(Zwangere) vrouwen onder elkaar - 9 maand forum

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Amoxiclav, 7 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Diedy

    Diedy Actief lid

    7 aug 2019
    473
    204
    43
    Vrouw
    Hier idd alles goed! Een heel bewegelijk mannetje die voorloot op schema. Toch tel ik al serieus af hoor :D alleja het mag snel april zijn voor me!
    Voor men bi heb ik zowat alles geprobeerd. De ruwe kantjes zijn er wel af. Maar dagen zoals vandaag, die duren tot 22h voor ik me even kan leggen, welja die zijn moordend! Morgenochtend kiné en ik kijk er naar uit. Hopelijk terug wat verlichting :confused:
     
  2. Princessjesliefde

    Princessjesliefde Actief lid

    18 mei 2019
    281
    108
    43
    Vrouw
    Waaaauw het gaat hier vooruit zeg bij iedereen! Die weken vliegen maar voorbij precies :)

    hier alles goed, ons dochtertje heet Alixe en doet het super goed. Gisteren op controle geweest bij de pediater, en ze was 200g bijgekomen op een week, komt goed dus :D

    het is ook (hout vasthouden om het niet te jinxen) echt een makkelijke baby. Ik vond m’n zoontje al rustig, maar haar hoor je nog minder. Gisteren eerste woensdagnamiddag met de 2 kindjes, en buiten om het 1,5-2u eens voeden, zat ze de hele tijd rustig in de wipper of in haar park, zodat ik eigenlijk hele namiddag met m’n zoontje kon spelen.
    Als hij naar school is of slaapt, halen we onze knuffeltijd dan in <3

    @HappyJ ik herken je gevoel hoor, ik verlang ook wel nog naar een 3e. Heb deze zwangerschap ook niet als “de laatste” ervaren, en bij het verlaten van het ziekenhuis had ik echt ook iets van: dit wil ik nog eens! Dit kan niet de laatste keer zijn!
    We zullen zien :). Sowieso net als bij deze, laten we er dan terug 2j tussen :D
     
    Lientje16 vindt dit leuk.
  3. Lynne182

    Lynne182 Bekend lid

    7 aug 2019
    774
    742
    93
    Vrouw
    Hier onze man weer helemaal goed gekeurd! 10 van de 10 punten. Niertjes waren helemaal goed niks mis mee. Onze kerel zit nu kwa groei op 33 weken. Maar ach maakt me niks uit. Zolang hij verder helemaal gezond is! Hij ligt gelukkig niet meer in stuit, maar zwemt wel in enorm veel vruchtwater. Dus geen garantie dat die zo blijft liggen nu. Maar ik ga genieten van de laatste paar weken nu. :D
     
    Diedy en Lientje16 vinden dit leuk.
  4. Lynne182

    Lynne182 Bekend lid

    7 aug 2019
    774
    742
    93
    Vrouw
    Even weer ego bericht. Hier beginnen de ongemakken toch wel op te wegen. Ik merk toch wel dat dit 5e kindje veel van mijn lijf vraagt. Mijn rechter heup is helemaal klaar mee. Slapen is een nachtmerrie, vannacht denk ik weer maar 4,5 uur kunnen slapen. Onwijs veel harde buiken en oefen weeën (indalingsweeen?). Ik weet niet wat et zijn maar het doet pijn. De nesteldrang is ook zo aanwezig kan mezelf moeilijk halt toe roepen wat het dus lichamelijk niet beter op maakt.

    Die meiden vragen echt het uiterste van mijn geduld. Die ik al zo weinig heb. Ok komtie dan... Aaaaah!! o_O:rolleyes:
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Princessjesliefde vindt dit leuk.
  5. Diedy

    Diedy Actief lid

    7 aug 2019
    473
    204
    43
    Vrouw
    Mooie buik hoor! Nog max 8 weekjes. Hopelijk gaan ze snel. Ivm ongemakken.. Die zijn bij men ook talrijk. Kom er zot van. Echt veel staan of stappen doet teveel zeer. Lang zitten doet ook zeer.
    En savonds heb ik ook nu regelmatig (pijnlijke) harde buiken :rolleyes::|
    Je bent dus niet alleen. Tis gewoon een feit dat een zw veel van je vergt. En dan zit jij nog met een bende kleintjes in huis. Hier ben ik al blij met school :D even rust!
     
  6. HappyJ

    HappyJ Lid

    19 jan 2020
    61
    31
    18
    Vrouw
    Die laatste loodjes zijn zo zwaar he, zeker met die pittige meiden ook nog thuis!
    Vergeet toch maar niet af en toe te rusten!
     
  7. Lynne182

    Lynne182 Bekend lid

    7 aug 2019
    774
    742
    93
    Vrouw
    Hoe gaat het met jullie allemaal dames?

    In ben gister begonnen met slaap lekker thee te gaan drinken van Pickwick voor het slapen gaan. Uur van de voren een kopje en dan nog een tweede ongeveer half uur voor ik na bed ga. Zal je zeggen ik viel gister echt sneller in slaap. Ik kan natuurlijk na 1 keer proberen niet zeggen of het echr werkt. God weet is het maar een placebo effect. Maar hey, ik heb het zojuist weer gedronken hoor. Baat het niet, dan schaadt het niet:p

    Verder is de kleding kast helemaal aangevuld tot en met 68. Wiegje staat klaar. De box hebben we ook in de woonkamer neer gezet. Ik had liever nog wat gewacht voor we dat groot ding neer zetten. Maar m'n rechter heup doet zo pijn. Zolang ik nog wat mobiel ben kan het beter nu dan over 3 weken. 6 Feb moet ik weer na de gyn. Dan nog 18 Feb en de laatste keer zal 2 maart zijn. Verwacht de datum dan te krijgen. :eek: spannend man.
     
    HappyJ en Amoxiclav vinden dit leuk.
  8. Diedy

    Diedy Actief lid

    7 aug 2019
    473
    204
    43
    Vrouw
    Alles is dus klaar! Behalve nog wassen dan?
    Fijn :)

    Hier ook nog maar 4 afspraken voor de bevalling. Dat ziet er weinig uit! Dinsdag heb ik 1. Dan maart 2x en dan begin april, als ik nog niet bevallen ben tegen dan :eek::eek:
    En toch vind ik het moeilijk te geloven dat het 'einde' nadert?

    Ben heel benieuwd hoeveel onze zoon gaat wegen dinsdag :D
     
    Amoxiclav vindt dit leuk.
  9. Amoxiclav

    Amoxiclav Fanatiek lid

    8 mrt 2017
    1.882
    2.191
    113
    Verpleegkundige
    Schrik er ook van hoe snel het gaat!! Bijna 20 weken hier :D
     
  10. HappyJ

    HappyJ Lid

    19 jan 2020
    61
    31
    18
    Vrouw
    Aan de mama's van drie kindjes:
    Hoe ervaren jullie dit?
    Ik kan het niet geloven, maar mijn eierstokken rammelen al terug!
    Nu weet ik wel dat dit nog wat vroeg is... Ik denk niet dat het verstandig is er nu al terug aan te beginnen maar toch :roflmao:
    Of dat beweerd mijn gyn toch... :D
    Wil precies al eens wat ervaringen horen... Kort na tweede of juist langer... Drukte... Wie heeft wat ervaren en zou het zo terug doen of juist niet?
     
  11. Diedy

    Diedy Actief lid

    7 aug 2019
    473
    204
    43
    Vrouw
    Wanneer heb je de 20wk echo?
     
  12. Diedy

    Diedy Actief lid

    7 aug 2019
    473
    204
    43
    Vrouw
    @Lynne182 heb jij al pijnlijke harde buiken?

    Mijn gyn zegt dat het hhort bij een 3de zw. Maar toch elke dag heb ik er een paar. Niet regelmatig ofzo hoor. Maar ik vind het toch maar niks. Morgen nog eens aanhalen bij r:oops:
     
  13. Lynne182

    Lynne182 Bekend lid

    7 aug 2019
    774
    742
    93
    Vrouw
    Ja zeker. En ook heel wisselend de dag door. Niet bepaald rond vast tijdstippen ofzo. Ik heb tijdje terug gehad dat ik anderhalf uur lang iedere 4 min een oefenwee had. Trok ik zelfs een pijnlijk gezicht bij dat ik dacht, aub daal eindelijk in want dit is niet meer leuk.

    Maar ik maak me er niet zo zorgen om. Ik denk dat ik echt wel weer wanneer het begonnen is en wanneer het oefen weeën zijn.
     
  14. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.083
    15.607
    113
    Vrouw
    Dat eierstokken rammelen de 1ste maanden na een bevalling is niet zo abnormaal ook hoor.
    Of je daar ook wat moet mee doen zo snel, daar zou ik neen op zeggen :D.
    Hier kwam de 3de heel wat jaren na de 1ste 2 en ik blijf dit fantastisch vinden.
    Geen gevoel van chaos (wat ik destijds met de 2 grote zo kort op elkaar wel altijd had) en ik ervaar dit ook niet als extreem druk. Ik heb ook veel tijd voor hem. Die 2 grotere hebben mij toch al een heel stuk minder nodig ;).
     
    HappyJ vindt dit leuk.
  15. Amoxiclav

    Amoxiclav Fanatiek lid

    8 mrt 2017
    1.882
    2.191
    113
    Verpleegkundige
    13/02 :)
     
  16. Diedy

    Diedy Actief lid

    7 aug 2019
    473
    204
    43
    Vrouw
    Ik voel ook wel dat het niet het echte werk is. Maar toch.. Zo vroeg al. Mijn 2 anderen zijn nooit ingedaald.
    Het is idd niet op vaste tijdstippen. En ik moet ook altijd even lucht happen precies. Bij men oudste was dit pas als ik al in beginnende arbeid zat :eek:

    Mijn man is overtuigd dat hij vroeger gaat komen.
    Voor mij mag het vanaf 37wk. Maar de komende 8wk moet hij mooi blijven zittenb:thumup:
     
  17. Diedy

    Diedy Actief lid

    7 aug 2019
    473
    204
    43
    Vrouw
    Nog even geduld dus! Maar het zal er wel snel zijn.
    Heb je voorbereidingen gedaan voor de kleine?
     
  18. Amoxiclav

    Amoxiclav Fanatiek lid

    8 mrt 2017
    1.882
    2.191
    113
    Verpleegkundige
    Nog niet veel. Naam en geboortekaartje is gekozen, heb al enkele kleertjes gekocht. Geboortelijst ligt en dat is het zowat... hebben al bijna alles in huis dus er is geen haast bij:roflmao:
     
  19. Lynne182

    Lynne182 Bekend lid

    7 aug 2019
    774
    742
    93
    Vrouw
    OH ja ik had op dat termijn echt helemaal niks. Afgelopen weekend het laatste ding gedaan. En nog altijd gevoel niet klaar te zijn voor zijn komst. Ik vraag me ook af wanneer ik zkh tas moet klaar maken. Verwacht echt niet dat die morgen al komt ofzo, maar stel dat hij besluit voor de keizersnede te komen moet ik natuur wel een tasje klaar hebben voor mezelf. Misschien vanaf week 35?
     
  20. Diedy

    Diedy Actief lid

    7 aug 2019
    473
    204
    43
    Vrouw
    Ik doe dat rond week 35.
    Week 34 alles wassen en week 35 de tas met versgewassen spulletjes
     
    Moedie vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina