Omdat ik twijfel over t volgende en verschillende berichten hierover tegenkom ben ik benieuwd naar jullie ervaringen.. Ben vorige week door de vlos naar t zhuis gestuurd omdat ze twijfelde of mn vliezen waren gebroken. Er zaten vlokjes in mn urine, en ik veegde roze af en ook op mn inlegger zat roze "bloed". Later in t zhuis is dit over gegaan in bruine slijmerige afscheiding. De gyn heeft me onderzocht en gaf aan dat mn vliezen nog intact waren, het is waarschijnlijk uitgeplaste afscheiding, heel normaal voor die termijn (toen 35 wk 2 dg). De dag erna had ik controle bij de vlos en die denkt dat t ook veroorzaakt kan zijn door t in delen verliezen van de slijmprop. Ik heb verder heel de week geen bloed/slijmverlies meer gehad behalve de normale afscheiding. Maar daarnet toen ik naar de wc ging zag ik weer witte vlokjes en 1 roze vlokje in mn urine. Erg klein allemaal hoor, denk paar mm. Vraag me nu af wat t kan zijn; - evtentuele infectie wat "bloed" mee geeft (ze dacht toen ook aan een schimmelinfectie maar omdat k geen klachten heb als jeuk of pijn verwachtte ze t niet) - blaasontsteking? ik moet laatste dagen/week wel weer meer plassen maar aan de andere kant ben ik bijna 37 weken en is de beeb al weken in gedaald en ligt ook vast in mn bekken. Die drukt ook n partijtje op mn blaas natuurlijk. - verliezen slijmprop in deeltjes deel 2 - iets anders maar wat? Ik heb verder laatste dagen meer harde buiken die geen pijn doen, moeite met opstaan en lopen (zere spieren) en t zitten op de wcbril (doet zo n pijn aan mn billen) maar verder voel ik me op de vermoeidheid na goed.. Bedankt alvast voor t meedenken dames!
Misschien dat er door de spanning / druk van onder een paar haarvaatjes gesprongen zijn en dat je daarom roze bloed verliest?
Je kan voor de zekerheid even je urine laten controleren op sblaasontsteking toch? Hoe meer je uitsluit, des te minder er overblijft als oorzaak.
Ik zou even op een blaas/urineweginfectie laten testen, of het kan een schimmelinfectie zijn. Je kunt ook een blaasontsteking hebben, zonder dat je daar veel pijn/last van hebt (ik heb het zelf al regelmatig gehad)
Ga ik maandag doen dames, thx voor t meedenken Heb niks meer verloren na gisteravond Is dus maar weer heel even geweest maar hou t in de gaten!
Mocht je het zelf niet vertrouwen, altijd bellen natuurlijk. Maar als je nog steeds denkt dat het iets met vruchtwater te maken heeft dan kun je altijd zefl voorzorgsmaatregelen nemen. Misschien heb je wel een hoge scheur in de vliezen. Heb ik met mijn eerste gehad en de gyn kon er niets van maken, totdat ik een week later opgenomen ben met een infectie IN de baarmoeder, dus duidelijk een scheur in de vliezen. * niet meer in bad gaan * goed je eigen wc schoonhouden * niet bij een ander naar het toillet, of van die hygienische doekjes zelf meenemen * en sex is natuurlijk ook even niet aan te raden. Zoals je zelf al zegt, maandag even je urine weg brengen en misschien even vragen of ze een kweekje af kunnen nemen om een schimmelinfectie uit te sluiten.