Bij het Corbulo College in Voorburg is vanmiddag een steekpartij geweest. Bij de VMBO-school aan de Van Tuyll van Serooskerkenstraat is inmiddels een traumahelikopter geland. Het slachtoffer is een leerling van de school en is na een ruzie met waarschijnlijk een andere leerling in zijn nek gestoken. De dader sloeg per fiets op de vlucht en zou inmiddels zijn aangehouden. De politie kan dit nog niet bevestigen. Zijn toestand is zeer ernstig en ambulancepersoneel is bezig met een reanimatie. Volgens een medeleerling is de toestand zeer kritiek: 'We weten niet of hij nog leeft.' Waar de ruzie precies over ging, is nog onduidelijk. De school wil niet reageren op het incident. De politie kan nog niks zeggen over de identiteit van de jongen, maar een medescholier zegt dat het om een jongen uit Den Haag komt, genaamd Wesley. Inmiddels is er flink wat politie rondom de school en zijn leerlingen huiswaarts gestuurd. Mannen in witte pakken doen onderzoek, terwijl het gebied rondom de school is afgesloten. Leerling neergestoken op middelbare school Voorburg - AD.nl Wat erg zeg! Ik las ook dat medeleerlingen achter de dader aangegaan zijn en hij inmiddels aangehouden is, maar ik weet niet of dit waar is.
Vreselijk denk je dat je kind veilig naar school gaat hoorde net dat hij overleden is maar of dat waar is geen idee
Politie app zei dat hij ondanks reanimatie is overleden. Dader is bekend en gepakt... echt vreselijk: (
wow, op deze manier los je toch geen ruzies op? Nog even en iedereen moet een wapen bij zich dragen als zelfverdediging. Het lijkt de wilde westen wel.
Mijn zoontje word volgende maand 7, maar ik houd mijn hart vast als hij straks alleen naar school gaat, gaat stappen enz... Iedereen roept altijd dat je minder zorgen hebt om een zoon, dan om een dochter... Maar vaak zijn het de jongens die in elkaar geslagen worden, neergestoken enz... Ik heb een zoon en 2 dochters, maar maak me net zo'n zorgen om mijn zoon als om mijn dochters als die straks stappen gaat...
Ik las op de RTL nieuws app dat ze al eerder ruzie hebben gehad. Ben benieuwd wat het verhaal erachter is.
Pff vreselijk... Helaas is het niet nieuw of van deze tijd maar gebeuren deze dingen al sinds mensen heugenis. Ik snap het echt niet dat zulke jonge kinderen elkaar al naar het leven staan. Het zal je zoon maar zijn zowel slachtoffer als dader. Hoop dat de dader (als hij ook zo jong is) een passende straf en begeleiding krijgt zodat zoiets Nooit meer gebeurt. Een kind voor zn leven lang opsluiten schiet niemand wat mee op. Overigens zou ik eerder bang zijn dat mn kind wordt platgereden dan neergestoken.
Afschuwelijk, wat een nachtmerrie voor die ouders. Denk je je kind veilig naar school te sturen en nu komt hij nooit meer thuis. Ik vind het echt om te huilen. Voor die andere ouders ook erg. Maar zij krijgen hun zoon weer terug. Hun leed valt wat mij betreft in het niet bij het verdriet van de ouders van het slachtoffer.
Ongeloof na steekpartij: 'Hij is gewoon dood' Ongeloof na steekpartij: 'Hij is gewoon dood' - AD.nl Ik woon tegenover deze school. M'n neefje zit er op school en m'n buuf is daar juf.. Echt verschrikkelijk!