Rekenhulp NOD. Ik kom er niet uit!

Discussion in 'Zwanger worden' started by Anisa, Jun 17, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Anisa

Anisa Lid

Apr 25, 2011
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is weer eens zover, de stressvolle dagen voor NOD zijn begonnen en ik weet niet wanneer mijn NOD nou is, misschien komen jullie eruit??

6 en 7 juni beiden dagen positieve ovulatietest

tel ik nou vanaf 6 en dan 14 dagen erbij, dan zou maandag 20 juni mijn nod zijn, tel ik vanaf 7 dan dinsdag 21 maar het zou toch ook zo kunnen zijn dat mijn daadwerkelijke ovulatie pas 8 juni heeft plaatsgevonden de test geeft immers aan dat binnen 24-36 uur het eitje zal springen.
    Als ik vanaf 8 juni reken dan zou mijn NOD dus pas woensdag zijn...nogal een verschil dus..

Ik heb vandaag al getest en negatief, maar het zou dus nog te vroeg kunnen zijn...

Hoe berekenen jullie je NOD na positieve ovulatietesten op twee dagen???

2. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

Mar 18, 2011
    4,859
    1
    0
    Ga uit van 8 juni, dan zit je iig veilig. Dus dan zou je op 22 juni je NOD hebben en kunnen testen :)

3. Anisa

Anisa Lid

Apr 25, 2011
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Andrea bedankt voor je reactie. Dat is inderdaad wel het slimst om maar van 8 juni uit te gaan...ben alleen zo ongeduldig!! ( maar goed daar lijken alle aanstaande mama's last van te hebben rond deze periode ;))

Op zn vroegst zondag maar weer een testje wagen dan!

4. Anisa

Anisa Lid

Apr 25, 2011
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nog Van harte!! Ik zie in je banner dat jij ook net goed nieuws hebt gehad!! Wanneer heb je getest?

5. Panter

Panter VIP lid

Mar 14, 2011
    13,710
    4,559
    113
    21 juni is je nod.
    Je eisprong is 24-36 uur ná de eerste positieve ovutest, dus je moet rekenen vanaf de dag ná de eerste positieve test

6. Anisa

Anisa Lid

Apr 25, 2011
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi panter, je rekent dus vanaf de eerste ovulatietest, thnx!

7. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

Mar 18, 2011
    4,859
    1
    0
    Ik herken het hoor en ik zou waarschijnlijk idd ook zondag al testen. En dan maandag nog eens. En dinsdag weer. Want met of zonder test; je bent er toch wel mee bezig. Wees alleen niet meteen teleurgesteld als het zondag niet positief is, dan gewoon uitkijken naar maandag of dinsdag :)

8. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

Mar 18, 2011
    4,859
    1
    0
    Dank je wel :)
    Ik had de laatste paar keer een vreemde cyclus, dus ik wist ook niet meer wanneer m'n NOD nu zou zijn. Ik ging maar gewoon uit van mijn gemiddelde cyclus van 28 dagen en heb dus op basis daarvan afgelopen dinsdag getest, en die was positief zoals je aan mijn banner kan zien :D
    Maar ik heb het vermoeden dat mijn NOD stiekem al eerder was en ik dus een korte cyclus had (want mijn test dinsdag was knalpositief, dus veel hCG), ik weet alleen ook niet helemaal zeker wanneer mijn eisprong was.

Veel succes met wachten tot je kan testen en ik zal voor je duimen :)

Share This Page