Zwangeren omgeving Haarlem/Hoofddorp

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door shiltje, 16 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dufel

    Dufel VIP lid

    10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Lijkt me voor een man ook heel moeilijk. Het gebeurd allemaal in jouw lichaam. En je staat zo machteloos. Je hebt er beide geen invloed op.
    Is het qua relatie nog wel leuk? Kan me ook voorstellen dat het af en toe best pittig is. Of je wordt er juist sterker/hechter door.
    Verloofde? Wanneer gaan jullie trouwen?
     
  2. Mandy3

    Mandy3 Fanatiek lid

    27 dec 2013
    3.658
    0
    36
    NULL
    Ja mannen merken er natuurlijk niets van.. Hij kreeg gewoon al m'n emoties op zich af, terwijl hij lichamelijk natuurlijk niets merkt!
    We worden er eigenlijk wel hechter door! Heeeel fijn!
    Sex hebben we op het moment ook gewoon als we zin hebben, geeft ook geen druk:) praten kunnen we gelukkig goed. Dus voor ons gelukkig geen negatieve invloed op onze relatie.

    Haha ja verloofd, al 1,5 jaar :p
    We zouden vorig jaar trouwen. Maar toen het huis van onze dromen gekocht en verbouwd. Ik denk dat als ik zwanger mag raken we lekker klein en intiem gaan trouwen. Door alles wat er het afgelopen jaar is gebeurd zie ik dingen zo anders.. Zo wilde ik altijd een grote bruiloft met alles erop en eraan. Nu wil ik dat hij gewoon m'n man wordt!!

    Zijn jullie getrouwd? Verloofd of "gewoon" lekker verliefd:)


    Wij spammen wel lekker dit topic haha!! Andere meiden niet schrikken hoor, gewoon lekker teuten!:D
     
  3. shiltje

    shiltje Actief lid

    31 jul 2014
    466
    256
    43
    NULL
    Hoofddorp
    Hi meiden, welkom :)

    Wat lastig mandy dat je cyclussen zo lang zijn, dat schiet niet op. Hopelijk mag je snel met de chlomid starten en helpt dat!

    Ik heb deze zomer ook twee mk's gehad, eerst met 6 weken en daarna een vroege met 5 weken. Ondanks dat het nog niet heel lang was, viel het me zo zwaar. Op het moment dat je zwanger bent, kijk je toch al snel 9 maanden vooruit ;)

    Was met m'n huidige zs ook best nerveus of het nu wel goed zou gaan, maar net een goede echo gehad en helemaal opgelucht :) nu durf ik eindelijk echt blij te zijn!

    Jij bent al over de helft Duvel? Heb je pas de 20 weken echo gehad? Hoe was dat?
     
  4. shiltje

    shiltje Actief lid

    31 jul 2014
    466
    256
    43
    NULL
    Hoofddorp
    En wat is HG Dufel? Klinkt heftig als je nu al thuis bent?
     
  5. shiltje

    shiltje Actief lid

    31 jul 2014
    466
    256
    43
    NULL
    Hoofddorp
    Wij zijn trouwens getrouwd mandy, in 2013. Met een Braziliaanse man :) In dat jaar hebben we ook huis gekocht in hoofddorp, dat we nu nog aan het verbouwen zijn :)
     
  6. Dufel

    Dufel VIP lid

    10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    @mandy
    Wat fijn zeg dat jullie er alleen maar sterker door worden.
    Een kleine bruiloft lijkt mij ook wel wat ja.

    Wij zijn "gewoon" verliefd. Trouwen willen we wel ooit maar niet nu omdat ik zwanger ben. Gewoon later en dan is de kleine er ook bij :)

    @shiltje
    Gefeliciteerd met je zwangerschap en fijn nu een goede echo!
    Wanneer ben je uitgerekend?

    Ja 20 weken echo gehad. 2 keer zelfs omdat de kleine man lekker eigenwijs is en zn hartje niet goed liet zien.
    Maar gelukkig is alles in orde met hem. Zo bijzonder wat ze allemaal kunnen nakijken op die echo. Wat een techniek zeg!

    HG staat voor hyperemesis gravidarum. Dat is een soort extreme zwangerschapsmisselijkheid. Bij mij houdt dat in dat ik vanaf week 6 letterlijk niets meer binnen hield. Soms wel 25 keer per dag spugen. Zelfs van water.
    Hierdoor ben ik ook 2 keer in het ziekenhuis beland wegens uitdroging. Na een opname dat ik via infuus weer vocht en medicijnen kreeg kon ik er weer even tegen.
    Tot 12 weken heb ik op mn tandvlees doorgewerkt en toen ging het niet meer. Dus vanaf 12 weken zit ik al thuis. Vrij kort daarna was ook mn eerste ziekenhuis opname.

    Gelukkig kan ik nu zelf goed drinken en blijf ik zo uit het ziekenhuis (in combinatie met medicatie)
    Ik heb wel een behoorlijk jasje uitgedaan. Inmiddels ruim 17 kg afgevallen (heel gek want ik wordt natuurlijk wel dikker)

    Dit is een beetje wat het inhoudt voor mij. Gelukkig heb ik nu soms een betere dag maar ik kan verder vrij weinig. Gelukkig is het tijdelijk en na de bevalling is het gelijk weer weg
     
  7. Mandy3

    Mandy3 Fanatiek lid

    27 dec 2013
    3.658
    0
    36
    NULL
    Woehoe! Wat leuk zeg! En dat worden moooie kindjes!!

    Echt he, die miskramen.. Pff hopelijk maken we t nooit meer mee meis!
    Ik snap je gevoelens.. Ben zelf nu al bang voor een volgende zwangerschap. Laat staan als ik weer zwanger ben.

    Hoe verloopt jouw zwangerschap? Last van kwaaltjes? Willen jullie trouwens het geslacht weten:)?
     
  8. Mandy3

    Mandy3 Fanatiek lid

    27 dec 2013
    3.658
    0
    36
    NULL
    Heftig hoor duveltje :(
     
  9. Dufel

    Dufel VIP lid

    10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Er is helaas in nederland vrij weinig bekend over HG. In Amerika zijn ze veel verder ook qua behandelingen. Ik heb zelf behoorlijk moeten vechten voor de juiste medicatie en zorg.

    HG kan zelfs zo extreem zijn dat vrouwen hun kindje moeten weghalen omdat ze anders zelf niet overleven.

    Ik heb het "geluk" zelf wat steviger te zijn dus die 17 kilo kon ik wel missen en leven de baby en ik van mijn reserves.
    Maar als je als vrouw bv 50 kilo weegt is het een enorm probleem.
     
  10. Mandy3

    Mandy3 Fanatiek lid

    27 dec 2013
    3.658
    0
    36
    NULL
    Pff inderdaad dan is er echt een probleem zeg!
    Blij dan dat je extra reserves hebt meid! Toch nog ergens goed voor dan!!
    Is er een oorzaak bekend van HG? Of gewoon domme pech?
     
  11. Dufel

    Dufel VIP lid

    10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Nee zover ik weet geen oorzaak. Vreemde is dat direct na de bevalling het over is. Zal wel een bepaald hormoon zijn.

    Maar dit alles neemt niet weg dat ik dolgelukkig ben met mn kleine mannetje hoor. Heb het graag voor hem over♡
     
  12. Mandy3

    Mandy3 Fanatiek lid

    27 dec 2013
    3.658
    0
    36
    NULL
    Tuurlijk heb je het voor hem over:)

    Ik lees het inderdaad meer op het forum. K u t dat er dan zo weinig over bekend is!
     
  13. Dufel

    Dufel VIP lid

    10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Ja klopt. Er zitten hier nog een paar meiden die het ook hebben of hebben gehad.

    Ben ook helemaal geen type om thuis te zitten maar kan nu niet anders. Kan niet eens zelfstandig douchen nog.

    Hebben jullie trouwens een voorkeur voor een jongen of een meisje?
     
  14. Mandy3

    Mandy3 Fanatiek lid

    27 dec 2013
    3.658
    0
    36
    NULL
    Pff heftig hoor:( lijkt me zo frustrerend!

    Voor ik zwanger wilde worden dacht ik altijd alleen maar aan een meisje.
    Maar sinds de wens er is, maakt t me echt njet uit! Ik zie aan beide zoveel leuke dingen!! En nu ik zolang bezig ben, wil ik dat t in m'n buik blijft zitten en gezond is :) ik wil dan (tot nu, woe weet als ik zwanger ben) ook niet weten wat het geslacht is!

    Had jij een voorkeur?
     
  15. Dufel

    Dufel VIP lid

    10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Ik wilde ook altijd graag een meisje. Maar vanaf dat ik wist dat ik zwanger was wist ik dat dit een jongen was. Gek he. En ik ben er zoooooo blij mee. Kan me niet anders meer voorstellen nu.
    Grappig ik zei ook altijd dat ik het niet wilde weten maar dat veranderde heel snel haha

    Hoe oud zijn jullie eigenlijk?

    Ik ben 27 en vriend 28
     
  16. Mandy3

    Mandy3 Fanatiek lid

    27 dec 2013
    3.658
    0
    36
    NULL
    Te leuk! Ik had bij m'n miskraam ook sterk gevoel een jongentje!
    Haha snap ik. Vriend wil het liever ook niet, dus ik denk dat we het echt njet gaan weten. Tenzij het er meerdere zijn of ik het echt niet meer hou. Maar dan willen we het wel voor ons zelf houden.. Goed eerst maar is zwanger raken en blijven!

    Ik ben vrijdag 25 geworden en vriend is 28!
     
  17. Dufel

    Dufel VIP lid

    10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Gefeliciteerd nog! Leuke verjaardag gehad?

    Als wij het niet hadden willen weten hadden we er bij de laatste echo toch achter gekomen. Het eerste beeld wat we zagen was een beeld met zn beentjes wijd ;) daar kon je echt niet omheen hahahha
     
  18. Mandy3

    Mandy3 Fanatiek lid

    27 dec 2013
    3.658
    0
    36
    NULL
    Thanks! Ja was gezellig:)

    Hahaha nee dan kun je er niet omheen. Leuk hoor!
     
  19. shiltje

    shiltje Actief lid

    31 jul 2014
    466
    256
    43
    NULL
    Hoofddorp
    Pffff wat heftig Dufel! Ik heb daar idd over gehoord. En dat het zo lang duurt, dat is best een overlevingsstrijd! Ik ben heel erg misselijk, sinds het begin 24/7 en werd al gek van, maar hoefde niet te spugen gelukkig, wel dizzy, hoofdpijn en s nachts wakker van misselijkheid, maar zonder spugen geen gevaar voor gezondheid, dus valt alles nog mee. Snap dat werken dan echt niet lukt, heftig hoor dat zelfstandig douchen eigenlijk al niet kan :( en 17 kg is echt veel :(

    Gefeliciteerd nog mandy :) Ja , hoop dat je ook snel een plakbeebje krijgt! Duim voor je. Bij mijn miskraam wist ik ook zeker dat het een jongetje was, nu denk ik echt dat het een meisje is. Nog een paar weekjes en dan willen we wel geslachtsbepaling laten doen, we willen het graag weten en zullen het ook delen :) ik heb voorkeur meisje, man voor jongen, maar we zijn met alles blij, gezond is het belangrijkste!


    Ik ben trouwens 31 en mijn man 24 :)
     
  20. Mandy3

    Mandy3 Fanatiek lid

    27 dec 2013
    3.658
    0
    36
    NULL
    Leuk shiltje!! En previes als de kleine maar gezond is:)
     

Deel Deze Pagina