo tussen 28wk en 32wk zwangerschap. Dus dan zal L wel meegaan. Naar de gyn gaat ze niet mee. Dat is veel te lang wachten voor een 3jarige

13. Lientje94

Hier gaan ze ook nooit mee. Te lang wachten inderdaad.
    Maar ik twijfel zo hard voor die geslachtsbepalende echo..

14. Diedy

Diedy Actief lid

7 aug 2019
    473
    204
    43
    Vrouw
    Hoe oud is uw kind dat meegaat?
    Mijn dochter van 3j begint nu echt goed door te hebben dat broer in de buik zit. Oh haar 2j was ik hoogzwanger maar toen legde ze de link nog niet zo hard.

15. Lynne182

Lynne182 Bekend lid

7 aug 2019
    774
    742
    93
    Vrouw
    Wij hebben geslachtbepaling gedaan met alle drie de meiden er bij. Maar 3d echo's vind ik niks. We hebben het bij nienke wel gedaan en zo mooi en bijzonder vond in het helemaal niet. Toen kreeg ik het cadeau van mijn ouders bij de tweede, en het zag er precies net zo uit. Als je googled 3d echo zie je ook geen verschil en is het allemaal het zelfde beeld. Je ziet ze gapen en bewegenm that's it. Daar betaal ik liever niet voor.

Geslacht vind ik dan wat anders.

Neuzeke vindt dit leuk.
  16. Diedy

Diedy Actief lid

7 aug 2019
    473
    204
    43
    Vrouw
    Nuja in BE is het geslacht gemakkelijk en toch vrij betrouwbaar via nipt. Dus daarvoor een extra echo is toch apart vind ik. Nuja ik vond de 3d bij E (die keer ik telkens in het zh) toch goed op hem trekken. Je zag echt wel hem duidelijk in.

17. Lynne182

Lynne182 Bekend lid

7 aug 2019
    774
    742
    93
    Vrouw
    Ja maar wij zijn niet van België. En bijna 200 euro betalen voor een nipt doet niet iedereen. Dus is de geslachtbepaling populair.

18. Diedy

Diedy Actief lid

7 aug 2019
    473
    204
    43
    Vrouw
    Ow ik da ht dat ze belgie was. Oeps. Ja idd bijna 200euri had ik er ook niet aan gegeven

19. Princessjesliefde

Princessjesliefde Actief lid

18 mei 2019
    281
    108
    43
    Vrouw
    @Diedy hier 27w en ik wacht nog steeds op die pregnancy glow :roflmao:

hier ook alles zijn gangetje. Begin langzaam aan to-do lijstjes te maken vr wat nog moet gebeuren. Kleertjes wassen en park zetten is vr kerstvakantie. Deze maand eens beginnen kijken om doopsuiker te bestellen. Vandaag in ava al eens gekeken en denk dat we voor oudroze-peach-goud gaan gaan

Amoxiclav vindt dit leuk.
  20. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.842
    18.992
    113
    Vrouw
    Ik hoor nog bij de zotten die 260 euro betaalden voor de nipt :roflmao:

Diedy vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina