Zwangeren met een maatje meer....

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mir27, 27 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    IK ben vandaag 31wkn zwanger en tot nu toe 2,5 kilo aangekomen.De gynecoloog vertelde me dat ik moet proberen niet meer dan 7/8 kilo aan te komen.Maar echt moeilijk doen ze niet,ze hebben me nog nooit gewogen ook trouwens dus zo heel belangrijk zal het niet zijn.Ik hoef er weinig moeite voor te doen om niet veel aan te komen,vooral de 1e periode was ik veel misselijk maar nu eet ik weer als voorheen maar wel meer fruit/groente en melke enzo. Maar je er niet te bezorgd over,let er op dat je je vitamine's binnen krijgt meer kun je niet doen.

IK lees wel ergens bij iemand over een vriendin die 40 kilo is aangekomen,als dat echt puur door het eten komt ben je natuurlijk wel heel erg verkeerd bezig,en dan maakt het niet uit of je van te voren slank of dikker bent,40kg aankomen in een zwangerschap is gewoon belachlijk en ongezond!

2. ongeduldig

ongeduldig Actief lid

10 dec 2009
    270
    0
    0
    Eindhoven de gekstuh!!
    Gijsje, dat snap ik, maar het probleem is bij mij ook niet het aankomen tijdens de zwangerschap, met mijn beide kids, 12 en 13 kg aangekomen, dus dat is eigenlijk precies goed. Maar wel het feit dat ik nu gewoon al zwaar ben van mezelf.. ik wil ook echt niet meer dan 7/8 kg aankomen dit keer.. Ben je van jezelf te zwaar?

3. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    @Ongeduldig,ja ja ik heb zelf wel 2 maatjes meer(52/54 en 175cm);)
    Het valt me wel op dat echt overal een ander beleid is hoor wat overgewicht en zwangerschap betrefd hoor.Een vriendin van me die nog zwaarder is is b.v gewoon thuis bevallen en er is nooit wat gezecht over haar gewicht.
    Ik ben onder controle van de gyn (ivm medicijn gebruik) maar moest voor de nazorg contact opnemen met een verloskundigepraktijk,daar zeiden ze nog nooit gehoord te hebben van het feit dat je voor je overgewicht naar het ziekenhuis moet.Ik weet het dus ook allemaal niet meer.IK denk dat je maar gewoon moet doen waar je je goed bij voelt!

4. Lies29

Lies29 Bekend lid

5 sep 2008
    700
    0
    0
    Ik wil jullie nog even bedanken voor jullie reacties!!!

Waarschijnlijk hanteren ze in mijn praktijk een bmi van 35 en daar val ik gelukkig nog net onder.

Ik ben nu 6 weken zwanger en nog niets aangekomen. In mijn vorige zwangerschappen 9 en 10 kilo dus nog net onder de 100 gebleven, dat wil ik nu ook weer gaan proberen, vooral gezond eten en het snoepen zo veel mogelijk laten staan. Meer kun je denk ik niet doen. Sporten durf ik eigelijk nu niet zo goed meer, maar ga wel lekker veel wandelen als het weer een beetje meezit. Lekker met de kids, die houden je wel bezig.
    Ben benieuwd hoe dat straks gaat als ik hoog zwanger ben en achter die andere 2 aan moet rennen, dat zie ik geloof ik nog niet helemaal zitten, maar dat zien we dan wel weer.

Ik wens iedereen een hele fijne zwangerschap toe en ik lees nog echt wel met jullie mee hoor!

Liefs Lies

5. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    @ Gijsje dat was een kennis van mij ja, die zei ook achteraf van tsja niet zo slim, maar ze heeft ook nul komma nul waarschuwing gehad, ze was mooi slank en at gewoon alles waar ze trek in had, dus ja ook MaC midden in de nacht :D

En dat is dan wel jammer, ik krijg het op mijn hart gedrukt niet teveel niet teveel, en bij zo'n meid wordt niets gezegd, gewoon lekker door eten, nou er zitten er nu (baby is een jaar) nog 20 aan, dan denk ik het geldt toch gewoon voor iedereen zou ik zeggen?

Ongeduldig, je kan via internet je bmi meten, bij mij is het boven de 30 dat ze ingrijpen, en bij andere dus 35 lees ik hier.

6. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    hier konden we gisteren met 17 weken en 6 dagen zien dat we weer een meisje krijgen:)

7. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    Gefeliciteert!

8. MeikeJ

MeikeJ Lid

8 jul 2009
    12
    0
    0
    Noord- Limburg
    Ik heb afgelopen maandag de 20 weken echo gehad.
    De gynaecoloog bleef steeds heel adrukkelijk zeggen dat ze uitzonderlijk slecht zicht had ( vanwege mijn gewicht..)
    Het kindje ligt diep, maar door mijn 'vetlaag' kon ze dus ook weinig zien. Nou lekker dan!
    Tot zover ze kon zien was alles goed, ze kon alleen dus bijvoorbeeld het kaakje niet zien..
    Ging echt mer een rotgevoel naar buiten. Heeeel blij natuurlijk dat alles goed gaat met ons kindje, maar door steeds zo nadrukkelijk te melden dat zo zo'n uitzonderlijk slecht zicht had voelde ik me toch best lullig!

Hebben er hier meer meiden ook zoiets meegemaakt? Dat er dus slecht zicht was door het gewicht??
    Ben erg benieuwd.

9. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    Ik ben best aardig Meike, maar als een vk dat bij mij nadrukkelijk zou blijven herhalen zou ik toch echt na 3 keer zeggen ja dat weten we nu wel, mond houden en doen waar je voor betaald krijgt ;)
    Leuke mensen hoor, maar uiteindelijk betaal je (nou ja je ziekenfonds) gewoon voor hun dienst, dus een air hoeven ze van mij echt niet te hebben.

En ze verzieken zo ook gewoon echt je plezier in zwanger zijn, terwijl er toch al niets meer aan te doen is.

Ik heb het nooit zo extreem gehad als jou, er is weleens op gewezen dat ze de baby wellicht nog niet zouden horen met 11 weken bij de vk omdat ik een laagje had, nou baby was luid en duidelijk te horen hoor, zelfs met hun verouderde materiaal (ze zei zelf ook dat het materiaal iets ouder was dus dat het afwachten was of het door mijn laagje heen kwam)
    Ze konden de 4 kamers niet goed zien, door mijn laagje, de week erna moet ik bij een andere locatie opnieuw laten bekijken en die zei o dat ligt niet aan een laagje, de baby ligt er erg onhandig voor.
    En het voelen is ook drama, jaja door mijn laagje.
    En ondertussen loop ik tegen iedereen tegen te zeggen dat ik echt zwanger ben omdat iedereen zoiets heeft van huh, waar is je buik dan?

Dus maak je niet te druk, natuurlijk is overgewicht niet goed, maar als je vk of wie dan ook je meer verdriet dan plezier geeft tijdens je zwangerschap zou ik mijn centjes lekker bij iemand anders op de bank gooien.

10. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Ze zeggen wel eens dat ze door mijn gewicht iets niet goed kunnen zien,mijn 20wkn echo moest b.v in 2 keer,nu had ik ook nog de pech dat de kleine erg beweeglijk was en de placenta ervoor lag,dubbel op dus.Hier word ik niet boos om want het is gewoon een feit.
    Maar als ze paar keer achter elkaar zeggen dat er slecht zicht is door m'n gewicht zou ik na een paar x wel zoiets hebben van,Ja hallo dat weten we nu wel hoor!!!!

11. Hitchke

Hitchke Fanatiek lid

3 sep 2009
    1.342
    1
    36
    bij mij was het exact hetzelfde bij echo op 17 weken, ze heeft het mij ook zeker 2 x gezegd dat ze het niet goed kon zien omdat ik niet van de magerste ben, pas op en zo een dikke buik heb ik echt niet hoor !!! mijn buurvrouw weegt mss nog eens 20 kilo meer als ik en daar zagen ze het op 16 weken ook al dus das allemaal bullshit !

12. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    Bij konden ze alles altijd (gelukkig maar) goed zien, terwijl ik ook echt niet de magerste ben (broekmaat 54), dus ligt gewoon aan de echoscopist en de apparatuur denk ik...

13. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Vind het echt heel vreemd dat ze er bij echo's zo moeilijk over doen.. Hier vorige week een echo gehad, en we hadden super duidelijk beeld! Echoscopist zei ook niks over een 'laagje'.. Tja, niet iedereen heeft maatje 36 hoor!

Ik loop wel bij de gyn, maar da's voornamelijk met mijn schildklier, als ik zou willen mocht ik ook bij de VK. Maar vind het dan wel weer fijn dat je extra controles krijgt enzo, en de gyn zei zelf ook nog, ik controleer liever 10x te vaak, dan 1x te weinig.

Maar verder geen opmerkingen gehad over m'n gewicht.

Ben alleen wel, heel vreemd, al 5kg aangekomen, terwijl ik vrijwel niet snoep (af en toe een chocolaatje ofzo, 1x p/w), en nu ontbijt.. Eet over het algemeen juist gezonder dan normaal, meer groenten en minder vaak junkfood :)

Tsjah, we zullen wel zien, zolang ik van mezelf weet dat ik gezond eet en geen gekke dingen doe...

14. Canna

Canna Actief lid

20 apr 2009
    271
    0
    0
    Zoetermeer
    Hallo dames, hier nog een te zware zwangere!

Ik woog 124 kg toen ik zwanger werd, bij een lengte van 1.75m. Ik had broekmaat 50, bovenkleding meestel 48/50. Maandag zijn we 30 wkn en ik ben 3 kg aangekomen, en dat pas in de laatste 2 wkn. Ik ga nu weer even extra opletten, want ik zou het liefst helemaal niets aankomen of afvallen, maar gebeurt dat wel dan is het jammer.

Ik ben onder behandeling van de gynaecoloog en daar hebben ze echt nooit een vervelende opmerking gemaakt. Ik heb alleen de eerste paar echo's inwendig gehad omdat ze het dan beter zien, tot 10 wkn. En daarna gewoon van buiten af. Bij de 20 weken echo zei ze alleen dat de dopler iets minder scherp was dan normaal omdat die het meest betrouwbaar is bij 3cm door de huid heen en ons kindje lag naar achteren dus dat redde dat ding net niet genoeg. Maar het was nog voldoende zichtbaar. Verder helemaal niet vervelend, ik snap zelf ook wel dat er dan vet in de weg zit. Maar ze hebben nooit gezegd dat ik moest afvallen oid. Ik ben een tijdje bijna overspannen geweest en toen zei ze juist dat ik me geen zorgen moest maken om de baby omdat ik reserves genoeg had en de baby toch wel zou zorgen dat hij/zij voldoende voedingsstoffen binnen kreeg. Mits ik het wel kalm aan ging doen (ben een paar weken later van 36 uur naar 4 uurtjes werken gegaan) en bij de groeiecho afgelopen vrijdag zat ons kleintje keurig rond het gemiddelde.

Qua kleding vind ik het wel moeilijk. De H&M hier in Zoetermeer heeft wel XL maar de broekspijpen zijn nogal smal, denk dat mijn armen er wel in passen maar mn benen echt niet, heb ze niet eens gepast. Bij Miss Etam pas ik tot mn grote verbazing in een aantal positiebroeken mt 48 en van de positiebovenkleding kan ik ook de XL makkelijk hebben. Dus dat valt wel weer mee. Maar toch vind ik het vreemd hoor, je mag wel dik zijn, je mag ook zwanger zijn, maar allebei dat kan dan weer niet!

Ik las ergens in dit topic (het is inmiddels een flinke) iets over grotere maten positiekleding bij een grote C&A? En een Miss Etam outlet, waar zit dat?

15. Canna

Canna Actief lid

20 apr 2009
    271
    0
    0
    Zoetermeer
    Oja en dat over niet boven thuis mogen bevallen, bij de zwangerschapsgym afgelopen maandag hoorde ik dat niemand meer boven mag bevallen, het moet allemaal beneden. En de dame in kwestie kan niet veel meer dan 60kg hebben gewogen, dus volgens mij gaat het niet om een discriminerende maatregel. Misschien even navragen bij de verloskundigen?

16. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    Saz misschien hou je een beetje meer vocht vast?

Canna dat zou best kunnen, ik kan me voorstellen dat het ook geen pretje is om iemand van 60 kg van bovenaf te halen, zeker niet als dit een last minute iets is en dus krom loopt van de weeen etc.

Pfff ben nu slaap kindje slaap aan het zingen, ik word bont en blauw geschopt van binnen :p

17. Simsalabim

Simsalabim Actief lid

14 sep 2009
    150
    1
    0
    NULL
    NULL
    @Canna; leuk om ook van jou te horen!
    Op de site van Miss Etam kun je zoeken bij Koopjeswinkels naar de adressen van de outletwinkels.

18. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    hallo dames
    ik heb heel dit topic gelezen.. !
    en ik ben blij dat ik niet de enige ben
    ik ben nu 4 weken en 6 dagen zwanger

maar ik weeg zowiezo al 97 kilo..
    en heb cup maat e!
    en ben zo bang dat het alleen maar groter word nu
    en dat ik helemaal last van mijn rug ga krijgen

zelf ben ik altijd al niet 1 van de lichtste geweest
    ik was bezig met afvallen
    maar ja nu moest ik stoppen

xx lovepeet

19. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    over positiekleding heb ik me ook echt verbaasd. Lijkt idd of je niet zwanger mag worden als je "te zwaar" bent. Dat betreft valt de etam ( wat normaal mijn favo winkel is) echt tegen. Ik heb maat 54, maar heb het niet eens aangedurft. Gelukkig hadden ze hier een winkel die grote maten verkochten, maar daar was de selectie ook niet groot.... Stom eigenlijk... Online zijn er gelukkig nog wel wat broeken te vinden... (niet goedkoop :( ) maar goed, gelukkig kan ik dadelijk hoop ik weer in normale broeken en kleren ;) (hopelijk al heel snel, ben het wachten beu haha)

20. Simsalabim

Simsalabim Actief lid

14 sep 2009
    150
    1
    0
    NULL
    NULL
    @Chilleke; helemaal gelijk heb je, het valt niet mee leuke kleding te vinden. Ik pas gelukkig in de positie-stretchbroeken van de miss etam maat 48, heb normaal 52. Maar of dat de hele zwangerschap zo blijft is even afwachten natuurlijk. En idd duur!
    Ik wil binnenkort naar Schagen, zeuvenuursgoed, daar schijnen ze grote maten te verkopen. Toch wel fijn om gewoon te kunnen passen, dat heb je niet met online bestellen. En dan moet je het weer terug sturen als het niet past en dat is zo'n gedoe vind ik meestal.

@Lovepeet; gefeliciteerd met je zwangerschap!

Deel Deze Pagina