Hoi meiden, Maandagmiddag was mijn hcg 2044. Vanmorgen 3353. Dat is dus niet verdubbeld... Nu zit er ook nog 'maar' 41 uur tussen, maar toch had ie wel iets meer moeten zijn om vanmiddag de 4000 te bereiken. Is dit gewoon prima, is ongeveer verdubbelen in 48 uur een indicatie? Of moet het echt wel verdubbeld zijn na 48 uur? Ik ben zo onzeker nadat het 2x mis is gegaan...
Ik vond het volgende op internet. Moet je binnenkort weer bloedprikken? Over het algemeen verdubbeld de hoeveelheid HCG zich elke 72 uur. De hoeveelheid HCG bereikt zijn piek tijdens de eerste 8 tot 11 weken van de zwangerschap en zal dan langzaam teruglopen tijdens de rest van de zwangerschap. Belangrijke zaken om te onthouden over HCG waarden: In ongeveer 85% van de normale zwangerschappen verdubbelen de HCG waarden elke 48 tot 72 uur. Later in de zwangerschap als de HCG waarden veel hoger zijn duurt het langer voor de waarden zich hebben verdubbeld. Dan duurt het ongeveer 96 uur. Belangrijk is om te weten dat HCG waarden niet alles zeggen. Een normale zwangerschap kan lage HCG waarden hebben en toch resulteren in een perfect gezonde baby. De resultaten van een termijnecho zeggen veel meer over de zwangerschap dan HCG waarden. Een enkele HCG waarde meting geeft onvoldoende informatie voor een goede diagnose. Er zijn minimaal twee metingen nodig om te kunnen zien of de zwangerschap goed vordert.
Bedankt voor het meedenken. Ik dacht dat het elke 48 uur moest verdubbelen, maar dat had ie niet gehaald, dus daar werd ik heel onzeker van. Vanmorgen is er weer bloed geprikt (48 uur na de vorige keer) en nu was het 6848. Dus het gaat prima.