Vervelend gevoel in buik met 14 weken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Rubi, 2 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rubi

Rubi Actief lid

16 aug 2012
    369
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey meiden,

Ik had even een vraagje, ben nu iets meer dan 14 weken zwanger en sinds een paar dagen heb ik last van een vervelend gevoel in mijn buik, het is geen echte pijn, maar fijn is het ook absoluut niet.

Nu heb ik vanalles gelezen over bandenpijn enzo maar weet niet zeker of dat dit ook kan zijn. Ik heb bv geen steken als ik lach of nies. Vind t ook lastig te beschrijven, het wisselt een beetje. Soms voelt het als steekjes, soms hele lichte krampjes, maar over het algemeen gewoon een zeurderig gevoel. Soms voelt het ook een beetje opgeblazen. Ik heb het idee dat het er ook aan ligt hoe mijn houding is, als ik onderuit in de bank hang heb ik bv meer last dan wanneer ik sta of loop.

Weet iemand wat het is en of ik me hier zorgen om moet maken?

2. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Je baarmoeder groeit en drukt je ingewanden ook een beetje aan de kant.
    Mss dat je daar last van hebt?
    Zou het zo ook niet weten anders even je vk informeren.

3. Kimmuh

Kimmuh Fanatiek lid

23 okt 2007
    1.679
    0
    36
    Als je het niet vertrouwd kun je altijd contact opnemen met je verloskundige.
    Ik had tijdens mijn 17e week enorme steken onder in mijn maag, wat bleek dat ik een blaasontsteking had......
    Had verder nergens last van,behalve die enorme steken..

Bij twijfel gewoon bellen!

4. Rubi

Rubi Actief lid

16 aug 2012
    369
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thanks. Ja ik heb geen verloskundige, alleen een gynaecoloog. Maar toevallig heb ik daar dinsdag een telefonische afspraak mee, dus dan zal ik het haar sowieso even voorleggen.

Zou het btw van mijn darmen af kunnen komen? Heb namelijkook al een aantal dagen erg harde ontlasting en soms het gevoel dat ik moet, maar dat het dan niet lukt.

Blaasontsteking heb ik al twee keer gehad maar dat voelt heel anders. Maar goed, misschien dat dat ook niet altijd hetzelfde hoeft te voelen.

5. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Klopt,blaasontsteking hoef je helemaal niet te voelen..wist ik ook niet.
    Mss beter even morgen je ochtend urine brengen langs de huisarts.
    Dit kun je gewoon doen en vragen of ze het controleren op blaasontsteking.

Het kunnen ook je darmen zijn.

6. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Ik heb t ook. Herken precies t gevoel wat je omschrijft. Ik maak met totaal geen zorgen want donderdag zwom ie nog heerlijk rond! Ik denk dat t banden enzo zijn. Ook deels door darmen die van slag zijn. Dat is hier ook t geval.
    Dinsdag mag ik weer naar de vk en misschien dat ik t wel aankaart. Vind t namelijk zo vroeg voor zulke klachten. Hoop niet dat t een voorbode is van bekkenproblemen. Hier namelijk oorpijn inmijn botten bij mij schaamstreek en steken die naar mijn vagina trekken. Verder ook een soort spierpijn in mijn buik en soms watzeurderig gevoel.

7. Lotje02

Lotje02 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.646
    3
    0
    Ik had het ook rond die tijd en volgens mn vk was dat heel normaal omdat je bm flink aan het groeien is. Sinds een paar dagen is hier dat gevoel weer weg.

8. NienT

NienT Bekend lid

12 mei 2012
    622
    56
    28
    Hier exact hetzelfde! (zit nu aan de antibiotica).
    Ik had al zo vaak blaasontsteking gehad en niks daarvan leek op wat ik nu voelde. Blaasontsteking tijdens zwangerschap voelt compleet anders dan als je niet zwanger bent.

Voor je ontlasting adviseerde mijn verloskundige Roosvice Laxo aan. Misschien dat je daat wat aan hebt.

Deel Deze Pagina