zwangerschap bekend maken en vrienden die al jaren proberen zwanger te worden.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Kletskoek, 15 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zomerwondertje

zomerwondertje Actief lid

19 jul 2013
    248
    1
    0
    Ik zou het ook proberen op voorhand te vertellen. Wel best lastig als het minder goede vrienden en eerder kenissen zijn. Ik heb het nieuws ook vooraf per sms / mail aan bepaalde vrienden bekend gemaakt omdat ik wist dat ze het er moeilijk mee zouden hebben. Daarna met mondjesmaat familie ingelicht en pas na een bepaalde termijn op facebook 'gegooid'. maar wel steeds met de nodige discretie. ik erger me trouwens (en is gewoon persoonlijk) aan wekelijkse, zelfs dagelijkse baby en echo updates. de hele wereld staat er echt niet om te springen om het slaap en eetpatroon van iedere baby te volgen en om elke echo en buikbeweging op facebook e moeten lezen. Ik spring daar discreet mee om, maar ieder maakt dat voor zich uit hé

het is in elk geval fijn nieuws en je mag je zelf niet schuldig voelen omdat het bij jou lukt en bij een ander niet. het leven zit nu eenmaal zo in elkaar

Hoewel ik zelf ook 3-4 jaar in de MMM heb gezeten voor mijn twee wondertjes, en het een enorme verrassing was toen de 3e zich spontaan aandiende ;)

2. Elize84

Elize84 Bekend lid

2 dec 2008
    861
    0
    0
    Drachten
    Ik hoorde zulk nieuws het liefste via mail of whatsapp ofzo, ook al kende ik ze beter, omdat ik aan de telefoon of in het echt gelijk moest reageren. Ik voelde me dan heel erg overvallen en ik verwerkte liever het nieuws even in mijn eentje, zodat ik daarna wel positief kon reageren naar het zwangere stel.

3. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Het is vanmorgen verteld via de whatsapp. Zoals verwacht reageerde ze heel lief en beseften ze dat hun verdriet en het geluk van een ander niet met elkaar vergeleken mag worden. Ik ga nu nog harder voor ze duimen dat deze terugplaatsing raak mag zijn. Want na ruim 4 jaar wordt het nu weleens tijd. Ik heb veel gehad aan jullie reacties en de voorzichtigheid tegenover hun over de zwangerschap blijft natuurlijk. Ik zal ze nooit vertellen dat het onverwachts is gebeurt bv.

4. unknowable

unknowable Niet meer actief

Fijn dat ze zo lief reageerde op je bericht! Goed dat je het via de app hebt gedaan, geeft haar toch de tijd om een berichtje terug te sturen.

Geniet van je zwangerschap!

5. butterfly89

butterfly89 Bekend lid

24 nov 2012
    630
    1
    0
    Leidster in kinderopvang
    Lijkt mij ook 't beste om 't hun vooraf verteld te hebben. Fijn dat ze goed reageerde!

Deel Deze Pagina