Zwangeren met een maatje meer....

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mir27, 27 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. famke24

famke24 Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.233
    0
    0
    Hallo Dames,

Heb jullie berichtjes gelezen, maar wat zijn het af en toe vervelende opmerkingen die je als zwangere met overgewicht kunt krijgen zeg. Het is één en al discriminatie als je overgewicht hebt.
    Er zullen misschien wel iets meer risico's zijn dan dames met een gezond gewicht, maar daarom vind ik dat ze je wel gewoon en normaal kunnen behandelen.

Ik ben dik 7 weken zwanger en heb ook overgewicht, ik heb dit al mijn hele leven, dus ik weet eigenlijk niet beter, dat ik altijd een 'grotere' maat heb en dat ik er om moet denken wat ik eet en drink.
    Maar verders heb ik nergens last van. In mijn jeugd jaren ben ik al vele malen onderzocht om te kijken waar dat overgewicht weg moest komen, maar niks te vinden. Ook een dieetiste hielp niet, want ik at wat ik hebben mocht:(
    Ben mijn hele leven al op dieet, 2 jaar geleden aan de ww gezeten, toen wel iets afgevallen (van 116 naar 109) maar omdat ik na weken niet veer afviel er mee gestopt.
    Volgende week voor de 1e keer naar de verloskundige, ben benieuwd.
    Wil erg graag thuis bevallen, maar als het mag is een 2e...

2. Mamadaisy

Mamadaisy Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.533
    6
    38
    Ik woog voor mijn eerste zwangerschap 73 kg, toen ben ik aangekomen naar 108 kg. Dus een fors aantal kilo's erbij.
    Ik had toen problemen in mijn relatie en ik ben een emo-eter.
    Ik heb er toen bij de vk bewust voor gekozen mijn gewicht niet te willen zien omdat ik al een verleden had van overgewicht.
    Ben een aantal jaren geleden 40 kg afgevallen en toen jaren netjes rond de 75 kg geweest.
    Maar in de praktijk van mijn vk's was er niet altijd een vk die rekening hield met mijn wens mijn gewicht niet te zien en die schreeuwde het dan door de praktijk.
    Niet dat ze er wat van gezegd hadden overigens dat ik zo snel zwaarder werd.
    Ik moest toch al suiker prikken omdat mijn moeder tijdens de zwangerschap van mij suiker had.
    Al mijn controles waren altijd goed. Bloeddruk aan de lage kant.
    Maar ik sportte ook wel redelijk wat.

Nu deze zwangerschap begon ik rond de 90 kg, nu zit ik op 87 en begon de vk toch te vermelden dat mijn BMI te hoog was dus dat ik dan toch op suiker geprikt moet worden.
    Terwijl ik vorige zwangerschap toch echt zwaarder was.
    Deze zwangerschap ga ik wel braaf kijken hoe zwaar ik ben (ook thuis) want zoveel aankomen als de vorige keer doe ik echt niet meer!

Ik merk ook dat gewicht niet zoveel zegt over de kledingmaat.
    Ik zat voor mijn eerste zwangerschap in maat 38-40 en bij deze 42-44 terwijl ik toch echt veel zwaarder ben.
    Overigens sport ik wel drie keer per week.
    Ik denk dat het belangrijker is dat je genoeg sport en gezond eet dan dat je te zwaar bent.

Ik erger me ook aan het stickertje dat je opgeplakt krijgt als je wat zwaarder bent dan de gemiddelde zwangere!

3. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    ik heb een bmi van boven de 30 en dus obesitas. Heb dan maat 42, maar dat zegt blijkbaar niet zoveel.
    Ach boeiend hoor. Ik voel de beeb nu al en mijn man heeft afgelopen weekend de beeb al via de buitenkant gevoel! (was een harde schop hoor).
    heb de vorige keer gelukkig geen opmerkingen gehad en toen was ik veel zwaarder. Belachelijk om te zeggen dat iemand een flinke spauwmuur heeft!

4. love 8

love 8 Bekend lid

16 jan 2009
    580
    0
    0
    hier ook een mama met e, een maatje meer, ik had meerdere vk, en 1 daarvan kon het niet goed voelen en zeurde ook over suiker, je bent te zwaar dus lat je maar testen, volgens haar kreeg ik ook een enorm kind. nou suiker was helemaal goed en mijn kleine meid was bij geboorte iets meer dan 3 kilo.
    en dan zeggen ze ook nog als je een kilo aankomt of je wel gezond eet, terwijl het heel normaal is dat je aan komt in je zwangerschap., ongeacht of je slank of dik bent.

de andere vk deden gelukkig niet moeilijk.

het blijft rot als ze zeuren, was elke keer bang om haar te krijgen.

al die vooroordelen, ga naar de dokter met een zere enkel, en er word gezegd komt omdat je te zwaar bent.

ik ben gewoon thuis bevallen trouwens, mijn bmi ligt boven de 32

5. spinnekop

spinnekop Niet meer actief

hoi

het lijkt wel of verloskundigen moeilijker doen dan gynaecologen.
    uit de ervaringen die ik hier lees. zoals ik al eerder schreef heb ik echt een super lieve en goede gynaecoloog ( heb bewust opnieuw om haar gevraagd)

weet je wat ik ook niet kan uitstaan.
    dat positiekleding in de meeste winkels maar tot 44 gaan

alsof zwaardere mensen niet zwanger kunnen zijn ?:x

spinnekop

6. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ik heb van de gyn nog nooit een rotopmerking gehad over mijn gewicht. Het enige wat er ooit over is gezegd is dat ik ivm mijn gewicht suiker moest prikken. Maar suiker was perfect! En vond het ook niet erg hoor.
    Het eindgewicht van mijn baby wordt geschat op zo'n 3800 gramen hiervan zei hij dat het wel iets bovengemiddeld was, maar dat het ook past bij mijn bouw. Maar niet op een kwetsende manier.

Zelf maak ik er wel eens grapjes over bij de gyn. Hij zei wel eens: Het is een mooi gevuld babietje. Nou, net zn mamma zeg ik dan. De gyn moet dan altijd lachen en dan geeft ie me een schouderklopje.

Mijn bloeddruk is altijd perfect geweest, zelfs wel eens iets te laag. Zelf heb ik maat 46, maar na de bevalling wil ik echt wel weer richting een 42/40. Daar ga ik dan ook hard aan werken.

Overigens heb ik twee slanke zusjes en hun kids wogen allemaal boven de 4 kilo. De grootste was zelfs 4600 gram. Het zegt dus ook niet altijd iets.

Wel vreemd trouwens hoe verloskundigen/gyneacologen er mee omgaan. Ik word elke controle gewogen door de assistente in het ziekenhuis en vind dat nooit een leuk moment. Maar door hoe zij er mee omgaat (ze zegt gewoon dat ik me niet druk moet maken om mn gewicht, 'je bent toch zwanger meid') zie ik er niet meer zo tegenop.

7. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    je hoeft idd niet van die megababy,s te krijgen hoor als je zwaarder bent.
    Ons kindje word nu geschat op een gewicht van nog geen 2700 gram dus geen zware baby dus.

8. meissje1984

27 jan 2009
    95
    0
    0
    Hallo dames,

Ben benieuwd hoe mijn gyn. straks reageerd. weeg 95 kilo en ben 170 lang. moet zeggen dat ik mijn broek nu al niet meer dicht krijg en dat komt niet van het eten pfff

9. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38

meis het komt allemaal goed.
    ja die opgezette darmen leuk he haha.
    Ik moet zeggen dat gyn vaker normaal reageren en je gewoon zien als iedere andere zwangere dan een gewoone VK.

10. meissje1984

27 jan 2009
    95
    0
    0
    ja idd word je niet vorlijk van haha had nog een nieuwe positiebroek liggen van me zoontje die nu aan maar zit een stuk lekkerder!
    Had jij daar ook snel last van? dat je je broek niet meer dicht kreeg enz.
    Ja ik maak me er ook niet druk om ik ben tevreden zo met mezelf en toen ik zwanger was van me zoon was ik op laatst 113 kilo

11. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    nee ik heb er gelukkig geen last van gehad sterker nog ik draag gewoon me iegen spijkerbroeken nog haha.
    Maar ben wel van maat 52 naar 50 gegaan in de zwangerschap maar draag nog me oude spijkerbroeken maar 52. Kan niet wachten tot ik mag gaan shoppen naar de bevalling. Want deze broeken flubberen zo op me kont en bij me buik passen ze nu wel

12. meissje1984

27 jan 2009
    95
    0
    0

Hahaha oke ja dat kan ik me voorstellen ja! Dan ga je straks met plezier shoppen? Is het je eerste? Zit je tegen de bevalling op enz?

13. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    ja het is de eerste. Ik zie wel een beetje op tegen de bevalling. Maar ja het moet er toch uit een keer he haha.

14. meissje1984

27 jan 2009
    95
    0
    0
    Haha ja en het komt er vanzelf uit hoor ik was jammer genoeg bijna twee weken overtijd! dus dat wachten duurde lang en meer als 36 uur bezig geweest dus hoop dat het nu bij de 2e sneller gaat

15. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    @meissje1984 mijn broeken zaten met 8 weken al niet meer lekker als ik ze dicht moest doen, kon wel maar had zelf zoiets van als het niet lekker zit stap ik over, en ook al is het nog maar een inieminie vruchtje, het vindt het vast niet prettig om geplet te worden :D

@mamadaisy ik heb ongeveer hetzelfde als jij, mijn broekmaat is heel redelijk (42) maar mijn gewicht is te hoog. maar ik sport zo'n 5 dagen per week en werk 60 uur per week, dus wij hebben hier besloten dat het spiermassa is, want dat weegt nou eenmaal meer dan vet :D

Ik hoop gewoon dat ik bij de eerst volgende afspraak een optimistische vk krijg, deze was niet gemeen hoor, maar we hadden bij de laatste echo een vrouw die aan het eind van de dag niet meer in haar leukste bui was en nu een vk die ook niet echt leuk was en natuurlijk het moet realistisch blijven maar het is toch ook wel prettig als er leuk mee om gegaan wordt.

16. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Wat erg als je een verloskundige hebt die zo moeilijk/verveelend doet over je gewicht,ik heb me voorgenomen dat als iemand dat bij mij zou doen ik naar een ander ga.Gelukkig heb ik tot nu toe niemand getroffen die zo moeilijk doet.Maar ik denk idd dat een gyn vaak minder moeilijk doet.Die voelen ook niet maar je krijgt gewoon iedere keer een echo,ik wel teminste.

17. Loutje83

Loutje83 Actief lid

11 dec 2007
    456
    1
    18
    thuishulp
    Oldenzaal
    Vind ik ook heb zelf ook broekmaat 30 en M en sorry dat ik het zeg maar broekmaat 30 staat voor 38/40 en dat is hardstikke normaal. Vind het ook een beetje zeuren (sorry:))

18. Mamadaisy

Mamadaisy Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.533
    6
    38
    @Sylvia29 Ik voetbal drie dagen in de week en doe aan racefietsen een keer in de week. Ik heb wel een stevige bouw van mezelf maar wel in proportie. Ik baalde als een stekker van de reactie van de vk maar dan vooral omdat ik al zolang bezig ben met mijn gewicht en al zoveel mensen tegen gekomen ben die allemaal denken dat ze het recht hebben er wat van te vinden en te zeggen.
    Ik denk dat ik met mijn gewicht en sport gezonder ben dan menig magere lat die niets uitvoert.
    Ik ben er zo klaar mee met die vooroordelen.

19. Floor85

Floor85 Fanatiek lid

26 jul 2009
    1.679
    0
    36
    Vrouw
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    #99 Floor85, 5 feb 2010
    Laatst bewerkt: 5 feb 2010
    Heej meiden,

Wat een supermooie foto's allemaal!! Fijn dat niet iedereen hier op ZP dus 1.60 en 55 kg is (dat gevoel krijg ik wel eens ;))

Hier ook een maatje meer bijna mama! Voordat ik zwanger was wat afgevallen van maat 48 naar 46. Ik ben 1.81m en woog voor de zwangerschap 95 kg.
    Ik ben nu 36 weken zwanger en week 98 kg. Gelukkig maar 3 kg erbij dus.

Ik heb ook één zo'n zeur-vk die steeds over m'n gewicht begint. Terwijl de andere 3 helemaal geen commentaar hebben. M'n bloeddruk is 115/70 (voor de zw. sch. 90/60) en bloedsuiker is ook helemaal goed. Haha, daar keek dat kreng toch wel van op.
    Ik vind het dus ook heel vervelend dat ze het er steeds over heeft. Weet dat ik te zwaar ben, maar ik mag toch niet lijnen nu, dus wat ze nou wil??!!

Hier trouwens ook een foto van mij, met 30 weken zwangerschap... Ben er gewoon heel erg trots op hoor! :D

Meiden geniet van je (aanstaande) zwangerschappen en niet teveel piekeren over dat maatje meer hoor!

Liefs Laar
    Ps. ik mag trouwens gewoon thuis bevallen hoor :(. Ik wil wel graag in het zkh maar van de vk hoefde het niet. Ben ook niet bij gyn. onder controle.

20. Mir27

Mir27 Actief lid

4 okt 2009
    306
    1
    0
    Wow jullie zien er mooi uit!

Ik denk ook dat het aan de VK zal liggen hoor.
    Sommige zullen altijd wat te zeiken hebben!

Deel Deze Pagina