Zwangeren met dikke voeten, hier melden :-)

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Kiki, 3 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Djam

Djam Actief lid

2 aug 2007
    284
    0
    0
    Maasdijk
    Haha ze wonen in De Lier, en ik weet zeker dat je met een bosje bloemen zeker weten mag dobberen :) , dan maken we er een walvissen bad van hahaha.

Liefs Mariska

2. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    hebben jullie ook dat je voeten zo pijn gaan doen?
    vooral bovenop mn voeten voelt het echt afgekneld, als ik bijv op mn tenen ga staan zie je ook echt dat er blijkbaar iets afgekneld word, dan krijg ik opeens witte en paarse vlekken enzo
    doet soms zo pijn dat ik niet eens meer slippers aan kan, en bij iedere stap die ik verzet het allemaal zo strak aanvoelt.

3. bientje

bientje Actief lid

21 nov 2006
    255
    0
    0
    Joehoe...hier is er nog eentje met van die "schattige" ofifante pootjes!

We zijn vorige week verhuist en toen begon het al voorzichtig. Afgelopen maandag voor de zekerheid een paar "nette" slippers gekocht voor het geval dat en ik toch gekleed op mijn werk moet verschijnen.
    Nou ik heb het geweten, heb een baan waar ik steeds achter mijn bureau zit en de zwaartekracht doet sinds dinsdag ontzettend zijn best.

's avonds mijn bed aan de achterzijde omhoog geeft nog verlichting en 's ochtends zijn mijn enkels dan weer toonbaar, maar vanaf een uurtje of 10.30 is het niet meer te houden. In de loop van de dag stapelt het zich lekker op en worden ook mijn kuiten strak....dit is echt niet leuk. Zeker niet omdat ik tijdens mijn werk niet even mijn benen omhoog kan gooien. Gelukkig hoef ik nog maar drie weken en mag ik dan lekker van mijn verlof gaan genieten.

Ik drink me ook helemaal suf aan water, in de hoop dat ik overtollig vocht wat af kan voeren op het toillet, maar tot op heden heeft het nog niet mogen baten.

Zo lekker geklaagd, dat lucht op... :)

4. kyansa

kyansa Bekend lid

20 apr 2008
    689
    0
    0
    Ja dat heb ik dus ook.

@ bientje, je moet even bij je vk navragen, maar tegen mij werd gezegd dat het niet helpt om meer te drinken, het vocht zit nl in je weefsels en niet in je bloedbanen (of andersom), dus gaat het er niet uit door meer te drinken. Er werd mij geadviseerd om gewoon benen in de lucht en af en toe koud badje te nemen.

5. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

18 aug 2007
    1.383
    24
    38
    Begreep ik laatst ook inderdaad. Wel is het belangrijk om in ieder geval te blijven drinken! Sommige mensen krijgen de neiging om bij vocht vasthouden dan maar niks meer te drinken (want: wat er niet ingaat blijft ook niet zitten) maar dat is dus wel slecht voor je!

Hier trouwens ook dikke voeten, al gaat 't vandaag wat beter (temperatuur is natuurlijk ook wat lager). Heb net nog een tijdje geshopt (laatste dingen gekocht) en 't gaat nog steeds goed. Heb mezelf wel aangewend om thuis telkens een soort van steunkousen aan te trekken. Werkt erg goed!

6. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    hier wordt het ook steeds erger, eerst alleen de rechtervoet maar nou begint de linkervoet ook al

en de rechterkant staat haast op knappen..pffff echt niet fijn hoor

helpt veel lopen?

7. steffie1980

steffie1980 Fanatiek lid

12 mrt 2007
    1.344
    0
    0
    thuiswerk
    belgie
    ik meld me ook maar aan,
    loop de hele dag op slippers en heb een maar grotere gympen gekocht voor als ik naar buiten moet

Hebben jullie door die vocht ook zoveel last van krampen in de nachten? wanneer je benen rusten?

hier helpt het wel als ik dagelijks een half uurtje ga wandelen en koele badjes neem en thee drink dat werkt wel vochtafdrijvend. Maar aangezien ik een zittend beroep heb loopt het eigenlijk meteen weer vol.

8. Pupke

Pupke Fanatiek lid

6 nov 2007
    3.043
    3
    38
    Maastricht
    Helaas mag ik me hier ook melden. Ik heb sinds 3 dagen last van opgezette voeten en enkels. Mijn schoenen knellen ook helemaal, ook al zijn het hele losse zomerschoentjes. Maar ja: het is voor een goed doel hè! Ik hoop alleen niet dat het de komende 14 weken in hetzelfde tempo blijft groeien, want dan helpen slippertjes ook niet meer en moet ik misschien wel schoendózen aan, hihihi.

9. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Hahaha, ik lig in een deuk om de schoenendozen, ik zie het al helemaal voor me :)

'k zal meteen even kijken of ik de Lelli Kelly dozen van mijn dochter ook pas ;)

10. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.439
    1
    0
    Delft
    Ik draag kniekousen van de HEMA, lijkt erg goed te werken. Draag ze bijna het hele jaar door, dan hoef ik mijn benen niet steeds te scheren :)

11. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Nadat ik niet meer in mn normale schoenen paste ben ik maar op mn crocs door het leven gegaan. Toen daar niet meer mn hele voet in ging maar op teenslippers.... en nu gaan die ook niet meer aan! Had al 2 maten groter gekocht! Dus nu ga ik maar door het leven op van die saunaslippers.... goh wat ben ik weer charmant....

12. Lientje10

Lientje10 Fanatiek lid

17 sep 2007
    1.395
    0
    0
    Hahaha, wat een leuk topic. Nouja leuk....
    Ik ben ook net een hippo. Net als Liesje eerst rechts en nu allebei. Mijn teenslippers kan ik nog aan staat erg leuk twee van die bandjes over je voeten die blijven zitten als je je slippers uit doet ;)

Gelukkig doet het bij mij alleen 's avonds wat zeer. En ik draag met dit weer gewoon rokjes en capri's hoor, jammer dan. Veel te heet om me in te pakken.

Lientje

13. kyansa

kyansa Bekend lid

20 apr 2008
    689
    0
    0
    Nou ik ben gister bevallen....En hoop nu dus snel van de dikke voeten af te zijn. En anders ook nog maar wat langer op de crocs lopen.

14. steffie1980

steffie1980 Fanatiek lid

12 mrt 2007
    1.344
    0
    0
    thuiswerk
    belgie
    Gefeliciteerd! super leuk zeg, dan kan je gaan genieten met wsl weinig dikke voeten

alles goed gegaan?

15. bientje

bientje Actief lid

21 nov 2006
    255
    0
    0
    Gefeliciteerd en wat een mooi naam!

Hier wordt het ook weer een stuk erger met de enkels. Het lopen wordt steeds lastiger, verder begint mijn huid van mijn kuiten heel erg op te zetten en staat helemaal strak.

Gelukkig hoef ik nog maar een week te werken en kan ik daarna overdag ook geregeld met mijn voeten omhoog.

Gisteren was het allemaal zo opgezet dat zelfs het eelt op mijn hiel is ingescheurd (soory voor het onsmakelijke detail).

Oh ik zou willen dat er iets was waardoor ik het gewoon wat kon verlichten, maar niets helpt tot nu toe.... :cry:

Gelukkig maakt ukkie zich niet druk en beweegt er gewoon lekker op los...hihi

16. cira

cira Fanatiek lid

7 mrt 2007
    2.884
    0
    0
    Property service coordinator
    Gorinchem
    Kyansa gefeliciteerd!

Meiden wat bij mij redelijk helpt is fietsen en voetmassage's van je man. Vooral als ze je voet goed rond draaien gaat de stijfheid er verder een beetje uit. Verder blijven mijn voeten en handen ook steeds dikker maar kan de spanning er nu afkrijgen door regelmatig te blijven fietsen en mijn man om een voetmassage te vragen.

17. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    bientje, ik heb een paar dagen 'scholl' erop gesmeerd. Ik geloof dat binnen 3 of 4 dagen mn gescheurde kloven weg waren.

18. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Weersvoorspelling: er komt weer een lekkere warme periode aan.

Hoe ik dat weet? sinds gisteravond zijn mijn voeten en enkels weer in omvang toegenomen :cry: Ze waren mooi een beetje afgezakt, maar ik vrees dat ik ze nu echt zal houden tot de baby er is :(

En ik heb het weerbericht van Piet Paulusma gezien, dus ik denk dat ik met warm weer aankondiging wel redelijk safe zit ;)

Groetjes van Kiki met de klotsende enkels

19. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Haha de dikke voeten club. Ik wil er ook graag bij en ik durf zelfs te wedden dat ik de allerdikste voetjes heb :p Zelfs mijn slippers zitten veel te strak, huppel heel de dag op blote voeten rond. of nee, eigenlijk lieg ik. Ik ben dus wel de l.l en heb steunkousen. Heb trombose gehad in beide beentjes en toen waren mijn benen en voeten net zo dik als nu. Niet zo tof dus. Maar met steunkousen is het redelijk onder controle te houden. Maar het is nu veeeel te warm voor steunkousen, dus stiekem doe ik ze niet aan.

Oh trouwens, mijn huid scheurt ook omdat het zo opgezet is. Auwauw kloven. Gooi er elke avond olie op, maar helpt weinig. Oh en gister zei mijn vriend: nu heb je ook worstenvingers en tadaaa ik ben nu dus officieel een wandelen worstje... De volgende keer dat ik zwanger ben, hoop ik toch echt de zomer over te mogen slaan.

20. cira

cira Fanatiek lid

7 mrt 2007
    2.884
    0
    0
    Property service coordinator
    Gorinchem
    Hier is het inmiddels ook van kwaad tot erger geworden beide handen met armen opgezwollen en de hele dag door doof (en de pijn maar niet meegenomen). Slippers kan ik inmiddels niet meer aan heb nu 2 maten groter teva slippers die je aan alle kanten kan verstellen en dat gaat allemaal maar net. Loop inmiddels weer bij de gyn en die schrok hoe erg ik opgezwollen ben. Maar mijn bloeddruk is goed dus we gaan lekker (nou ja lekker) door en hopen dat het na de bevalling een stuk minder erg is.

Deel Deze Pagina