(Zwangere) vrouwen onder elkaar - 9 maand forum

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Amoxiclav, 7 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Princessjesliefde

    Princessjesliefde Actief lid

    18 mei 2019
    281
    108
    43
    Vrouw
    hihi, ik kwam net ook nog eens piepen. Hier is dochtertje vorige week gestart in de crèche. Had er wat schrik voor, maar het gaat verrassend vlot. De eerste dag huilde ze vaak als het druk was of andere kindjes huilden, maar nu is ze er de vrolijke baby die wij van thuis ook kennen.
    ik ben terug aan het werk, maar werk nu maar halftijds en zo is het ideaal te combineren met de kindjes.
    Volgende week is ze al 9 maand oud, die eerste verjaardag komt alsmaar dichterbij en ik kan echt NIET geloven hoe snel het gaat..
    Hoe gaat het met jullie?
     
    Lientje16 vindt dit leuk.
  2. Lynne182

    Lynne182 Bekend lid

    7 aug 2019
    774
    742
    93
    Vrouw
    Hier gaat ook alles zn gangetje. Thomas nu bijna 7 maanden. Ik ben ook echt verbaast hoe snel het allemaal gaat! Heb ook niet echt iets te melden. Wij doen ons ding en genieten enorm van elkaar!

    Ik voel me gezegend. Met mijn meisjes en mijn zoon. Het is niet altijd even makkelijk en er zullen vast nog eel pittige momenten aan komen. Maar ik zou het nier anders willen!
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Amoxiclav, Lilou2019, Bixou en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  3. Lientje16

    Lientje16 Lid

    28 aug 2019
    92
    70
    18
    Vrouw
    Hier ook alles ok.
    Oudste naar de 2de kleuterklas en die heeft het prima naar haar zin.
    N. doet het ook goed, al gaat het eten wat moeizamer de laatste tijd. Patatjes wil ze soms wel en soms niet eten, vaak met geween dus zou ze er krampjes van krijgen? Bij flessen soms ook, een keer drinkt ze goed leeg maar andere keer krijsen. Slapen is ook al beter geweest, ik hoop dat mijn goede slaper terugkeert :D
     
    Amoxiclav vindt dit leuk.
  4. Princessjesliefde

    Princessjesliefde Actief lid

    18 mei 2019
    281
    108
    43
    Vrouw
    Lynne182 vindt dit leuk.
  5. Lynne182

    Lynne182 Bekend lid

    7 aug 2019
    774
    742
    93
    Vrouw
    Ze zijn mijn alles! Mijn hele wereld!

    Morgen gaan we naar kinder Halloween in toverland. Benieuwd hoe dat gaat. Nienke doet het niet zo veel. Maar tessa (de jongste dochter) is nogal snel bang

    Maar toch we hebbe er zin in! 31 oktober hebben we oppas voor alle kindjes en dam gaan mijn man en ik naar Halloween fright nights! Brrrr...
     
  6. Liemke1709

    18 aug 2019
    28
    16
    3
    Vrouw
    Goeiemorgen ... Heb ondertussen paar x bijgelezen maar niet echt veel te melden gehad.
    Ons zoontje is naar de eerste kleuterklas gegaan en doet het heel flink. Beter dan dat ene maandje in juni dat hij nog kon gaan. Hij leert zo ontzettend snel bij!

    Mijn dochtertje is nu 16 maanden en ojeeee... daar is geen greintje baby meer aan te bespeuren. Gisteren stond ze bovenop de salontafel bij oma en opa tussen de andere grotere kleinkinderen wat te roepen ... Ze is echt zoveel feller dan haar grote broer.

    Ik heb een andere job sinds begin juli. Dus nu neemt mijn man 1/10e ouderschapsverlof op woensdagnamiddag. Ik vind het geweldig om 2 iets oudere kindjes te hebben en geen platte baby's meer. We kunnen steeds meer dingen doen. Zo leuk!!

    Heel fijn om hier alles te blijven volgen....
     
    Amoxiclav vindt dit leuk.
  7. Bixou

    Bixou Actief lid

    12 apr 2016
    411
    609
    93
    Vrouw
    BE
    Wat een mooi gezin!
     
  8. Princessjesliefde

    Princessjesliefde Actief lid

    18 mei 2019
    281
    108
    43
    Vrouw
    @Lynne182 oh zo fijn, nog eens iets met jullie 2 doen! Wij hebben begin november ook eens een wellness namiddag vast gelegd, is al geleden van vorig jaar dat we nog eens zonder de kindjes op stap waren.

    @Liemke1709 wauw ze worden echt groot zeg. Ik merk ook al dat mijn dochter meer pit heeft dan zoontje, dat belooft vr later.
    na de herfstvakantie gaat ze van de kleine baby groep naar de kruipers in de crèche, dus het kleine zit er hier ook weeral op. Man, het gaat zo snel!
     
  9. Lilou2019

    Lilou2019 Actief lid

    5 aug 2019
    464
    473
    63
    Vrouw
    @Lynne182 : Wat een mooi gezinnetje, de meisjes lijken zo op elkaar. Thomas wordt fijn omringd door zijn 3 grote zussen. Hoe is het nu om een zoon te hebben?

    @Bixou : Jij nog een kindje gekregen in augustus, zie ik.

    Hier zit ik in de 2e ronde voor een 3e kindje. Ik zit nu op 6 DPO. Ik zit op het wachtbankje. Ik heb al wat kwaaltjes en ik voel me anders dan in ronde 1. Ik heb deze ronde OV testen gebruikt en had een positieve op 20 oktober.
     
    Amoxiclav vindt dit leuk.
  10. Liemke1709

    18 aug 2019
    28
    16
    3
    Vrouw
    @Princessjesliefde amai... als je dat nu al merkt dat er wat meer pit in zit. Hou je dan maar vast. Maar anderzijds mag er wel wat pit zitten in een meisje, vind ik.

    @Lilou2019 , maar ook andere mama's welkom om te reageren. Hoe wist je dat je nog een derde kindje wilde? Ik d8 zeker te zijn dak er maar 2 wilde. En ik kan heel veel redenen bedenken om het bij deze 2 te houden, want ik heb (net als jij) een zoon en een dochtertje. Ze beginnen eindelijk beiden wat groter te worden.... EN toch... De laatste week zit het opeens in m'n hart dat ik bijna kan wenen bij de gedachte dat er nooit nog eentje bijkomt. En dan denk ik. Toch nog een derde?
    Hoe neem je zo'n beslissing? Hoe weet je dat het goed is? Of net niet? Hoe beslis je zoiets?
    Vreselijk om zo te twijfelen....
     
    Kimmie12 vindt dit leuk.
  11. Lilou2019

    Lilou2019 Actief lid

    5 aug 2019
    464
    473
    63
    Vrouw
    @Liemke1709 : Goh, ja dat is voor iedereen anders denk ik. Ik wou vorig jaar vrij snel na mijn dochtertje een 3e omdat mijn vriend en ik van ons 2 maar eentje hebben en er dagen zijn wanneer mijn zoontje naar zijn papa is, dat ze dan alleen is. Bij mijn vriend kriebelt het ook nog altijd omdat zijn 2 andere kinderen al groter zijn ( 14 jaar en 22 jaar ) en die wonen niet bij ons dus ja, we hebben dat samen beslist. Ik weet niet hoe het bij jouwe wederhelft zit. Het is iets wat jullie allebei heel graag moeten willen hè.
    Uiteindelijk hebben we dan toch nog een jaartje gewacht dus moest ik nu zwanger zijn, dan zit er tussen Lilou en ons toekomstige kindje juist 2 jaar tussen. Dus veel praten met elkaar. Gaat het praktisch lukken? Gaat het emotioneel lukken? Gaat het financieel lukken? Is het huis groot genoeg? Zijn zo van die dingen die je wel moet bespreken.
    Nu, ik moet zeggen met die Corona deed het mij wel twijfelen. Maar we hebben toen Lilou een jaar oud was ( in juli ) toch beslist om er voor te gaan. De situatie was toen terug beter. Wat het nu jammer genoeg niet meer is maar we blijven hopen dat er in de lente van volgend jaar een vaccin gaat zijn.
     
  12. Bixou

    Bixou Actief lid

    12 apr 2016
    411
    609
    93
    Vrouw
    BE
    Wij zijn klaar met 2, altijd al in ons hoofd dat we zouden stoppen bij 2.
    Maar toch ook ergens dat hele kleine stemmetje diep verborgen dat zegt: ben je wel heeeeeel zeker?
    Ook alles dat we nu met de dochter meemaken zal echt de laatste keer zijn, hierna geen dikke buik meer, baby en pampers en leren kruipen en alles meer. Rationeel is het goed zo. Maar emotioneel is het toch een afscheid dat je neemt, dat herken ik nu al!
     
  13. Amoxiclav

    Amoxiclav Fanatiek lid

    8 mrt 2017
    1.882
    2.191
    113
    Verpleegkundige
    Oh wat een mooie kindjes!!
     
  14. Amoxiclav

    Amoxiclav Fanatiek lid

    8 mrt 2017
    1.882
    2.191
    113
    Verpleegkundige
    ik kreeg geen meldingen meer hier. Eens teruglezen :D
     
  15. Amoxiclav

    Amoxiclav Fanatiek lid

    8 mrt 2017
    1.882
    2.191
    113
    Verpleegkundige
    @Lilou2019 wat spannend! Hopelijk mag het raak zijn :D
     
    Lilou2019 vindt dit leuk.
  16. Amoxiclav

    Amoxiclav Fanatiek lid

    8 mrt 2017
    1.882
    2.191
    113
    Verpleegkundige
    M is vandaag 4 maand oud. 4 maand niet te geloven :eek: morgen starten we met vaste voedingen te introduceren. Hij krijgt nog bv en 1 flesje KV rond 19u om te wennen eraan. Meer wil ik ook nog niet geven, is gewoon omdat E een verschrikkelijke flessenweigeraar was en ik dit absoluut wil vermijden. En het gaat goed en mijn productie is gelijk gebleven dus waarom niet :) in december start ik weer met werken, zo geen zin in met de hele coronahistorie
     
  17. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    10.783
    15.337
    113
    Vrouw
    Ookal 4 maand.
    Wat vliegt de tijd e.
    Kan ik goed geloven dat je geen zin hebt om te gaan werken.
    Tzal direct vollenbak zijn zeker (jij was verpleegster e?).

    Hier loopt met de kinderen alles goed
    De jongste is echr een topper.
    Enorm aangename kleuter.
    Is gewoon altijd tevreden en enthousiast. Leuk kereltje.
    Die grote zijn al wat richting puber aant gaan en worden al wel eens moe van hun eigen gedoe:D.
    Ikzelf zit thuis omwille van K. en moet dit jaar al niet meer werken en vind het niet erg.
     
  18. Diedy

    Diedy Actief lid

    7 aug 2019
    473
    204
    43
    Vrouw
    Wauw wat is er veel geschreven Plots.
    @Lilou2019 hopelijk is het je gegund! Laat iets weten hé? :)
    Hier is F op 3d na, al 7 maand. Een vrolijke kerel die niet slapen wil haha. Hij krijgt 200ml groenten en fruitpap, yoghurt en een boterham savonds, om 23h nog een flesje melk en toch slaapt meneer voor geen meter. Helemaal zijn zus op dat vlak. Alleen al daarom komt er geen baby bij. Nog zo'n nachtbraker kan ik echt niet aan. Ons dochter is 4 en is deze week al 3xop rij wakker snachts en wisselt gezellig af met haar broertje. Zombiemodus aan:confused:
    Hij krijgt trouwens nog 100% borstvoeding. Ik kolf smorgens bij het opstaan en smiddags als hij in bed ligt. Dan krijgt hij die melk om 23h. Al derest drinkt hij live.
    L heeft 9 maand gekregen. Zij was een enorme flesweigeraar. F drinkt gelukkig wel vlot zijn flesje leeg. Ik hoop minstens 1j te halen zonder kv. Het is een dingetje in mijn hoofd.. I know:D
     
    Lilou2019 vindt dit leuk.
  19. Lilou2019

    Lilou2019 Actief lid

    5 aug 2019
    464
    473
    63
    Vrouw
    Vandaag 11 DPO en hier is er wat meer hoop. Ik had deze morgen en deze middag wat bruinverlies bij het afvegen na het plassen. Ik geloof niet dat het al mijn MS zijn. Een cyclus van 24 dagen? Dat heb ik nog nooit gehad. Mijn ES is volgens de test op 21 oktober geweest dus dat is amper 11 dagen geleden. Mijn MS begint met roze verlies en krampen en die heb ik nu niet. Ik ben wel al een paar ochtenden misselijk geweest, zonder braken.
    Ik ga morgen testen, dan zullen we het weten.
     
    S2909 en Neuzeke vinden dit leuk.
  20. Diedy

    Diedy Actief lid

    7 aug 2019
    473
    204
    43
    Vrouw
    Spannend!!
     

Deel Deze Pagina