Zwangeren omgeving Utrecht onder de 30

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door MamaEva86, 20 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wintersun

Wintersun Fanatiek lid

14 jan 2014
    2.091
    0
    0
    omgeving Utrecht
    Lief dat je het vraagt vosje. Ik heb goede en slechte dagen. Alleen dat warme weer trek ik echt niet. Heb ool 0.0 energie en slaap veel
    Bij welke vk zit jij vosje? Ook bij praktijk de Vecht?

2. manuelaj

manuelaj Lid

29 aug 2013
    66
    3
    8
    NULL
    NULL
    Toevallig, leuk!

3. manuelaj

manuelaj Lid

29 aug 2013
    66
    3
    8
    NULL
    NULL
    Wij in Maarssenbroek haha

4. Wintersun

Wintersun Fanatiek lid

14 jan 2014
    2.091
    0
    0
    omgeving Utrecht
    Ik ook

5. Vosje84

Vosje84 Actief lid

28 mrt 2011
    415
    0
    16
    Nog heel even volhouden en dan zakt de temperatuur wat. Wel vervelend hoor. Ik ben ook zo moe trouwens, als de kleine dame slaapt maar ik er meteen gebruik van en die zelf ook even een dutje;)
    Ja ik zit nu ook bij de Vecht. Wij wonen er zo'n beetje tegenover. Zit jij niet bij spechtenkamp? Ik zat daar bij mijn vorige zwangerschap omdat ik mij. huisarts toen nog daar had. Nu heb ik maar voor gemak gekozen.

Misschien nog een leuke tip. Onze dochter zit op peutergym. Dat is vanaf anderhalf en kost €15,- per maand. Het is een keer in de week op woensdag en donderdag ochtend. (Wij zitten op donderdag) het is in duivenkamp.

6. Vosje84

Vosje84 Actief lid

28 mrt 2011
    415
    0
    16
    Leuk. Lekker veel scholen en speeltuintjes:)

7. Wintersun

Wintersun Fanatiek lid

14 jan 2014
    2.091
    0
    0
    omgeving Utrecht
    Ik heb mijn vorige zwangerschap voor de vecht gekozen, weet niet meer precies waarom maar ze hebben mij heel goed begeleid tijdens mijn depressie en overlijden van sm dat ik daar nu weer naar toe ben gegaan. Vind het een fijne praktijk.

8. Vosje84

Vosje84 Actief lid

28 mrt 2011
    415
    0
    16
    Wat fijn dat ze je zo goed begeleid hebben. Als je daar echt op je plek bent maakt dat ritje de brug over ook helemaal niets uit natuurlijk.
    Ik moet zeggen dat ze mij in deze paar weekjes ook al echt geholpen hebben. Ik mocht bv s avonds voor een echo toen ik bloedverlies had en net terug kwam van vakantie.

9. Wintersun

Wintersun Fanatiek lid

14 jan 2014
    2.091
    0
    0
    omgeving Utrecht
    Mocht ik ook tijdens mijn eerste zwangerschap. Ze nemenook echt de tijd voor je. Het enige nadeel vind ik die trap ;)

10. Vosje84

Vosje84 Actief lid

28 mrt 2011
    415
    0
    16
    Hahaha dat is het eerste wat ik zei, lekker als je 40 weken zwanger bent. In spechtenkamp moet je ook een trap op voor de echo.

11. MamaEva86

MamaEva86 Bekend lid

9 apr 2014
    588
    26
    28
    Leiden
    Zo, ik ben weer bijgelezen. Leuk dat we weer een nieuwe dame er bij hebben, welkom! Gezellig hier.

Het is inderdaad best lastig met die lage bloeddruk en dat warme weer! Ik heb zelf 110/50 dus ik wankel nogal. Haha, nog even en mijn hart stopt er gewoon mee.

Gister het nieuws van mijn moeder. Het was een hele zware week. Mijn ouders dachten zelf dat het over was. Mijn moeder liep al een jaar met buikpijn en is niet naar de huisarts geweest er mee. Daarom waren ze beiden bang voor uitzaaiingen en dat het niet meer te redden was.
    Ik ben 3 dagen ontzettend bang geweest en dacht hetzelfde. Ik dacht, mijn moeder gaat dood en gaat nooit mijn kindje zien opgroeien.
    Toen ging ik naar de kerk en daar vond ik rust. Ik heb gezongen en gebeden en God gevraagd om genezing. Elke dag ging ik meer bidden en durfde ik ook meer te bidden tot ik gewoon zei: God U gaat haar beter maken! God er zijn geen uitzaaiingen!
    Dit bracht zo veel hoop en rust dat ik niet meer bang was. Ik ging woensdag bij ze op bezoek en heb lekker met ze in de tuin gezeten en gelachen. Haarverf voor mijn moeder gehaald. Gewandeld met mama en papa, het bos in, langs het riviertje.
    Mama en papa deden allebei alsof het voor de laatste keer was. En toen mijn vriend en ik weg gingen hadden ze tranen in hun ogen. Bang voor de uitslag de volgende dag. Maar ik wist wel beter.

Gister kregen ze de uitslag en belden ze ons met precies wat ik dacht.
    Geen uitzaaiingen! Alleen de tumor.
    Over 3 weken gaan ze deze operatief verwijderen!
    De hele familie slaakt een zucht van opluchting. Ontzettend fijn. :)

Dank je voor jullie lieve woorden, en sorry dat ik zo eenzijdig bezig ben geweest hier.

Ondertussen ben ik al mijn vrienden verloren. Die kunnen kennelijk niet tegen drama ...

12. Wintersun

Wintersun Fanatiek lid

14 jan 2014
    2.091
    0
    0
    omgeving Utrecht
    Eva, wat fijn dat er geen uitzaaiingen zijn en dat haar prognose goed is. Gefeliciteerd. En die eenzijdigheid kunnen we allemaal begrijpen hoor, het is niet niets.
    Wat fijn dat je zoveel rust en steun in het gebed en in God hebt gevonden, ik kan me voorstellen dat als je geloofd dat dat een grote steunpilaar kan zijn.
    Wat betreft je vrienden, jammer dat ze je hebben laten vallen, maar dat zijn geen vrienden. Echte vrienden zijn er voor je in goede en in zware tijden.

Met mij gaat het helaas weer slechter. ben nu 23.3 weken zwanger en de misselijkheid is sinds een dag of 3 volop terug helaas. Baal er flink van want ik kan nu echt helemaal niets.
    Heb vanavond een feestje, maar ik denk niet dat ik er naar toe ga. Heb vannacht ook heel slecht geslapen, veel gedroomd en lag te woelen.

Fijn weekend allemaal!

13. Diien

Diien Actief lid

28 mrt 2014
    124
    15
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Welkom nieuwe dame!!

@ Eva. . Wat ben ik blij voor jou en je hele familie. En wat fijn dat het geloof je zo goed hebt geholpen. Toch heel bijzonder. Ook goed dat je er zo voor uitkomt!.. je vrienden. . Serieus meis.. dat zijn dan toch geen vrienden? Als ze er voor je zijn Door dik en dun dan zijn het je vrienden meis!

@ wintersun wat balen dat je weer zo beroerd bent. Wel aan jezelf blijven denken hoor meis. Het is al veel te warm. Dus lekker je rust nemen.

@ hier gaat het eigenlijk wel heel goed. Gister weer even gewerkt en beviel me prima! En vanavond ook weer werken.. Helaas met wk. Dus hoop eigenlijk dat het super rustig is zodat ik snel maar huis kan. Hihi..

Vanmorgen wel wakker geworden met een bloedneus. Heel apart. Las dus dat dat normaal is.. jullie daar al last van gehad?

14. MamaEva86

MamaEva86 Bekend lid

9 apr 2014
    588
    26
    28
    Leiden
    Ja! Ik heb elke ochtend bij het snuiten wat bloed in mijn neus inderdaad. Heb er verder niets over opgezocht. Ik dacht, zal wel goed zijn.

15. Diien

Diien Actief lid

28 mrt 2014
    124
    15
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Oh gelukkig ben ik niet de enige :)

16. manuelaj

manuelaj Lid

29 aug 2013
    66
    3
    8
    NULL
    NULL
    Inderdaad ben er ook geboren dus weet niet veel beter haha.

17. manuelaj

manuelaj Lid

29 aug 2013
    66
    3
    8
    NULL
    NULL
    Hier ook vrijwel elke ochtend last van bloedneuzen..

Ben een beetje aan het teruglezen waar jullie allemaal over gebabbeld hebben. Maar pff wat een heftige dingen staan er tussen zeg.

@ Eva, wat fijn dat je goed nieuws hebt gekregen wat betreft je moeder. Wat een opluchting moet dat zijn zeg!
    En ze zeggen inderdaad altijd, je echte vrienden leer je pas kennen in moeilijke periodes. Helaas.. Maar dan weet je wel gelijk aan wie je iets hebt!

18. Vosje84

Vosje84 Actief lid

28 mrt 2011
    415
    0
    16
    Eva, wat fijn dat het niet uitgezaaid is en ze gaan starten met de behandeling. Ook heel fijn dat je steun kan vinden in je geloof.

Wat die vrienden betreft, het is heel herkenbaar. De een is jaloers en de ander snapt niets van je nieuwe situatie. Mijn beste vriendin was zo jaloers dat ze eerst maanden volgehouden heeft dat ik niet zwanger was, vervolgens zag ik haar nooit meer en toen onze dochter net geboren was zei ze dat ze er raar uit zag. Je zal begrijpen dat het daarmee voor mij helemaal gedaan was. Het contact is nu pas enigszins hersteld maar ze zal nooit meer mijn beste vriendin zijn.
    Er staat tegenover dat ik tijdens mijn zwangerschap ook nieuwe mensen heb leren kennen waar ook een fijne vriendschap uit is ontstaan. Een cursus is de ideale manier om zwangere uit jouw omgeving te leren kennen.

19. Vosje84

Vosje84 Actief lid

28 mrt 2011
    415
    0
    16
    Jij kent alles dus op je duimpje;)
    Ik kom zelf oorspronkelijk uit Utrecht maar ik zou niet meer terug willen

20. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

21 apr 2014
    2.083
    295
    83
    Emmeloord
    Hallo allemaal,
    lekker druk hier zo zeg!

@mamEva, Wat en goed nieuws zeg! Dat is een hele opluchting kan ik me voorstellen. Het is ook niet niks, en het heeft veel impact op le dagelijkse leven hoor. Dus geeft niks als je er wat over wilt vertellen. Fijn dat het je rust geeft om je tot God te wenden. En meid, ik steun de rest hier betreft vrienden hoor. Pas in 'moeilijkere' tijden leer je mensen pas goed kennen.

@Diien: ja die bloedneuzen zijn vreselijk. Moet zeggen ( even afkloppen) dat het nu weer redelijk over lijkt te zijn. Alleen nog tandvlees dat super snel bloed. Zachtjes neus snuiten helpt. Maar echt tegenhouden kan ik ook niet hoor.

@Wintersun: O, slaap jij ook zo slecht...Warmte helpt dan ook niet he.
    Vervelend dat je nu weer misselijk bent. Kan me voorstellen dat je gehoopt had dat dat nog heel wat weken weg zou blijven nu. Heb je er iets tegen?

@Vosje: goh, dat is ook wat he dat je door je vriendin dan zo behandeld word. Gelukkig kun je ook weer nieuwe mensen leren kennen ;)
    Gaat het goed met je?

@hier: Gisteren ons 5 jarige huwelijk gevierd in de Koperen Hoogte bij Zwolle. Ik had kamer gereserveerd, dineetje erbij.... Was echt super. Heerlijk avondje uit, mooie jurk aan, beetje optutten... Echt fantastisch.

Vandaag dan natuurlijk zo brak al je kan zijn, maar ach dat was het waard. Vanmiddag lekker op bed gelegen. Ik slaap alleen zo slecht momenteel. Ik ben zo moe, maar in mijn hoofd lijkt het knopje 'slaap' maar niet om te willen. Heel gek en soms frustrerend. Dan slaap ik een paar uurtjes en dan ben ik wakker....
    Ach ja zal wel oefenen zijn voor later. Met een tweeling zal ik vast weinig slaap krijgen haha.
    Ik voel de dametjes goed bewegen door de dag heen. Erg leuk, maar soms onprettig omdat m'n buik wel eens hard wil worden. Of met slapen, dan lijkt het wel of er één protesteert tegen hoe ik lig.
    Verder lijken de verhuisplannen vaste vorm te krijgen. Over een week krijgen we de sleutel :D
    Super leuk. En heb erg veel zin om deze stap te zetten. Kan ik eindelijk ook een kinderkamer maken en gaan shoppen! Dat helpt ook niet om te gaan slapen hoor, best spannend nu. Merk dat ik in mijn hoofd echt wel anders functioneer ( lees: slecht) dan voor de zwangerschap. Ik was een kei in plannen en overzicht houden, maar nu pfff wat een ramp. Ik schrijf alles maar op.

Komt er trouwens bij iemand van jullie al wat vocht uit de tepels?? Ik kom tot die conclusie na een warm bad. Beetje vroeg misschien met 22 weken, maar ja het werkt! Dat is fijn te weten ;)

Nou ik ga maar eens een poging doen tot slapen hi hi. Misschien wordt het vandaag wat. Anders moet ik in de auto op weg naar m'n oma maar een extra dutje doen of zo....

Liefs Iris

Deel Deze Pagina