Ik ben ook zwanger en heb een paar ( veel) kilotjes te veel en een paar maatjes meer. Ik ben 1.75 en weeg 12 kilo. Ik ben nu 17 weken zwanger van onze 1e en tot nu toe nog niks aangekomen. Hopelijk blijft dat even zo! Heb wel zin in een mooie zwangere buik, Heb een dikke buik, maar niet van de baby!! Liefs
Hallo allemaal, Ik ben inmiddels ook voor het eerst bij de vk geweest. Ik weeg 126 kg, bij 1.85. Ik moet in het zkh bevallen, vind dat wel prima want dat wilde ik ook. Ook heb ik een keer een extra groeiecho en een suikertest. Ik heb zelf aangegeven graag naar een dietiste te willen. Ik ging al een tijdje naar een gewichtsconsulente maar was al even niet meer zo gemotiveerd dus die kon ook niet zoveel met mij. En zij gaf aan nhet beter te vinden als ik nu wat advies bij een dietiste ga halen. Ik wil nl wel proberen zo min mogelijk aan te komen. Het moet er ook weer af natuurlijk. Nu, met kind in de buik, lukt het me erg goed om netjes te eten. Dat is toch wel apart, en heb eigenlijk vrijwel geen honger dus ben 2 kg kwijt nu.
Ik heb trouwens bij de Miss Etam vandaag 2 broeken gekocht, veel stretch dus die passen prima. Bh die passend is en ook nog een beetje leuk is vinden is nog een hele onderneming. Ik heb al bijna cup G.....
Hoi! Ik heb ook een maatje meer. Ben 1.82 en weeg rond de 95. Ik heb volgende week maandag mijn intake bij de VK en heb er echt zin in maar 1 ding zit me dwars: Moeten wegen en eventueel te horen krijgen dat ik niet thuis kan bevallen. Hoe ging dit bij jullie? Waren er bepaalde richtlijnen dat je echt boven een specifiek gewicht niet thuis mocht bevallen? en moeten julle altijd op de weegschaal bij de controles? Heb de neiging te zeggen dat ik liever niet gewogen wil worden... ben benieuwd naar jullie reacties! xxx Reintje
Had ik ook, ben eerst 5 kilo afgevallen, en nu ben ik 35 weken en ik ben nu 10 kilo aangekomen in totaal
Hoi meiden, Hier ook een zwangere met een maatje meer. Met 1.76 cm weeg ik nu 98 kilo. Poeh als ik dat opschrijf krijg ik het helemaal warm. Maatje 46 heb ik. Ik baal er erg van en ben dan ook wel van plan na deze bevalling flink af te vallen. Althans 85 of 80 vind ik prima. Maar ben benieuwd hoeveel ik deze zwangerschap zal aankomen. 1e zwangerschap ben ik 20 kilo aangekomen. Zijn jullie allemaal tevreden met je gewicht of had je het liever anders gezien?
tegen mij zeiden ze, als je boven de 100 kilo weegt je naar de gynaecoloog moet en in het ziekenhuis bevallen... ik ben nu 35 weken en ga volgende week voor het eerst op controle bij de gynaecoloog, dus wel spannend. Maar goed... tot nu toe gaat alles vlekkeloos, geen suiker, geen hoge bloeddruk en bij mij is alles goed te voelen en te zien.. ik mag gewoon thuis wegen en moet het dan doorgeven bij de verloskundige, ze hebben er eigenlijk niet moeilijk over gedaan, en gaan der netjes mee om. toen mijn ma een keer mee ging met onderzoek had ik van te voren gebeld en gevraagd of we het gewicht over konden slaan, da was geen probleem... dus gewoon aangeven dat je het moeilijk vind, je kan er tenslotte nu niets meer aan veranderen.... succes en geniet er van. gr
Mijn vk zei dat bij een bmi boven de 35 je niet thuis mag bevallen en je dus een extra suikertest en groeiecho krijgt. Wanneer dat allemaal goed blijft mag je gewoon bij de vk blijven en hoef je niet naar de gyn. Mijn vk weegt wel elke keer. Ik vind dat op zich ook wel prima. Ik was tijdens de eerste afspraak erg bang voor een verwijtend vingertje maar heb die niet gehad dus daar was ik erg blij mee.
Ik weeg dus 126 kg, maat 50, en ben daar bepaald niet blij mee. Was 3 jaar geleden afgevallen tot 95 kg, nog te zwaar bij mijn lengte maar daar zou ik nu voor tekenen natuurlijk. Ik hoop dat ik door deze zwangerschap bewust te eten, goed voor mijzelf en baby te zorgen ook na de bevalling de lijn goed kan doorzetten en weer af kan vallen. Ik zou zelf graag 85 kg wegen, hopelijk lukt dat ooit weer.
Ik heb ook een maatje meer. 1.74 en weeg 98 kilo (+ cup f!!!), heb broekmaat 48 en nu al soms 50 door een vervelende darmenbuik, jammer genoeg. Ik was begin dit jaar begonnen met ww en dat ging goed, na 2 weken al 3 kilo terwijl ik normaal at en wilde actiever gaan sporten. Maar goed, nu wonder boven wonder toch zwanger dus nu ff geen ww en heftig sporten meer. Het is gewoon zo. Prioriteiten liggen nu ff anders. Hoop wel en ga m'n best proberen te doen om niet al te veel aan te komen vanwege gezondheid. Ik was een paar weken geleden door complicaties (nu weer goed hoor!) voor onderzoek in het ziekenhuis en zei zelf dat ik zo dik was en dat door het vet de echo minder goed te zien was. De dienstdoende gyn greep m'n hand vast en keek me indringend aan en zei dat ik nu wel weer genoeg negatief over mezelf bezig was geweest en dat ze dat niet meer wilde horen. Lief!
Ik heb alleen in het begin bij de verloskundige door moeten gewen ( in moeten vullen) wat mijn gewicht is, daarna hebben we het er nooit over gehad, ik word ook nooit gewogen. Heb wel bloed moeten prikken voor glucose, daarvan krijg ik nog de uitslag. Ik weeg ben 1.75 lang , 112 kilo en heb kleding maat 48/50.
Hoihoi Reintje, dat begrijp ik wel hoor, maar ze doen er echt niet lelijk over, en zo wel tsja pech dan, je kan wel zeggen ik wil niet gewogen worden maar ze wegen je juist voor jouw gezondheid en dat van je kindje. Zoek even BMI op en dan vul je je lengte in en je gewicht, volgens mij zit jij eronder want ik zat op de grens en ik ben korter dan jou. Ik mag dus niet thuis bevallen, gelukkig was ik dit al niet van plan, maar het is toch even slikken als ze het zo zeggen. Bij mij was mijn vriend erbij en zelfs die kreeg niet te horen hoeveel ik woog, gewoon op de weegschaal, ze kijkt, ze vult in en ja dan zegt ze wel je bmi is te hoog je mag niet thuis bevallen, maar verder niets, de keren daarna ook niets meer over gehoord en zelfs nog niet gewogen verder. Dus kom op, ze doen het niet om je te pesten hoor
Ik heb 9 april een afspraak bij de gyn.. Niet zozeer voor gewone controle, maar omdat we 8 april de nekplooimeting hebben, en de dag erna gaan bespreken hoe en wat.. Er is een kans dat ik bij de gyn onder controle moet blijven, maar dat heeft dan voornamelijk met m'n trage schildklier te maken. Mijn FA zei dat mijn gewicht (120kg bij 1,70m) geen reden is om bij de gyn onder controle te zijn en dat ik perse in 't ziekenhuis zou moeten bevallen. Zal 't wel horen over 3,5 week!
ik moest alleen in het beginnen zeggen wat ik woog. daarna bij de vk nooit meer gewogen. Tot week 35 heb ik gewoon bij de VK gelopen daarna werd ik toch doorgestuurd naar de gyn. Dit i.v.m met me hoge bmi en dat me bloeddruk iets omhoog liep onderdruk was toen 80(echt niet hoog naar mijn mening toch) Vanaf toen moest ik wel iedere keer wegen maar vond het eigenlijk niet zo erg ze kijken je er echt niet op aan hoor. Ik ben trouwens gewoon onder leiding van de VK in het Zh bevallen en heb een super bevalling gehad. 10 uurtjes later was onze mooie zoon sem er. Ik ben achteraf heel blij dat ik in het zh ben bevallen want thuis had ik waarschijnlijk per ambu naar het ziekenhuis gemoeten aangezien bij de 9 cm de weeen afnamen en ik wel ontzettende persdrang had. In het ziekenhuis reageren ze toch wat alerter dan bij de VK. En je kan pijnstilling krijgen. Ik heb het tot 9 cm alleen gedaan maar toen was het niet meer te houden en heb ik een prik in me been gekregen. Nou meiden geniet lekker van de zwangerschap en maak je niet druk om je gewicht dat komt allemaal wel weer naar de zwangerschap hoor haha. Ik hoop dat jullie allemaal z,n mooie kindjes krijgen.
Saz als alles goed blijft gaan hoef ik ook niet bij de gyn te lopen, alleen dat bevallen in het ziekenhuis wel, maar vind het wel prettig gewoon bij een vk te lopen, voelt wat hm huiselijker/gemoedelijker ofzo aan.
Nou ik ben van de week ook bij de vk geweest en ik kon meteen door naar de gyn. ivm mijn gewicht. Heb afgelopen don de eerste echo gehad en die was super goed! En komende maandag naar de gyn. Ben heel benieuwd! En ik pas niet meer in me kleren hoor... Heb bij de Miss Etam een hele gave spijkerrokje gekocht en ik kan ik ook lekker doordragen. Verder bij Bonprix nog een spijker capri gevonden.
@Mir27; wat vond je ervan dat je naar de gyn moest, of vind je het wel prima? Ik heb toch het idee dat sommige vk strenger zijn met doorsturen dan anderen.
Hier ook overgewicht, 78 kilo bij 1.65. Afgelopen week voor het eerst naar de verloskundige maar zij is ook iemand met een maatje meer. Dat vond ik wel fijn, kan ze er niet over gaan zeuren.