(Zwangere) vrouwen onder elkaar - 9 maand forum

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Amoxiclav, 7 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lientje16

    Lientje16 Lid

    28 aug 2019
    92
    70
    18
    Vrouw
    Ze is geboren met 33weken4dagen, maar dus veel te klein voor die termijn, ze woog 1,08 kg en 38,8 cm.
    Maar ze komt nu wel bij :thumup:
     
    Moedie, Diedy en Amoxiclav vinden dit leuk.
  2. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.127
    15.635
    113
    Vrouw
    Dikke proficiat.
    Spontaan begonnen of ingeleid?
     
  3. Lientje16

    Lientje16 Lid

    28 aug 2019
    92
    70
    18
    Vrouw
    Bedankt!
    Spoedkeizersnede omdat de baby in nood was
     
  4. Amoxiclav

    Amoxiclav Fanatiek lid

    8 mrt 2017
    1.882
    2.191
    113
    Verpleegkundige
    Gelukkig komt ze goed bij! Voel je jou al een beetje beter?
     
  5. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.127
    15.635
    113
    Vrouw
    Dan toch.
    Er is vaak wel een reden waarom ze u extra opvolgen ook e.
    Zo zie je maar weer.

    Gelukkig doet ze het goed nu.
     
  6. Lynne182

    Lynne182 Bekend lid

    7 aug 2019
    774
    742
    93
    Vrouw
    Dat is idd een klein fijn popje zeg! Weten ze ook waardoor het kwam? Was het de placenta die te weinig voedingstoffen door gaf?

    Bij Thomas werd de placenta ook opgestuurd na het lab om te kijken of ze iets konden vinden waarom ik eerder weeën kreeg. Maar uiteindelijk was daar niks aan te vinden aan infecties maar kwam het gewoon door de koorts van de griep die ik had gekregen van de meiden.

    Hopenlijk sterkt ze snel aan en mag ze snel mee naar huis!
     
  7. Diedy

    Diedy Actief lid

    7 aug 2019
    473
    204
    43
    Vrouw
    Verstaanbaar. Hier is er nog geen school. Mijn dochter is wel rustiger dan paar weken geleden. Maar toch, ik wou dat ze iets meer om handen had dan thuis zijn.

    Zoveel kindjes lijkt me een enorme uitdaging. Je man werkt wss ?
     
  8. Diedy

    Diedy Actief lid

    7 aug 2019
    473
    204
    43
    Vrouw
    Das idd klein, veel moed hoor! Geen gemakkelijke tijd nu :oops:
     
  9. Diedy

    Diedy Actief lid

    7 aug 2019
    473
    204
    43
    Vrouw
    Hier werd de placenta ook onderzocht, omdat hij abnormaal groot was. Ze sprak over 4x zo groot dan normaal. Alsinds maak ik me er niet druk om. Geen kindjes meer voor mij ;)
     
  10. Princessjesliefde

    Princessjesliefde Actief lid

    18 mei 2019
    281
    108
    43
    Vrouw
    @Diedy @Lynne182 amai echt grote kindjes zeg! Hier is ze nu 4 maand oud en nu 5,6 kg en 60 cm :p

    @Lientje16 dikke proficiat met de geboorte van je dochtertje!! Hoe gaat het met jullie? Mijn zoontje is geboren op 32+3 en woog net 2kg en 43 cm, en ik vond hem al zo mini.
    Hij is vandaag 3 geworden en dan word ik altijd wat terug gezogen naar die neo periode.. Heel veel sterkte! Ik hoop dat je ondanks alles toch van haar eerste weken kan genieten; want dat is iets dat ik veel te weinig heb gedaan. Dikke zoen!
     
    Lientje16 vindt dit leuk.
  11. Lynne182

    Lynne182 Bekend lid

    7 aug 2019
    774
    742
    93
    Vrouw
    Hoe gaat het met iedereen? Lekker weekend gehad?!

    @Lientje16 hoe gaat het met je kleine mopje?
    @Amoxiclav hoe is het met de zwangerschap?

    Hier beginnen de scholen morgen. En Tessa mag morgen voor het eerst na de psz. En ik vind het spannend. Ze is nog zo klein..maar goed het zijn ergens kon wel leuke spanningen. Ik denk dat ze het super gaat vinden. Hoop ik althans
     
    Amoxiclav vindt dit leuk.
  12. Lientje16

    Lientje16 Lid

    28 aug 2019
    92
    70
    18
    Vrouw
    Heel goed eigenlijk, ze is op 10 dagen 160g aangekomen, ik mag zelf haar pampertje verschonen en gisteren heb ik haar voor het eerst van een flesje laten drinken, zalig :oops:

    Veel succes voor Tessa vandaag!
     
    Amoxiclav vindt dit leuk.
  13. Amoxiclav

    Amoxiclav Fanatiek lid

    8 mrt 2017
    1.882
    2.191
    113
    Verpleegkundige
    @Lynne182 goed hoor. Begint wat zwaar te worden, maar we zitten ook in verbouwingen.. morgen op controle :) ben eens benieuwd
     
  14. Diedy

    Diedy Actief lid

    7 aug 2019
    473
    204
    43
    Vrouw
    Hier een braaf mannek.
    Hij groeit flink en tikt ondertussen leet dan 6kilo aan. Een flinke baby voof 5wk. Hij lacht al gericht en dat is zoo leuk. Eindelijk meer 'contact'.
    Mijn dochter leert fiesten zonder steunwieltjes maar er is nog beetje werk aan :roflmao:
    Morgen controle bij de gyn en vraag ik ook de optie voor een sterilisatie :thumup:

    @Lynne182 morgen een spannende dag dus! Veel succes aan je mopjes!
    Fijn dat ze het goed doet! ❤️
    Wauw, gij schiet ook op met je zwangerschap! Hoelang zoudzn de werken nog duren?
     
  15. Lynne182

    Lynne182 Bekend lid

    7 aug 2019
    774
    742
    93
    Vrouw
    Hier heeft onze man z'n eerste twee vaccinaties gehad. En hij is er goed ziek van. Vannacht al hoge koorts. Hij was zo heet ik voelde hem gloeien door de dekens heen. En vanochtend spuugd hij een complete voeding uit. Echt alles onder, z'n nek, shirt, broek, knuffeltje, kinderwagen. De arme schat. Hij is normaal niet van het spugen dus hij schrok er zelf ook van.

    Hopenlijk is hij er snel door heen.
     
  16. HappyJ

    HappyJ Lid

    19 jan 2020
    61
    31
    18
    Vrouw

    Oooh... Arm knulletje!
     
  17. Lynne182

    Lynne182 Bekend lid

    7 aug 2019
    774
    742
    93
    Vrouw
    Wat is het hier stil dames.

    Hier hebben wij gister ochtend niet al te best nieuws gekregen. We hebben even een nacht er over heen laten gaan om het te laten bezinken.

    Met thomas is het niet best. Ik loop al weken rond met een onderbuik gevoel en dit werd helaas bevestigd in het zkh. Hij heeft hypertensie, met een bovendruk van 137 en eenonderdruk van 80. Heb 3 verschillende artsen gezien. Hij had ook een hartslag van 160 per minuut en is af aan het vallen. Mijn hoofd maakte compleet kortsluiting (flashback van toen met onze oudste dochter). Nu werd er alweer gesproken over bloeddruk verlagende medicijnen als dit zo hoog blijft. Er gaan onderzoeken aan komen de komende tijd. Misschien verklaard dit zijn gedrag dus ook, zie al langere tijd dingen aan hem waar ik m'n vinger niet op kon leggen. Maar vond het onwijs moeilijk om hem zo te zien liggen aan al die kabels..
     

    Bijgevoegde bestanden:

  18. Diedy

    Diedy Actief lid

    7 aug 2019
    473
    204
    43
    Vrouw
    Wat heftig nieuws :cry:
    Jeetje ik hoop dat je snel weet wat er mis aan hem is. En hij een aangepaste behandeling krijgt.

    Hier alles goed met ons zoontje. Hij groeit goed, al weeg ik hem zelf niet. Hij zal zaterdag 7wk worden. Rond 8wk krijgt hij zijn eerste vaccins:$
    Vandaag naar de osteo geweest ivm voorkeursligging en darmkrampen. Hij wou nooit een tutje (geen enkele soort:() en deze middag merkte de osteo op dat zijn verhemelte nogal hoog is en hij in het algemeen groot is en ik maar eens een tutje van +18maand moet proberen.. En hoera hoera, hij nam die direct :D hopelijk kan hij zichzelf wat sussen met de tut ipv zoveel te komen drinken.(doet hij voor de pijn van de krampen hoor, niet voor de honger)
     
  19. Lientje16

    Lientje16 Lid

    28 aug 2019
    92
    70
    18
    Vrouw
    Ik duim mee dat ze snel weten wat er scheelt en dat ze dat kunnen oplossen. Heftig dat je voorgevoel juist was, wat merkte je dan precies aan hem?

    Kleine meid doet het nog steeds goed. Haar parameters zijn stabiel en ze komt bij. Volgens de verzorgers is het enkel een kwestie van aansterken voor haar.
     
  20. Lynne182

    Lynne182 Bekend lid

    7 aug 2019
    774
    742
    93
    Vrouw
    Ja hij had dingen die ik niet kon verklaren. Ik zag em vaak blauw tekenen in z'n gezicht. Rond z'n mond en neus. Was daar mee naar de huisarts gegaan en na het cb en die deden het luchtig af "zie je vaker bij baby'tjes". Toch vertrouwde in het niet helemaal maar het leek wel alsof ik de enige was die dat zo zag.. Ook heeft hij regelmatig (paar keer per week) dat hij in de box of kinderwagen helemaal stijf gaat liggen. Z'n hoofd trekt hij dan naar rechts boven of strak z'n kin op de borst. Zijn armen liggen stijf langs zijn lijfje en benen recht na beneden. Dan is hij met aanraking niet direct eruit te halen, pas als ik hem op til en sus. Volgens de huisarts zou dat ook niet direct zorgelijk zijn zolang hij er uit te wekken is. Ik kreeg er geen rust rond in m'n hoofd en ben daarom dus na de kinderarts gestapt. Tsja onderbuik gevoel altijd vertouwen zullen we maar zeggen... We weten nog steeds niet of dat dus samen hangt met de hypertensie maar hopenlijk komen we daar snel achter.
     

Deel Deze Pagina