Zwangerschap 30 weken en baby te klein

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door mol81, 11 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mol81

    mol81 Niet meer actief

    Hallo,

    Mijn schoonzusje is 30 weken zwanger. De verloskundige vermoedde dat de baby te klein is. Na een uitgebreide echo blijkt dit idd zo te zijn. Baby is nu 1340 gram. Mijn schoonzusje en broer worden naar de gyn gestuurd voor verder onderzoek.
    Uit de echo bleek wel dat alle organen etc. goed aangelegd waren.
    Schoonzusje is van Indonesische afkomst en zelf ook klein. Mijn broer is wel Nederlands en gewoon qua lengte.

    Hoe kan het dat de baby te klein is en wat doen ze er in het ziekenhuis aan? Als ik Google lees ik walgverhalen vandaar dat ik het hier vraag.

    Groet,

    Een bezorgde zus
     
  2. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

    geen zorgen, dat de baby klein is heeft zeker te maken met de genen, je schoonzus is zelf ook niet groot. Het is wel van belang om in de gaten te houden of ie vanaf nu wel door blijft groeien. Er kan iets aan de hand zijn met de placenta maar die kans is klein. Ze wordt vanaf nu goed in de gaten gehouden, met echo's en onderzoeken. Misschien wordt rust geadviseerd. In dat geval kun je haar helpen door wat taken over te nemen, boodschappen/koken/huishouden oid.

    Mirjam
     
  3. mol81

    mol81 Niet meer actief

    Dank je wel! Ik maakte me ongerust. Maar idd, ze blijft onder controle in het ziekenhuis. Je hebt me gerustgesteld.
     

Deel Deze Pagina