17 weken,placenta ligt voor,maar voel nog niets!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door marielle82, 14 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marielle82

marielle82 Bekend lid

15 feb 2008
    615
    0
    0
    Dag Dames,

Ik ben op dit moment 17 weken zwanger van ons 2e wondertje.
    Ik weet dat mijn placenta dit keer voor ligt,waardoor ik het kindje later gaat voelen.
    Maar wanneer is dit dan? Vraag me soms af of het er nog wel is....
    Wie had dit ook,en wanneer voelde jullie het?

Hoor het graag!
    Ik vind die 4 weken controle de eerste tijd zo lang duren.
    Moet nou nog 2 weken voor ik weer mag:(....

2. regi

regi Fanatiek lid

23 jul 2007
    1.671
    0
    0
    bij mij hetzelfde en ik voelde het pas bij 22 weken, dus vrees dat je nog ff geduld moet hebben.

3. mik2sept

mik2sept Fanatiek lid

19 jun 2006
    1.271
    0
    0
    Bij mij ook pas rond de 20-22 weken echt goed...
    voor mij is het ook 2e kindje...
    Bij de 1e had ik ook een voorliggende placenta en ik had gehoopt dat ik het nu eerder zou voelen maar helaas..

4. Linda1980

Linda1980 Fanatiek lid

30 mei 2006
    1.356
    0
    0
    Bij m'n eerste had ik de placenta achter liggen en voelde ik m'n zoontje al met 17 weken. Dit keer heb ik een voorliggende placenta en voel ik de kleine pas sinds 22 weken.

5. claire1978

claire1978 Actief lid

5 jan 2010
    438
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi!

Ik heb ook een voorliggende placenta en voelde de kleine met 19.1 weken tegen mn blaas porren en de dag erna voelde ik m ook echt onderin bewegen.

Spannend he?!

Groetjes Claire

6. Sam86

Sam86 Fanatiek lid

16 aug 2007
    1.610
    89
    48
    Vrouw
    Mama
    Amersfoort
    Ik heb ook een voorliggende placenta en het verschilt echt per dag. Ik voelde haar voor het eerst met 16 weken, maar echt duidelijk pas sinds 1.5 week. Zelfs nu voel ik haar niet iedere dag even duidelijk.

7. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Ik had ook een voorliggende placenta en kon het gevoel van baby 'voelen' pas echt herkennen/plaatsen na de 20 weken echo. Toch zag ik de beweging en wist zeker dat het niet mijn darmen waren die ik voelde,. maar echt ons kleine babietje!

8. Marijee

Marijee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.295
    0
    0
    ik had ook bij me zoontje de placenta aan de achterkant liggen en hem voelde ik met 17 weken.

nu ligt placenta ook tegen de buikwand en had me er helemaal op ingesteld dat ik de kleine echt veel later zou gaan voelen maar toch met 17 weken de eerste kleine bewegingen gevoelt en vanaf 18 weken precies voelde ik echt harde schopjes.
    nu is het geen 1 dag meer rustig in me buik haha.. ik kan haar ook al door de placenta heen aan de buitenkant voelen schoppen.
    ik denk dat het ook wel verschilt per vrouw en hoe snel je de bewegingen herkent.

9. vickie

vickie Lid

25 jun 2010
    40
    0
    0
    limburg
    Ik heb ook een voorliggende placenta maar ik kan de kleine voelen sinds 18,4 dagen meestal sávonds als ik zelf rustig op de bank of in bed lig nu heb ik wel een heel druk kindje in mijn buik volgens de artsen want kreeg met de laatste 2 echo's te horen dat het een zeer beweeglijk kindje is.Ik kan nu niet wachten tot het aan de buiten kant te voelen is dan kan mijn partner er ook van genieten.

10. Samantha1980

Samantha1980 Actief lid

19 mei 2010
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo,

ik heb ligging placenta hoog posterior, achter dus, en volgens mij voel je juist je kindje dan eerder...in ieder geval, ik voelde mijn baby al rond de 12 weken, natuurlijk niet buitenkant, maar zeker binnen, toen ik vroeg aan de echoscopiste of dit wel kon..zei ze ja, (door de ligging bij mij) en......toen ik bij de verlos was bij 16 weken was ik ook niet zo zenuwachtig of er wel een hartslag zou zijn, want ik voel de baby zeer vaak....heel wild...nog niet aan de buitenkant..!

hier is ook al een topic over geweest, namelijk:

http://www.zwangerschapspagina.nl/zwangerschap/72878-ligging-placenta.html

liefs, Sam

11. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

16 apr 2010
    4.417
    0
    0

Ik heb ook mijn placenta voor liggen, en ik voel de kleine nu ongeveer een week! Vriendlief moet helaas nog ff geduld hebben...

Nog een paar weekies, dan voel jij het ook!

12. misa

misa Niet meer actief

Kun je niets van zeggen...! Mijn placenta ligt ook voor en de eerste ker voelde ik wat met 17 weken. Daarna steeds regelmatiger vanaf 18,5 week..! Dus alles kan!

13. mimi83

mimi83 Niet meer actief

hier beide keren achterliggende placenta. colin voelde ik met 13 weken en deze heb ik van de week heel zachtjes even gevoeld en nu niets meer(ben nu bijna 17 weken) deze beeb ligt helemaal achterin mijn lichaam en schopt gewoon niet zoveelnaar voren dus het hoeft niet eens aan de ligging van de placenta te liggen,kan ook gewoon dat de baby in je darmen trapt en dan voel je het niet.
    Over 10 weken heb je waarschijnlijk zoiets van laat je moeder ens met rust joh.. komt wel goed.;)

14. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Ik heb ook een voorliggende placente (wel laag) en voelde het met 20,5 weken voor het eerst.

Deel Deze Pagina