zwangeren meiden dec 2010

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Blij1981, 2 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fed

Fed Actief lid

2 apr 2010
    107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ow spannend! Wanneer heb je weer een echo?

Ik moet over twee weken naar de gynecoloog en over 3 weken heb ik de 20w echo. Ik denk dat het een jongentje is, maar tis alleen een idee hoor. Weet eigenlijk niet waarom, het maakt me aangezien het de eerste is helemaal niet uit:D

Bijzonder is het toch om je kindje te voelen. Soms heb ik helemaal niet door dat hij/zij het is, maar denk ik wat borrelt er nou in mn buik? Ik hoop dat het snel echte schopjes worden, dan kan pappa er ook van genieten.
    Lijkt me toch heel bijzonder om je vierde kindje te voelen. Het wordt zeker steeds specialer...

2. ongeduldig

ongeduldig Actief lid

10 dec 2009
    270
    0
    0
    Eindhoven de gekstuh!!
    Knufje, 32j, 2e kindje, uitgerekend voor 15/12/2010

Fed, 32j, 1e kindje, uitgerekend voor 21/12/2010

Zwik, 34j, 2e kindje, uitgerekend op 1-1-11 (maar komt vast eerder ;))

Patroeschka 32j, 2e en 3e kindje, uitgerekend op 21/12/2010 (volgens de echoschopiste) ik kom op 22/12/2010.

Linda1980, 30j, 2e kindje, uitgerekend op 8-12-2010

Amika, 25jr, 2e kindje, uitgerekend op 14-12-2010.

Miranda200375, 35 j, 4e kindje, uitgerekend op 31-12-2010

Ongeduldig, 35 jr. 3de kindje, uitgerekend op 04-12-2010

Zo, ik sta er nu ook bij. Leven op het forum, wat fijn.. Hier alles ook lekker aan het bewegen enzo, heerlijk weer hoor. We weten dat we een jongen krijgen, ik had erg het gevoel dat het een meisje zou zijn, maar wist het niet zeker deze keer, dus vandaar niet heel erg verrast, maar toch wennen aan het idee.. heerlijk, voel me goed enzo en uit de pretecho bleek alles goed te zijn. Volgende week donderdag heb ik de 20 weken echo!! Tot laters meiden.. ciao ciao

3. Fed

Fed Actief lid

2 apr 2010
    107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ongeduldig... fijn dat t goed gaat met je sinterklaaskadootje!
    Hoe gaat het met de verbouwing?

4. miranda200375

miranda200375 VIP lid

29 okt 2006
    5.973
    0
    0
    mama en huisvrouw
    Oud-Vossemeer
    Ongeduldig... mijn gevoel (denk ik) zegt ook dat t n meisje gaat worden. Ik heb zelf al 2 jongens en n meisje. Ik moet eerlijk zeggen dat ik jongens veel hartelijker vind. Ik zal n voorbeeldje noemen. De jongens ruimen sneller zonder mokken de kamer op, mijn dochtertje zeg ik al vanaf zondag dat de kamer opgeruimd moet zijn en iedere keer stelt zij uit. NEE is NEE bij haar. Nu heb ik maar gezegd/gedreigd dat zij niet meer naar mijn vriendin mag (zij noemt mijn vriendin haar stiefmoeder hahahaha) als die kamer niet opgeruimd is voor zaterdag! Gisteren is ze eraan begonnen... je kan niet eens zien dat ze iets heeft opgeruimd. Mijn zoontje daar zei ik zondag tegen: doe jij jouw kamer even opruimen dan mag jij op de laptop (hij mocht die dag met niemand mee en de andere 2 kids mochten met mijn vriendinnen mee, hij werd achter gesteld, vond ik zielig dus vandaar mijn laptop) nou zijn kamer was in n halfuurtje helemaal piccolbello schoon!!! Dat is nou t verschil met jongetje en meisje tegenover de moeder. Jongens knuffelen veel meer en graag.
    Maar goed, ook meiden kunnen wel heel lief zijn hoor.

Mijn gevoel heeft me nog nooit in de steek gelaten...
    Bij de 1e riep ik dat we een jongetje zouden krijgen... is uitgekomen
    Bij de 2e riep ik dat t een kweentje werd, klinkt heel bot en cru maar mijn gevoel zei dat gewoon en warempel we hebben een jongetje gekregen met chromosomenafwijking en die heeft 1 vrouwelijke hormoon teveel en dus kan hij dadelijk borsten gaan ontwikkelen dus ook hierin had mijn gevoel gelijk.
    Bij de 3e zei mijn gevoel dat t n meisje zou worden, tegen mijn ex zei ik dat ik dacht dat t n jongetje zou worden maar puur uit eigen bescherming, en het werd n meisje.
    Bij de miskramen had ik t gevoel dat t niet goed zat en het ging 5x fout. En nu heb ik t gevoel dat dit kind kerngezond is en dat t n meisje wordt en ik heb t gevoel dat t tussen kerst en nog voor oudjaar geboren wordt. Maar iets in mij zegt ook weer kerstavond. Dus we zullen even moeten afwachten.

Fed... hoe gaat t met jouw? Wat voor gevoel heb jij? Wat denk je... n jongetje of n meisje? Heb jij ook al t gevoel welke datum t kindje wel eens zou kunnen komen?
    Voel jij je kindje al bewegen?
    Ik voel nu ook kleine plopjes onderin mn buik. Echt heel lief... nu geniet ik er intens van om dat dit mijn laatste kindje zal zijn! Voor mijn gevoel ben ik nu echt klaar!
    Dus nog even genieten van de zwangerschap... de bevalling... kraamtijd en dan van t kindje zelf!

5. Fed

Fed Actief lid

2 apr 2010
    107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Miranda.. wat een voorgevoel!!
    heftig ook allemaal zeg, hoe gaat het nu met je 2e?

Ik denk zelf een jongetje, ben er eigenlijk heel erg van overtuigd, gelijk al. Grappig zijn die plopjes. Voor mij is t de eerste, allemaal nieuw dus soms herken ik ze niet eens. De laatste paar dagen lijkt het ook alsof ik bewegingen voel meer dan plopjes, helemaal in de onderbuik. Kan dat al? geen schopjes hoor, echt soort van bewegingen.

Over de datum.. moeilijk, ik ben 21 dec uitgerekend en heb eigenlijk wel t idee dat dat de goede datum zou kunnen zijn. Maar het is niet echt een voorgevoel.

Heb zo'n zin om hem/haar te zien, lang wachten is dat zeg tussen de echo's.

Werk jij? Ik werk nog fulltime, is echt best zwaar nu het warm is.

6. miranda200375

miranda200375 VIP lid

29 okt 2006
    5.973
    0
    0
    mama en huisvrouw
    Oud-Vossemeer
    Fed... met mijn 2e kindje gaat t erg goed hoor. Hij zit op spec. onderwijs en is sindsdien flink gegroeid in zijn sociaal- emotineel.
    Hij hoeft pas naar n endocrinoloog als ik merk dat ie geen schaamhaar of okselhaar of ademsappel krijgt. Ik moet ook zijn balletjes in de gaten houden of dat ze gaan groeien en dus ook zijn plassertje. Is even moeilijk hoor om naar je kindje te kijken op die manier maar ja t is even niet anders. Dus we moeten nog n 4 jaartjes wachten. Verders is het n heerlijk ventje waar iedereen mee weg loopt.

Ik werk idd... ik rij kinderen met beperkingen (autistische kinderen of adhd kinderen) naar spec. onderwijzen. Dus dat is s'morgens van 7.00 uur tot 9.00 uur en s'middags van 14.30 uur tot 16.00 uur en de rest tussendoor en schoolvakanties heb ik gewoon vrij. Dus heel goed te doen!
    Wat voor werk doe jij?
    En hoeveel uur?

7. Fed

Fed Actief lid

2 apr 2010
    107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijn dat het goed met hem gaat! Ik vind het echt heel knap dat je zo positief bent, hopen dat het allemaal goed is over 4 jaar.

Ik zelf werk 40 uur per week, met een lange reistijd erbij, voor een reklameburo. Beetje zwaar, maar het kan nu niet anders. Na de bevalling ga ik waarschijnlijk ander werk zoeken aangezien het erg moeilijk zal zijn om hier parttime te kunnen werken.

Vandaag lijkt het wel alsof mn buik in één keer is gegroeid...

8. ongeduldig

ongeduldig Actief lid

10 dec 2009
    270
    0
    0
    Eindhoven de gekstuh!!
    Fed, verbouwing is in volle gang (lees, een grote .... bende hier) hiih.. maar ja, dat wisten we..
    Miranda, bizar jouw voorgevoel zeg.. nou, dan zal het wel een kerngezond jongetje worden lijkt me zo haha.. maar goed, hoop voor jullie dat de uitslag over 4 jaar meevalt en zo niet, weet ik zeker dat je er weer met een positief gevoel mee verder gaat..
    Nog 6 dagen en dan heb ik mijn 20 weken echo.. neem aan dat alles wel goed is, want dat bleek eigenlijk al uit de pretecho, maar nu zal de inspectie iets grondiger zijn.. en een mooie kans om ons ventje weer ff te zien (en om te checken of het echt wel een jongetje is, want ik neig nog steeds naar een meisje haha.. Fijn weekend meiden en tot horens

9. miranda200375

miranda200375 VIP lid

29 okt 2006
    5.973
    0
    0
    mama en huisvrouw
    Oud-Vossemeer
    Fed... ik ben positief ingesteld van nature. Ik ben ook niet iemand die bij de pakken neer gaat zitten. Ik pak alles gewoon aan. Ik ben uit mijn vorige relatie heel sterk uitgekomen en mijn huidige vriend heb ik 5 maandjes later leren kennen die heeft mij gewoon in alles gesupport. Hij laat mij alles zelf doen en mocht ik er écht niet aan uit komen of niet redden dan neemt hij t van mij over. Toen mijn vriend en ik hoorde van mijn zoontjes chromosomenafwijking (en dus t feit dat mijn zoontje hoogstwaarschijnlijk onvruchtbaar is en dus nooit kindjes van zijn eigen zou kunnen krijgen) was hij de eerste die riep: ik ben jaloers op dat kind... hij kan met iedere vrouw/meid naar bed zonder haar zwanger te maken!!! Dat is nog ns kaassie!
    Ik had t op dat moment wel heel even moeilijk maar dacht naderhand... kijk eens naar mijn dochtertje en mijn vriend, iedereen denkt dat dat vader en kind is. Zo kan mijn zoontje ook met zijn kind omgaan. Het hoeft niet perse biologisch te zijn. En ik moet sterk zijn voor mijn zoontje dus moet ik positief blijven!

Ongeduldig... ik denk wel dat t meevalt over 4 jaar. We laten t maar op ons afkomen he?!!
    Leg je eigen maar bij neer dat t n jongetje is want zo heel vaak zitten ze er niet langs meis!
    En ik vind jongens gewoon super!

Meiden... dank jullie wel voor jullie reacties.

10. ongeduldig

ongeduldig Actief lid

10 dec 2009
    270
    0
    0
    Eindhoven de gekstuh!!
    Het is allebei natuurlijk helemaal goed. Toen mensen destijds zeiden dat we nu compleet waren omdat ik nu een jongen en een meisje hebt, vond ik dat echt grote onzin. Zou ik met 2 meiden niet compleet geweest zijn dan? Dus het maakt me echt niet uit, alleen mijn gevoel was ff anders. Ben er al helemaal aan gewend hoor.. en gisteren heeft mijn man eindelijk de kleine ook gevoeld!! Helemaal blij en donderdag echo.. Meiden, fijne week, mijn zoon heeft nog 1 week school en dan lekker vakantie, hij is er echt aan toe merk ik...
    Ciao allemaal

11. Fed

Fed Actief lid

2 apr 2010
    107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je hebt groot gelijk, je kan uiteindelijk alles van 2 kanten bekijken en alles negatief bekijken helpt niemand. In ieder geval vind ik het snap van je!

ongeduldig... laat even weten hoe je 20 weken echo was!

12. ongeduldig

ongeduldig Actief lid

10 dec 2009
    270
    0
    0
    Eindhoven de gekstuh!!
    Fed, komt goed.. ik laat het weten!! Zin in eigenlijk joh.. nog ff geduld.. scheelt een hoop dat ik die pretecho al heb gehad, daardoor weten we al wat het is en weten we ook dat het globaal gezien, allemaal goed was. Nu nog ff grondiger!!

13. Fed

Fed Actief lid

2 apr 2010
    107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik moet nog tot 5 augustus wachten.... lijkt nu nog zoooo lang!

14. ongeduldig

ongeduldig Actief lid

10 dec 2009
    270
    0
    0
    Eindhoven de gekstuh!!
    Echo was helemaal goed gisteren. We hebben ons mannetje weer gezien en het is echt heeeeel duidelijk een jongetje.. het leek wel of hij een erectie had haha.. paar fotootjes meegekregen weer, dus das altijd leuk. Hij doet het goed en groeit voorspoedig. Nu de verbouwing nog klaar en dan kunnen we beginnen met kamertje enzo.. Vandaag gaan de muren beneden eruit dus ik heb nog net een klein plekje op een bank waar ik nu ff zit, want helaas is het buiten niet echt lekker vandaag.. maar zo gaan ze beginnen met slopen en dan ga ik maar weg denk ik, want het is dan herrie en stof stof stof.. met heel veel man over de vloer, er lopen er nu al 3 en er komen er nog 2 bij en de opzichter komt ook nog ff langs en manliefs werkt ook nog mee.. dus tja.. Meides.. zie jullie later weer!! Fed, suc6 met wachten tot 5 aug.. is al bijna..

15. miranda200375

miranda200375 VIP lid

29 okt 2006
    5.973
    0
    0
    mama en huisvrouw
    Oud-Vossemeer
    Ongeduldig... fijn dat alles goed was met jullie zoontje.
    Zit jij in de verbouwing?... zullen we elkaar n handje geven dan? Wij zijn vorig jaar met de verbouwing begonnen. Eerst de voorgevel eruit en aangepast, opnieuw steenstrips ervoor gemaakt en nu is dat n plaatje. Dit jaar hebben we de zijkant en achterkant van t huis gedaan... ook dat is BIJNA klaar. Chris is nu onze zijraam van de slaapkamer dicht aan t maken en dan komt er n voeger voor de finishing touch! Als Chris klaar is met de buitenmuur komt er in onze slaapkamer n scheidingswand. Onze kamer is 8 meter lang dus die wordt gesplitst nu. Van de andere helft wordt babykamer gemaakt maar dát is MIJN project en die van mijn kinders!!!
    Daarna kan ie aan de binnenkant verder. We hebben deze zomer van ons winkelpandje n klein entree gemaakt. De rest wordt bij de huiskamer getrokken. Dus hij moet nog n garderobekast maken, de verwarming installeren en aansluiten en dan is de entree klaar. Dan kunnen ALLE binnenmuren verwijderd worden. De trap staat nu nog MIDDEN in de huiskamer en die moet verplaatst worden naar de zijkant van t huis. Volgend jaar is boven aan de beurt. Dan gaan alle slaapkamer muren tegen de grond (behalve die Chris nu gaat plaatsen) en dan krijgen de kinders alle 4 n eigen kamertje. En wij gaan ook verhuizen van slaapkamer. Er wordt boven n wc gemaakt en dan is t eigenlijk wel ver klaar. Tja de badkamer moet ook nog verbouwd worden maar wanneer DAT gebeurt is nog niet echt over gesproken. Er komen boven volgende zomer ook 2 dakkapellen over heel de breedte van t huis.
    Dus ook wij zitten lekker midden in de verbouwing maar Chris pakt alles ALLEEN aan dus dit duurt gewoon langer en ik vind dat totaal niet erg!
    Ons huis is nu 5 meter breed en wordt 7 meter breed (dit is alleen de huiskamer maar) en 12 meter lang. Maar met zoveel personen in huis is dat ook wel belangrijk. Je moet de ruime hebben vind ik!

Ik moet nog afspraak maken voor pretecho. Gisteren helemaal vergeten te doen!

Fed... idd 5 augustus is nu niet meer zo heel ver weg!
    Ik weet t als je ergens op rekent duurt t erg lang!!!

Meiden... ik ga mn laatste ritje doen en dan heb ik met de kinders 6 WEKEN vakantie!!!

16. Fed

Fed Actief lid

2 apr 2010
    107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Geweldig dat de echo goed was!!!

Jeetje, veel werk is verbouwen toch! Wij gaan verhuizen in november (en verbouwen in t nieuwe huis in oktober...) dat wordt nog wat als ik jullie verhalen hoor!

Fijn weekend!

Liefs,

Fed

17. zwik

zwik Actief lid

29 feb 2008
    155
    0
    0
    Delft
    Zo, ik ben sinds gisteravond weer terug van vakantie. Hoop bij te lezen hier.
    Onze 20 weken echo staat gepland op 16 augustus. Duurt nog even, maar ik kan wel wachten.
    Het kindje voel ik al steeds vaker. Nog niet dagelijks, maar wel zeer regelmatig.
    Mijn buik is overigens minder dik dan bij de eerste. Ook ben ik nog minder aangekomen. Ik hoop dat dat zo blijft. Wat er niet aankomt, hoeft er ook niet af!!

18. ongeduldig

ongeduldig Actief lid

10 dec 2009
    270
    0
    0
    Eindhoven de gekstuh!!
    Jeetje Miranda, klinkt ook heftig haha.. hier zijn ze nu ook boven enbeneden tegelijk bezig om geen tijd te verliezen voor de bouwvak.. Nog 4 dagen en dan ligt het stil voor 3 weken.. Boven hadden we een hele grote overloop, toen mijn man dit huis huis kocht, wist hij nog niet dat hij binnen 3 jaar er een vrouw en kind van toen 6 bij zou krijgen namelijk.. daar zijn nu een derde slaapkamer en een grote badkamer gemaakt. Het is een huis uit 1901 dus de badkamer (niet meer dan douchhok) zat beneden.. onze slaapkamer deur is ook verplaatst, zodat de nieuwe kamer groter is.. Badkamer is klaar voor installatie, maar helaas waren de tegels niet leverbaar voor de bouwvak, dus ligt dat stil en vandaar zijn ze beneden begonnen met het slopen van de gang, 2 muren midden in het huis.. om zo een grote woonkamer te creeeren.. en in de voorkamer, wat voorheen de eetkamer was (heb je ook met die oude huizen, allemaal aparte kamers, wordt de gang en vandaag wordt dan ook de voordeur verplaatst naar de nieuwe hal!! de wc deur beneden moet ookverplaatst worden, want anders komt die in de nieuwe woonkamer en dat mag niet eens.. (niet dat ik dat zou willen haha) Tevens wordt het toilet geheel aangepakt, nieuwe tegels en nieuw sanitair!! Dus er is al heel wat gebeurd,gisteren de nieuwe balk geplaatst want er is een draagmuur uit, dus de kamerstaat vol stempels haha.. kan je paaldansen in de kamer hahaha.. vloer ligt er grotendeels uit, overal puin, stof en planken haha.. en daarna moet er dus gestuuct worden.. we zijn er nog niet, maar het grove werk is bijna klaar.. na de bouwvak verwacht ik dat ze nog een week of 3 of 4 bezig zijn.. Gisteren al wel behangvoor de baby kamer gekocht en voor de nieuwe kamer van mijn zoon.. maar vooralsnog is het overal een bende!! maar goed, we krijgen er iets mooi voor terug!! De ruimte die nu is ontstaan door die muren die nu weg zijn, is echt heel fijn!!
    Nou, we kunnen wel een verbouwingstopic gaan openen haha..
    Voel de kleine nu elke dag, eigenlijk de hele dag door wel.. Mijn man voelt em ook al een week, als we dan op bed liggen, gaat hij ff contact met em maken.. heel grappig, want dan voel je gewoon dat hij tegen mijn man zijn hand aan komt liggen.. heel lief.. en een heerlijk gevoel weer!! Meiden, ik ga weer verder hier.. suc6 met wachten op de 20 weken echo.. tis echt wel iets om naar uit te kijken he.. Ciao ciao

19. miranda200375

miranda200375 VIP lid

29 okt 2006
    5.973
    0
    0
    mama en huisvrouw
    Oud-Vossemeer
    Ongeduldig... ik zit jouw verhaaltje zo eens te lezen en t lijkt exact op mijn verbouwing! Wij hebben ook n oud huis uit 1890 geloof ik. Je had vroeger idd allemaal kamertjes! Wij hebben de eetkamer ook bij de huiskamer getrokken gehad. We hadden in 2005 n nieuwe keuken aangebouwd. En nu de rest van de operatie. Chris is gelukkig klaar met steenstrippen en de voeger komt morgen. Hij doet dit in zn eentje en op zn gemakkie maar wil klaar zijn voor de bouwvak begint. Dan is mijn buitenmuur helemaal pico bello in orde. Mijn ouders komen 1x in de maand deze kant uit en zien steeds de veranderingen. Ons huis is niet klaar hoor voor dat dit kindje geboren is. Beneden zijn wij dan al n heel eind hoop ik maar boven moet nog beginnen. Tja... professionele mensen inhuren is te duur daar hebben wij de centjes niet voor en Chris wil t liever ZELF doen daarom duurt t nu gewoon veel langer. Ik vind t op zich niet erg alleen nu door de hormonen begint t toch wel soms te irriteren. Maar ik word dus ook in de vakantie n week naar mn moeder gestuurd zodat ik uit de verbouwingssleur ben! Wil t niet maar Chris heeft mijn ouders achter zich staan en ZELFS MIJN EIGEN ZOONTJE van 10 vind dat Chris n weekje alleen moet zijn dan is t allemaal zo klaar. Zelfs hij is het eens met Chris en mijn ouders. VRESELIJK!!!
    Maar goed... t komt wel goed hoor!

20. Fed

Fed Actief lid

2 apr 2010
    107
    0
    0
    NULL
    NULL
    oh jee wat een gedoe allemaal met jullie verbouwingen... ik moet er nog even niet aandenken! (ook ons nieuwe huis is ook uit dezelfde periode). Nou we gaan het meemaken, haha.

Zwik, gezellig dat je er weer bent!

Ik voel m nu ook iedere dag en best vaak zelfs. Mijn man nog niet, hij is iedere keer te laat haha de pestkop blijft dan heel stil zitten zolang de hand van zn vader op mijn buik is. Eigenlijk is het heel grappig.
    (ik blijf hij zeggen, kan er niks aan doen)

Deel Deze Pagina