Niet meer werken....voel me raar.

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Lilly, 17 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Hoi,

sommigen van jullie zullen wel weten dat ik al een tijdje aan het rommelen ben met werk en ziektewet.
    Vandaag heb ik de laatste gesprekken gehad op mijn werk met de bedrijfsarts en mijn leidinggevende.
    Waar het op neer komt is dat ik tot na mijn verlof niet meer hoef te werken.
    Het is klaar.
    Hoef ook niet meer op gesprek te komen. De knoop is doorgehakt.
    Natuurlijk ben ik opgelucht. Geen stressvolle gesprekken meer. En het belangrijkste is dat er al ruim 3 maanden van mijn zwangerschap aan mij voorbij zijn gegaan en nu kan ik dus optimaal gaan genieten van de laatste 3.

Toch voelt het raar, en ben ik emo.
    Had het me 24 weken geleden allemaal heel anders voorgesteld. En ik hou van het werk waarvoor ik in opleiding was.
    Het is gewoon dubbel. Aan de ene kant kan ik me optimaal voorbereiden op het nieuwe leven dat gaat beginnen, aan de andere kant neem ik nu dus echt al afscheid van het oude leven waarin werkte en studeerde.........(ik ga na mijn verlof namelijk ander werk zoeken ivm dat ik mijn huidige baan niet minder dan 32 uur kan/mag werken, en daarnaast dus nog naar school moet).

Ik hoop niet dat ik overkomen alsof het nu 'weer niet goed' is, want een betere uitkomst had ik niet kunnen krijgen.
    Het doet gewoon toch een beetje pijn om het achter me te laten, ook al weet ik dat ik er ooit wel weer in verder ga.
    Ik sta ook nog steeds achter mijn keuze en kijk erg uit naar de komst van ons kindje, dat we een echt gezin gaan vormen, iets wat ik zelf niet echt gehad heb (maar dat is weer een heel ander verhaal.... ;) ).

Nou dat wilde ik even kwijt. Bedankt voor het lezen.
    Ga nu proberen aan het idee te wennen dat ik echt niet meer hoef.......

2. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Ik snap het wel hoor, dat het allemaal erg dubbel voor je is. Ik zou zeggen, probeer er van te genieten dat je nu lekker alles op je eigen tempo kunt doen. Je kindje gaat de komende maanden gewoon voor.

3. alkievalkie

alkievalkie Fanatiek lid

23 jul 2006
    1.705
    0
    36
    groepsleidster
    in zuid-holland
    Hoi Lilly,

Probeer toch maar even lekker te genieten van deze beslissing. Ik snap wel dat het ook wel erg raar en vreemd moet zijn om ineens niet meer met je werk bezig te moeten zijn. Probeer lekker te relaxen en je hier niet te druk over te maken. Succes en kom lekker aan je zelf toe!

Deel Deze Pagina