(Zwangere) vrouwen onder elkaar - 9 maand forum

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Amoxiclav, 7 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amoxiclav

    Amoxiclav Fanatiek lid

    8 mrt 2017
    1.882
    2.191
    113
    Verpleegkundige
    Ja ik voel hem ook vaak stuiteren :roflmao:
     
  2. Diedy

    Diedy Actief lid

    7 aug 2019
    473
    204
    43
    Vrouw
    Haha dat had ik ook al op die termijn :D
    Wel zot als je bekijk hoeveel zo kleintjes groeien in de buik. In jouw banner staat er +-200gram en mijn mannetje woog vorige week al 1kg100. Zoveel verschil op 10tal weekjes. :eek:
     
  3. Lynne182

    Lynne182 Bekend lid

    7 aug 2019
    774
    742
    93
    Vrouw
    Bijna 30 weken. Shock :oops:. Volgende week heb ik de 20 weken echo dan opnieuw. Kijken wat onze man zo dik maakt dat die al bijna 2 kilo is. Ben benieuwd. Ook meteen controle van de placenta. Ik vind het allemaal best. Beter 1 keer te veel hem controleren dan 1 keer teweinig. Begin wel nieuwsgierig naar hem te worden. Zou die op een van z'n zussen lijken? Of meer op de papa? :D
     
  4. Diedy

    Diedy Actief lid

    7 aug 2019
    473
    204
    43
    Vrouw
    Bizar dat ze er bin jou zo drama van maken! E woog op 33w3d 3kg en 50cm! Dat is dus ook ver boven zijn lijn. En daar werd niks van gezegd. Zijn dood heeft geen verband met zijn dikte.
    En nu opnieuw zeggen ze dat een dik kind geen indicatie is voor inleiding. Komt er wel uit...
    Natuurlijk wel met je keizersnede.. Die vergroeiing. Ja dat moeten ze echt wel in de gaten houden.
     
  5. Lynne182

    Lynne182 Bekend lid

    7 aug 2019
    774
    742
    93
    Vrouw
    Ja mij boeit et ook niet zo veel. Maar denk dat ze dat goed in de gaten willen houden omdat alle drie de meidjes iets aan hun nieren hebben. Oudste nier arterie stenose en hoge bloeddruk. Middelste tijdje verminderde nierfunctie en hoge bloeddrik. En jongste heeft nier reflux. Als onze jongen ook iets aan z'n nieren heeft word z'n buikje ook dikker natuurlijk. Maar bij de 20 weken echo waren z'n niertjes goed...
     
  6. Amoxiclav

    Amoxiclav Fanatiek lid

    8 mrt 2017
    1.882
    2.191
    113
    Verpleegkundige
    Onze zoon helemaal goedgekeurd :D
     
    Moedie, Lientje16 en Diedy vinden dit leuk.
  7. Lynne182

    Lynne182 Bekend lid

    7 aug 2019
    774
    742
    93
    Vrouw
    Jeeej

    Ik word de laatste tijd horendol met die meiden. Volgens mij liggen de twee oudste savonds in bed en bedenken, hoe maken we mama morgen weer het leven zuur. :confused:

    De oudste twee slaan elkaar koppen nog erger in dan te voren. Tessa plakt als klittenband aan mij overal waar ik ga en sta huilen dat ze bij me wilt zijn of mij wil zien. De middelste is zo moe van school, alles is haar gewoon teveel. Begint al op moment dat ze thuis komt en de schoenen uit moet doen "kan ik niet, wil ik niet whaaaa". Uh.. OK..?! o_O

    Ik word er stapel gek van. Tot 10 tellen red ik vaak niet maar kan beter door gaan tot 20. Die slaat die, die schopt die, die huilt om die, die wil die pop, die gooit met dat. Aaaaaaaaaah:confused::mad:
     
  8. Diedy

    Diedy Actief lid

    7 aug 2019
    473
    204
    43
    Vrouw
    De 'ik kan niet' fase herken ik wel. Ik zeg dat meestal.. Als je dat niet kan, dat moet je maar hier blijven (schoenen) of dat speel je maar wat anders (vb iPad waar ze een ander filmpje op wil). Maar ondanks dat ik niet toegeef en ze het dan toch altijd zelf doet... Bkij
     
  9. Lynne182

    Lynne182 Bekend lid

    7 aug 2019
    774
    742
    93
    Vrouw
    Hier vandaag wat bezoek voor de verjaardag van emily nog. Vanavond gaan we met z'n alle plus opa en oma naar pannenkoeken restaurant. Kunnen ze leuk spelen. Ik heb wat in huis gerommeld. Vind het altijd zo fijn gevoel als het extra schoon en opgeruimd is. Voor zo lang het duurt natuurlijk met al die kinderen.

    Misschien dat ik morgen het bedje klaar zet voor onze chubby. Maar heeft geen haast. Hij valt er niet zomaar uit. Mijn man heeft vanochtend nog twee Broekjes voor onze man gescoord in z'n eentje haha. Volgens mij kijkt hij stiekem best wel uit naar de komst van onze zoon. Het is natuurlijk ook hele tegenstrijdig allemaal. Dit kindje was niet gepland. We waren alles behalve blij met die twee streepjes ik de test. Toen we kregen te horen dat we een zoon verwachten kwamen er toch wat kriebels. Maar het is en blijft een raar gevoel. We waren klaar, ons gezin was compleet met 3 meiden. Maar toch besloot deze kleine man dat hij graag erbij wilde zijn. En hoe veel en hoe groot we de beren ook op de weg zien, we zullen van hem houden met heel ons hart.
     
    Lientje16 en Moedie vinden dit leuk.
  10. Diedy

    Diedy Actief lid

    7 aug 2019
    473
    204
    43
    Vrouw
    Daar waar 3 kindjes zijn zal 4 ook wel lukken. Invegin is het altijd zwaar he. Maar uiteindelijk valt alles op z'n plooi. En dat het deze keer een zoon is, zou ik als geschenk beschouwen. Kers op de taart
     
  11. HappyJ

    HappyJ Lid

    19 jan 2020
    61
    31
    18
    Vrouw
    Aaah... Gevonden
    Bij het bijlezen op 9maand gevonden waar jullie zaten...
    Kan ik hier ook nog wat volgen!!!
     
    Lientje16, Moedie, Amoxiclav en 3 anderen vinden dit leuk.
  12. Amoxiclav

    Amoxiclav Fanatiek lid

    8 mrt 2017
    1.882
    2.191
    113
    Verpleegkundige
    @HappyJ fijn dat je ons gevonden hebt!!:thumup:
     
  13. Lynne182

    Lynne182 Bekend lid

    7 aug 2019
    774
    742
    93
    Vrouw
    Ons geboorte bord is bijna klaar. Ik ga em deze week verven. Misschien vanmiddag als tes in bed ligt al wat aan beginnen. Ben zo benieuwd hoe het eind resultaat zal zijn. :D
     
  14. Diedy

    Diedy Actief lid

    7 aug 2019
    473
    204
    43
    Vrouw
    30 weken gehaald! Nu zit jij echt wel 100% in de aftelfase. Lukt alles nog met zo 3 meiden in huis?

    Hier blijf ik in de ontkenfase. :eek: ik kan nog steeds niet geloven dat over maximaal 12 weken, er een kleintje bijkomt :oops:
    Nochtans schopt hij genoeg en lange afstanden wandelen lukt echt niet meer. Mijn bekken zijn helemaal naar de vaantjes:cry: zelf met kiné..
    Dus ik tel ook af. Dat de scherpe kantjes van mijn bekken eraf gaan.
    Ik roep nu al om een epidurale :roflmao: dus dat staat dan ook al op de planning. Maar eerst afwachten wanneer hij wil komen. Over 9weken is hij welkom ;)
    Bij de volgende controle moet ik het Kinkhoestvaccin bespreken met mijn gyn. Ik dacht dat dit ergens rond 28a32wk moest. Dan is dat ook gebeurd. We kunnen we gezamenlijk vaccineren want mijn man en dochter hebben ook hun 2de spuit van hersenvliesontsteking nodig. Weer gezellig alle3 een prik :rolleyes:
     
  15. Lientje16

    Lientje16 Lid

    28 aug 2019
    92
    70
    18
    Vrouw
    Hoe gaat het met jou @HappyJ ? Jij hebt een tweede kindje ondertussen?
     
  16. Diedy

    Diedy Actief lid

    7 aug 2019
    473
    204
    43
    Vrouw
    Hoe gaat het met jou?, wanneer heb je een 20wk echo?
     
  17. Lientje16

    Lientje16 Lid

    28 aug 2019
    92
    70
    18
    Vrouw
    Goed, dank je. Wel regelmatig last van migraine (Als ik te veel gedaan heb vooral, dus moet wat opletten)
    20 weken echo is op 4/02
     
  18. Lynne182

    Lynne182 Bekend lid

    7 aug 2019
    774
    742
    93
    Vrouw
    OH dat is al bijna. Gaat het snel allemaal. Voor je het weet is het februari.

    Hier heb ik donderdag echo. Ben zo benieuwd hoeveel hij nu weegt. Zal wel flink aangekomen zijn ons dikbil:p
     
  19. HappyJ

    HappyJ Lid

    19 jan 2020
    61
    31
    18
    Vrouw
    Yep, 20/10 bevallen van een flinke zoon
    Alles goed verlopen, ik heb enkel post-natale problemen gehad.

    @Diedy hoe gaat het met jou?? Alles verloopt goed zie ik?
    Al eens speciale yoga geprobeerd voor de bekken klachten? Klinkt gek maar dat heeft bij mij enorm geholpen!!! Ik geloofde er niet in maar mijn pijn was weg!!!

    Raar maar waar, ik hoop toch stiekem op een derde wil het zwanger zijn nog niet opzeggen precies
     
  20. HappyJ

    HappyJ Lid

    19 jan 2020
    61
    31
    18
    Vrouw

    Dit had ik dus
    Maar ik had er tijdens de zwangerschap geen last van omdat ik geen litteken heb. Nooit een keizersnede gehad!!
    Daardoor liet inderdaad niet de hele placenta los, bleef een stuk zitten door de aders van de vergroeiing en scheurde er een stuk vanaf twee weken later.
    Toen pas ontdekt.... Grote bloeding thuis gekregen samen met een stuk placenta en in spoed opgenomen. Aders dicht gebrand via de lies en de rest is zo afgekomen.
    Zeker goed laten nakijken of er wat blijft hangen maar aangezien je dan al open ligt zullen ze dat wel zien ja

    Schrik van men leven gehad toen! Als je ineens bloed ziet lopen alsof je aan het plassen bent heb je wel even paniek
     

Deel Deze Pagina