Hallo mensen. Ik ben hier nog redelijk nieuw, maar lees wel leuk mee met alle tips en ervaringen Ik ben 21 juli gestopt met de pil na tien jaar slikken! Heerlijk eindelijk geen pil meer in mijn lijf! Op 23 juli begon mijn onttrekkingsbloeding die vijf dagen duurde. Nu ben ik aan het wachten tot de eerste ongesteldheid. Ik weet dat dit lang op zich kan laten wachten, soms wel 2 maanden oid. Het ontpillen voel ik volgens mij wel (steken in m'n buik, labiele stemming, rugpijn). Wanneer hebben jullie voor het eerst getest na het stoppen met de pil? Ik wil ook niet meteen testen om een teleurstelling te voorkomen. Ik gebruik geen ovulatietesten. Dankjulliewel
Je zou, als er nog geen ongi is geweest, met 35 dagen na de eerste dag van je onttrekkingsbloeding kunnen testen. Houd wel in je achterhoofd rekening met een worst-case-scenario dat de test negatief is... dan kan het alleen maar meevallen...
JA, das een lastige he.. Je weet eigelijk je eigen cyclus niet.. Ik zou wachten op mijn eerste ongi, als die niet komt na 6 weken na de ontrekkingsbloeding zou ik idd gaan testen.. Uitgaand van negatief...
Ik ben eind juni 2011 gestopt met de pil, maar heb hem maar 3 maanden geslikt. Mijn onttrekkingsbloeding kwam 28 juli 2011. Precies 4 weken; dus ik blij! Maar nu zijn we alweer bijna 28 dagen verder.....heb ik al dagen menstruatieachtige krampen en komt er tot nu toe nog niets Natuurlijk hoop ik daar ook niet op, maar eigenlijk weet ik dat het te mooi zou zijn, als het nu al raak was....) Ik weet ook niet precies wanneer je moet testen. Mede omdat je je cyclus niet kent..(ik die van mij dus ook niet) Maar een test kan geen kwaad als je maar niets verwacht, ook al heb je natuurlijk altijd hoop. Sterkte!!!
Ik had altijd een hele onregelmatige cyclus zonder eisprong (PCO), vandaar mijn pilgebruik. Maar nu hoop je toch, op een of andere manier, dat de cyclus met het ouder worden regelmatiger is ofzo... misschien valse hoop hoor, maar je weet het maar nooit! Ik wacht het gewoon nog twee weekjes af en dan maar eens testen als m'n ongi nog niet geweest is.
4 juli was mijn eerste dag van menstruatie na het stoppen met de pil. Tot heden niet meer ongi geweest. Dus vandaag al 3 weken over tijd. Ik heb inmiddels al tig testen gedaan. Ook omdat ik wel "zwangerschapsklachten" had. Maar blijkbaar hoort dit bij het ontpillen. Vandaag nog een test gedaan, maar ook deze was negatief. Ik zou niet te vroeg testen... Elke keer een negatieve is ook teleurstellend.
Het heeft zichzelf al weer 'opgelost'. Vanmiddag ongesteld geworden helaas... veel buikkrampen, veel heftiger dan met de pil op naar het volgende rondje. Aan de andere kant wel positief denken! Want een ongi betekend ook dat er (hoogstwaarschijnlijk) een eisprong heeft plaatsgevonden! Dat hoeft natuurlijk niet, maar bloedverlies zonder eisprong komt toch meestal later (en niet na 26 dagen).
@ Blue29: wat vervelend joh! Die onzekerheid is zo naar. Je weet niet wanneer het op gang komt... succes! Ik hoop voor je dat je snel meer duidelijkheid hebt, dus of ongi of positieve test (die laatste heeft de voorkeur natuurlijk )
Als je hier maar terecht komt, komt je ongesteldheid zo! Ik had dat ook.. spanning, spanning.. Toch maar even mijn verhaal gepost hier, en 2 dagen later ongesteld! Veel succes met zwanger worden!
Vanochtend, na ruim 3 weken overtijd, toch ongi geworden! Aan de ene kant een teleurstelling omdat ik niet zwanger ben, maar aan de andere kant blij, want het werkt weer! We wachten weer rustig af..
Hier hetzelfde verhaal! Op 13 juli gestopt met de Diane35, na 12 jaar geslikt te hebben. Onttrekkingsbloeding begonnen op 19 juli en nu wacht ik nog steeds op mijn eerste menstruatie. Ik dacht zeker te weten op dag 14 een eisprong te hebben gevoeld, en daarna had ik allerlei klachten die op een zwangerschap kunnen duiden, maar de test vrijdag was negatief. Allemaal klachten van het ontpillen dus! Gek hoe je lichaam je zo voor de gek kan houden. Nu maar afwachten, hopelijk duurt het niet te lang. Ik heb ook geen idee hoe mijn cyclus was voordat ik begon met de pil.
Dat zitten we allemaal een beetje in hetzelfde schuitje! Het voelt echt als je lijf weer leren kennen, met alle klachten die daarbij komen kijken...
iedereen zit inderdaad een beetje in het zelfde schuitje. ik ben ook nog steeds niet ong , de derde week over tijd gaat nu in. de testen ook negatief dit loop nu al zo zins april dit jaar. als je een ong over slaat heb je dan wel een eisprong? vorige week zou die moeten zijn geweest, en wel geklust. ik weet het ook niet ik doe maar net als de rest afwachten. groet pluisje11
Als je geen eisprong hebt, krijg je uiteindelijk wel een bloeding. Dus een bloeding of ongesteldheid hoeft niet altijd te betekenen dat je ook een eisprong hebt gehad helaas... @ Pluisje: hoe weet je dat je vorige week een eisprong gehad zou moeten hebben? Werk je met ovulatietesten of was je cyclus altijd heel regelmatig?
hier nog 1 in hetzelfde schuitje! 16 juli eerste dag menstruatie nog van de pil.. nog steeds geen ongi. Word er niet goed van! Ik wilde in eerste instantie 1e ongi afwachten voor de ongi maar dat is eigenlijk echt onzin. Ik ken zoveel mensen die de eerste cyclus keurig 28dgn hadden en daarna ineens 50 ofzo.. dan heeft die eerste maand afwachten voor de telling ook geen zin. Dus ik heb de algehele onthouding en de rubbers maar gelaten voor wat het is.. ik hoop echt snel m'n ongi te hebben.. heb toch een test gedaan maar die was nega.. zoals ik eigenlijk al wist. Toch gaat er dan een beetje door me heen; als het nog maar goed komt!
ik ben eigenlijk ook heel benieuwd. Ik ben na mn laatste menstruatie gestopt met de pil. Bij mn dochter duurde het een dik jaar voor ik zwanger werd en had een super onregelmatige cyclus, was geen peil op te trekken, we moesten het ook op goed geluk doen dus Nu dacht ik: ik stop gewoon alvast en ik kan nog best een paar maanden wachten voor ik echt zwanger wil worden en laat eerst mijn lijf even wennen aan het stoppen van de pil. Maar ja, we zitten ook niet stil natuurlijk als ik gewoon 28 dagen zou hebben )zoals met de pil) dan zou ik gister ongesteld moeten zijn geworden. Nu nog niks. Ik ben benieuwd wanneer het komt, want ik verwacht helemaal nog niet om zwanger te zijn. Het zou hier ook niet tegen vallen hoor dan. Ik vraag mij wel af wanneer ik dan toch een keer zou testen. Ik wacht iig nog wel een weekje ofzo.
ja pcies gizzie.. en ik ben 2 keer in ronde 2 zwanger geraakt! Mijn cyclus de eerste keer was redelijk snel op gang, wel beetje kwakkelig maar niet zo lang op hoeven wachten als nu!!! Helaas was dat, ondanks kloppend hartje, een mk na 9 weken en toen heb ik zo'n 8 weken cyclus gehad. Na die ongi weer meteen zwanger van ons prachtige meisje.. Dan denk je toch; met nu ook wel weer lukken maar ik kan nog niet eens beginnen!! vandaag al dag 39..
Ik op dag 36. Ik denk dat je wel vertrouwen mag hebben in je lichaam hoor! Als je 2x in de 2e ronde in verwachting raakt, bewijst dat het allemaal prima werkt. Niet teveel stressen, want dat schijnt het alleen maar tegen te werken...