(Zwangere) vrouwen onder elkaar - 9 maand forum

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Amoxiclav, 7 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.716
    18.812
    113
    Vrouw
    Ik vind dat best wel meevallen omdat er zo weinig echt moet (niet vroeg opstaan, geen hoop werk nog na schooltijd, geen logo, geen trainingen, geen wedstrijden)
    Het is niet dat het altijd makkelijk is en zeker de oudste heeft het door zijn adhd en ass niet altijd makkelijk maar ik loop hier zeker niet met stress rond of denk niet van aaaaaah.

2. Amoxiclav

Amoxiclav Fanatiek lid

8 mrt 2017
    1.882
    2.191
    113
    Verpleegkundige
    Ik vind het vooral zwaar omdat mijn dochter wil dat ik overal meespeel, of in haar speelhuisje kruip of op haar trampoline spring. Maar dat kan ik allemaal niet goed meer :rolleyes: kind snapt dat nog niet helemaal. Daarnet hebben we samen cupcakes gemaakt en ze heeft al buiten gespeeld met haar poppen en onze hond :roflmao:. Zal toch blij zijn als we samen weer eens mogen weg gaan. Wat school doet zien we wel, voor mij hoeft ze niet meer te gaan dit schooljaar. We zijn ook onze woonkamer aan het verbouwen dus onze leefruimte is nu even stukje kleiner dan normaal..

3. Lynne182

Lynne182 Bekend lid

7 aug 2019
    774
    742
    93
    Vrouw
    Ik vind het vooral zwaar omdat mijn oudste dochter veel meer vraagt dan ik haar kan bieden (zorgenkindje). En dat we de hele dag op elkaars lip zitten. Thomas vraagt natuurlijk ook veel zorg en ik kolf nog altijd iedere voeding af. Ook snachts.. Ik ben moe en prikkelbaar. Onze tessa is natuurlijk ook nog maar 2 en totaal afhankelijk van mij. En dan emily die gelukkig een rustig meisje is. Maar ja die wil natuurlijk ook aandacht.

Mijn oudste zou eigenlijk starten met therapie (waar ik wel wat een dubbel gevoel bij had) maar door het corona virus gaat dit nu niet door. Heb toch wat zorgen daar om heen omdat Nienke natuurlijk nienke blijft maar in deze moeilijke tijd ook haar zorg hard nodig heeft en dat is voor nu stop gezet. Ik zie soms door de bomen het bos niet meer. Valt me enorm tegen. Maar we gaan gewoon door. Heb geen keuze ook.

4. Princessjesliefde

Princessjesliefde Actief lid

18 mei 2019
    281
    108
    43
    Vrouw
    Mijn zoon vindt het geweldig dat hij nu ook thuis kan blijven bij mij en kleine zus, die wil niet meer naar school, haha! Ik denk ook hem niet meer te sturen dit jaar en in september “voor echt” in de eerste kleuterklas. Binnen 2 weken start ik heel langzaam deeltijds met werken(Max 10u/week) en zal het ook de opvang vr de kindjes verdelen worden rond ons werk. Spannend wel, zo uit mijn babybubbel komen.

over het algemeen vind ik het heel fijn om m’n 2 kindjes dicht bij me te hebben, maar soms zou ik toch willen dat m’n man en zoon even weg zijn, zodat ik gewoon een hele dag kan babyknuffelen :). Maar ja, het is wat het is zeker :)

5. Diedy

Diedy Actief lid

7 aug 2019
    473
    204
    43
    Vrouw
    OH pittig zoveel kolven. Is er daar een reden voor? Op hoeveel voedingen zit hij nu?

Ik merk wel dat ik graag wat meer knuffeltijd had gehad met F. Zonder dat mijn dochter toch zeurt aan men kop :roflmao:
    Vanaf morgen krijgt ze trouwens afstandsonderwijs ze is 3,5j :eek:

6. Lynne182

Lynne182 Bekend lid

7 aug 2019
    774
    742
    93
    Vrouw
    Ja omdat thomas randprematuur geboren is snapte hij niks van aan de borst drinken. Hij beheerste de zuigtechniek gewoon niet. Omdat ik niet wilde opgeven en hoopte op verbetering met de tijd ben ik fulltime gaan kolven iedere 3 uur om m'n productie op gang 't krijgen en te houden. Na een tijdje kreeg Thomas het door hoe het aan de borst drinken moest. Alleen had hij nog altijd niet de hoeveelheid energie om voldoende ze leeg te drinken. Hij vond het gewoon te vermoeiend. Ik zat intussen met een mega productie van al dat kolven en een volle vriezer en koelkast. Dus stoppen met de borstvoeding geven aan hem was geen optie.

Nu kolf ik nog alrijd iedere voeding af zodat hij toch mijn borstvoeding kan blijven drinken al dan wel uit een flesje. Het word nu wel iets minder wat ik kolf maar het is nog altijd ruim voldoende voor een volle fles per keer. Zolang mijn borsten doen wat ze moeten doen blijf ik zjjn melk afkolven. Maar eerlijk is eerlijk het kost enorm veel tijd en toewijding. Kolven is niet binnen 10 min gedaan. Dus ik voed eerst Thomas met mijn eerder afgekolfde melk uit het flesje, wat ongeveer 25 min in beslag neemt. En dan kolf ik nog 15 min rechter borst en 15 min linker borst. Dit dus nog altijd iedere 3 uur. Dag en nacht..

7. Louise2017

8 aug 2019
    5
    4
    3
    Vrouw
    Hey Lynne, ik pik even in over dat kolven.
    Ik heb met de tweeling om dezelfde reden ook full time afgekolfd. (In het begin op de neonatologie combinatie live voeden en kolven gedaan maar de kindjes waren er ook niet sterk genoeg voor)

Ik volgde het patroon van de meisjes => Op moment dat zij van 8 naar 7 voedingen gingen, volgde ik ook met het kolfritme. Op hoeveel voedingen zit Thomas?

Na een 6-tal weken is je productie stabiel en kan je meer tijd gaan tussenlaten. Ik kolfde dubbelzijdig met de kolf van Medela (Freestyle) had me toen ook zo'n kolf bh gekocht zodat ik de handen vrij had en ondertussen de meisjes een flesje kon geven. (Meisjes in mijn borstvoedingskussen, flesje in elk hand en 2 flessen aan mijn borsten)
    Dubbelzijdig kolven zou ook je productie ten goede komen maar dat lijkt me geen probleem als ik je zo lees. Ik zat op beste van productie aan 1,8 liter per dag. Onze diepvries zat ook echt eivol. Ik gebruikte telkens de verse melk voor de eerste voeding en daarna de 'oudste' melk aangezien de samenstelling ook verandert. (Maar dat zal je na 4 kindjes wel weten :D)

Je kan die kolf normaal ook huren als je de aankoop niet ziet zitten. (Hoewel de kolf stukken goedkoper uitkomt dan als je zoveel blikken poedermelk zou moeten aankopen) Je kan die erna makkelijk nog voor de helft van de prijs online te koop zetten :)

Misschien heb je iets aan deze tips :) Ik heb het kolven uiteindelijk 7 maanden volgehouden. Helaas ben ik moeten stoppen toen ik terug begon te werken. Het was niet haalbaar om die mee te zeulen naar klanten (dan moest ik de melk toch wegkappen...)

Veel succes!!

8. Lientje16

Lientje16 Lid

28 aug 2019
    92
    70
    18
    Vrouw
    Vandaag extra controle omdat 3 weken geleden haar groei wat achter liep, helaas bijna niets gegroeid op deze 3 weken :cry:
    Op zich is alles in orde met de baby (hartje, hersenen, maag etc, ook beweging aan de monitor) maar waarom groeit ze zo weinig??
    Moet nu week plat liggen en hele dag suikers eten/drinken en volgende week bekijken we het weer.

9. Amoxiclav

Amoxiclav Fanatiek lid

8 mrt 2017
    1.882
    2.191
    113
    Verpleegkundige
    Oei dat is minder... hoeveel weegt ze dan nu? Ben het even kwijt..

10. Lientje16

Lientje16 Lid

28 aug 2019
    92
    70
    18
    Vrouw
    Gewicht heeft hij zelfs niet gezegd en ik durfde het niet vragen
    Omtrek buik was ongeveer 27 weken

11. Amoxiclav

Amoxiclav Fanatiek lid

8 mrt 2017
    1.882
    2.191
    113
    Verpleegkundige
    Dan zou ze 5 weken achterlopen? Hopelijk helpt het rusten en suikerrijk dieet een beetje zodat je meisje wat aankomt. Kan geloven dat het wel schrikken is :(

12. Lynne182

Lynne182 Bekend lid

7 aug 2019
    774
    742
    93
    Vrouw
    Omtrek buik zegt absoluut niks over d'r groei van je baby. Het gaat om de binnenkant en hoe de baby het zelf doet. De metingen zijn niet altijd precies. Dat ze dan zeggen buik van 27 weken vind ik bang maken om niks.

Als ze dan toch wat achterloopt is belangrijk dat ze eens kijken na de placenta en navelstreng. Misschien krijgt ze niet voldoende voedingsstoffen?

Maar idd neem even je rust en wie weet trekt het bij?!

Succes!

13. Lientje16

Lientje16 Lid

28 aug 2019
    92
    70
    18
    Vrouw
    @Lynne182 en @Amoxiclav Ik heb mijn dochter bij mijn ouders gelaten (komende week zoveel mogelijk proberen doen) en ik ga mij te pletter eten, en dan afwachten tot volgende donderdag...

14. Lynne182

Lynne182 Bekend lid

7 aug 2019
    774
    742
    93
    Vrouw
    Hoe gaat het met iederen? Hier is onze kleine man nagekeken door de arts. Hij is 60cm en weegt 5,6 kilo. Hij is iets groter dan gemiddeld. M'n flinke knul:D

Amoxiclav vindt dit leuk.
  15. Amoxiclav

Amoxiclav Fanatiek lid

8 mrt 2017
    1.882
    2.191
    113
    Verpleegkundige
    @Lynne182 goed hoor. We beginnen af te tellen :) nog 8tal weken te gaan

Bixou vindt dit leuk.
  16. Lientje16

Lientje16 Lid

28 aug 2019
    92
    70
    18
    Vrouw
    Donderdagnamiddag is onze kleine meid met spoedkeizersnede geboren, ik lag aan de monitor en het ging helemaal mis blijkbaar.
    Moeilijke start, maar ze doet het goed!

Diedy vindt dit leuk.
  17. Lynne182

Lynne182 Bekend lid

7 aug 2019
    774
    742
    93
    Vrouw
    Proficiat!! Met hoeveel weken is ze geboren. Wel wat te vroeg toch of vergis ik me nu?

18. Diedy

Diedy Actief lid

7 aug 2019
    473
    204
    43
    Vrouw
    Proficiat! Hoe gaat het met u en haar ?

19. Diedy

Diedy Actief lid

7 aug 2019
    473
    204
    43
    Vrouw
    Ook een flinke beer bij jou!
    Hier is hij zaterdag 4weken geworden. Afgelopen donderdag mat hij 64cm en woog hij bijna 6 kilo. De kinderarts vind hem nog net op het randje van teveel aankomen. Maar hij wil dan ook elke 2h drinken. Sinds dinderdag probeer ik dit te verlengen naar 2.5. Ideaal zou 3a4u zijn. Maar dat trekt hij nog niet. Na 2.5u lijkt hij al zo verhongerd....
    Kolf jij nog?
    Hie gaat met in combi met de 3 anderen? In Nederland gaan de scholen binnenkort terug open toch?

20. Lynne182

Lynne182 Bekend lid

7 aug 2019
    774
    742
    93
    Vrouw
    Hier idd nog altijd kolven, maar ben wel minder gaan kolven. Ik kolfde dag en nacht iedere 3 uur. Hij is nu 8 weken en vind het genoeg. Ik ben dood op. Ik ben gestopt met snachts kolven en kolf nu nog alleen maar 3 keer per dag. Ook krijgt hij nu iedere 4 uur ipv 3 uur voeding. M'n voorraadje uit de vriezer ben ik alles bij aan et vullen wat hij te kort komt van het minder kolven. EN als dat bijna op is ga ik combineren met fles voeding. Dan pak ik de hero baby nutrasense comfort. Ik heb al pak klaar staan voor hem.

Nienke zit sinds kort op de nood opvang en Tessa en emily zijn thuis nog. Vanaf volgende week starten idd de scholen weer, maar dit zijn maar 2 dagen. Hier mogen ze dan de dinsdag en vrijdag gaan en de rest van de week zijn ze nog gewoon thuis. Ik vind het echt enorm bikkelen. Een 4e kindje wist ik dat dat zwaar zou worden. Maar als je dan ook door corona de scholen dicht hebt en alle kindjes de hele dag thuis moeten zitten. Man man man. Nienke zit pas sinds afgelopen vrijdag op de nood opvang. Dus al die tijd heb ik alle kinderen 24/7 om me heen gehad. Heb idee dat ik doordraai. Valt me tegen..

Deel Deze Pagina