Hallo dames... Afgelopen week heb ik een 4d echo gehad. Aan het einde van de echo zei de verloskundige: "Had je al een cyste in je eierstok voor je zwanger werd?". "Het is voor het eerst dat ik er iemand over hoor... Heb op de vorige controle aangegeven dat ik veel pijn heb, maar ze zei dat dat komt omdat me buik nu echt goed groeit." zei ik. "Dat donkere plekje op de echo kan een cyste zijn of een vochtblaas... ik zal het wel doorgeven voor je volgende controle. Misschien dat ze je dan naar de gynaecoloog doorstuurt." Hebben meer mensen dit gehad? Moet ik me hier druk om maken? (Ben nogal paniekerig aangelegd.) Een cyste kan toch ook goedaardig zijn?
Ja, ik heb een vochtblaas, gisteren gehoord toevallig. De mijne schijnt nog redelijk klein te zijn (4 cm) en de echoscopiste ging er van uit dat hij zou slinken. Schijnt meer voor te komen, het zit bij de eierstok waar het eitje uit gekomen is. Ze houden hem wel in de gaten, want als hij groter wordt, kan de eierstok gaan draaien en dat is heeeel pijnlijk. Ik was ook op zoek naar info, vind het ook maar niks. Heb ook het idee dat ik hey voel nu. Oja, het kan voor de baby geen kwaad vertelde ze mij.
Precies dit. Ik heb bij alle drie mijn zwangerschappen cystes gehad in de eistok waar het eitje is uit gekomen. Schijnt normaal te zijn. Hoever ben je nu ?
Ik heb er ook een. Hij wordt al kleine. De gyn zei tegen mij dat dat juist een goed deken is omdat het hormonen geeft dat innesteling bevordert. Mijne was eerste 5,5 cm nu 3....hoeft dus niks ernstigs te zijn.
Oh, jij hoeft nog maar even dan. Ja hè, ik kon er verder niks over vinden hier, maar we zijn dus niet de enigen
Ik heb ook een cyste, hij is al behoorlijk gekrompen dus hoefde me er ook absoluut geen zorgen over te maken.. Het komt vaker voor,geen zorgen
Hier bij de 1e ook een cyste gehad in mijn eierstok. Scheen idd heel 'normaal' te zijn. Kreeg wel een extra echo om te kijken of die kleiner werd en dat was gelukkig zo. Ik weet niet hoe het zit als de cyste wel blijkt te groeien...