Zwangeren omgeving Utrecht onder de 30

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door MamaEva86, 20 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaEva86

MamaEva86 Bekend lid

9 apr 2014
    588
    26
    28
    Leiden
    Heey gezellig Wintersun!

Wij zijn nu aan het zoeken naar een woning (wonen anitkraak) en stuitten vandaag op Maarssen. We twijfelen echt heel erg, het liefst blijven we lekker in Utrecht, binnen de ring. Moeilijk moeilijk.

Lijkt het jullie wat om een keer samen naar dat mama cafe te gaan? Dan heb je minder het idee dat je in je eentje gaat ;)

2. Wintersun

Wintersun Fanatiek lid

14 jan 2014
    2.091
    0
    0
    omgeving Utrecht
    Mamaeva86, maarssen is heerlijk om te wonen, maar heel eerlijk dan wel in maarssenbroek. Heel gezellig, veel autovrije buurten, leuk (overdekt) winkelcentrum.

Lijkt me opzich wel leuk om naar het mamacafe te gaan, maar hangt er wel een beetje van af hoe ik me voel.

3. MamaEva86

MamaEva86 Bekend lid

9 apr 2014
    588
    26
    28
    Leiden
    Haha ja hier hetzelfde. Door mijn lage bloeddruk kan ik weinig doen.

Ik heb vandaag echt een kutdag trouwens joh. Mijn eerste moederdag. Ik had stiekem een beetje op een kleine verrassing gehoopt van mijn lieve vriend, maar niks. Hij zei vanmorgen dat ie me dan vanavond lekker mee uit eten zou nemen. Maar eerst moesten we even naar Leiden want zijn moeder wilde met hem spreken en dingen regelen voor hem, hij moet een nieuwe opleiding zoeken.

Nu zijn ze al de hele middag bezig geweest met testen doen en zo en dingen uitzoeken en financien bespreken en woningen zoeken en ik word er zo chagrijnig van want het is mijn toekomst en zij wil alles overnemen en ze maakt steeds van die stomme opmerkingen die insinueren dat wij niets doen en weinig weten, maar dat is natuurlijk niet waar. We doen gewoon dingen op onze manier.

Nu is net een uurtje of langer geleden mijn macbook ook nog eens gechrast. Zijn stiefvader is nu aan het kijken voor een oplossing en het duurt allemaal heel lang. Inmiddels zit ik in mijn eentje beneden op de bank, heb ik nog niets gegeten en voel ik alsof ik bijna flauw ga vallen. Mijn etentje gaat niet door en ik voel me belabberd.

Ik weet dat het allemaal niet zo erg zou moeten zijn maar mijn hormonen spelen zo heftig op. Ik wil steeds huilen maar houd me in. Ik wil hier niet meer zijn. Ik heb het sowieso niet zo op mijn schoonmoeder. En nu zit ik hier. Bah.

Sorry moest even dit allemaal kwijt.

4. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

21 apr 2014
    2.083
    295
    83
    Emmeloord
    AH MamaEva, dat is ook wel balen hoor. Zal wel in de lucht hangen ook ik voel me niet top. Maar jij bent niet eens thuis begrijp ik om daar lekker te hangen en mopperen als je wilt. Een dag waarop het niet gaat zoals je wil en ivm hormonen, wat een feestje dan :(

Ik mopper ook even mee als je niet erg vind...
    Ik lig/ hang op bed te hoesten en te snotteren. Heb er een bloed neus van, zucht. Krijg je al amper lucht helpt neusdruppels niet omdat ik daar nog meer bloedneuzen van krijg. Maar het ergste vind ik de pijnlijke steken bij de banden met hoesten, wat een .... Gevoel.
    Ga morgen eens naar de apotheek voor de hoest. Hoop dat ze iets beters dan dropjes en honing hebben.

Zo lekker om dat even kwijt te zijn.

De troostende woorden van vandaag van mijn man: komt goed schatje, gaat echt wel weer over.
    Hoop voor jullie dat dat ook een schrale troost mag zijn op zulke dagen

Gr iris

5. Wintersun

Wintersun Fanatiek lid

14 jan 2014
    2.091
    0
    0
    omgeving Utrecht
    Hier een leuke Moederdag gehad. Vanmorgen mocht ik mijn bed niet uit tot ik werd geroepen. Kom ik beneden, is de tafel gedekt, staan er croissantjes en aardbeien, cadeautjes en een mooie tekening van mijn zoontje. Snel daarna voelde ik me ook weer hondsberoerd. (Ook lage bloeddruk) dus gaan slapen. Nu nog steeds niet lekker, hoop dat ik mijn avondeten binnen houd. Is vannacht niet gelukt :(
    Morgen naar de vk, hopelijk heeft zij nog tips.

Meiden, klagen mag, we zijn zwanger en we mogen teleurgesteld in alles wat niet goed loopt.
    Komt allemaal goed. Knuffel voor ons!

6. IS88

IS88 Fanatiek lid

8 jul 2012
    1.133
    1
    38
    NULL
    NULL
    Ik breek even in voor een tip van een ex zwangere uit Utrecht ;) meld je aan voor de zwangerschapscursus bij de zwangere zaak. Ik heb veel aan de theorie gehad en het is heel leuk om met een groepje te zijn die tegelijkertijd zwanger is, verlof heeft en de eerste weken/maanden beleeft.

7. MamaEva86

MamaEva86 Bekend lid

9 apr 2014
    588
    26
    28
    Leiden
    He bah Iris, dat klinkt helemaal niet lekker!! Ik ken die pijnlijke steken bij het hoesten, moet zelf vaak niezen (allergisch voor huisstofmijt). Ik heb zelf een keer hele goede pillen gehad tegen de hoest. Hoop dat jij iets kan vinden wat het een beetje verzacht. En ja, je man heeft gelijk, het gaat echt wel weer over ;)

Ohh Wintersun wat heerlijk! Ik kan niet wachten tot mijn kleine beestje groot genoeg is dat ik een tekening mag krijgen! (moet nog erg lang wachten, haha, ben 10 weken zwanger)
    Klinkt als een fijn moederdagontbijtje.

Naar he, die lage bloeddruk. Ik word er zo moedeloos van. :( Ik ga morgen naar de vk en hoop ook op tips. Ik krijg ook opeens weer last van astma, iets waar ik als kind veel last van had. Heel vreemd en erg hinderlijk.

Mijn vriend gaat vandaag voor de moederdag herkansing! :) Hij is naar de supermarkt om allemaal lekkere dingen voor me te halen zei hij. Hartstikke lief. Hij zorgt heel goed voor me dus ik heb eigenlijk weinig te klagen. Gisteren was gewoon zo'n nare dag. Ik kan zijn moeder steeds minder goed handelen. Toen we thuis waren belde ze nog even of ze snel weer konden afspreken want ze wil van alles op de hoogte blijven. En dan bedoelt ze wat voor studie mijn vriend gaat kiezen en wanneer hij de laatste lesdag heeft op zijn huidige studie en wat voor zaken hij allemaal aan het regelen is. Ze was vergeten dat we dinsdag naar de vk gingen, terwijl we dat 3 keer hadden gezegd en ze toont totaal geen interesse in de zwangerschap, mij of de baby. Geen kaartje of knuffeltje gehad, niks.

Haha, ben ik toch aan het klagen! :p

Hey bedankt voor de tip IS88! Ik wil me sowieso aanmelden voor een cursus maar dan het liefst wel eentje die ik samen met mijn vriend kan doen. Ik zal er snel naar kijken. Thanks!

8. Wintersun

Wintersun Fanatiek lid

14 jan 2014
    2.091
    0
    0
    omgeving Utrecht
    Zo, weer goedgekeurd door de vk. Volgende week alweer 20 weken, tijd gaat snel.
    Heb helaas geen nieuwe tips gekregen voor de lage bloeddruk :(

Ik ga nu ff de kleine man op bed leggen en zelf ook ff slapen. Meneer vond het vannacht om kwart over 12 nodig om klaarwakker te zijn.

9. MamaEva86

MamaEva86 Bekend lid

9 apr 2014
    588
    26
    28
    Leiden
    Pff dat is balen. Dus gewoon regelmatig eten en veel rust nemen. Daar heb je zo weinig aan :(

10. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

21 apr 2014
    2.083
    295
    83
    Emmeloord
    @ wintersun: wat lief zeg, ik hoop dat mijn man volgend jaar ook zo iets zal doen. Tot nu vind hij moederdag maar commercieel ed, bla bla. Op zich snap ik dat wel. Maar heb hem toch wel duidelijk verteld dat de eerste moederdag niet zomaar voor bij mag gaan. Heerlijk een ontbijten maken voor je klinkt dan prima;)
    Fijn trouwens dat je weer 'goed gekeurd' bent. Hoop dat je nog even lekker een dutje hebt kunnen doen. dat doet hier wonderen.

@mamaEva: Hoe was de moederdag herkansing?

Vervelend hoor dames dat jullie bloeddruk zo laag is. Maar vooral dat er niks tegen helpt. Bij mij blijft het hooguit bij wat hartkloppingen of even een duizel momentje bij opstaan/ snelle reactie.

Gelukkig voel ik me weer beter dan gisteren. Heb bij de apotheek een drankje kunnen vinden wat aan alle eisen voldoet, en die je niet perse hoeft te nemen. Dus straks voor het slapen gaan zullen we eens kijken of het helpt.

Vandaag hebben wij de meubels voor de kinderkamer besteld! Zo leuk, eindelijk een beetje winkelen. Hoewel, het gaat hier vrij efficiënt haha. In een uur tijd hadden we alle meubels. Ze worden in augustus geleverd. En ik hoop in ons nieuwe huis. Dat zou helemaal handig zijn.
    Ook heb ik buikbanden besteld, voor de leuk. Langzaam zie je toch een buikje verschijnen. Maar vooral omdat ik toch niet langer kan wachten om er wat meer nadruk op te leggen.

Ik voel vandaag die kleine kruimels in m'n buik rond spartelen. Voelt eigenlijk best irritant haha. Alsof iemand me van binnen kietelt. Woensdag weer op 18 weken controle. Een half uur lang naar de tv kijken :). En misschien weten we dan of het jongens of meisjes zijn... Langzaam word het wel weer spannend. M'n ouders gaan mee, dus word vast gezellig ( beter dan alleen in het ziekenhuis wachten).

Wens jullie een fijne week!

11. MamaEva86

MamaEva86 Bekend lid

9 apr 2014
    588
    26
    28
    Leiden
    Is de verkoudheid al een beetje over Iris?
    Wat leuk dat je de meubels hebt besteld!! Wat moet dat fijn voelen. Ook leuk dat je ouders mee gaan naar de echo!

Ik ben vandaag weer geweest, het was een spannende dag! Ik werd vanmorgen wakker met een natte onderbroek. Ik voel wel vaker wat nattigheid en dan check ik altijd even of het bloed is. Nou, ik werd wakker, voelde dat het nat was, deed mijn vinger in mijn onderbroek en kwam omhoog met een rood/bruine vinger! BLOED! Oh wat schrok ik! Ik was meteen in paniek. Mijn vriend was meteen wakker en zag de schrik en angst op mijn gezicht en toen het bloed op mijn vinger. Ik ging naar de wc en kwam er daar achter dat het heel weinig was. We belden de vk en zij stelde mij gerust dat het van alles kon zijn en niet per se meteen een miskraam was. De hele dag geen bloed meer verloren maar nog wel een beetje angstig.

Vanavond dus de tweede echo gehad. Eerst op de buik, maar ze zag niets. Mijn baarmoeder zit echt verstopt achter de darmen, ver naar achter en beneden. Dus weer inwendig (zoals vorige keer) en ja hoor! Daar was ie! Ons beestje! En druk dat ie was! Spartelen en springen, op zijn zij, dan weer op zijn rug. Handjes en beentjes in de lucht. Lekker liggen zwaaien, dan weer twee handjes op zijn hoofdje. Och wat een gelukzalig moment! Ik ben helemaal gerust gesteld en we hebben het dan ook vandaag bekend gemaakt aan iedereen. Ik ben 10 weken en 5 dagen nu. Uitgerekend op 4 december!

Aahh ik ben zo blij!! :)

Hoe is het met jullie? Slaap lekker :) x

12. MamaEva86

MamaEva86 Bekend lid

9 apr 2014
    588
    26
    28
    Leiden
    En ik heb eindelijk een ticker!!

13. Wintersun

Wintersun Fanatiek lid

14 jan 2014
    2.091
    0
    0
    omgeving Utrecht
    Jeetje meid wat een schrik! Wat fijn dat je terecht kon voor een echo en dat het wurmpje het goed doet.
    Ik ben zo blij dat ik die onzekere periode voorbij ben en de kleine meid de hele dag door voel. Doe rustig aan

14. Aster14

Aster14 Fanatiek lid

9 mei 2012
    1.689
    8
    38
    Docent
    Midden van het land
    Jeetje, druk hier ineens! Leuk! Gezellig!
    Ik ga vanmiddag even reageren op alles, dan ben ik een middagje vrij!

15. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

21 apr 2014
    2.083
    295
    83
    Emmeloord
    Hallo dames,

Jeetje MamaEva wat een schrik! Ik ben zo blij voor je dat het allemaal goed lijkt, wat een opluchting. Ik hoop voor je dat het hier bij blijft en dat het iets volkomen onschuldigs was.

Aster: fijn om je weer op het forum te zien, hoe is het met jou?

Wintersun: heb je een beetje je rust kunnen pakken ondanks je oudste spookje ;)

Ik voel me gelukkig weer een stuk beter. M'n neus bloed nu niet zo erg meer, minder verkouden, en de hoestdrank hielp super, kan weer slapen snachts. Toch erg fijn een goede nacht rust.

Vandaag in het WKZ geweest voor controle. De echo duurde 3 kwartier :O
    Was een echoscopiste in opleiding. Tja die kon aan de bak met de twee stuiterende en draaiende kindjes in mij haha. Maar dat maakt dat alle metingen ed wel lang duren hoor. Had ze het voorste kindje gevonden en het beeld stil gezet, haalt ze het apparaatje weg. Voel ik me toch een gekriebel vanbinnen haha. Was kindje gedraaid haha, kon ze opnieuw beginnen. Was grappig.
    De kindjes groeien prima, maar wel onder de curve, dus bij iedere controle moet er overlegd worden met de gyn of het wel goed is of niet. Zo irritant!
    Nou dames: ik ben zelf bij geboorte 46 cm en net 2500 gr geweest, en nu met 1,57 m en 47 kg nog steeds klein. Zit ook in de familie. Dus ik heb de arts daar notitie van laten maken in mijn dossier. Dat gezwam iedere keer over grootte.... Word ik een beetje flauw van eigenlijk. Zou niet best zijn als de kindjes groot zouden zijn, dan hadden we pas een probleem hihi. Gelukkig vind de gyn dat ook. Maar goed, protocol bla bla bla.
    Het liep allemaal ontzettend uit vandaag, maar ik heb me dan wel weer kostelijk vermaakt met de echo. Gelukkig maak ik me geen zorgen ;)
    Ik voel die boefjes steeds vaker, vooral het voorste kindje. Die voel ik ook draaien.

Oh, en mijn ouders. Die vonden het schitterend om me te mogen kijken naar hun eerste twee kleinkinderen.
    En naar alle waarschijnlijkheid zijn het 2 meisjes, zoals vermoed. Maar toch moeten we het bij de 20 weken echo nog maar eens na vragen, garanties geven ze niet.....

Nou dames, tijd om even te relaxen na een bezige dag.

gr iris

16. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

21 apr 2014
    2.083
    295
    83
    Emmeloord
    even een test, of mijn banner ook gelukt is

17. Wintersun

Wintersun Fanatiek lid

14 jan 2014
    2.091
    0
    0
    omgeving Utrecht
    @iris, slapen is hier (overdag) geen probleem. Ik ga tegelijk met mijn kleine man naar bed en ben dan zo weg.

Phet lijkt me trouwens zo bijzonder om zwanger te zijn van een tweeling. Kan me er niets bij voorstellen. En leuk meisjes! Volgens mij is oktober echt een meidenmaand, om me heen hoor ik ook alleen maar over meiden in oktober.
    Wanneer heb jij je 20 weken echo?

@mamavaneva, hoe is het nu? Nog bloedverlies gehad?

Dromen jullie ook zoveel en zo vreemd? Bij mij is het echt niet normaal. Ik heb deze zwangerschap al 5! X gedroomd dat het bijna kerst is :S
    Ook ben ik het besef van mijn dagen helemaal kwijt, zo dacht ik vanmorgen serieus dat het vandaag vrijdag was. Ach het hoort er allemaal bij.

18. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

21 apr 2014
    2.083
    295
    83
    Emmeloord
    @wintersun: ik heb 20 weken echo op 26 mei, ben dan 19.5 weken. Rare weken zo met al die losse vrije dagen tussendoor. Was in het ziekenhuis echt zoeken voor een plekje voor me, vooral omdat deze seo lang gaat duren. Er is 1,5 uur aan tijd gereserveerd, zeg 3 kwartier per kindje.

Fijn dat je even kunt slapen in de middag. Dat kan erg fijn zijn heb ik ervaren.

Over rare dromen:
    Ik heb vooral dromen over dat mijn zusje of schoonzusje zwanger is en dat ik met ze mee moet voor controles ed. Echt bizar haha. Naar een vage rare verloskundige, rare echo's. Het nieuws vertellen...Verzin het maar.

En ik slaap kort tegenwoordig. En dan ben ik nog moe ook, maar na 8.00 uur kan ik niet meer slapen, pas in de middag weer, dan ben ik zo moe.
    Gelukkig ga ik over op halve dagen werken ;)

Maar het meeste last heb ik van m'n geheugen. Ik onthoud niks meer, heel vervelend. Moet alles opschrijven of een timer zetten. Ik kan ter plekker vergeten wat ik ging pakken/ doen, hoe lang het eten op staat ed.
    Normaal weet mijn man zulke dingen niet en nu is het dus omgekeerd.
    Vooral geduld met jezelf, is niet erg, zo denk ik dan maar. ( maar toch irritant)

19. MamaEva86

MamaEva86 Bekend lid

9 apr 2014
    588
    26
    28
    Leiden
    #39 MamaEva86, 14 mei 2014
    Laatst bewerkt: 14 mei 2014
    Haha zo herkenbaar! Ik droom ook zo ontzettend raar, dat mijn zusje en beste vriendin een plan maakten om mij te gaan vermoorden bijvoorbeeld.

Ik ben ook elke dag in de war met welke dag het is!

20. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

21 apr 2014
    2.083
    295
    83
    Emmeloord
    Dames kunnen jullie ook zo van dit weer genieten?
    Morgen moet ik weer werken maar voor nu zit ik heerlijk op het balkon in de zon. Beetje mijmeren over de twee kindjes in mij, hopen dat ze ook van het zonnetje mee genieten

Deel Deze Pagina