Zwangeren omgeving Utrecht onder de 30

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door MamaEva86, 20 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aster14

Aster14 Fanatiek lid

9 mei 2012
    1.689
    8
    38
    Docent
    Midden van het land
    Wel fijn dat je dan goed in de gaten gehouden wordt. Moet toch een geruststelling zijn.

Ik was ervan overtuigd dat ik een knul in mijn buik had! Was best even een omschakeling toen het een meisje bleek te zijn, hoor! Maar ik ben blij met alles..

2. Diien

Diien Actief lid

28 mrt 2014
    124
    15
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hahaha. Ja ik denk dat het voor ons ook echt wennen zal zijn.. Vanaf het moment dat we het over kinderen kregen hadden we het over jongens.. hahaha. Namen van jongens vind ik ook moeilijker dan meisjes namen. Haha.. Zo gister wel ff kraamzorg aangevraagd. Daar kan je blijkbaar niet vroeg genoeg mee beginnen.. Hoe gaat het met jullie nu dames? Nog ergens last van?

3. Wintersun

Wintersun Fanatiek lid

14 jan 2014
    2.091
    0
    0
    omgeving Utrecht
    Van mijn voeten aaauuuuuwwwww. Komt door gister.
    Kan er amper op staan.
    Gister wel een top dag gehad in de efteling ondanks het slechte weer. We kwamen doorweekt thuis.
    Verder gaat alles goed.

4. Aster14

Aster14 Fanatiek lid

9 mei 2012
    1.689
    8
    38
    Docent
    Midden van het land
    Welke kraamzorg hebben jullie gekozen? Er was voor mij destijds zoveel keuze, dat ik uiteindelijk maar gewoon degene heb gekozen die gevestigd was in Utrecht. Het is dus KraamInzicht geworden.
    En bij welke verloskundige zitten jullie?

@Wintersun: Fijn dat de Efteling leuk was! Vandaag een rustig dagje gepland?

Hier alles goed! Last van m'n hormonen, haha! Gisteren PS. I love you gekeken en heeeeeel hard zitten huilen. Tegen mijn man gezegd dat ik niet wil dat hij doodgaat. Of dat ik doodga. Of dat we allebei doodgaan! Toen ik heel hard moest huilen, omdat ik ineens bedacht dat ons meisje ook nog dood zou kunnen gaan, was het hek van de dam. Man en ik hebben dus even lekker toegegeven aan de tranen en samen zitten janken, haha!
    Probleem was alleen dat hij wel kon ophouden en ik niet meer. Voelde me zo'n doos! Om de minuut zat ik weer opnieuw te snikken.

5. Diien

Diien Actief lid

28 mrt 2014
    124
    15
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hahaha ja last van je voeten als je naar de efteling gaat is het logisch he hahaha..

Wij hebben gekozen voor zinkraamzorg die had het zieken huis aanbevolen. Dus daar maar gelijk ingeschreven.

Ooh hormonen hahaha. Ik kijk laatste tijd zo weinig mogelijk tv.. bah bah vreselijk.

Maar ja nu we het er toch over hebben. Hebben jullie er al over nagedacht kwa voogd?

6. Wintersun

Wintersun Fanatiek lid

14 jan 2014
    2.091
    0
    0
    omgeving Utrecht
    Wij hebben weer zin kraamzorg. Vorige keer ook goed bevallen.
    Qua voogd, we hebben (nog) niet laten vastzetten, maar mocht er onverhoopt iets gebeuren met ons beide dan gaan de kids naar mijn ouders.

Gelukkig heb ik niet zoveel last van mijn hormonen (vind ik zelf, ml zal er vast anders over denken) ik ben wat sneller geïrriteerd maar niet overdreven emo. Juist minder heb ik het idee.

@aster, vandaag een heerlijk rustig dagje. Heb net twee uur geslapen en de kleine man slaapt nog steeds.

7. Aster14

Aster14 Fanatiek lid

9 mei 2012
    1.689
    8
    38
    Docent
    Midden van het land
    Voogd hebben wij ook nog niet over nagedacht.. Misschien maar eens gaan doen. Vind dat lastiger dan al het andere!

Goed dat je rustig aan gedaan hebt, Wintersun! Volgens mij is zwanger zijn van een tweede echt zwaarder, omdat de zorg voor je eerste kindje doorgaat.

8. Wintersun

Wintersun Fanatiek lid

14 jan 2014
    2.091
    0
    0
    omgeving Utrecht
    Het is af en toe idd pittig. Maar ik moet wel zeggen dat J heel makkelijk is voor een bijna 2 jarige en hij zichzelf heel goed kan vermaken. Maar ik merk nu wel dat met hem de trap oplopen/aflopen behoorlijk zwaar is en ik daarna echt buiten adem ben. Probeer het tillen dan ook zoveel mogelijk te vermijden.

9. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

21 apr 2014
    2.083
    295
    83
    Emmeloord
    Hallo allemaal,
    Wat gezellig zo het forum. Duurde even voor ik bij gelezen was haha.

@Wintersun: Fijn dat je een leuke dag hebt gehad in de efteling. Het is een heel leuk park. Heb je alles kunnen doen wat je wilde daar? En ach dan nu een dagje rust... Is toch ook niet erg met die regen ;)

@Aster:Ach die hormonen. Als de sluizen eenmaal open zijn... Slim gedaan, een doos zakdoekjes, en lekker huilen hoor. Inderdaad niet leuk om na te denken over zulke stel dat situaties, maar eigenlijk best nuttig. Hier ook maar eens doen.

@Diien: Gelukkig sta je onder controle. Ik welk ziekenhuis loop jij? Ik vind het toch knap wat er tegenwoordig allemaal kan hoor. Sta er iedere keer van te kijken. Hoop wel voor jou dat je soepel door je zwangerschap heen gaat! Nou even afwachten of je gevoel gelijk heeft. Zou leuk zijn een jochie hoor. Ach jongens, meisjes, beide hebben zo z'n charme.

@mamaEva: Hoe is het met jou?

Ik heb me in geschreven bij kraamzorg de Waarden. En kom naast het wkz ook 1x in de maand nog even bij de verloskundige ( Lekbrug). Gewoon voor de gezelligheid en stel dat ik toch kraambed thuis door kan brengen dan kennen we elkaar in elk geval. Leuk team, en vanuit m'n werk kan ik ook zeggen prettige samenwerking.

Langzaam krijg ik zin om te shoppen. Haha niet dat ik langer dan twee uurtjes kan lopen maar toch. Ik heb zo'n zin om kleertjes te kopen en alle andere spulletjes die er nodig gaan zijn. Maar ik moet me nog even in houden. Want ik kan het nergens kwijt. Vandaag wel even de stad in geweest, voor mijzelf. Merk dat ik toch andere bh's nodig heb (alweer), want beugels irriteren vreselijk. En toen moest ik toch even bij prenatal kijken hihi. Kom ik terug met een jurk en een vestje. En toch heel even staan dromen bij het rek met babykleertjes, maatje 44, 50. Oohh wat een schattige en leuke dingen hangen er bij. Heb me echt moeten in houden. Nog een maandje en dan hoop ik los te kunnen gaan met m'n moeder samen. Dan hoop ik dat er toch duidelijkheid is over waar we gaan wonen, en per wanneer.

Oh en dat over tv kijken, dat herken ik ook wel. Ik kijk alleen dingen waarvan ik weet dat het goed afloopt haha. Geen geweld, enge dingen, zielige dingen. Ik vind het afschuwelijk soms wat er op tv is. Dat ding staat nu vaak uit.

Verder valt het hier wel mee met de hormonen gelukkig. Hoewel ik wel van de week te horen heb gekregen dat ik een korter lontje heb. Maar die bal heb ik terug gelegd bij manlief.... Hij is ook niet de scherpste op dit moment door alle drukte. En dan vond hij het raar dat ik wat ongeduldig een vraag stelde (voor de 3de keer).
    Maar een beetje gelijk heeft hij wel hoor ;) Ik heb niet meer het engelen geduld. Ach als dat het is dan doe ik het er voor.

Zo dat is weer een flink stuk tekst geworden. Wel weer een beetje bij hoop ik.

Liefs Iris

10. MamaEva86

MamaEva86 Bekend lid

9 apr 2014
    588
    26
    28
    Leiden
    Hey hoi dames! Sorry ik was even niet zo actief hier. Heb even snel alles gelezen, zal dat morgen eens uitgebreid doen en lekker op jullie reageren. Nu dus even snel update! ;)

Kraamzorg. Pfoe! Moet ik ook nog regelen, maar ja. Ik weet niet of ik dan hier woon of niet. Aangezien ik antikraak woon is dat nogal onzeker. Maar ik ga wel de wolf vastgoed beheer mailen en hopelijk weten we dan meer. Hier blijven wonen zou ideaal zijn want dan betalen we maar 130 euro huur (excl).

De Efteling! Ik ben pas ook geweest. Nou ja, ik zeg pas ... na wat rekenen kwam ik er achter dat ons beestje op de dag dat we naar de Efteling gingen waarschijnlijk is verwekt! Hahaha! <3
    Wat fijn dat het ondanks de regen en zere voeten leuk was! Ik heb toen ook erg genoten.

Ik was gister naar Elburg want daar woont mijn Oma en zij is 90 geworden! Ik ben zo trots op haar. En ze ziet er geen dag ouder uit dan 70. Ze is nog vitaal en kwiek. Ze heeft natuurlijk wel pijnen, in de knieen en zo. Veel klachten wel. Maar ze kletst nog lekker en mailt met de kinderen en kleinkinderen op de ipad. We kwamen er gister achter dat mijn baby haar 13e kleinkind wordt! Ohjee ;)

Vandaag mijn mama 57 geworden, dat viert ze zaterdag. Morgen etentje met schoonfamilie in Leiden. Zouden sloepje varen, maar met dit weer ... we zien het wel.

Maar goed, waarom vertel ik dit allemaal? Oh ja!
    Ik heb weer energie! Of in ieder geval, iets meer. Ik kan nu een hele dag op stap en dingen doen. Ben dan wel in de avond op en moet de volgende dag extra slapen. Maar toch, het gaat al een stuk beter.
    Wel heb ik elke dag hoofdpijn.

Ok! Slaap lekker straks :)

11. Aster14

Aster14 Fanatiek lid

9 mei 2012
    1.689
    8
    38
    Docent
    Midden van het land
    @Iris: de zin om te shoppen begrijp ik wel! Ik mag alleen echt niet meer! Nu echt teveel positiekleding in de kast hangen en we hebben gisteren alle babykleertjes maar eens gesorteerd. We schrokken van de hoeveelheid! Die kleine heeft meer kleren dan ik! Meteen maar even onderstaande foto naar beide aanstaande oma's gestuurd. Zij kopen zich ook helemaal gek namelijk..

@MamaEva: Ik zag in het buikentopic een foto van je buik voorbij komen! Mooi!!! Je begint het al goed te zien bij je!

Ik zit bij Geboortes enzo (verloskundige). Zoooo blij mee! Echt een jonge praktijk met enorm leuke verloskundigen! Bij de volgende gaan we er weer heen.

Hier een rustig en lang weekend! Man is vandaag bij een voetbaltoernooi, dus ik mag lekker een dagje niksen. Heerlijk! Even niets doen.. Morgen gaan we de autostoel ophalen en lekker zwemmen. Verder dit weekend nog wat etentjes staan. En.. Zaterdag wordt de eerste muur roze! Best spannend!

Bijgevoegde bestanden:

12. Wintersun

Wintersun Fanatiek lid

14 jan 2014
    2.091
    0
    0
    omgeving Utrecht
    Ik was heel enthousiast bezig met het afhalen van het behang (wat een rot kus) en hallo lage bloeddruk. Nu maar ff slapen

13. Diien

Diien Actief lid

28 mrt 2014
    124
    15
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Wauw wat al een boel kleren! Jarloers mijn handen jeuken maar helaas nog even geduld hebben..

Ik loop zelf in het antonius ziekenhuis nieuwegein! Bij gynaecoloog en cardioloog en bevalt me prima! !

Heerlijk zo'n soort weekend dagje er tussen vinden jullie ook niet!? Ff lkkr rustig aan doen vandaag ..

14. Wintersun

Wintersun Fanatiek lid

14 jan 2014
    2.091
    0
    0
    omgeving Utrecht
    Diien , jij bent werkelijk de eerste die ik hoor die positief is over het Antonius Nieuwegein. Heb er alleen maar heel negatieve verhalen over gehoord.
    Ik ga zelf bevallen in het hofpoort ziekenhuis in Woerden.
    Was al helemaal happy dat er in leidsche rijn een zh was gekomen, maar daar hebben ze dus geen kraam/gynaecologie afdeling. Dus maar weer in Woerden, is me de vorige keer heel goed bevallen.

Vandaag eigenlijk weer teveel gedaan, de was van de hele week weggewerkt, bedden verschoond, plankjes in de grondverf gezet en een hele drukke dreumes om me heen gehad, man man. Wat was hij vervelend vandaag, kon hem af en toe echt wat.
    Gelukkig ligt hij nu te slapen.

Morgen komen vrienden helpen met klussen en gaan we s avonds bbq-en.
    Het is wel heel leuk want ik ken haar uit het augustus 2012 mama groepje en we hebben dus beide een zoontje van de zelfde leeftijd.
    Gelukkig kunnen onze mannen het ook met elkaar vinden (beide feyenoorders dus dat zit goed)

Jullie nog plannen dit weekend?

Fijne avond en fijn weekend!

15. Diien

Diien Actief lid

28 mrt 2014
    124
    15
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ooh echt? Ja ik heb echt een thuis gevoel in antonius bedoel wel nieuwegein he.. maar is misschien ook anders voor mij! Omdat ik er wel vaker heb gelegen. En ik sommige zusters in de tram tegen kom. En mij dan gewoon nog kennen dat is wel fijn.. vind ik zelf persoonlijk hoor je ligt er al niet graag. Maar als ze je dan wel de tijd voor je nemen. Ja dat vind ik fijn..

Zo jij heb het zeker wel heel druk.. en dan kom ik weer. Ik heb pijn scoliose in me rug. Oftewel ik sta scheef. En heb best veel pijn.. Dus loop nu bij therapeut.. haha heb ik weer.. merk wel dat ik wat meer energie krijg dus dat is fijn.. lijkt me echt zwaar om nog een klein hummeltje erbij te hebben lopen zeg!

Fijn weekend dames!!

16. Wintersun

Wintersun Fanatiek lid

14 jan 2014
    2.091
    0
    0
    omgeving Utrecht
    Ja ik heb het ook over nieuwegein.
    En ja ik kan niet stilzitten hihi. Zal over twee weken wel op mijn donder krijgen bij de vk dat ik teveel doe.
    En ja, het is pittig dat kleine manneke, maar ook heel leum hoor. Meestal is hij heel lief, maar soms heeft hij er een dag tussen zitten als vandaag en dan ben ik blij als hij op bed ligt

Balen van je rug zeg.

17. Diien

Diien Actief lid

28 mrt 2014
    124
    15
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ooh wat raar. Hoor zelf ook nooit slechte verhalen van antonius..
    Doe maar rustig aan! &#128518;

18. Vosje84

Vosje84 Actief lid

28 mrt 2011
    415
    0
    16
    Hi allemaal,
    Ik ben 30 en woon in de omgeving van Utrecht. Mag ik ook mee kletsen of ben ik toch net iets te oud? ;)

19. Wintersun

Wintersun Fanatiek lid

14 jan 2014
    2.091
    0
    0
    omgeving Utrecht
    Wat mij betreft ben je welkom hoor vosje, we schelen maar een jaar ;)

20. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

21 apr 2014
    2.083
    295
    83
    Emmeloord
    Hoi Vosje, welkom!
    Hoe ver ben je?
    Is het je tweede?
    Gezellig dat je mee komt kletsen

Gr iris