@rose85, ze hebben nadat mijn dochtertje positief getest was op de urinekweek na de geboorte een tal van onderzoeken bij dr gedaan. Een daarvan was een echo via de fontanel. Hier zagen ze dus de kleine littekentjes. Na twee maanden weer een echo gehad en ze waren nog steeds hetzelfde, niet erger geworden. Nu wilden ze graag een mri scan laten maken maar daarvoor zou ze voor een dag en nacht opgenomen moeten worden aangezien ze onder narcose zou moeten. Wij hebben besloten om daarmee te wachten aangezien er nu geen reden is nav haar ontwikkeling. Mocht dat wel zo worden laten we gelijk een mri maken, zo niet wachten we tot ze groot genoeg is om zelf stil te blijven liggen. Dus tot nu toe is ze a_symptomatisch. Bij de echo letten ze voornamelijk op de hersenen maar verder ook nieren etc. Ze had trouwens bij de mri met 32 weken geen littekentjes, dit is dus allemaal ontstaan in de laatste twee maanden van de zwangerschap. Begrijp goed dat je naar een ziekenhuis wilt waarvan ze op de hoogte zijn van dit virus en weten waarop ze moeten letten. Ikzelf ben destijds ook van ziekenhuis veranderd. Het ziekenhuis waar mijn zoontje was geboren had niet eens een neonatologie. Bij mijn dochtertje hebben ze haar trouwens na de bevalling gelijk meegenomen en onderzocht. Dit vond ik zelf ook heel prettig. Er stond een heel team klaar. Ze waren gelukkig binnen 10 min klaar want haar apgar score en alles was gewoon goed! Hou je ons op de hoogte hoe het verder met jouw en je kleintje gaat?
Dat het rivm wellicht niet alle informatie op de site heeft staan is misschien ook het gebrek aan kennis over dit virus in Nederland. Dat betekend niet dat het ook klopt. Mensen trekken ook vaak de adviezen omtrent andere zaken van het rivm in twijfel zoals het vaccinatieprogramma. Ik overigens niet. Maar wat ik ermee bedoel is dat je in 1982 toen je zwanger was ook gewoon biefstuk mocht eten omdat er niks bekend was over risico's. Er is onderzoek nodig. Daarom vind ik sommige reacties nogal vreemd. Er zijn mensen in dit topic actief die uit ervaring meer weten dan het rivm. Of geloven jullie alles wat er gezegd wordt? Nooit kan er iets kwaad. Ik wens de dames die hiermee te maken hebben heel veel sterkte. Ik hoop dat ik er nooit mee te maken zal krijgen. En ik heb er eerder over gelezen al voor mijn zwangerschap en het hoort voor mij gewoon in het rijtje geen rauw vlees. Ik vind het geen onzin. Verre van zelfs
Mijn jongste is in Juni geboren, ik had met 12 weken al veel last van mijn rug en bekken en dat werd steeds erger, op het laatst kwam ik ook amper buiten (behalve in de tuin) Ze weten het allemaal zo leuk te vertellen!