Hoi, ik schrijf niet zo heel vaak meer op het Forum, maar nu heb ik toch even hulp/advies nodig..... Ruim een week geleden, hebben wij een vroege miskraam gehad met ongeveer 5 weken. De test van 1 dag voor de miskraam, liet al een hele lichte lijn zien ipv van de donkere testlijn 1 week eerder. Wij deden deze test omdat ik s'middags bloed verloor. 1 dag later werd ons vermoeden bevestigd en kwam alles op gang. Na bijna een week was de test dan ook nagenoeg helemaal negatief(ieniminie schaduwlijntje). Nu heb ik daarnet op aandringen van manlief nog een keer getest, omdat mijn huid en lijf toch wel wat gek reageren, en deze test is weer duidelijk positief Wat moeten wij hier nou mee? Je kunt toch geen stijgend hcg hebben na een miskraam, als de testen al zo goed als negatief zijn geweest? Zeker niet als het pas ruim 1 week geleden is Een nieuwe zwangerschap zou het ook te kort voor zijn, en daarbij hebben wij voor het laatst 'iets' gedaan 3 dagen voor de miskraam onmogelijk dus..... Zou het kunnen zijn dat er restweefsel zit, wat gewoon zijn eigen gang gaat? Iemand ervaring mee? Liefs Erlida.
Nou dat kan dus wel.... Hier in dec een mk gehad en daarna stijgend hcg gehad terwijl ik schoon was en pas in feb stond alles op nul. Nu is dat wel erg lang maar stijgend hcg kan... Waarom het bij mij gebeurde is nooit verklaard maar het kan dus wel helaas. Ik zou het wel even aangeven bij je vk
Weet je zeker dat je een miskraam hebt gehad...? Kan die ene lichte test niet een foutje geweest zijn?
Heb je al een echo bij de vk gehad? Ik zou even laten uitzoeken of je wel echt een miskraam hebt gehad en of je schoon bent. Er zijn duizenden mogelijkheden (misschien was het een tweeling en zit er nog eentje, misschien zit de placenta er nog, misschien was het wel helemaal geen miskraam, later in de zwschap zijn de testen minder betrouwbaar, en een ieniemienieschaduwlijntje is niet géén hcg) maar daar heb je nu allemaal niks aan. Morgen even bellen
Kan het zijn dat je urine nu beter geconsentreerd is/was dan bij de witte test? Tot 9 weken na een mk kan je nog vals positief testen. Hou daar rekening mee om teleurstelling te voorkomen. Misschien vk bellen voor echo? Hoop zeer dat het goed bij jou zit natuurlijk! Succes
Allemaal bedankt voor reacties! Wij hebben inmiddels duidelijkheid . Ik ben bij de gyn geweest inmiddels. En die constateerde een eisprong. Dat is dus waar de kv test op reageerde....Hij had er geen andere verklaring voor. Ik ben wel opgelucht nu dat mijn lijf deze miskraam zelf netjes en snel heeft opgelost(dat is wel eens anders geweest) en dat dit boek nu dicht kan. Nogmaals,dames bedankt!