zwangerschap en cyste

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Mandytjuh, 11 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mandytjuh

Mandytjuh Fanatiek lid

4 jul 2006
    1.864
    0
    0
    Hostess Felicitas, Jonge Gezinnen
    Nijmegen
    hoi hoi

ik heb eens een vraagje
    na de bevalling van Danio heb ik een spiraal laten plaatsen, maar aangezien ik bleef vloeien en flink pijn had tijdens het vrijen werd ik doorverwezen aar mijn Gyne die heeft hem er accuut uitgehaald want mijn baarmoedermond was flink geiriteerd en ik had een cyste van 7,4 cm dus moest aan de pil 1e maand niks mogen doen daarna 1 maand verpicht moeten vrijen kijken of de pijn terug kwam nou in dec moest ik terug komen als die cyste er nog zat zou die verweiderd worden en ook als mijn bmm nog geiriteerd was zou daar ook een ingreep voor staan dat alles icm een gekantelde baarmoeder of zoiets...
    nou gelukkig was alles verdwenen zelfs die cyste...

nu ben ik dus door de pil heen zwanger geworden en heb vandaag mijn eerste echo gehad alles was goed zei ze ( 7,3 week ), maar melde wel dat de cyste er weer zat.
    ze heeft het nog niet gemeten want ze wilde kijken of hij er nog zat als ik op 8 april terug kom voor de echo

nu vertelde ze me als hij groter dan 5 cm is dat ik weer doorgestuurd word naar de Gyne ( op deze echo die ik vandaag had was hij groter dan het vruchtzakje met alles erop en eraan...)
    wat gebeurd er nou als dat ding groeit? heeft dit negatieve gevolgen voor de zwangerschap?
    betekend dat icm met mijn gekantelde bm dat ik na mijn bevalling geopereerd moet worden?
    wil me nog niet echt storten op de verhalen die je op medische pag. leest vandaar ik het maar eerst hier vraag

alvast bedankt
    groetjes mandy

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi mandy,

je ziet vaak dat een cyste onder invloed van de zwangerschapshormonen kleiner word of verdwijnt. Het is geheel afhankelijk van de plek van de cyste of deze consequenties heeft voor de zwangerscahp of bevalling daarom is het verstandig om als de cyste inderdaad groter word om te overleggen met de gynaecoloog wat het plan van aanpak is. Maar je er geen zorgen vaak verdwijnt het.

Groetjes imke

Deel Deze Pagina