Zwangerschap aankondigen met kerst (aan familie)

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door MerryGoRound, 12 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MerryGoRound

    MerryGoRound Actief lid

    23 sep 2021
    161
    228
    43
    Hallo allemaal,

    Wij vinden het een leuk idee om de zwangerschap aangekondigden met kerst. Ik heb een vrij groot gezin (2 broers, 2 zussen en 2 schoonzussen + oma en oom) en die zien we dan allemaal en mijn man wil dan ook de dag daarvoor zijn gezin vertellen.

    voor mijn ouders (eerste kleinkind) hebben we bedacht om een koffertje te vullen met een rompertje, speentje, flesje etc en dan ‘eerste hulp bij oppassen’ oid op het koffertje maken. Mijn broers en zussen zijn er als het goed is dan ook bij en het lijkt me leuk om ook iets kleins te geven, heeft iemand een idee? Of alleen mijn ouders iets geven?

    voor mijn schoonouders weet ik echt niets. Omdat het kerst is lijkt het me wel leuk om ze iets te geven. Zij hebben al kleinkinderen dus als er iets met opa en oma is zullen ze denken dat het van hun andere kleinkinderen komt. Mijn schoonzus en zwager + 2 kinderen zijn er ook bij.

    heel lang verhaal, sorry! Maar weet je iets leuks? Laat het me alsjeblieft weten :)
     
  2. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Wij hadden een stervormige doos van de hema met een foto van de positieve test. Wij hadden op 1 november de positieve test en diezelfde dag aan onze naaste fam bekendgemaakt dmv die dozen. 3FC51904-67D8-473F-BB03-BBE9FD151CD7.jpeg 03C2C6EB-3C45-4A49-B826-CDE06F74BEC4.jpeg
     
    Cobon, Sado en MerryGoRound vinden dit leuk.
  3. IkbenSanne

    23 okt 2021
    68
    54
    18
    Vrouw
    Ik lees even mee. Ik twijfel nog om het aan mijn ouders en broertje te vertellen, ik zou dan pas 6 weken zijn en bij m'n schoonouders vertellen we het sowieso pas na 12 weken. Maar aan de andere kant wil ik ook niet dat ze erachter komen door wat ik wel en niet eet en drink ofzo.

    Als we het gaan vertellen denk ik dat ik m'n vader een voorleesboekje ga geven wat hij ons vroeger altijd voorlas of een opa en oma voorleesboekje ofzo.
     
    AliceinW en MerryGoRound vinden dit leuk.
  4. MerryGoRound

    MerryGoRound Actief lid

    23 sep 2021
    161
    228
    43
    Oh heel leuk!
     
    Lisa280887 vindt dit leuk.
  5. Achterkantvandemaan

    31 dec 2020
    7.254
    7.209
    113
    Kerstballen met foto van echo!
     
    MerryGoRound vindt dit leuk.
  6. AliceinW

    AliceinW Niet meer actief

    Ik ga het ook met de kerst mits mijn echo de 23e goed is vertellen. Heb alvast een sinterklaas achtig gedicht gemaakt. Ik heb zoveel symptomen dat het anders ook vanzelf opvalt Dus ik volg even mee voor extra inspiratie. Het blijft verder daarna wel nog binnen de familie.
     
    MerryGoRound vindt dit leuk.
  7. MerryGoRound

    MerryGoRound Actief lid

    23 sep 2021
    161
    228
    43
    Ik snap het. Ik ben dan ook pas 6/7 weken maar anders zouden ze het sowieso merken omdat ik wel van een wijntje en een sigaret hou :oops: Dan heb ik liever dat we het zelf vertellen. En ik weet dat ik de steun van mijn ouders wil hebben mocht het misgaan.
     
    AliceinW vindt dit leuk.
  8. MerryGoRound

    MerryGoRound Actief lid

    23 sep 2021
    161
    228
    43
    Helaas nog geen echo dan :(
     
  9. IkbenSanne

    23 okt 2021
    68
    54
    18
    Vrouw
    Kerstballen met roze en blauwe muisjes
     
    MAF126 en MerryGoRound vinden dit leuk.
  10. LizMe

    LizMe Fanatiek lid

    7 aug 2016
    3.109
    2.000
    113
    Hier heb ik het mijn ouders ook heel vroeg verteld met het idee mocht het misgaan wil ik dat verdriet kunnen delen. Schoonouders ook veel later pas.

    Ik heb gelukskoekjes gemaakt voor bij de koffie met twee spreuken erin:
    Het is nog pril en klein maar wij weten dat jullie er ook heel blij mee zullen zijn
    en in de andere
    Je kan me nog niet horen of zien maar wil jij in mei mijn opa/oma worden misschien?

    Dit hebben we stiekem opgenomen en is echt geweldig om terug te zien :)
     
    MAF126, IkbenSanne en MerryGoRound vinden dit leuk.
  11. MerryGoRound

    MerryGoRound Actief lid

    23 sep 2021
    161
    228
    43
    Oh heel leuk! Ik wil het ook opnemen denk ik, mijn moeder wil zo graag oma worden :p
     
  12. Mamaroosje

    Mamaroosje Actief lid

    31 mei 2020
    235
    321
    63
    Vrouw
    Wij zijn ook met best een grote familie. M’n ouders weten het al, de rest willen we met kerst vertellen. We gaan met z’n allen eten, als ‘voorafje’ wil ik soesjes dopen in de chocolade en blauwe/roze muisjes. Dan mag m’n oudste ermee rond gaan. Als hij dat wil :D
    Verder wil ik de dag voor kerst een leuke foto maken met de kinderen, en voor degenen die er niet zijn in de familieapp zetten.
     
    MAF126, IkbenSanne en MerryGoRound vinden dit leuk.
  13. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Mijn zus gaf ons een babytje met: ik ben er nu al bij maar je kan mij nog niet zien, zie ik jou op X april misschien?


    (Kwartje viel niet, ze had een baby op dat moment hahaha dus wij allemaal heel onnozel: we zien je wel hoor lieverd :roflmao:)
     
    IkbenSanne en MerryGoRound vinden dit leuk.
  14. Leraje

    Leraje Fanatiek lid

    19 apr 2013
    4.961
    2.790
    113
    Ik had een foto van de echo en een paar babysokjes in een klein doosje gestopt en aan mijn ouders gegeven. Duidelijk genoeg ;)
     
    MerryGoRound vindt dit leuk.
  15. Snananas

    Snananas Actief lid

    20 nov 2015
    327
    380
    63
    Ik heb ook gekeken naar ideeën voor de aankondiging rond de kerst. Wij hebben echter besloten geen kerst te vieren dit jaar en delen het nieuws misschien pas na de geslachtsecho (die waarschijnlijk nu niet door zal gaan).

    Ideeën die we hadden;
    Transparante kerstbal met echofoto erin of met iets anders baby gerelateerds vullen, kerstkaart met aankondiging maken en deze persoonlijk overhandigen.

    Verder dan dit zijn we nooit gekomen. Mijn moeder is op de hoogte, omdat middelste het móest meedelen tijdens het videobellen, hihi!
     
    MerryGoRound vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina