Zwangerschap afbreken ivm NonHodgkinlymfoon

Discussie in 'Miskraam' gestart door Kwebbeltje2, 26 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. leetje

leetje Actief lid

31 jan 2008
    374
    0
    16
    en ze heeft ondertussen dus ook een abortus gehad? En dit allemaal in een paar dagen? Ik hoop voor Kwebbeltje dat het allemaal verzonnen is want dat gun je een mens niet allemaal door te moeten maken. Ik snap de reacties van degene die zelf met kanker te maken hebben gehad heel goed, want die worden boos op het feit dat iemand anders misschien iets bedenkt om alleen maar aandacht te trekken terwijl dat er niet te spotten valt met deze (of andere) ziektes.

2. Jane1981

Jane1981 VIP lid

21 sep 2008
    7.451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    Waarom ts dit doet geen idee maar het kan echt niet.
    Uitslag van onderzoek 1 de biopt duurt al minimaal 1 week.
    Dan alle vervolgonderzoeken en start behandeling is minimaal 2 a 3 weken.
    Dus het kan gewoon niet in 3 dgn echt onmogelijk.

Ik ben een zeer dierbare verloren aan nhl dus dit kwetst mij behoorlijk dat iemand hierover liegt.

3. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Ik wens TS alleen sterkte dat kost mij geen energie..
    Jij komt met allemaal argumenten (die waarschijnlijk waar zijn) en dat kost toch meer energie en tijd?!

Ik bedoel dit allemaal niet verkeerd naar jullie,want Mss hebben jullie wel gelijk..
    Maar ik denk nog steeds "stel dat het wel waar is,lijkt me toch verschrikkelijk!?"
    En ook ik twijfelde in de begin post,maar ik zeg daar verder niks over.
    Ik heb kanker ook zelf van heel dichtbij meegemaakt...verschrikkelijk is het!

4. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Betty Barclay Ik ben geen arts. Ik heb zelf eerst vijf jaar in het medische circuit gezeten om zwanger te worden. Dus op dat vlak heel veel meegemaakt. Ruim vier jaar geleden kreeg ik de diagnose borstkanker, waarbij we ook heel veel meegemaakt hebben. Ontzettend veel scans en onderzoeken gehad, operaties, chemokuren en bestraling. Het kwam twee keer terug in mijn oksel, dus op drie verschillende momenten helemaal opnieuw door de molen gehaald.

Ik ben iemand die graag wil weten hoe alles in elkaar zit, waarom voor welk onderzoek gekozen wordt, wat het doel is, wat de richtlijnen en behandelingen zijn. Ik zoek zelf een hoop uit, vraag uitleg aan artsen, heb veel contact met lotgenoten. Niet alleen wat borstkanker betreft, maar ook lotgenoten met andere soorten kanker. In de familie-en kennissenkring een aantal dat met deze verschrikkelijke ziekte te maken heeft. Ik wil zelf de controle in handen houden wat mijn eigen lichaam en behandelingen betreft. Daarom wil ik graag weten hoe het zit. Tevens redeneer ik vanuit mijn eigen ervaringen. En dan kan ik alleen maar tot de conclusie komen dat het verhaal niet klopt.

5. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Heftig Jippie,fijn dat je genezen bent!!

6. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    BabyAngel Stel dat het allemaal waar is, dan is het inderdaad verschrikkelijk. Vandaar dat ik zo lang gewacht hebt met het posten van mijn twijfels. Want stel dat je er naast zit en iemand kwetst? :( Mijn gevoel zei bij haar openingspost al dat het niet klopte. Ik heb eerst geprobeerd om zoveel mogelijk informatie te krijgen om zo na te gaan of het wel of niet waar kon zijn. En mijn gevoel werd alleen maar sterker.

Het kost mij inderdaad meer energie om alles na te gaan en te posten dan iemand die alleen even een berichtje post om sterkte te komen wensen. Ik weet echter dat er ook mensen zijn die intens meeleven, die zelf te maken hebben gehad met kanker in hun directe omgeving, die weten hoe het is om in zo'n nachtmerrie te belanden. Sommigen zijn dag en nacht met zo'n iemand bezig, volgen alle updates, weten precies wanneer onderzoeken en uitslagen komen, proberen iemand op alle mogelijke manieren te steunen, ze slapen er niet van. Het is enorm kwetsend en respectloos als je er vervolgens achterkomt dat alles verzonnen was. Hoe langer het duurt, hoe erger je besodemieterd bent. Voor die mensen post ik mijn twijfels, zodat je zelf kunt beslissen of je er wel of niet in meegaat.

7. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    BabyAngel Bedankt, lief van je! Ik mag me helaas nog niet genezen noemen. Het laatste recidief was ruim 1,5 jaar geleden. Vooral de eerste 1,5-2 jaar na het ontdekken van een tumor zit je in de ergste gevarenzone. Bij elk recidief gaat de teller op 0. Bij borstkanker is het zo dat je jaren na de diagnose nog steeds uitzaaiingen kunt krijgen, het kan zelfs wel 10 jaar duren. Krijg je elders uitzaaiingen, dan ben je ongeneeslijk ziek. De toekomst blijft de komende jaren onzeker en eng. Ik hoop dat het niet opnieuw terugkomt en dat ik nu beter ben, maar zeker weten doe je het nooit.

Maar goed... het topic gaat niet over mij. En zoals ik al schreef: Mijn post was niet bedoeld om zelf aandacht te krijgen. Maar wel lief dat jullie op me reageren!

8. Patruusje

Patruusje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.282
    0
    0
    Noord holland
    Ook ik had helaas een beetje een vreemd idee bij de post van TS, ik hoop voor haar dat het inderdaad niet waar is omdat je dat niemand gund (alhoewel het dan natuurlijk een heel ander iets is waarom je dit soort dingen dan zal posten).

9. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Kwebbeltje2 Ik zie dat je nu online bent. Kun je misschien het een en ander ophelderen?
    Ik hoop oprecht dat er niks met je aan de hand is!

10. Wilma1987

Wilma1987 Lid

11 jan 2014
    33
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik dacht meteen toen ik het las, welke baas vindt het verantwoord om iemand met een ernstig zieke vrouw en een klein kindje, de weg op te laten gaan...

11. Kwebbeltje2

20 jan 2014
    25
    0
    0
    verpleegkundige
    in het Westen van NL
    Hier een bericht voor dames die nu mijn zeer zieke vrouw gaan uitmaken voor leugenaar, mijn vrouw was al ruim 14 dagen ziek en misselijk en hoge koorts de HA heeft haar afgelopen weekend met spoed laten opnemen omdat mijn vrouw al ruim 2 weken een ziek gevoel had.
    Maar de dames die mijn vrouw nu voor leugenaar aanzien vind ik walgelijk om dit te durven zeggen , nu zij dus zo ziek is , en ons kindje hebben verloren ik hoop dat jullie dit NOOIT !!!! mee maken.

de echtgenoot van Kwebbeltje.

12. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ok... aan de schrijfwijze te zien is dit door 1 en dezelfde persoon geschreven... ik neem de woorden uit m'n eerdere bericht terug :):(

13. Jane1981

Jane1981 VIP lid

21 sep 2008
    7.451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    Beetje vreemd dat jouw vrouw hier dan andere dingen verteld.
    En waarom ben ik nou niet verbaast dat de echtgenoot nou in 1x post?

Maar echtgenoot leg dan eens uit waarom een ziekenhuis een vrouw met koorts chemo geeft?
    Waarom ze dan buiten de protocollen gaan werken?

14. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    De man van Kwebbeltje?! Ik dacht dat Kwebbeltje vanuit haar ziekenhuisbed post, terwijl ze aan de chemo ligt. De man was toch vrachtwagenchauffeur en zat toch op de weg? Dus de man kan ineens via Kwebbels account hier posten?! En "hij" heeft ook nog dezelfde manier van schrijven? Heel bijzonder!

Het blijkt dat Kwebbel ook nog actief is op een ander forum. Blijkbaar doet ze hetzelfde verhaal op verschillende fora tegelijk. Dat is nog bijzonderder, dat je zoiets op verschillende fora kunt posten terwijl je zo ziek bent! Dat is wel een prestatie, ik heb dat nog nooit bij iemand gezien die er zo ernstig bij ligt!

15. Betty Barclay

Betty Barclay Fanatiek lid

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    Oke, dit is dus een triest einde van een triest topic. Bizar dat mensen dit toch blijven doen... Wat bezielt iemand die thuis zit en denkt "laat ik eens ergens op een forum wat aandacht gaan vragen":(

@Jippie: Je bent dus een ervaringsdeskundige tegen wil en dank. Wat vreselijk voor je. Wel fijn dat het tot nu toe lijkt of alles de goede kant op gaat. En goed dat je je zo enorm in gelezen hebt in wat er met je ging gebeuren. Jouw lijf, jij bent de baas

16. Jane1981

Jane1981 VIP lid

21 sep 2008
    7.451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    Ach dit persoon zal wel verder gaan op de andere forums waar ze dit doet.
    Laten we maar hopen dat diegene op die forums dit topic gaan tegen komen.

Ik vindt het ziek en te walgelijk voor woorden, ik mag hopen dat ts een permanente ban krijgt.

17. daphnev85

daphnev85 Niet meer actief

hahahahaha, dit lijkt wel een soap te worden! Iemand popcorn??? ;)
    Neen, effe serieus, hoop dat er hier geen mensen gekwetst werden die echt met deze ziekte (of gelijk welke andere vreselijke ziekte) te maken hebben.

18. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Link naar meer info.

19. Zwangnie

Zwangnie Bekend lid

25 jul 2013
    731
    0
    0
    Jeetje.... Op mijn werk word ik Sherlock Holmes genoemd omdat ik altijd alles door heb, maar hier zie ik geen enkele aanleiding om aan het verhaal te twijfelen. Jullie lijken er vrij verzekerd van...

Maar wie zou zo iets verzinnen? Stiekem hoop ik dat het verzonnen is, want als dit echt is, dan is het vreselijk! Maar nogmaals: Wie haalt het in zijn hoofd om dit te verzinnen?

20. Trotsemama31

Trotsemama31 Niet meer actief

Ik vind het een vreselijk verhaal. (sterkte kwebbeltje en familie) En vind het dan zonder bewijzen te hebben erg te zeggen dat het een leugen is. Aan schrijftaal kan je niet altijd zien dat het dezelfde persoon is. Mijn man en ik schrijven ook vrijwel gelijk. IK kies geen partij, alleen schrok ik van deze harde reacties zonder enige bewijzen. Of zijn er bewijzen dat het idd niet klopt? Mocht het inderdaad niet kloppen, en het hele erge verhaal een broodje aap verhaal zijn. Dan zou diegeen een flinke waarschuwing moeten krijgen.

Deel Deze Pagina