Zwangeren met een maatje meer....

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mir27, 27 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. paradijsvogel

paradijsvogel Fanatiek lid

4 aug 2008
    1.789
    0
    0
    Noord-Holland
    Hier ook eentje met een maatje meer.... Het enige "probleem" wat het nu oplevert is dat ik in een bovenwoning woon en mocht ik tijdens de thuisbevalling toch met spoed naar het ziekenhuis moeten, de brandweer me moet komen halen omdat ik boven de 100 kilo weeg op het moment (105 bij de laatste controle).

Verders geen problemen hier eigenlijk :) Ik hoop na de bevalling niet alleen de zwangerschapskilo's er af te krijgen, maar ook de stresskilo's di er door de miskramen aan zijn gekomen :(

2. dreatje

dreatje Lid

1 sep 2008
    98
    0
    0
    Ik heb ook zeker maatje meer en dit is mijn tweede zwangerschap nu in het begin weeg ik 96kilo bij 1,80m

bij me vorige zwangerschap woog ik in het begin 95 en na de bevalling 88kilo dus voor mij was het wel gunstig alleen thuis zitten en zwangerschapsverlof doen niet zo heel goed ging er van eten

3. Chamaro

Chamaro Fanatiek lid

9 apr 2008
    3.448
    0
    36
    Vrouw
    Pm-er
    Drenthe
    Hier ook1 met maatje meer..Ben 1.63 en weeg 88 kilo..
    Ik ben zwanger van de 2e en dit is mijn buik met 20 weken..

4. paradijsvogel

paradijsvogel Fanatiek lid

4 aug 2008
    1.789
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik heb een compilatie gemaakt van mijn buikfoto's, misschien leuk om te zien? :D

5. Chamaro

Chamaro Fanatiek lid

9 apr 2008
    3.448
    0
    36
    Vrouw
    Pm-er
    Drenthe
    Dit is mijn buik met 37 weken 1e zwangerschap..:p
    Bekijk bijlage 60283

Ben benieuwd hoe mijn buik er straks met 37 weken eruit gaat zien..:p

6. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Wat een mooie buiken :)
    Ik krijg mijn foto maar niet geplaatst!

7. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    Dat is snel zeg Mir, zo streng is mijn vk gelukkig niet.

Chamaro moioe buik zeg, zo 1 wil ik der ook :D

Pas nog steeds in mijn normale kleding :(

Paradijsvogel dat vind ik altijd leuk om te zien hihi

8. Chamaro

Chamaro Fanatiek lid

9 apr 2008
    3.448
    0
    36
    Vrouw
    Pm-er
    Drenthe
    @sylvia: Dank je..Bij jou komt ook gauw genoeg.;) Je kan zomaar ineens een groeispurt krijgen..:D

9. Reintje85

Reintje85 Bekend lid

28 jun 2009
    981
    0
    16
    Nou na eerder hier gevraagd te hebben hoe het eerste bezoek aan de verloskundige was meteen maatje meer, omdat ik er een beetje bang voor was. Kan ik nu melden dat het me reuze meeviel:D

Ik moest me wel wegen, maar gaf aan dit niet zo fijn te vinden. ze deed echt superrelaxed en zei: dan kijk je toch gewoon niet, ik zal het ook niet hardop zeggen, hihi. Dus ik op de weegschaal en toen ze mijn gewicht ingevoerd had bleek ik net onder de 30bmi te zitten. ik mag dus thuis bevallen. Vind dit zo'n opluchting! Wel zei ze dat ik moest uitkijken dat ik niet teveel aankwam. En dan je beter niet boven kan bevallen. Weet niet of dit nou met gewicht te maken heeft of niet. Maar denk dat ik hier een beetje eigenwijs in ga zijn... Trap naar de bovenverdieping is echt heeel kort, dicht en bekleed, dus niet glad ofzo. Als het misgaat, kunnen mijn man en mijn moeder me echt wel naar beneden krijgen!

Dus... wou dit even delen;)

10. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    hey Reintje, super hoor, zie je wel dat het heel erg mee valt, en wat een geluk, dat hele trap gebeuren schijnt inderdaad zo te zijn, maar dan denk ik wat nou als een 60 kg wegende moeder volop aan het weeen is en met spoed de trap af moet?
    Dat is net zo lastig lijkt mij :D

11. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    je mag ook thuis bevallen als je bmi boven de 30 is hoor.
    Fijn in ieder geval dat het je mee viel.

12. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Ik had hier net een bericht geplaatst en nu zie ik het niet meer,wat raar!?

Reintje fijn dat het allemaal mee viel!

Dat thuis bevallen boven de bmi van 30 is overal anders als ik het zo es aanhoor.Ik hoor hier ook wel es verhalen op zw-p dat je dan wel thuis mag bevallen maar beneden omdat als je onverwacht naar het ziekhuis moet niet zwaarder dat 100kilo mag zijn ivm het tillen van de broeders.Weet niet of dat zo is hoor,spreek niet uit ervaring.

13. Mir27

Mir27 Actief lid

4 okt 2009
    306
    1
    0
    @ Simsalabim en Sylvia:

Tja ik vind het allemaal niet zo erg!
    Was maar 2 punten te zwaar dus ik maak me er niet duk om en bekijk het positief, ik krijg meer echo's! hahaha

Gister voor het eerst naar gyn geweest en alles was weer goed.
    De baby weer gezien!

14. mutsie79

mutsie79 Fanatiek lid

6 sep 2007
    2.567
    221
    63
    hoi meiden, hier ook een zwangere met een maatje meer.....

Weet je, ik zit ergens mee en vroeg me af of er meer zijn die dit hebben/herkennen.
    Mijn gewicht is eigenlijk mijn hele leven al een issue...
    Nu ben ik zwanger van de 2e en uiteraard ben ik er heel erg blij mee met dat kleine kindje in mijn buik! Het is ook super welkom en ik hou er nu al van!
    Maar soms denk ik wel eens:''was het maar al eind augustus, dan had ik het gehad.''
    En die gedachte komt voort uit het feit dat ik vreselijk tegen de zomer op zie:(. Ik zie altijd wel een beetje tegen de zomer op, omdat je jezef dan immers niet zo goed meer kan verstoppen met kleren enzo. In korte broek zal je mij ook never nooit zien ook al vallen de mussen van het dak. In shirtjes met te korte of zonder mouwen ook niet, want dan zie je die dikke armen....
    Ik zie er tegenop dat nu ik zwanger ben ik overal nóg dikker wordt en zeker tegen het vocht vasthouden......ik ben er zooooo bang voor, ik ga mezelf zooo lelijk vinden dat ik mezelf er voor aan zie dat ik straks op het eind alleen maar uit huis kom omdat het moet, omdat ik niet happy met mezelf ben omdat ik zo dik ben en opgeblazen en er niet uitzie in een zomerse outfit.
    ik vind dit echt heel erg, want aan de andere kant ben ik zo blij met dit kindje en prijs ik mezelf gelukkig en probeer ik te relativeren en wil ik genieten van elke seconde van de zwangerschap, maar dit zit me zo dwars:(.......
    zo, dat lucht op...........

15. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    Mir27 nu ben ik jaloers hahahah, ik wil ook MEERRRRRRR echo's :D

Mutsie ik moet ook volop in de zomer, en mijn gewicht tsja, ik draag ook sommige dingen niet, maar weet je, ik zit er niet zo mee.
    En ik kan ook echt niet wachten tot de buik echt zichtbaar is, ik draag ook gewoon lekker expres behoorlijk strakke shirtjes, ik wil dat mensen het zien en tsja ik vind het mooi!

Ik draag bvb gewoon lekkere luchtige maar dan lange rokken, en qua shirtjes, soms zonder mouwen, maar als ik inderdaad even mijn armen niet wil showen dan neem ik een spaghetti topje en daarover een soort van doorschijnend tuniekje, dat voelt niet warm aan en is lekker luchtig maar laat net even die dikkere bovenarmen niet zien.

En je kan hier lekker mee kletsen, misschien hebben andere meiden wel betere tips, dit is immers mijn eerste keer, maar ach als je zwanger bent zien de meeste mensen je mooie buik, en niet je met vocht volzittende enkels, tenminste ik dan he hihi...

O en ja ja ik begin echt eindelijk een buik te krijgen, hij is nog steeds bescheiden maar ik zie hem en voel hem en morgen een echo!
    Spannend spannend.

16. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    goeiemorgen meiden, hier ook nog een met een maatje meer....alhoewel....

ben afgelopen 6 maanden ruim 35 kilo afgevallen, omdat ik anders niet mocht beginnen met spuiten....mijn BMI moest onder de 30 zijn....dit heb ik in januari-febr gehaald, en gelukkig in de eerste ronde spuiten weer zwanger(na een mk in januari)...

inmiddels ben ik 6.1 week zwanger en ruim 3 kilo bijgekomen...oeps....
    heb nu kledingmaat 42 (kom van 48-50 af), maar mijn broeken passen nu al niet meer...

bij mijn zoon was ik een stuk zwaarder, en op het laatst zat ik op bijna 110 kilo....was bijna 25 kilo bijgekomen....nou op het laatst, hij is met 32 weken geboren....

nu dus een betere bloeddruk en een gezonder startgewicht....hopelijk nu dus een zwangerschap die wat langer duurt dan 32 weken....en dat ik niet mijn kilo's er weer aan krijg...

17. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel

Ik herken dit gevoel wel... Maar juist tijdens mijn zwangerschap van de eerste (het was in april van 2007 al heeeeel warm!) kon ik die gedachtengang omgooien!
    Weet je, mensen zien toch wel dat je niet de slankste bent, welke kleren je ook draagt! Dus waarom jezelf zo kwellen?

18. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    Luukske mijn broeken pasten ook in het begin al heel snel niet meer, maar daarna weer wel, iets met opgezwollen darmen? :D :(

Nu pas ik ze weer niet meer hahaha

19. Mir27

Mir27 Actief lid

4 okt 2009
    306
    1
    0
    IK pas ook niet meer in me kleren.
    Maar ik heb veel leggings aan en die haal ik dan bij de M&S. Die hebben een bredere band en die kun je wat hoger over je buik trekken!
    Hihihih heb namelijk nu nog een beetje 2 buiken....
    Zo maak ik er 1 van!

20. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    Mir dat doe ik ook! hahaha
    Sowieso wil ik kijken of ik het ga redden met die leggings en dan lange shirts tot aan je knieen en op dit moment nog van die lange truien, die kan ik na de zwangerschap ook nog aan en vind het zo zonde om een hele garderobe te moeten aanschaffen (ok op wat enkele dingen na dan he ;) )

Deel Deze Pagina