Zwangeren omgeving Utrecht onder de 30

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door MamaEva86, 20 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Diien

Diien Actief lid

28 mrt 2014
    124
    15
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Dag meiden..

Ohh eva wat leuk ahaha.. zijn we even ver.. hahaha..

Nou ik heb eigenlijk alleen heel erg last van me rug! hebben jullie dat ook zo erg? het is echt een drama..

En ooh heb soms ook zo last van me hormonen dan weer chaggie.. dan weer huilen.. dan weer blij... heel apart.. ooh en de moeheid? pff drama..

hahaha maar voor de rest... mag nog niet klagen.. Heb de wc pot nog heel niet gezien.. (daar was ik echt bang voor)

oohhh en ik hou nu ook zo van patat.. wel elke dag het liefst.. maar me vriend vind het niet kunnen hahaha.. dus net maar met vriendin een ijsje gaan halen.. :D

2. MamaEva86

MamaEva86 Bekend lid

9 apr 2014
    588
    26
    28
    Leiden
    Jaaa ik ken dat hoor, die stomme hormonen. Ik heb ook erg last van mijn darmen, vandaag 4 keer naar het toilet voor uhm .. ahem ... nou ja onsmakelijke dingen. Ik voelde me niet zo lekker en ging bij mijn vriend op de bank zitten en even klagen, begin ik spontaan te huilen. Was niet eens verdrietig!

Hmm, heb al weer zin in patat na het lezen van jouw bericht ;)

Ik ken een hoop jonge mensen, vooral van mijn studie, en die hebben nog nooit en zwangerschap van dichtbij meegemaakt. Soms krijg je echt de domste opmerkingen naar je hoofd. Zoals: "Oh wacht maar, straks ga je elke dag kotsen!" en "Oh het wordt nog veel zwaarder toch, dat je elke dag moe wordt en zo." en als ik dan mijn dag beschrijf een meisje van 18 die zegt: "Klinkt wel alsof je al bijna gaat bevallen!"

Bijna tweede trimester!!

3. Diien

Diien Actief lid

28 mrt 2014
    124
    15
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    hahaah.. ja ooh ik ken dat..
    Ik kan ook bijna geen tv meer kijken zonder te huilen.. pff bizar hoor..

ja gelukkig gaan we bijna naar volgende trimester hahaha.. toch spannend.. had jij al eerste echo gehad??

4. MamaEva86

MamaEva86 Bekend lid

9 apr 2014
    588
    26
    28
    Leiden
    Ja had vorige week een echo, de kleine was helemaal aan het dansen <3

Vanavond krijgen we weer een echo! Een vriendin van mijn zus doet een opleiding waarbij ze zwangere vrouwen nodig heeft om dus op te oefenen. Dus gratis echo! Gratis weer ons beestje zien :)

5. Wintersun

Wintersun Fanatiek lid

14 jan 2014
    2.091
    0
    0
    omgeving Utrecht
    Morgen alweer twintig weken, wat gaat de tijd toch snel. Zit gewoon alweer op de helft!!

Zometeen even naar de bouwmarkt. Even verfstalen halen voor J zijn nieuwe kamer. En een coaxkabel. En even naar de action voor grondverf en lak voor de kozijnen. We gaan nu toch echt langzaamaan beginnen aan zijn nieuwe kamer. Ik heb ee helemaal zin in.

Ben ik trouwens de enige hier die al mama is? Of zijn er nog meer?

Fijne maandag!

6. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

21 apr 2014
    2.083
    295
    83
    Emmeloord
    Oh leuk MamaEva om een extra echo te krijgen zo.
    Vind het altijd zo bijzonder om te zien hoe een kindje beweegt en ligt ed.

Biien en Eva mensen zeggen gekke dingen hoor. Maar voor iedereen is het anders. Dat weet ik wel. Ik draag er twee en heb de wc pot slecht een keer gezien vanwege slechte vis....
    En moe, tja niet zo raar toch als je 24/7 hard werkt &#128521;
    Lekker een extra dutje doen als dat kan.
    ( nog een uurtje werken en dan thuis ook dutten)

Wintersun; lekker bezig met klussen. Op de helft alweer. Wat gaat dat snel he. Kan niet wachten tot wij ook een kamertje kunnen verven en behangen.

Gr Iris

7. Diien

Diien Actief lid

28 mrt 2014
    124
    15
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    oh wat leuk eva.. dat je zo wat vaker de kleine kan zien.. hihi..

Wintersun ooh wat leuk om lekker te gaan beginnen met de kamertje..
    Ja ik heb nog geen kinderen.. dit word de eerste.. Of je moet ons hondje meerekenen.. die echt super verwend word hier.. hahaha

ik vandaag helaas gevallen met de fiets.. dus ontzettend door me rug gegaan :(

Genieten jullie maar extra van het weer voor mij..

Groetjess

8. Wintersun

Wintersun Fanatiek lid

14 jan 2014
    2.091
    0
    0
    omgeving Utrecht
    Auuwwww,Diien, hoe gaat het nu.
    Eva wat leuk dat jij vaker gratis kan spieken, wil ik ook wel ;)

Ik heb vanmorgen de 20 weken echo gehad, en alles is helemaal in orde met onze meid! Weer een geruststelling!

9. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

21 apr 2014
    2.083
    295
    83
    Emmeloord
    Fijn dat alles goed is wintersun!

Ik mag volgende week maandag weer. Dan ook 20 weken echo.

10. Diien

Diien Actief lid

28 mrt 2014
    124
    15
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    ha wintersun..

gaat gelukkig al iets beter.. maar nog wel erg last van me rug.. dus rustig aan doen..

oh wat fijn dat alles goed is.. is toch fijn om te horen he.. hihi.. ik moet nog zo lang wachten voor weer een echo.. oh oh oh..

11. Wintersun

Wintersun Fanatiek lid

14 jan 2014
    2.091
    0
    0
    omgeving Utrecht
    Ik ben blij dat ik een extra echo krijg voor de ligging van de placenta maar dat duurt nog 12 weken!!!!

Nu willen we rond de 27 weken nog wel een 3d/4d echo laten doen, dus dat is nog 7 weken wachten, maar dat duurt ook nog zo lang.

Hoe gaat het met jullie?

Zolang ik het rustig aan doe gaat het goed en heb ik geen klachten.

12. Diien

Diien Actief lid

28 mrt 2014
    124
    15
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ja hier gaat het wel.. nog last van me rug. Maar voor de rest mag ik niet klagen..

De 20 weken echo heb ik pas 15 juli. Dus moet nog even geduld hebben om de kleine weer te zien :(

13. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

21 apr 2014
    2.083
    295
    83
    Emmeloord
    Hoi dames,
    Ik ben blij dat de werkweek er weer bijna op zit. Morgen nog 3 uurtjes, en dan weer een weekje vrij. Ik merk dat 3 uurtjes werken precies genoeg is.

Heb wel besloten om toch eens langs de huisarts te gaan voor mijn bekken/ heupen/ linker been. Als ik in de ochtend wakker word kan ik bijna niet op m'n been staan. Moet dan echt op gang komen. Ook met liggen zelf, en na zitten is het pijnlijk. Zal wel eens een vorm van bekkenpijn kunnen zijn... Even afwachten wat de dokter er van vind/ zegt.
    Zal wel door de toegenomen druk komen hihi.

En m'n buik voelt zo vol zeg. M'n darmen lijken niks meer te doen :(
    Gebruik al forlax/ macrogol, maar die kan vrees ik niet op tegen hormonen, glutenvrij dieet en dan ook nog eens staal tabletten. Alle tips zoals kiwi, glas lauw water op de lege maag, extra drinken, vezels eten ed willen niet helpen. Nu heb ik wel een mooie dikke buik zo, maar niet van baby's kan ik zeggen.
    Hebben jullie nog ideetjes die ik kan proberen ( vraag morgen ook aan de dokter)?

Verder gaat het wel goed hoor haha. Maar bovenstaande zijn vrees ik mijn 'kwaaltjes'. Niet heel ernstig, aar toch lastig soms.
    Heb het idee dat ik de baby's vaker voel. Of ja, beter gezegd dat er een soms ergens vanbinnen tegen aan duwt waardoor ik even kortademig/ duizelig word, en tegelijk voel ik iets in mijn buik veranderen. En dan na een paar tellen is het weer weg. Heel gek.

Wij hebben een bod op ons appartement! Ben zo blij daarmee. Nu kunnen we ook op zoek naar een groter appartement/ huisje. Een eigen kamertje voor de kindjes (nu maar één slaapkamer) is zo fijn. En ook ruimte om straks alles kwijt te kunnen zonder proppen. Wie weet kunnen we in juli of augustus wel verhuizen :D

Tijd voor de lunch en daarna een dutje;)
    Tijd voor een lunch en een dutje ;)

14. MamaEva86

MamaEva86 Bekend lid

9 apr 2014
    588
    26
    28
    Leiden
    Fijne berichten weer :) behalve dan de kwaaltjes, zoals Iris het noemt.

Ik lig nu al weer op bed, de hele dag. Ik ben ontzettend moe en slap. Ik ben het wel zat hoor.

Gisteren wel een leuke dag gehad, met zusje en mijn vriend naar het zwembad geweest en gegeten bij m'n ouders.
    Vandaag dus op bed beetje online opzoek naar meiden om mee in contact te komen. Ben veel vriendinnen verloren en mijn beste vriendin is op rondreis door Europa dus voel me nogal eenzaam. :/

rare tijden zo

15. Diien

Diien Actief lid

28 mrt 2014
    124
    15
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Oh Eva dat ken ik goed zeg.. Lig ook al hele dag op bed.. geen energie.. bah word er niet goed van.. Morgen weer een dagje proberen te werken van 2 tot 7.. hopelijk lukt dat..

Oh wat fijn dat je huisje verkocht is iris. Wij zijn ook aan het zoeken voor wat groter.. Want hebben ook 1 slaapkamer.. (wij willen nog huren hoor)

16. MamaEva86

MamaEva86 Bekend lid

9 apr 2014
    588
    26
    28
    Leiden
    Goedemorgen! Ik heb vandaag de 12 weken mijlpaal bereikt! (mijn ticker loopt achter?)

Ik las net dat vanaf nu mijn bloeddruk omlaag kan gaan. Dat wist ik niet, ik lees dat nu voor het eerst. Ik hoop echt dat het me zal vallen anders kan ik echt helemaal niks meer!

Veel succes met het zoeken naar een woning Iris. Wij wonen momenteel anti-kraak en moeten eigenlijk ook iets anders, maar dit is zo lekker goedkoop en als we hier blijven zal het ons zo'n 700 euro per maand schelen. Moeilijk allemaal.

Fijne dag vandaag!

17. Diien

Diien Actief lid

28 mrt 2014
    124
    15
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Goedemorgen!!!!

Jaa eva.. de 12 weken mijlpaal!! Ik heb hem ook gehaald..
    blijft bijzonder he..

hopelijk worden nu de kwaaltjes ook minder..
    zou wel fijn he. word de moeheid nu wel zat.. overdag super moe.. en dan slaap je toch even . en dan snachts niet slapen.. en wij wonen boven basisschool dus 8uur half 9 hoor je hier alleen nog maar kinderen.. hahah.

fijne dag allemaal!!

18. Wintersun

Wintersun Fanatiek lid

14 jan 2014
    2.091
    0
    0
    omgeving Utrecht
    Meiden zonder energie, het word beter, echt! De eerste 16 weken kon ik niets, en nu heb ik energie teveel.

Gefeliciteerd met jullie mijlpijl. Op naar de twintig weken!

19. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

21 apr 2014
    2.083
    295
    83
    Emmeloord
    Dames gefeliciteerd met het passeren van de 12 weken :)
    Die heb je er dan toch mooi al op zitten. Met de moeheid en de bloeddruk komt het vast goed.
    ( hoewel ik nu ook moe ben, maar ja ik heb er twee, begin nu lekker te groeien, en ga gewoon middags slapen)
    Op naar de 20 weken, weer een mijlpaal om naar uit te kijken!

Ik heb me aangemeld voor een cursus bij mamz, een korte van 4 keer. Gewoon voor de 'leuk'. Vanavond maar naar yoga. Beetje bewegen is toch goed voor het bekken en de rug ;)

20. Diien

Diien Actief lid

28 mrt 2014
    124
    15
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Bedankt meiden. Ik hoop zo dat ik me beter ga voelen.. ben alleen maar moe.. en saggie. Me vriend kan echt niks goed doen. Best zielig eigenlijk.. hahah.

Ik ga vanaf volgende week weer zwemmen.. Ja ik twijfel of ik een mama cursus wil gaan doen.. moeilijk!

Deel Deze Pagina