Zwangerschap #2, wanneer weer fysio?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Fleetwood, 26 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fleetwood

Fleetwood Bekend lid

24 okt 2013
    752
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik twijfel nog namelijk. Bij mijn dochter begon de bekkenpijn (ik had last van overbelaste spieren, geen bekkeninstabiliteit) op te spelen rond week 20.

Het is sindsdien een gevoelige plek gebleven, na de bevalling heb ik geen pijn meer gehad maar na zwaar schoonmaken of tillen merkte ik het wel dat het wat week is gebleven. Nu ben ik 12 weken en ik merk dat het weer gevoeliger begint te worden, al doet het nog geen pijn.

In beweging blijven werkt het beste momenteel, al moet ik geen zware klussen aanpakken. Onlangs heb ik ons poetshok geheel opgeruimd en de dag erna had ik meer last van mijn bekken/onderrug.

Dus, de kans dat de bekkenpijn weer gaat opspelen gaat dus waarschijnlijk weer aanwezig zijn.

Ik probeer nu al de spieren te ontlasten door met mijn benen wijd te zitten en ik neem het voedingskussen ook al weer mee in bed.

Ervaringsdeskundigen, wat denken jullie? Preventieve afspraak bij de fysio maken of nog even wachten?

2. schoentje24

schoentje24 Bekend lid

6 aug 2013
    869
    1
    18
    Wat vervelend voor je. Ik zou gewoon een afspraak maken bij je fysio en hem/haar dan laten beoordelen of het nu al nodig is om fysio te doen.

3. Jeszjuh

Jeszjuh Fanatiek lid

22 jun 2013
    1.253
    13
    38
    14 weken en nu alweer fysio :/

4. Patruusje

Patruusje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.282
    0
    0
    Noord holland
    Ik ben bij m'n vorige zws gestart met fysio vanaf 18 weken, deze keer had ik eigenlijk gelijk alweer last dus ik zou zeggen maak een afspraak. Zij kunnen je misschien oefeningen/tips geven waardoor je het langer volhoud zonder fysio.

5. littledtje

26 feb 2015
    76
    0
    6
    Vrouw
    #5 littledtje, 26 aug 2015
    Laatst bewerkt: 26 aug 2015
    Bij ons in Buurt wordt zwangerfit gegeven, zwangeren "gymgroepje" door bekkenfysiotherapeut, je raad al gericht op bekkenstabiliteit .
    Niet alleen voor klachten maar ook preventief, soms zijn er ook patiënten van de praktijk maar ik bijvoorbeeld geen.bekkenklachten.
    Misschien kan.je zoiets doen???

6. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Bij eerste pijnklachten met 18 wkn, bij fysio met 24 wkn.

Bij tweede pijnklachten vanaf 10 wkn, naar fysio gegaan met 14 wkn. Wilde vooral tips hebben hoe te tillen e.d. met betrekking tot de oudste, omdat dit niet te vermijden was ;)... Helaas is overbelasting moeilijk te vermijden als je zorg voor een kleine hebt. Heb dan ook in 2e zwangerschap meeste pijn gehad.

Als je nu klachten hebt, zou ik zeker gaan. Ik zie dat je eerste kindje nog behoorlijk jong is, dus je hebt nog wel even te gaan en zult je rug/bekken veel (verkeerd) moeten belasten.

7. M89

M89 Bekend lid

12 jan 2013
    683
    20
    18
    Bij de eerste liep ik vanaf 20 weken bij de bekkenfysio, bij de tweede al vanaf 9 weken. Met een peuter van bijna 2 is het hier erg lastig om niet teveel te belasten merk ik.

Zou zeker een afspraak maken wellicht kan de fysio je goede tips geven om de klachten zoveel mogelijk te beperken deze zwangerschap.

8. Fortunae

Fortunae Fanatiek lid

6 jul 2014
    1.263
    119
    63
    Hier gelijk gebeld na de positieve test. Met 8 weken gegaan en na 3 bezoeken gestopt. Alles ter preventie. Vorige keer met 18 weken flinke klachten. Nu ruim 26 weken en nog maar minimaal last.
    Ik ga voor voorkomen is beter dan genezen.

Deel Deze Pagina