(Zwangere) vrouwen onder elkaar - 9 maand forum

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Amoxiclav, 7 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amoxiclav

    Amoxiclav Fanatiek lid

    8 mrt 2017
    1.882
    2.191
    113
    Verpleegkundige
    Klinkt wel niet echt hoopvol he nog 200dagen:roflmao: haha
     
  2. Diedy

    Diedy Actief lid

    7 aug 2019
    473
    204
    43
    Vrouw
    Ow ik vond net wel. Ik dacht. Oke 1/5 gepasseerd. Nu aftellen naar 150 en dan 100. Per 50d lijkt toch beter mee te vallen dan direct 9maand :D
    Al gaat het nu vrij hard. Ik verlang naar ons kerstverlof. Samen chillen met L. En daarna nemen we ook verlof met Krokus. Gewoon omdat het laatste verlof is met Lore als enig kind. Ze nog eens dik in de watten leggen voor ze haar aandacht moet delen met deze bengel :)
     
    Amoxiclav vindt dit leuk.
  3. Amoxiclav

    Amoxiclav Fanatiek lid

    8 mrt 2017
    1.882
    2.191
    113
    Verpleegkundige
    @Diedy ja als je het zo bekijkt dan gaat het wel sneller inderdaad! Bijna 12 weken bereikt, bijna 2e trimester :oops:
     
  4. Diedy

    Diedy Actief lid

    7 aug 2019
    473
    204
    43
    Vrouw
    Blijven geloven en je hoort de baby met de doppler e? Das alleen goed nieuws. Hoe vaak luister je? Volgende week is het jou beurt om goed nieuws te komen vertellen ❤️
     
  5. Princessjesliefde

    Princessjesliefde Actief lid

    18 mei 2019
    281
    108
    43
    Vrouw
    @Diedy super!! Das echt al een grote stap he! Je zal wel opgelucht zijn! En @Amoxiclav amaai ook al bijna 12 weken! Gaat bij iemand anders altijd snel vind ik :D

    @Lynne182 het was echt een mottige dag, vandaag gaat het al veeeel beter. Jij het dan niet te lastig deze week?

    morgen mag zoontje een dagje naar school, nu heb ik daar stress voor hahahha! Ben benieuwd hoe het gaat gaan! Na de kerstvakantie start hij dan voor echt. Slecht getimed met de geboorte van baby, Mrja, het is nu zo.
     
  6. Diedy

    Diedy Actief lid

    7 aug 2019
    473
    204
    43
    Vrouw
    Dat is :)!

    Ook hier reed de buikgriep ons huisje niet voorbij. Helaas. Mijn dochter heeft heel haar bed ondergekotst, de zetel en 3 pyjamas. En dat op 45min o_O nu opnieuw in de zetel en samen wat naar toy Story kijken. Tot het meeste kotsmoment eruit is. Dan proberen we nog wat slaap te pakken. Ondertussen staat de wasmichine de draaien. Morgen bel ik men moeder. Wss heb ik het zelf ook te pakken over paar dagen. Dan is ze toch al verwittigd dat ik hulp nodig zal hebben :oops:
     
  7. Diedy

    Diedy Actief lid

    7 aug 2019
    473
    204
    43
    Vrouw
    Ivm school: veel succes hoor. Hier had ze een terugval van zindelijkheid. Tussen maart en juni ging ze eeeecht niet graag. Huilen tot en met. Maar sinds september, dus het 1e kleuterklas je, wilt ze heel graag gaan. Ze vraagt er zelfs om.
     
  8. Lynne182

    Lynne182 Bekend lid

    7 aug 2019
    774
    742
    93
    Vrouw
    Hier is de buikgriep gelukkig voorbij. Maar ook hier heel weekend nodig gehad om alle was bij te draaien. Emi en nienke begonnen tegelijk dus had twee keer bedden goed, kussens dekens en handdoeken. Dat was ook echt een nachtmerrie.

    Ik moet dinsdag onder ct scan met contrast vloeistof. Ze een goed na mijn longen kijken. Ik vind het wel heel eng.. Niet de CT scan maar wel de straling die het met zich mee brengt. Nee ik ben niet zo'n geitenwollen sokken persoon die zich druk maakt om wat straling. Maar de straling is natuurlijk best pittig tijdens een zwangerschap. De artsen hebben ook een behoorlijke tijd overleg gehad om het al dan wel of niet te doen. Maar omdat de klachten niet beteren met welke medicijnen dan ook hebben we weinig keuze nu. Afwachten maar weer dan..
     
  9. Princessjesliefde

    Princessjesliefde Actief lid

    18 mei 2019
    281
    108
    43
    Vrouw
    Ohnee @Diedy dat is echt hel he! Hier zit hij momenteel bij schoonbroer thuis. We hebben ze vrijdag laatst gezien dus hopelijk blijft het bij ons weg!

    Zoontje deed het al bij al ok! Super beschaamd en zich wegsteken, en beetje jammeren als ik vertrok, maar niet echt huilen. Zooo benieuwd wat hij nu aan t doen is! :D de ochtend gaat zo traag voorbij haha!

    @Lynne182 hopelijk helpt de scan met duidelijk maken wat er juist scheelt en kunnen ze er je therapie ook aan aanpassen..
     
  10. Diedy

    Diedy Actief lid

    7 aug 2019
    473
    204
    43
    Vrouw
    @Lynne182 ik versta je bezorgdheid. Het is echter een afweging tussen moeder en kind. Een kind in een moeder dat amper kan ademen is niet gezond. Nu valt dat mss nog mee. Maar over 10wk duwt hij zowat alles plat. En dan moeten de problemen toch opgelost zijn.

    @Princessjesliefde laat iets weten he? Altijd spannend die eerste keer.

    Hier is het meeste kots gedaan. Maar wat wil je... Sinds gisteravond drinkt ze enkel water. Ik heb al geprobeerd met een natuuryoghurt. Maar ze wilt echt niks eten. Ochja samen in de zetel en kleuren. Het is ook quality time natuurlijk. Ondertussen draait mijn wasmachine. Nog 1 x en dan is alles erdoor. 4 wasjes voor 1 kind. Hmm @Lynne182 ik versta dat je nu nog wast. De hebt 3 x zoveel. Dat die griep maar snel een ander huisje vind :p

    Onze kleine jongen is vandaag zeeer actief. Dat is natuurlijk extra genieten. Deze avond nog een seminarie doen. Het zal weer laat worden. Maar achja. Nu wat proberen te genieten van mijn kindjes. :)
     
  11. Princessjesliefde

    Princessjesliefde Actief lid

    18 mei 2019
    281
    108
    43
    Vrouw
    Hij heeft het super goed gedaan! Ben een beetje vroeger naar de klas gegaan om te spieken aan het raam. Mijn hartje smolt als ik hem zo aandachtig zag luisteren naar het verhaaltje dat de juf vertelde <3.
    Thuis dan na het eten pats boem alle energie op, mega ontlading/vermoeidheid huilbui en als een blok in slaap gevallen :D

    we gaan in januari ook sowieso starten met halve dagen (in de crèche slaapt hij ook makkelijk nog 2u) en dan zien we wel.
    Het heeft me wel echt geholpen dat we nu al eens konden oefenen, dat naar school gaan. Maakt het iets minder spannend voor januari.
    Heb mezelf wel wat overdaan vandaag. Overal wat pakjes ophalen en boodschappen doen, thuis wat poetsen,.. mijn bekken rechts is de hel, zoveel pijn nu.
    Ben rond 22 weken een paar keer naar kine gegaan, tijd om de oefeningen die ze me leerde terug boven te halen..
     
  12. Diedy

    Diedy Actief lid

    7 aug 2019
    473
    204
    43
    Vrouw
    Agh leuk leuk!
    Hier was het in begin ook halve dagen hoor. Nu volle dagen maar op woensdag slaapt ze wel. Anders geraakt ze niet tot het einde van de week. Soms slaapt ze in het weekend nog. En ze is al 3j4md :)
    Dat overzetten ken ik. Mijn bekken zijn nooit goed geweest. Geen enkele zw. Maar de kiné doet wonderen vind ik. De oefeningen regelmatig doen... Dan merk je na een tijdje verlichting :) al neemt het niet alles weg. Wij hebben een poetshulp. Superdankbaar voor. Ik zou meer van mijn eigen luxe opgeven om gewoon haar te kunnen houden :p. Zeker sebiet met 2 kindjes.
    33weken! Die 34 komt goed dichterbij e. Weer een mijlpaal om af te vinken :eek:
     
  13. Princessjesliefde

    Princessjesliefde Actief lid

    18 mei 2019
    281
    108
    43
    Vrouw
    jaaaa idd 33 weken. Langs een kant heel blij, een getal dat we nog niet haalden, maar ik blijf toch ongerust. Ben plots ook zo angstig dat er toch nog iets mis gaat gaan.. Ik ga echt blij zijn als ze gezond en wel in m'n armen ligt..

    woensdag nog een keer controle, hopelijk helpt dat wat meer rust brengen..

    Ondertussen is alles voor het geboortekaartje beslist. De enveloppen zijn besteld, normaal kan ik die volgende week schrijven. En de naamstickertjes zouden volgende week ook toekomen, dus dan kan ik de doopsuikers ook beginnen maken (die zijn gisteren toegekomen!). Net ook matrasje besteld om ons babybedje om te vormen tot cosleeper, kleertjes nog eens doorsnuffeld. Ik verlang al naar de kerstvakantie om het park te zetten en de kleertjes te wassen!
    Dan denk ik gewoon nog eens kijken of er spulletjes van de lijst zijn die we graag al op voorhand in huis hebben, en dan denk ik dat we er bijna gaan zijn :D

    @Diedy wij hebben een robotstofzuiger die dagelijks rond gaat, ben daar ook heeel dankbaar voor, scheelt al een heel stuk in het huishouden ook. De keuken doe ik nog, de badkamer is nu even voor m'n man zn rekening.

    Hoe is het nog met de andere dames?
     
    Amoxiclav vindt dit leuk.
  14. Amoxiclav

    Amoxiclav Fanatiek lid

    8 mrt 2017
    1.882
    2.191
    113
    Verpleegkundige
    @Princessjesliefde begint in te korten!! De laatste loodjes :D Spannend!!

    Hier woensdag de 12weken echo. Ben super benieuwd, ik hoop dat het geslachtje al te zien zal zijn :oops:
     
    Princessjesliefde en Lientje16 vinden dit leuk.
  15. Lynne182

    Lynne182 Bekend lid

    7 aug 2019
    774
    742
    93
    Vrouw
    Niet te druk maken vooral proberen te ontspannen de laatste paar weken. Komt allemaal vast en zeker goed!

    Hier heb ik donderdag weer een groei echo van onze bolle binkie. Eens kijken of z'n spekbillen al minder hard gegroeid zijn:D.
     
  16. Lientje16

    Lientje16 Lid

    28 aug 2019
    92
    70
    18
    Vrouw
    @Princessjesliefde super dat je deze termijn haalde. Komt allemaal goed :thumup:
    @Amoxiclav Mijn gyn wilde geen gokje doen, hopelijk de jouwe wel... Of nub kan ik ondertussen ook al goed zien :roflmao:

    Vandaag resultaten nipt ontvangen: alles in orde en we krijgen nog een meisje :oops:
     
  17. Amoxiclav

    Amoxiclav Fanatiek lid

    8 mrt 2017
    1.882
    2.191
    113
    Verpleegkundige
    Volgens een vriendin wel :) ben veranderd van gynaecoloog en vorige keer liet ik geslachtsbepaling doen bij echo bureau. K tel de dagen af!!!

    En proficiat he!! Maar dat had ik al gezegd :oops: hoop ook op nog een meisje
     
  18. Diedy

    Diedy Actief lid

    7 aug 2019
    473
    204
    43
    Vrouw
    Proficiat!!!
     
  19. Diedy

    Diedy Actief lid

    7 aug 2019
    473
    204
    43
    Vrouw
    Hier wou ze haar er niet over uitspreken. Terwijl wij het wel al hadden gezien. Dus het was al duidelijk
     
  20. Diedy

    Diedy Actief lid

    7 aug 2019
    473
    204
    43
    Vrouw
    Gewoon ondergaan. Je ziet wel waar je uitkomt. Elke dag is gewonnen
     

Deel Deze Pagina