Opnieuw inknippen in 'oude knip'

Discussie in 'De bevalling' gestart door Faye80, 25 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Faye80

Faye80 Actief lid

13 apr 2011
    453
    2
    18
    NULL
    NULL
    Wie van jullie is er voor de 2e keer ingeknipt op de plek waar je al een keer eerder bent ingeknipt?

Ik ben vorig jaar ingeknipt tijdens de bevalling en heb van die knip hele ellendige eerste kraamweken gehad. Uiteindelijk is de hele boel na 6 weken opnieuw open gemaakt en opnieuw gehecht. Daarna ging het gelukkig beter en ik raakte sneller dan verwacht opnieuw zwanger. Mijn vk en ook de gyn zeggen nu dat ik tijdens de bevalling sowieso opnieuw ingeknipt ga worden op dezelfde plek. Ik gruwel echt van deze gedachte! De boel is net een beetje genezen en ik voel de knip nog elke dag zitten, het blijft een zere plek daar.

Dus wie o wie heeft hier ervaring mee? Een knip op dezelfde plek als waar je al eerder bent ingeknipt?

2. Maedra

Maedra Fanatiek lid

29 okt 2009
    1.558
    0
    36
    Rotterdam
    Ik lees even mee! Is het standaard dat ze opnieuw knippen op de oude plek? Bij mij zou het misschien wel mijn voorkeur hebben aangezien mijn knip nooit goed is genezen en de wond wat is gaan wijken, het is dus niet netjes aan elkaar gegroeid.

3. miepje77

miepje77 Fanatiek lid

25 mei 2008
    1.881
    448
    83
    Ja daar ben ik ook wel beniewd naar. Zou ik ook zeker een angst voor hebben. Maar is het wel zeker dat je een knip krijgt?

4. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.552
    527
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Als ze weer gaan knippen, dan doen ze dat idd bij voorkeur in/door het oude litteken. Zo is het bij ook gegaan bij de tweede. Knip was nu alleen een stuk kleiner dan bij de eerste bevalling (met vacuumpomp) Ik ben eigenlijk uit voorzorg opnieuw ingeknipt, de VK was bang dat ik anders naar voren toe zou inscheuren :$, dan was een knip zetten beter.

Je hoeft bij een tweede niet persé opnieuw ingeknipt te worden hoor!

5. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Ik ben bij de eerste ook flink ingeknipt (tangverlossing). Ik bleek niet tegen de hechtingen te kunnen waardoor ik zo'n 9 weken een open wond had.
    Bij de tweede bevalling was ik er erg bang voor. Al besproken dat áls ze moesten knippen dit in het litteken zou gebeuren. Dit bleek helemaal niet nodig te zijn, ik had nog geen haarscheurtje.
    Hoe verschillend kan het zijn?

6. truus1980

truus1980 VIP lid

26 sep 2007
    6.259
    2
    36
    Bij Emmen
    Ik ben tijdens mijn 2de bevalling geknipt in de litteken van de eerste bevalling.
    Na de eerste overigens veel pijn na de bevalling gehad aan de knip. Na de 2de niks geen last.

Deel Deze Pagina