Zwangerschap afbreken ivm NonHodgkinlymfoon

Discussie in 'Miskraam' gestart door Kwebbeltje2, 26 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Does81

Does81 Bekend lid

26 mrt 2012
    813
    13
    18
    Coupeuse
    Engeland
    Goh...hier val je toch gewoon stil van allemaal...

Heel veel sterkte de komende tijd!

2. mol

mol Fanatiek lid

14 feb 2013
    1.860
    0
    36
    Vrouw
    verpleegster(nu op ziekteverlof)
    belgie
    zijn ze er zeker van dat je onvruchtbaar zal zijn ?tegen mij hebben ze gezegd dat ik hoogstwaarschijnlijk onvruchtbaar zou zijn na de zware chemokuren maar ik ben(wel na enkele miskramen)toch zwanger gebleven.ik hoop zo voor jou dat je dat ook mag meemaken maar voor nu wens ik je vooral veel rust en de liefde van familie en vrienden.dikke knuffel

3. Bloembie

Bloembie Bekend lid

12 sep 2011
    621
    0
    16
    Jeetje meid, wat ontzettend heftig! Ik heb er gewoonweg geen worden voor! Wil jullie heel veel sterkte en kracht toewensen!

4. Zwangnie

Zwangnie Bekend lid

25 jul 2013
    731
    0
    0
    Lieve griet,

Heel veel sterkte!

5. hippydepippy

hippydepippy Fanatiek lid

23 apr 2013
    2.331
    3
    38
    Achterhoek
    Jeetje wat een verhaal, krijg er kippenvel van! Zo snel als alles gaat ook, je hebt ook geeneens tijd om het te laten bezinken... Heel veel sterkte in deze (dubbel) zware tijd.

6. Kwebbeltje2

20 jan 2014
    25
    0
    0
    verpleegkundige
    in het Westen van NL
    Hoi Meiden,
    Tussenstandje 4.

Na de moeilijke beslissing om mijn zwangerschap af te breken i.v.m Lymfklier Kanker zal ik zeer waarschijnlijk niet vruchtbaar meer zijn , maar dat is dus nog niet 100% zeker, maar ik moest mij daar ter degen wel rekening mee houden.
    Verder lijkt de koorts te dalen nu 38,9 maar nog steeds hoog.
    Verder zijn ze dus gestart met de 1e chemo kuur ( Mopp / ABV kuur. een sterke kuur om de kwaadaardige cellen af te breken, maar aangezien het dus toch een extreem ernstige vorm betreft ben ik nu nog dood ziek , er is veel vocht achter de longen verwijderd en mijn bloeddruk blijft hoog 180 / 120 dus een bovendruk van 180 veel te hoog en een onderdruk van 120 ook veel te hoog moet +- 75 / 80 zijn dus dit zijn ook gevaarlijke waarden. Verder is er een verhoging van het hersenvocht wat ze hebben afgenomen , dat geeft de zelfde situatie als een hersenvlies ontsteking dus ook gevaarlijk al met al dus nog steeds een nare situatie.
    Ook de mentale situatie wordt nu steeds moeilijker , nadat ik dus heb besloten om mijn zwangerschap te beeindigen .
    Ik probeer mijn situatie wel weer te melden als ik daar toe in staat ben.

Lieve groetjes, vanuit mijn ziekenhuis bedje.

Kwebbeltje.

7. Renske89

Renske89 Lid

23 jan 2014
    87
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik wil je héél veel sterkte wensen in deze ontzettend moeilijke tijd. Ik hoop dat je veel steun en kracht van je partner mag ondervinden om hier samen uit te komen!! Heel veel beterschap en pas goed op jezelf!!

8. bloempjeroos

bloempjeroos Actief lid

29 okt 2012
    277
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje, wat een enorm heftig verhaal! Te krijgen horen dat je kanker hebt dat is al niet te bevatten, als daar dan ook nog eens bij komt dat je je zwangerschap moet beeïndigen.. wow.. Ik kan me voorstellen dat je hele wereld in stort.
    Volgens mij krijg je wel goede begeleiding via het ziekenhuis waar je bent. Goed over je gevoelens blijven praten hoor!
    Ik Wens jou en je gezin alle sterkte, probeer je vast te houden aan de positieve dingen al lijkt het nu misschien allemaal precies het tegenovergestelde:(

9. marjol

marjol Fanatiek lid

14 nov 2009
    1.881
    3
    36
    Gelderland
    Heel veel sterkte. Wat een verschrikkelijk nieuws en wat een verschrikkelijke beslissing om je kindje te moeten laten gaan.

Is er nog een mogelijkheid dat ze je eicellen invriezen voor de toekomst? Of is het daar nu te laat voor?

10. Kwebbeltje2

20 jan 2014
    25
    0
    0
    verpleegkundige
    in het Westen van NL
    Hoi Meiden,

Tussenstandje 5.

Ik heb van morgen totaal Lymfklier onderzoek gehad , en daar uit bleek dat niet alleen de lymfklieren in de oksels en liezen waren aan gedaan door de Lymfklier Kanker maar ook de lymfeklieren van de darmen , longen en mijn bekken dus helaas is ook de lymfklier Kanker behoorlijk in mijn lichaam gaan nestelen.
    Maar lichtpuntje is , dat de chemo therapie is ingezet, misschien zijn er meer dan 4 chemo kuren nodig , maar dat moet blijken uit de bloeduitslagen & uit de uitslag van het beenmerg.

Ik probeer jullie wel weer van nieuws te voorzien als ik mij daar nog sterk genoeg voor voel, want ik begin mij nu al door de chemo behoorlijk ziek te voelen en ook erg moe.

Lieve groetjes vanuit mijn ziekenhuis bedje.

Kwebbeltje

11. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Wat een vreselijk heftig verhaal! Ik wil je heel veel kracht toewensen en hoop echt dat je hier van zult genezen. Heel veel sterkte en kracht toegewenst :(

12. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Heel veel sterkte met alles wat komen gaat!

13. kimmiikim

kimmiikim Fanatiek lid

26 jan 2011
    1.609
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sprakeloos...

Sterkte voor jou en je gezin gewenst!

14. cakeje34

cakeje34 Actief lid

7 nov 2012
    237
    0
    0
    ik zit je verhaal hier vol ongeloof te lezen, wat is deze wereld oneerlijk! bah
    ik weet niet heel goed wat ik moet zeggen maar ik wil je heel heel veel sterkte wensen in deze ontzettend zware en nare tijd, ook voor je man, voor hem is het ook heftig natuurlijk :x
    ik blijf je volgen en aan je denken...

15. Mama Larissa

Mama Larissa Fanatiek lid

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Mama zijn en 3 dagen per week werken
    Noord-Holland
    Onbegrijpelijk

Oneerlijk

Geen woorden voor

Ik wens je heel veel sterkte, kracht en liefde toe van iedereen die je bijstaat in deze vreselijke tijd!!!

16. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Pfff wat afschuwelijk.. Heel veel sterkte meis, zo oneerlijk.. :(

17. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Zijn alle scans, bloedonderzoeken, beenmerg en punctie van het longvocht en hersenvocht in 1-2 dagen gedaan, inclusief alle uitslagen? Want dat gaat dan allemaal wel heel erg snel!

Ik heb gelezen dat het bij Non-Hodgkin soms juist een poos duurt voordat alle onderzoeken gedaan zijn, omdat er zoveel verschillende soorten lymfeklierkanker zijn. Ze moeten eerst het juiste type weten, wat gemiddeld twee-drie weken aan onderzoeken duurt, omdat het niet zo aan de hand van een punctie of scan te bepalen valt. En dat ze pas daarna de juiste soort chemo kunnen geven. Als ik jouw verhaal zo lees, is dat allemaal binnen twee dagen gegaan. Dus dan zetten ze er wel vaart achter!

Van de chemo hoef je niet persé onvruchtbaar te worden. Vaak speelt mee hoe oud je bent als je de chemo krijgt. Ben je jong en zit je ruim voor de overgang, dan komt je vruchtbaarheid vaak wel weer terug. Ben je rond de 40 of ouder, dan kom je vaak wel in de overgang na chemokuren. Je lichaam loopt dan blijvende schade op en weet zich op dat vlak vaak niet weer te herstellen. Het is dus echt afwachten. Maar je moet er inderdaad wel rekening mee houden dat je onvruchtbaar kan worden.

(Ik kreeg ruim vier jaar geleden de diagnose borstkanker en heb toen ook operaties, chemo en bestraling gehad).

Sterkte daar, zet 'em op!

18. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Echt vreselijk....
    Ik wil je heel veel sterkte wensen!

19. sab1988

sab1988 Niet meer actief

Heel veel sterkte, wat verschrikkelijk..
    Wens je heel veel kracht toe

20. daphnev85

daphnev85 Niet meer actief

Wow, dat is wel allemaal heel veel om te verwerken in 2 dagen! Kanker geconstateerd, uitgebreide onderzoeken en diagnose in 2 dagen en een zwangerschap moeten afbreken. In welk ziekenhuis ben je opgenomen? Mijn vriendin heeft namelijk dezelfde ziekte, onderzoeken zijn al weken aan de gang... Misschien kan ze wel terecht in het zelfde ziekenhuis als jij, als het nou eenmaal allemaal sneller kan.

Ik wil je veel sterkte toewensen in deze moeilijke periode. Hopelijk kan je veel steun vinden bij je man en je zoontje.

Deel Deze Pagina