(Zwangere) vrouwen onder elkaar - 9 maand forum

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Amoxiclav, 7 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moedie

    Moedie Lid

    21 nov 2018
    99
    44
    18
    Vrouw
    Oei @Lynne182 dat klinkt ernstig!
    Wat zullen ze precies doen?
    Veel beterschap!
     
  2. Princessjesliefde

    Princessjesliefde Actief lid

    18 mei 2019
    281
    108
    43
    Vrouw
    Super @Amoxiclav ! Oef, zal een ferme opluchting zijn!

    @Lynne182 oei hopelijk niet te erg :(

    Ik ben ook terug van het ziekenhuis, met suikermetertje en veel info over voeding. Het valt al bij al wel mee; maar toch vr de komende 3 maand gedaan met snoepen en regelmatig suiker prikken en opvolgen
     
    Amoxiclav vindt dit leuk.
  3. Diedy

    Diedy Actief lid

    7 aug 2019
    473
    204
    43
    Vrouw
    Veel beterschap @Lynne182! Hopelijk doet de rust uw goed.
    @Princessjesliefde tis natuurlijk maar 3maand. Valt mee. Ik hoop voor het beste!
     
  4. Princessjesliefde

    Princessjesliefde Actief lid

    18 mei 2019
    281
    108
    43
    Vrouw
    @Diedy ja tuurlijk, gezond eten is nooit slecht, en 10000x liever dit dan terug een opname met dreigende vroeggeboorte..
     
  5. Lynne182

    Lynne182 Bekend lid

    7 aug 2019
    774
    742
    93
    Vrouw
    Ja ben thuis hoor.. Heb zwaarder medicijnen die vaak voorgeschreven worden voor copd. Ik hoop zo dat dit helpt want ik word stapel gek. Adem halen is een nachtmerrie. Maar goed eerst eens aankijken hoe et weekend verloopt en maandag belt de longarts weer. Al het erger word moet ik meteen weer maar de seh. Maar dat ben ik eigenlijk niet van plan.
     
  6. Amoxiclav

    Amoxiclav Fanatiek lid

    8 mrt 2017
    1.882
    2.191
    113
    Verpleegkundige
    @Lynne182 beterschap!

    Pff ik ben steendood. Druk op werk en zwanger zijn is niet altijd fijn. Ben meestal moe na een werkdag maar nu ben ik helemaal niks waard. Wil alleen nog maar liggen nu :rolleyes:
     
  7. Princessjesliefde

    Princessjesliefde Actief lid

    18 mei 2019
    281
    108
    43
    Vrouw
    Super herkenbaar @Amoxiclav, zeker in dat eerste trim is het dodelijk he! Voetjes omhoog en laten dienen!
     
  8. Diedy

    Diedy Actief lid

    7 aug 2019
    473
    204
    43
    Vrouw
    Ik ben nog steeds doodmoe. Gelukkig kan ik in het weekend een dutje doen. Dat gaat mijn man met mijn dochter wandelen.
    Sinds vandaag buikgriep. Smorgens voelde ik me nog goed. Maar tis bij de oogarts (tegen 10u) is het begonnen... Dus mijn man is al een hele dag weg naar mijn mama met L. Dat was zo afgesproken. Jammer genoeg zonder mij. Maar ik heb ze wel dé vraag gesteld of ze meter wou worden. Mijne man gaf mijn cadeau af en via what's app kon ik alles volgen. Ze was heel blij ❤️
     
  9. Amoxiclav

    Amoxiclav Fanatiek lid

    8 mrt 2017
    1.882
    2.191
    113
    Verpleegkundige
    Ja.. Ben ook niet in staat om nog veel te doen na een hele dag rennen :roflmao: nog 9 weken te gaan...
     
  10. Amoxiclav

    Amoxiclav Fanatiek lid

    8 mrt 2017
    1.882
    2.191
    113
    Verpleegkundige
    Ach beterschap!!
     
    Diedy vindt dit leuk.
  11. Lynne182

    Lynne182 Bekend lid

    7 aug 2019
    774
    742
    93
    Vrouw
    Hier heb ik idee dat de medicijnen wat werken. Mag ook wel want is best zware medicatie wat eigenlijk niet altijd geadviseerd word tijdens de zwangerschap. Maar ik heb weinig keus, zuurstof te kort is ook niet goed voor de baby.

    Verder gaat alles z'n gangetje.
     
    Amoxiclav vindt dit leuk.
  12. Princessjesliefde

    Princessjesliefde Actief lid

    18 mei 2019
    281
    108
    43
    Vrouw
    @Diedy hopelijk voel je je al wat beter.. buikgriep is altijd HEL maar nog erger als je zwanger bent.. ik heb m ook al 2x gehad en was vreselijk..
    @Lynne182 blij dat de medicatie aan slaat. En vooral belangrijk idd vr de baby ook dat je je beter voelt

    @Amoxiclav nog efkes, dat zal er snel zijn! Tot 16w werken? Ik ben ook aan 15 weken gestopt, nog altijd heel blij mee

    hier begint het ook zwaar te worden. Net een mand was opgeplooid en toch even beentjes omhoog in de zetel..
    straks m’n metekindje op bezoek om Sint Maarten te vieren, wordt gezellig mr druk, dus nu even rusten :D
     
  13. Amoxiclav

    Amoxiclav Fanatiek lid

    8 mrt 2017
    1.882
    2.191
    113
    Verpleegkundige
    @Princessjesliefde ja tot 16 weken. Vind het heel zwaar momenteel. Aleja het is altijd zwaar maar nu nog tandje meer... Heb al gezegd dat ik nog 1 januari ga werken en dan neem ik verlof. Nog 6tal dagen. Normaal 11januari werkverwijdering :)
     
  14. Diedy

    Diedy Actief lid

    7 aug 2019
    473
    204
    43
    Vrouw
    Ik werk door tot 34 weken. En dat vind ik al vroeg :p
     
  15. Lynne182

    Lynne182 Bekend lid

    7 aug 2019
    774
    742
    93
    Vrouw
    Ik werk helemaal niet :oops: maar dat was een bewuste keuze 6,5 jaar geleden toen nienke geboren werd. En tot nu toe bevalt dat prima. Het werkt voor ons maar dat is niet voor iedereen weg gelegd. Mijn man is altijd weg en ik ben altijd thuis. Beetje van de oude stempel zeg maar haha
     
  16. Amoxiclav

    Amoxiclav Fanatiek lid

    8 mrt 2017
    1.882
    2.191
    113
    Verpleegkundige
    Ja maar ik werk in de zorgsector met risicovolle patiënten. Vandaar stoppen op 16w. Fysiek zware job. Ben nu al pompaf, laat staan op 34w :eek:
     
  17. Amoxiclav

    Amoxiclav Fanatiek lid

    8 mrt 2017
    1.882
    2.191
    113
    Verpleegkundige
    Maar dinsdag vrije dag. Kijk er al naar uit. "Lang" slapen:p
     
    Moedie vindt dit leuk.
  18. Princessjesliefde

    Princessjesliefde Actief lid

    18 mei 2019
    281
    108
    43
    Vrouw
    @lynn1986 als dat financieel mogelijk was, deed ik het ook. Ga sowieso niet terug naar m’n oude job na deze zwangerschap. Wil graag 6-8 maand thuis blijven met de baby, en dan rustig iets halftijds-Max 4/5e zoeken. Idealiter 3/5e werken. We zien wel. Eerst babyzusje gezond op de wereld krijgen en haar babytijd bewust meemaken.

    @Amoxiclav ideaal getimed dan met schoolstart! Kvind super spijtig dat hij hier vorige week niet is mogen starten (echt 1 dag vroeger geboren en hij was mogen starten), hij is er aan toe en was beter geweest met babyplanning, mr goed. Ben wel heel blij dat de eerste maanden en zomer gebufferd gaan zijn :)
     
  19. Diedy

    Diedy Actief lid

    7 aug 2019
    473
    204
    43
    Vrouw
    Ik ben tijdens de zw van E 4/5 gaan werken en na zijn dood 3/5. Vind ik ideaal. Mijn man werkt veel uren dus ik was wel wat overbelast. Met L ben ik 5 maand thuis geweest na de geboorte en nu gaat dat terug zo zijn. Ik vond dat niet teveel. Integendeel ik vond ze toen nog klein.. Bij L had ik toen wel nog een fulltime. Dus ik denk dat het nu wel beter zal aanvoelen om het maar 3/5 is. Fulltime gaat het niet worden zolang de kindjes klein zijn. Mss... Heel mss. Als ze wat groter zijn. Maar ze op tijd gaan halen van school en de woensdag thuis... Het heeft immense voordelen.
     
  20. Moedie

    Moedie Lid

    21 nov 2018
    99
    44
    18
    Vrouw
    Hier werk ik 3/4 als verpleegkundige maar zal opnieuw met tijdskrediet deeltijds werken voor enkele maanden. We moeten nog lang genoeg werken denk ik dan...
     

Deel Deze Pagina