Wanneer heb je je geslachtsbepaling dien? Heb je een gevoel wat het is. Bij J had ik heel sterk het gevoel dat het een jochie zou zijn en deze zwangerschap dat het een meid zou zijn, beide keren gelijk! Heb net de blije doos opgehaald bij de prenatal, en ik moet zeggen, de inhoud valt me niets tegen. Kleine man ligt op bed en ik hang op de bank. Best wel lekker ff niets doen.
O spannend Diien, wanneer mag je voor echo? Wat is jou/ jullie vermoeden? Fijn dat het met je rug weer beter gaat. Lekker he wintersun, even niks doen. Ik heb me vanmorgen fijn afgemeld voor werk. Die twee uurtjes en dan nog reizen was toch beetje pittiger dan ik had kunnen denken. Ik ben zo moe! Maar niet kunnen slapen....Zo irritant. Gelukkig is m'n manager vol begrip. En ik bel morgen weer met haar of ik wat op kantoor kan werken nog een paar weekjes. Dan korte dagen en waarschijnlijk dan ook om de dag. Moet toch eerder stoppen/ aangepast werk doen dan ik had gehoopt. Maar goed zo is ook niet leuk. Beter dat ik nog even op kantoor wat kan doen en me nuttig kan maken dat thuis vervelen tot we een huis hebben en kunnen verhuizen. Dan is er genoeg te doen ( maar niet veel voor mij behalve delegeren hihi)
Dag wintersun en aster. We hebben allebei het gevoel dat het een jochie word.. we hebben hem op 24 juni.. helemaal blij! Ooh de blije doos heb ik nog niet wel.. we de doos van baby dump moet zeggen dat die ook heel leuk is.. hahaha. Oh iris wat balen zeg dat je nu zo moe bent en niet kan slapen.. fijn dat werk goed reageerd is toch belangrijk dat ze ook meedenken zeg maar anders zit je daar weer mee in je maag . Fijne avond dames!!
Dag meiden! Hoe gaat het met jullie? Wij vandaag afspraak gehad met de gynaecoloog.. voor controle en het kindje was nu al eigenwijs. De dokter kon het hartje niet vinden met de doppler. Dus dan maar via de echo. Ligt die nog heel laag (vandaar het vele plassen) hartje gehoord en gezien ooh wat een mooi gevoel he. Hihi. . Alles was goed gelukkig behalve dat ik een lage bloeddruk heb.. had gezien dat jullie dat ook hebben..? Wat doen jullie er aan? Groetjes
Hai diien, fijn dat alles goed was bij de gyn. Ik heb een bloeddruk die ineens heel laag word en daarna richting hoog gaat. Als ik voel dat hij weer naar beneden duikt dan moet ik gaan liggen en wat zouts nemen. Helaas ben ik er ook al een paar keer door flauwgevallen. Er is weinig aan te doen helaas. Voor de baby kan het overigens heen kwaad hoor. Schijnt voor de baby zelfs goed te zijn.
@Wintersun: Blije doos! Die pampers zijn fijn, he?! @Iris: Slim van je, meis! Even rustig aan doen is echt belangrijker.. Voel je je vandaag wat beter? @Diien: Oh, 24 juni duurt nog veel te lang, hahaha! Ik ben benieuwd of jullie vermoeden uitkomt! Hier had ik het fout en manlief het goed! Die zei al vanaf de terugplaatsing dat het een meisje zou zijn! Bloeddruk herken ik helaas ook. Ook al twee keer flauwgevallen. Wat Winter zegt inderdaad.. Even gaan liggen en wat zouts eten. Opkikker bouillon werkt bij mij super! Hier enorm veel last van hooikoorts. Laat de regen maar komen! En morgen een afspraak bij de kinderopvang! Even spieken! Zo benieuwd! Iemand nog iets van MamaEva vernomen?
Hoi Dames, @Aster: Spannend he kinderopvang regelen. Gaan jullie voor kdv of go? Wij hebben ons ingeschreven bij een go, en nou maar hopen dat die eind van het jaar plek heeft voor 2 baby's. Ik lees net je berichtje over hooikoorts, en het regent Nou maar hopen dat het genoeg regent voor je. @Diien: ja lage bloeddruk is vervelend. Ik heb er gelukkig weinig last van, maar misschien dat ik het 'gewend' ben omdat die van mij altijd al wat laag is. Alleen als ik lang sta of stil in een houding zit dan kan het wel eens erger worden. Dus voor mij helpt het om houdingen en bewegen af te wisselen. Maar vervelend is het wel om je zo duizelig en naar te voelen. Leuk dat je even met de echo naar je kindje hebt kunnen kijken/ horen. @ Wintersun, MamaEva en Vosje: Hoe is het met jullie. Lukt werken/ studeren een beetje? Ik ga donderdag naar kantoor, er is werk voor me gevonden. Ik ben heel benieuwd wat ik kan gaan doen de komende weken. Ik wil proberen om 3x3 uurtjes te werken en dan om de dag.En ik hoop dat ik dat nog vol kan houden tot eind juli, maar ik merk wel dat ik maar beter geen termijnen meer kan roepen. Maar goed, eerst donderdag nog even afwachten wat er precies te doen is. Na even rekenen hoef ik opzicht per week nog maar 8 uurtjes te werken ( 70% ziek). Ineens lijkt het heel zwaar te worden voor mij lichaam. Waar ik de afgelopen weken nog van alles kon doen en me goed voelde heb ik nu last van m'n rug/ heupen en bandenpijn ( morgen naar de fysio). En stel dat ik het in me hoofd haal om iets te doen wat eigenlijk net te zwaar is dan voel ik dat gelijk. Word nu dus echt aanpassen geloof ik. En daar moet ik wel even aan wennen, meer dan ik dacht, het ging allemaal ook zo makkelijk afgelopen weken. Ook kan m'n buik uit het niets ineens hard worden, soms helemaal ( harde buik), soms maar aan een kant. Als of m'n buik reageert op een van de baby's die eens besluit te gaan draaien. Voelt ook heel gek. Oh en misschien herkent iemand van jullie het, maar m'n r borst doet pijn. Echt de onderkant. Dacht dat de boel werd afgekneld. Heb al een grote bh gekocht zowel qua cup als omvang, maar nog... En dat slechte slapen houd nu al de hele week aan, pfff. Zo raar, ben je zo moe en dan toch niet kunnen slapen. Ik ga zo proberen een dutje te doen ( afgelopen 2 dagen niet kunnen doen helaas). Misschien helpt dat. Dames met grotere buiken, hoe liggen jullie lekker op je zij?? En last but not least: vanmiddag en vrijdag gaan we huisjes bekijken Spannend....Hopelijk kunnen we t weekend een besluit nemen. Zou wel prettig zijn hihi. Nou dat was weer een heel verhaal. Wens jullie een fijne dag! Gr Iris
Werken? Dat kon ik al niet meer vanaf het begin van mijn zwangerschap door extreme misselijkheid en flauwvallen, zit dus thuis en kan na mijn bevalling op zoek naar een nieuwe baan want mijn contract is niet verlengd Verder gaat het wisselend. Gister emotioneel een heel slechte dag. Kon het allemaal ff niet meer handelen, het zwanger zijn, geen energie hebben en dan ook nog een eigenwijze dreumes die niet luistert. Met mijn moeder besproken en zij gaat na haar vakantie weer op de dinsdagen oppassen zodat ik een dagje voor mij zelf heb. As dinsdag gaat hij al een half dagje. Nou moet ik eerlijk zijn en doe ik ook te veel hoor, loop me zelf wel wat voorbij. Vandaag heb ik een echte niets doe dag. Om 11 uur zijn J en ik gaan slapen en om 14.30 uur werden we wakker. We zullen het nodig hebben gehad. Morgen en overmorgen komt een vriendinnetje helpen met behangen, hopelijk lukt het ons om het voor het weekend af te krijgen, dan is dag ook weer een zorg minder. Zaterdag gaan we een dagje naar mijn ouders op de camping in Friesland. Het zwembadje voor mijn zoon (en voor me zelf) gaat mee en s avonds bbqen. Maandagmiddag gaan we naar vrienden, ff afscheid nemen voor ook zij op vakantie gaan, weer met bbq Tips slapen met grote buik, die van mij gaat ook in de weg liggen. Wat ik zelf heel fijn vind slapen is om wanneer ik op mijn zij lig (en voornamelijk linker zij) is om mijn been wat boven ligt op een voedingskussen te leggen, en mijn buik ook op het voedingskussen. Verder geen tips.
Heyy! Sorry dat ik zo inactief ben geweest de laatste tijd. Nogal veel gebeurd en lekker druk geweest. Veel op pad, naar Balkbrug (ouders) en Leiden (schoonouders), dagjes op stap etc. Vandaag naar Zwolle want gister is mijn moeder met spoed opgenomen in het ziekenhuis. Vandaag gaan ze onderzoeken wat er nou precies aan de hand is en ik maak me best veel zorgen. Dinsdag naar de VK geweest en voor het eerst het hartje horen kloppen! <3 Ik wil toch ook geslachtsbepaling doen! Spannend he? Ik heb zo sterk het gevoel dat het een jongen word. Nu snel aankleden want huurbaas komt zo en daarna naar Zwolle. Dus dit was even een korte update van mij!
Je bent lekker bezig Eva. Snap dat je je zorgen maakt om je moeder, hopelijk valt het allemaal mee en mag ze snel weer naar huis. Beterschap en sterkte. Waar laat je de geslachtsbepaling doen? En ik ben benieuwd of je gevoel klopt. Hier klopte het bij beide
Zo... dat was een extra controle bij de vk. Bloeddruk was 130/90, band gevoel om mijn borst, misselijk en hoofdpijn. Urinecheck gehad bij de vk, die is in orde Zwangerschapstechnisch is alles in orde en ik hen waarschijnlijk een griepje of ik maak me te druk.
Oh oh Eva dat word nog wat.. allebei zelfde datum uitgerekend en dan misschien ook nog allebei een jochie? Hihi. Wanneer ga je echo laten doen? Wintersun heel veel sterkte.. even rustig aan doen? Even over je werk? Waarom contract niet verlengd? Toch niet omdat je zwanger bent? Want dat mag niet he! Ik vandaag weer een dagje gewerkt en morgen ook! Ging goed.. wel nu ontzettend moe! Maar wel ff lekker!
Ik trek mij denk ik even terug van het forum. Ik heb vandaag te horen gekregen dat mijn moeder darmkanker heeft en dat het er niet goed uit ziet. Ze zegt zelf dat ze denkt dat het einde in zicht is. Ze heeft het al over begrafenis en laatste reis maken deze zomer. Ben even helemaal leeg.
Oh MamaEva... Heel veel sterkte.... Wij zitten in een vergelijkbaar proces, mijn schoonmoeder word nu behandeld voor buikvlies kanker (en eierstokken/ baarmoeder).... Erg heftig. Wens jullie heel veel sterkte in dit moeilijke en dubbele proces. Gr Iris
Eva heel veel sterkte. Wat een verschrikkelijk bericht. Iris jij ook heel veel sterkte. Ik weet er helaas alles van. Mij sm heeft ook de strijd van kanker door gemaakt tijdens mijn zwangerschap. Helaas heeft ze, twee weken voor de geboorte, het gevecht verloren en nooit haar kleinzoon leren kennen. Breng zoveel mogelijk tijd met ze door meiden, het is zo dubbel allemaal. Mochten jullie je hart willen luchten, mijn pb staat open.
Hoi Wintersun, gaat weer beter met je? Toch naar hoor die klachten. En goed dat je op controle bent geweest. Helaas hebben we mijn schoonmoeder sinds feb niet meer gezien. Ze wil mij en haar zoon ( mijn man) niet in de buurt hebben vanwege de chemo. Hoewel mijn man prima zou mogen komen van de arts wil ze het niet hebben. Dat vind ik jammer en soms wel moeilijk.Maar ik vind ook dat ik dat moet respecteren. De berichten die we ontvangen zijn wel positief. Ze lijkt goed op de behandeling te reageren en word over 3 weken geopereerd. Daarna weer een periode chemo. Blijf spannend maar het lijkt er wel op dat het niet een verloren zaak is. Maar moeilijk is het wel ja.... @ hier: Ik ben vanmorgen eindelijk eens naar het mamacafe geweest. Ik vond het heerlijk. Lekker buiten op het terras kopje thee drinken. Beetje kletsen met andere mama's. En een heerlijke korte nek en schoudermassage gehad. We zaten er heerlijk zo in het park. Had er nog wel uren kunnen zitten. Maar ja er moet toch ook thuis nog wat gebeuren Ik hoop zeker vaker te gaan als ik weer eens op vrijdag vrij ben. Ik ben er wel van opgeknapt in de frisse lucht en de ontspanning. Even niet denken aan alle andere dingen. Fijn weekend allemaal!
Zojuist een hele fles rose leeggedronken Hij was heerlijk!! En dat voor alcoholvrije wijn. Gaat niet zo goed hier. Ik heb echt even niks positiefs te melden ladies
Hoeft ook niet eva, jij hebt wel wat andera aan je hoofd. Als je je hart wilt luchten, schroom je niet. Ik heb een heerlijk weekend achter de rug. Het behang zit er op in de kinderkamer dus dat is een hele zorg minder. Voel me ook weer beter gelukkig, maar ik moet het wel rustig aan doen, en zeker met dit weer. Zaterdag naar mijn ouders op de camping in friesland geweest. Was heel gezellig maar wel de laatste keer deze zwangerschap dat ik zo'n afstand heb gereden, ik trek het niet meer. Gister uitgeslapen en s middags naar vrienden om te barbecuen. Was heel gezellig. Alleen onze jongens (allemaal even oud) waren niet in hun hummetje en J heeft s avonds overgegeven. Vandaag voelde hij zich gelukkig weer goed. Wij hebben het rustig aan gedaan vandaag. Morgen heeft ml nog vrij. We moeten even naar de stort om een tv weg te brengen en verder helemaal niets. S middags komt mijn moeder J ophalen zodat ik ff tijd voor me zelf heb. Morgen ook alweer 23 weken. Tijd gaat snel
Ah Eva. Dat is toch logisch! En als je alles even kwijt wilt gewoon doen.!! Daar is een forum voor.. Wintersun fijn dat het weer wat beter gaat zeg! En lekker bezig zijn zie ik al . Geniet van je middag! Heerlijk even tijd voor jezelf! Heb je nodig.. Zaterdagavond hadden we een barbecue bij ons thuis met vrienden was weer heel gezellig. Maar merk wel dat ik nog snel moe ben.. Zondag even me schoonmams weg gebracht naar een vriend en toen weer barbecue oeeee ik houd er van.. maar was toch echt te warm super misselijk dus toen maar op bed gaan liggen bah bah. Gister rustig dagje gehad en vandaag even paar uurtjes gewerkt en ff naar de kapper geweest.. heerlijk zo'n dagje.. Nu lekker naar huis. En hopen dat het wat minder benauwd word.