Hi dames, Zou ik hier mee mogen kletsen? Ik kom uit Utrecht, 23 jaar oud en zwanger van mijn eerste kindje! Vriend heeft al een dochter van 6,5. Ben in februari uitgeteld en heb 7 juli mijn eerste echo! Vind alles nog zo spannend! Gelukkig op vermoeidheid na weinig kwalen!
Jeetje iris wat balen zeg.. maar wat houdt dat dan precies in? Overal erge jeuk of hoe moet ik dat zien? Hopelijk gaat het snel over zeg! Seepje! Welkom!! Allereerst gefeliciteerd! ! Tuurlijk mag je mee praten. Gezellig juist..
Ja, overal vreselijke jeuk. Overdag nog wel beetje te doen. Mart de avond word het erger en de nacht is ronduit afschuwelijk, waanzinnig erg. Zou bijna mezelf wat doen om de jeuk maar niet te voelen. Kan me voorstellen dat je hier echt gek van word. Vannacht nog staan douchen voor even verlichting. Slaap er ook amper door. Straks maar weer snel een pil en hopen dat die aanslaan. Hoi Seepje, gefeliciteerd en welkom!
Iris, heb je een bad? Zemelen bad wil dan wel eens werken tegen verlichting van de jeuk en anders menthol zalf (niet de poeder maar de gel) En dankjewel beide! Iemand hier die ook naar verloskundige praktijk doula gaat of?
@ Seepje, nog niet, nog een paar nachtjes slapen en dan heb ik een bad als we verhuisd zijn Kan bijna niet meer wachten. Een koel bad lijkt me heerlijk. Waar koop je die zemelen? Ik probeer alles. mentholpoeder helpt inderdaad niks en geeft een hoop troep haha. Jeukt echt vreselijk. Zal morgen eens gel halen. Misschien is dat beter ( hoewel de oorzaak natuurlijk niet van de huid zelf is). Ik loop ook in het ziekenhuis, wkz. Sta daar onder controle ivm tweelingzwangerschap, en nu dit erbij Ach ze zorgen er gelukkig goed voor ons En af en toe ga ik nog naar de lekbrug voor de 'gezelligheid' en als zij nacontroles doen in de kraamweek.
Goedemorgen meiden, Iedereen een fijn weekend gehad? Seepje, welkom. Iris, wat vervelend. Zemelen kan je gewoon bij de supermarkt kopen. Hoop voor je dat het gaat helpen, wamt dit lijkt me verschrikkelijk. Seepje, ik loop bij de vk in maarssen. Heel fijne praktijk en lieve meiden. Helaas heb ik een medische indicatie en moet ik in het zh bevallen en 24 uur met de baby ter observatie blijven. Ik ga bevallen in het hofpoort in Woerden, daar is mijn zoontje ook geboren en dat is me heel goed "bevallen". Ik heb echt een heel leuk weekend gehad. Zaterdag een beetje in huis gerommeld. Zondagnacht kreeg ik om half 2 een berichtje dat mijn beste vriendinnetje was bevallen.daar zijn we gistermiddag meteen naar toe gegaan, en ik ben verliefd. Wat een lief meisje heeft de wereld erbij gekregen. Kan niet op mijn eigen meisje wachten, helaas moet dat nog 15 weken. Mijn vriendinnetje heeft jammer genoeg een verschrikkelijke bevalling achter de rug. Weeën vanaf donderdag eind van de middag, en uiteindelijk is de kleine meid pas zondagochtend half twee geboren. Ze zijn wel thuis. S avonds zijn we met zijn drietjes uit eten geweest bij de Griek, wat erg lekker en gezellig was, en om 21 uur was ik gesloopt.
@ Iris: heb je al amandelolie geprobeerd? Dat schijnt ook te werken heb ik vernomen. @ Wintersun: dat meen je! Hier ook het Zuwe Hofpoort mits daar plek is! En gefeliciteerd met de kleine van je vriendin! Hier gaat het verder zijn gangetje. Moeheid begint wel steeds meer op te komen. Dus mijn dagen worden steeds 'saaier' haha. Bloeddruk is enorm laag 60/90.. En over 2 weken ook weer wat bloedtesten m.b.t. ijzer + controle of ik geen antistoffen heb aangemaakt (heb een negatieve resus C) en moet ook een suikertest gaan doen. Heb begrepen dat laatste geen pretje is? Verder vooralsnog niets te klagen eigenlijk. Ennnn... net te horen gekregen dat we 7 juli de sleutel van onze nieuwe woning in ontvangst mogen nemen. Dus dat is goed nieuws! Hoe is het met jullie?
Toevallig manuelaj, jij bent toch ook rond 7oktober uitgerekend? Wie weet liggen we straks tegen elkaar in te schreeuwen Hier gaat het redelijk, mits ik het rustig aan doe. Vandaag weer bij mijn kleinste vriendinnetje geweest, ze is zoooo lief. Mocht haar alleen niet meenemen.
Hallo allemaal, Duurde even maar ik heb een momentje om weer te schrijven @wintersun, gefeliciteerd met je kleine vriendinnetje. Ze is vast heel schattig. Wat fijn dat je een leuk weekend hebt gehad. Lekker rustig aan blijven doen hoor. Komt goed! @ Manuelaj: Hm klinkt ook niet fijn al die testen. Is de suikertest preventief? Ook bijna verhuizen. Leuk zeg. Heb je er ook al zo veel zin in. Wij kunnen eindelijk deze week van start met klussen. @Hier: Tja drukke dagen zo zeg pff. Vandaag weer groei echo gehad. De meisjes zijn prima gegroeid. Uiteraard weer de opmerking dat ze wel wat klein zijn... Nou valt wel mee hoor, gewoon onderste curve, net als ik zelf hihi. Ik heb nu wat zwaardere medicijnen gekregen oor de galstuwing en daarnaast antihistamine. Dat lijkt te helpen. Overdag bijna geen jeuk mee, en in de avond/ nacht wel, maar nog te hebben. Over een week weer bloedprikken om te kijken of de galzuur zouten gedaald zijn. Als het erger wordt natuurijk weer bellen. Het is dus echt inwendige jeuk, komt uit het bloed zeg maar. Dus uitwendig niets aan te doen pfff. En er is blijkbaar zeer weinig over bekend. Ze laten de zwangere niet langer dan 37 weken lopen, kans op vroeg geboorte is ook iets verhoogd. Nou ja, ik heb een tweeling in m'n buik dus die risico's waren er toch al Daar hoef ik me niet drukker om te maken. Verder gaan we nu aan de slag met ons nieuwe huisje. Vandaag al het een en ander afgeplakt voor het verven. M'n vader komt morgen met de verspuit. Dat word meters maken door hem en mijn man We hopen zondag klaar te zijn met verven. Lekker veel hulp, erg fijn. Dus mocht ik hier even minder actief zijn, dan zit ik vast onder de stof of verf haha. Gr Iris
@ Wintersun: ja klopt de dag na jou haha, dus wie weet! @ Iris: ja en nee, mijn suiker is tot nu toe vrij laag gelukkig, maar wij hebben het wel in de familie. Veel plezier en succes met klussen! Wanneer willen jullie over?
Ik heb roze geshopt! J gaat over naar een andere kamer zodat de baby in de babykamer kan. Die is heel neutraal, omdat we bij J het geslacht niet wisten. Lichte kleuren met groene accesoires. Die groene accesoires worden vervangen door roze. Roze gordijnen, roze radiator, roze karpet en roze mandjes. Helemaal happy en zie ook al helemaal voor me hoe het gaat worden.
Weet iemand hier toevallig een stoffenwinkel in Utrecht, maarssen, Breukelen, de Meern of omgeving? Ik ben op zoek naar roze organza voor een klamboe
In breukelen zit de strekkende meter : De Strekkende Meter | Breukelen En anders deze : Untitled 1 Sowieso zou ik ook even op de markt kijken
Wat is het stilletjes hier zeg. Is iedereen druk bezig, leuke dingen, misschien vakantie? Goede tips voor de stoffen. Ik mag ook graag naaien. Zeker als we straks verhuisd zijn hoop ik tijd te hebben om een nieuw garderobe te maken. T-shirts uit de winkel passen niet of ik vind ze lelijk. Ben nog al kritisch geloof ik haha. Hoop dat ik nog wel even over de markt kan struinen over 3 weken. Maar het is steeds meer aankijken merk ik wel. Inmiddels zijn we druk aan het verven geweest van de week. Maar het resultaat mag er zijn. Het word echt heel mooi. Dinsdag komt er nog iemand om reparaties uit te voeren. En dan volgend weekend de vloer en gordijnen, en dan kunnen we het weekend daarna ( 12-7) over Zal blij zijn als het zo ver is. Want dit kost best een hoop tijd en energie. Zeker nu is zo vergeetachtig ben dan ik zelfs ga verdwalen in winkels en gebouwen. Iemand anders daar ook ervaring mee?? Ben al eens verdwaald in de ikea, en nu vandaag in het nieuw tivoli... Nou vraag ik je, hoe moeilijk kan het zijn. Nou ik krijg het voor elkaar. Ik weet echt niet meer hoe ik ergens kom. Heel handig Gelukkig zijn er een hoop mensen die wel weten hoe je ergens komt, en die willen mij wel brengen hi hi Fijne week allemaal!
Ha iris. Wat goed dat jullie al zo ver zijn met de verhuizing. Heerlijk lijkt mij! Wij toch besloten om hier nog even te blijven. Of via woningnet wat te krijgen. We wachten het af. We hebben een zieke op het werk dus ik veel aan het werk morgen eindelijk een dagje vrij. Heerlijk zit er nu echt op te wachten. Buikje begint al goed te groeien. Is ook heerlijk moet ik zeggen. En volgens mij voel ik de baby soms. Heel raar maar dan voel ik zo'n popje moet ik wel echt concentreren hooe hahaha. Maar wel super leuk alleen balen dat ik nog veel moe ben. Maar dat komt vast Door me hart probleem helaas. Begin nu ook echt moeite te krijgen op me werk. Dus toch rustiger aan doen. Kleding??? Ik vind het een drama of te duur of staat niet mooi. Moet nog maar is op sites gaan kijken. Het zelf maken kan ik helaas niet.
Hoe is het hier? Lekker rustig iig, moest ff zoeken naar het topic, stond op pagina 2. Hier gaat het zijn gangetje, erg moe, en de warmte vandaag helpt ook niet mee. Heb voor J het badje maar neergezet in de tuin en ga er zelf af en toe met mijn voeten in, dan is het te doen. En dan te bedenken dat het morgen nog warmer is.... Pffff........ Ik ben druk bezig met de geboortekaartjes, hebben besloten om ze zelf te maken, scheelt een hoop geld en nu vind ik ze tenminste leuk. Kon op internet echt niets vinden. Hoef er gelukkig maar 50 en heb ze simpel gehouden dus het gaat vrij vlot, helemaal als J s avonds op bed ligt. Heb vandaag ook de tweede babyfoon binnengekregen. We zijn nu toch maar gegaan voor eentje met camera, vanavond eens uittesten. Sterkte met de warmte meiden, nog even afzien......