Zwangerschap 2de kinderwens blijft uit..

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door proudmommysj88, 20 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. proudmommysj88

    5 okt 2017
    28
    3
    3
    Vrouw
    Hoi allemaal!

    Mijn man en ik hebben een dochter van 3,5 jaar. Ik heb een makkelijke zwangerschap en bevalling gehad.
    Wij hebben nog een kinderwens en zijn hier nu zeker 1,5 jaar mee bezig. In januari 2017 ben ik gestopt met mijn anticonceptie.
    In de zomer van 2017 gestart met ovulatietesten maar tot op heden helaas nog niet zwanger.
    Twee weken geleden langs de huisarts geweest en begin december een afspraak bij de gynaecoloog.

    Heeft hier iemand ervaring met onderzoeken en resultaten nav een tweede zwangerschap die uit blijft?

    X
     
  2. Dalysa

    Dalysa Fanatiek lid

    29 nov 2014
    1.365
    571
    113
    Hoi @proudmommysj88
    Wij hebben ook een kinderwens voor een 2de die tot nu toe onvervuld is. Bij ons ging het mis met de eerste bbz en hebben wij daarna een aantal jaar geen zwangerschap meer wilde lukken. Dit jaar drie keer zwanger waarvan de laatste weer een bbz en nu dus ivf. Wij zijn nu bijna 4 jaar bezig.
     
  3. Lentezon18

    Lentezon18 Niet meer actief

    Nog niet zo lang als jullie maar begin het hier nu ook wel moeilijk te vinden, ronde 9 nu.

    Heb zelf in gedachten om na 12 rondes naar de huisarts te gaan dus daar kan ik je nog niet mee helpen. Maar fijn dat je naar de gynaecoloog mag, ben benieuwd wat ze gaan doen. Sterkte en succes alvast
     
    proudmommysj88 vindt dit leuk.
  4. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.289
    7.850
    113
    Gelderland
    Hier een 3e zwangerschap die uitblijft.
    Het is al een kado’tje dat we toch zijn gaan proberen want eigenlijk had mijn man geen wens meer. Ik grap wel eens voor de gein dat hij vast iets zaaddodends slikt :p

    Hier dus de eerste stappen al genomen. Ik heb een echo gehad omdat ik tussendoor veel bruinverlies heb en hele heftige eisprongen en menstruaties. Op dit beeld was te zien dat ik een vleesboom heb en littekenweefsel van de keizersnedes.
    Volgende week krijg ik een tweede gesprek met een gyn van de fertiliteitsafdeling. Ik heb totaal geen idee wat ik hiervan kan verwachten. Ik vind het mega spannend.
     
  5. proudmommysj88

    5 okt 2017
    28
    3
    3
    Vrouw
    Zeker spannend @Luna86!
    Ik probeer elke keer te zoeken waar het nou aan kan liggen dat het nog niet is gelukt maar ik ben er zelf nog niet achter. Dat is ook een reden waarom ik het elke keer uitstelde om naar de huisarts te gaan.
    Ik ben 30 jaar oud, heb een regelmatige cyclus en eisprong (volgens de ovulatietesten), ik rook niet, eet gevarieerd. Dus het zal vast aan mijn man liggen :p.
    Nog een paar dagen en naar de gynaecoloog. Vind het best spannend!
     
  6. proudmommysj88

    5 okt 2017
    28
    3
    3
    Vrouw
    Jeetje @Dalysa! Ik heb nooit een miskraam oid hoeven meemaken maar kan mij voorstellen hoe heftig dit moet zijn.
    Heel veel succes met jullie ivf traject!
     
  7. Dalysa

    Dalysa Fanatiek lid

    29 nov 2014
    1.365
    571
    113
    Dankjewel! Lief van je. Tot nu toe gaat het traject nog goed en lijkt het erop dat we zwanger zijn! Nu hopen op een mooie eerste echo en een plakkertje!
     
  8. Arlo

    Arlo Actief lid

    29 nov 2018
    330
    324
    63
    Vrouw
    Hoi! Bij ons blijft de zwangerschap voor een tweede ook uit. Ik ben na bijna een jaar proberen naar de huisarts geweest omdat ik amper ongesteld werd (in dat jaar drie keer ongesteld geweest). Ik ben toen doorverwezen naar de gyn en daar startte het fertiliteitstraject. Eigenlijk negeren ze dan een beetje het feit dat het al eens spontaan gelukt is, wij moesten iig gewoon alle tests doen. Dat was in ons ziekenhuis protocol, omdat de eerste gewoon een toevalstreffer kan zijn geweest. Inmiddels is bij mij PCOS vastgesteld en zitten wij nu in de eerste ronde met Clomid. Aankomend weekend verwacht ik mijn ovulatie dus spannende dagen ;)

    Succes allemaal! Hopelijk is het snel raak!
     
  9. 78Sandra

    78Sandra Fanatiek lid

    16 feb 2013
    2.167
    363
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hier wil het ook allemaal nog niet zo lukken voor een 2e kindje......onze zoon is geboren in de zomer van 2014. Van hem ben ik op natuurlijke wijze zwanger geworden, voorafgegaan door twee miskramen. Ik was 36 toen hij geboren werd.

    December 2015 gestopt met de pil, 2 miskramen, eerste een leeg veuchtzakje en daarna een miskraam op 10 weken, ontdekt bij de termijnecho op 11 weken....januari 2018 gestart met ivf, en nu in de wachtweken van alweer de 4e poging helaas. 1e poging was een biochemische zwangerschap. Ik mag zondag testen, maar mijn gevoel zegt dat het weer niet gelukt is....maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit dus fingers crossed.
     
  10. proudmommysj88

    5 okt 2017
    28
    3
    3
    Vrouw

    Jeeeeej! wat fijn, gefeliciteerd!!
     
  11. proudmommysj88

    5 okt 2017
    28
    3
    3
    Vrouw
    Ik ben inmiddels bij de gynaecoloog geweest en ik heb hier een nieuw topic over geopend. Bij het inwendig onderzoek blijk ik een uterus bicornis (twee baarmoeders) te hebben. Op zich niet een directe aanleiding waarom ik nog niet zwanger heb kunnen raken van een tweede. Het is al ons al eens eerder gelukt ;).
    Vandaag heeft mijn man zijn zaad ingeleverd en volgende week volgt de uitslag.
     
  12. Dalysa

    Dalysa Fanatiek lid

    29 nov 2014
    1.365
    571
    113
    Wat bijzonder! Ik duim dat jullie snel zwanger mogen raken ♡
     
    proudmommysj88 vindt dit leuk.
  13. proudmommysj88

    5 okt 2017
    28
    3
    3
    Vrouw
    Jeetje, al een heel traject achter de rug. Het kan ook zomaar zijn dat de eerste zwangerschap bij ons een lucky shot is geweest. Maar ik wacht volgende de uitslag maar uit en dan kijken hoe we verder gaan.
     
  14. Mila27

    Mila27 Fanatiek lid

    20 jul 2017
    3.153
    2.346
    113
    Vrouw
    Hier was ik van mijn zoontje meteen zwanger. Nr. 2 wilde maar niet lukken en ook bij mij is pcos ontdekt. 2e ronde ziekenhuis was het raak! :) In totaal 15 rondes..
     
    proudmommysj88 vindt dit leuk.
  15. proudmommysj88

    5 okt 2017
    28
    3
    3
    Vrouw
    Wat goed! Gefeliciteerd!
    Wij zitten nu in ronde 18.. Ik hoop natuurlijk dat het nog spontaan gebeurd en anders met hulp van het zkh :)
     
  16. proudmommysj88

    5 okt 2017
    28
    3
    3
    Vrouw
    Hoe was je gesprek?

    Wij hebben volgende week ons tweede gesprek. Dan krijgen wij de uitslag van mijn man en gaan we kijken hoe verder.
     
  17. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.289
    7.850
    113
    Gelderland
    Wat lief dat je het vraagt @proudmommysj88
    Het gesprek was heel positief. De arts noemde het dikke pech dat het ons nog niet gelukt was en ze had geen directe reden na aanleiding van de vorige echo waarom het nog niet gelukt was. Ik heb meteen bloed mogen prikken en de uitlag gaan we 10 Jan bespreken. Ook gaan we dan een hsg plannen. 5-7 dagen na ei mag ik progesteron prikken, meteen actie dus!

    Ikzelf denk dat het hormonaal is dus dat dit uit de onderzoeken gaat komen maar ik heb er vaker naast gezeten dus wacht eerst alles af.

    Jullie mogen volgende week al, spannend. Heel veel succes!
     
    proudmommysj88 vindt dit leuk.
  18. 78Sandra

    78Sandra Fanatiek lid

    16 feb 2013
    2.167
    363
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik heb dus positief getest, de wonderen zijn de wereld dus toch nog niet helemaal uit.....as maandag een vroege echo ook ivm de eerdere miskramen...hopelijk een mooi echobeeld, fingers crossed.

    Ik ben benieuwd naar je uitslagen.
     
    zonnetje2015 vindt dit leuk.
  19. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Hier ook een positieve test
     

    Bijgevoegde bestanden:

    78Sandra en Lentezon18 vinden dit leuk.
  20. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Hoe was je echo?
     

Deel Deze Pagina